Jump to content
IGNORERAD

Botemedlet mot Corona


John Khonken

Recommended Posts

3 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Ja, självklart Madde. Dessutom har ju Vickan fått Covid för andra gången, så hon är ju en riskfaktor i sig. 

Vickan kan dock fortfarande varit med 1918 så där finns en potentiell fördel. Fast då borde hon ju inte fått Covid nu. Får höra med han Imperiale; han verkar ha koll.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • John Khonken

    293

  • Surin P3

    149

  • spooncreek

    139

  • HuaHindinnge

    106

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

9 timmar sedan, skrev spooncreek:

Psyk-ÄDEL reformen 1995 som gör att vi har alla dessa psykfall på blandannat MPR. Google säger att det var Ingvar Carlsson som ledde en sosseregering då. Han är ju dessutom boråsare. Två fel på honom alltså, men kontentan är att  vi liberaler kan friskriva oss från ansvar.

Så är det, en märklig reform. 

Den ser man effekten av dagligen. 

Undrar hur den presenterades, vilka skenargument som kom fram. 

Nu hamnar kostnaden hos svennes försäkringsbolag istället. 

 

Samt en del döda också. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Atom:

Som svensk kan man aldrig friskriva sig något; vi har ideen om konsensus i vårt DNA så därför blir det aldrig någon större skillnad när vi byter regering. Vi liberaler är dessutom alltid en mikroskopisk minoritet, vilket är rätt absurt i ett land som alltid söker mitten, så vi är skyldiga till all skit från byggandet av kärnreaktorer till stoppet av byggandet av kärnreaktorer.

 

Vi vill ha OS men röstar emot det och oavsett vad vi skulle rösta om så vore nog ungefär 50% emot; bara för att det är enklare att vara emot. Förmodligen världens coolaste land dock.  

Oaktat den liberala minoriteten så är Sverige ultraliberalt. 

 

OS hör hemma i bananrepubliker. 

70% av delegaterna säljer sina röster. 

 

Kolla in ordförande i internationella handbollsförbundet... 

 

Intressant med idrottsorganisationer som från början var strikt västerländska,men där man bjöd in alla länder att rösta. 

Kollaps. 

Jag tror den pendeln är på väg tillbaka. 

Tyckte mig höra tongångar om att starta nya förbund med stadgar som skulle vara lite tåligare emot mutor. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Nicholas:

Oaktat den liberala minoriteten så är Sverige ultraliberalt. 

 

OS hör hemma i bananrepubliker. 

70% av delegaterna säljer sina röster. 

 

Kolla in ordförande i internationella handbollsförbundet... 

 

Intressant med idrottsorganisationer som från början var strikt västerländska,men där man bjöd in alla länder att rösta. 

Kollaps. 

Jag tror den pendeln är på väg tillbaka. 

Tyckte mig höra tongångar om att starta nya förbund med stadgar som skulle vara lite tåligare emot mutor. 

 

Jämför man med världens alla länder så är givetvis Sverige ultraliberalt. Begränsar vi jämförelsen till västerlandet så är vi nog bara medelliberala; finns minst en handfull länder som jag ser som klart mer liberala. Det är trots allt bara ett par generationer sedan som Sverige var urtypen för en nanny state och det är värderingar som fortfarande finns kvar hos många.

 

Den där handbollsegyptiern är givetvis en riktig skurk men vi i väst har ju även    några fina gubbar på vårt samvete typ Blattet och Platini.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
14 timmar sedan, skrev Atom:

Helt jävla underbart! Har du ingen lathund för hur vi ska tolka dagens horoskop också? Tappningsdatum för Singhabacken kanske? 

 

Hade inte Sverige varit ett så fantastiskt liberalt land så hade du varit inlåst, antar att mina tidigare röster på L kommer tillbaka och biter mig i rumpan nu.

Du får tycka vad du vill i frågan. Dom i min bekantskapskrets som jag hittills frågat verkar alla klara sig. Fortsätter att fråga. Varför är det fel med att upplysa människor Atom???? Detta är allvarliga saker.  

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

23 Länder ca 1/4 av världens befolkning använder nu Ivermectin till sina medborgare. Och det fungerar kanon om man ger Ivermectin i förbyggande syfte.

Varför gör vi inte detta i Sverige. Är det någon som har ett svar?????

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev John Khonken:

23 Länder ca 1/4 av världens befolkning använder nu Ivermectin till sina medborgare. Och det fungerar kanon om man ger Ivermectin i förbyggande syfte.

Varför gör vi inte detta i Sverige. Är det någon som har ett svar?????

Vilka länder gör det?

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev John Khonken:

23 Länder ca 1/4 av världens befolkning använder nu Ivermectin till sina medborgare. Och det fungerar kanon om man ger Ivermectin i förbyggande syfte.

Varför gör vi inte detta i Sverige. Är det någon som har ett svar?????

Därför att det inte är så vanligt med parasiter eller maskar i magen i Sverige. Här i Thailand är det emellertid ett problem, så en kur Ivermectin då och då kan rekommenderas. Själv brukar jag dock ta Albendazole istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
1 timme sedan, skrev John Khonken:

Du får tycka vad du vill i frågan. Dom i min bekantskapskrets som jag hittills frågat verkar alla klara sig. Fortsätter att fråga. Varför är det fel med att upplysa människor Atom???? Detta är allvarliga saker.  

Folk ska upplysas med fakta, och inte som du gör med fake news, alternative facts och pravda propaganda. 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Atom:

 

Tar du Vickan eller Madde som bordsdam nästa år vid Nobel middagen? Jag föredrar Madde men då det var din idé så låter jag dig välja först. Så schysst är jag.

13 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Ja, självklart Madde. Dessutom har ju Vickan fått Covid för andra gången, så hon är ju en riskfaktor i sig. 

Jag skulle kunna tänka mig att ha Prins Daniel som bordsdam. Verkar vara en trevlig prick, och så kanske man kan få lite träningstips och kallprata lite om Ockelbo.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
11 minuter sedan, skrev spooncreek:

Jag skulle kunna tänka mig att ha Prins Daniel som bordsdam. Verkar vara en trevlig prick, och så kanske man kan få lite träningstips och kallprata lite om Ockelbo.

Ja, egentligen. 
Men då jag inte kan släppa likheten med ”Robert på Boxer” så tror jag ändå att jag personligen skulle börja prata TV-sändningstekniker med honom och på så sätt förstöra kvällen. 
 

Vem fan behöver träning? Det är ju till och med jobbigt att prata om sådant. 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 hours ago, spooncreek said:

Mina föräldrar tvingade mig till Borås vid fyra års ålder. Jag lyckades få sporadiska permissioner från 18 års ålder, men blev inte helt fri förrän vid 25.

 

Jag förstår bättre än någon annan här på forumet, möjligen undantaget @thomas001, vad du fått genomlida.

Genomlida? Jag är ju både född och uppvuxen i denna underbara stad. Har inget att klaga på! Ett helt fantastiskt nöjesliv på 70,80 och en bit in på 90-talet. Vi hade ju Grand Hotell,Baldakinen,Sands m.m att riva loss på!! Fulla hus varje Torsdag,Fredag och Lördag.

Även Stadshotellel att ej förglömma, Tyvärr var det ju en katastrof för staden när vi hade den stora branden på hotellet.

Jag skulle jobba ju den kvällen på hotellet som Croupier men bytte bort den dagen,det var väl turen eller ödet som räddade mig.

Så jag har inget att klaga på gällande Borås,det skulle väl vara vädret då.🤣

 

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev John Khonken:

23 Länder ca 1/4 av världens befolkning använder nu Ivermectin till sina medborgare. Och det fungerar kanon om man ger Ivermectin i förbyggande syfte.

Varför gör vi inte detta i Sverige. Är det någon som har ett svar?????

Jag har, som många andra inget bra svar på den frågan.

 

Men jag gissar att det har att göra med rädslan att bli förlöjligad om man provar/undrar/frågar om andra lösningar än vaccinen, vilket i sin tur är ofattbart för mig.

Men så ser det ut idag...

 

Vaccin för alla är det enda som gäller om man vill vara med i de duktigas klubb.

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev Surin P3:

Jag har, som många andra inget bra svar på den frågan.

 

Men jag gissar att det har att göra med rädslan att bli förlöjligad om man provar/undrar/frågar om andra lösningar än vaccinen, vilket i sin tur är ofattbart för mig.

Men så ser det ut idag...

 

Vaccin för alla är det enda som gäller om man vill vara med i de duktigas klubb.

Jag har flera vänner som kör med Ivermectin och jag respekterar deras val att göra det. Däremot tycker jag att de samtidigt ska kunna bli ifrågasatta för det valet, eftersom det finns ganska mycket (enligt min mening) som talar för att det inte funkar.  Den diskussionen fixar vi bra, utan att någon grinar om att den med avvikande åsikt är med i någon "duktigklubb". 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Jag har tidigare påstått att hög effektiva idrottsmän fått stora problem. Kända fotbollsspelare och nu senast löparen i Kalmar. 

Om en idrottsman mår dåligt eller har en virussjukdom. Vad gör han då. Han vilar tills han är 100 frisk. Med jabbarna kan man få samma problem. Fast man märker inte att man har en virussjukdom i kroppen. 

Vad händer med en högpresterande idrottsman som har en sjukdom i kroppen som man samtidigt maximerar sin prestation.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
15 minuter sedan, skrev John Khonken:

Jag har tidigare påstått att hög effektiva idrottsmän fått stora problem. Kända fotbollsspelare och nu senast löparen i Kalmar. 

Om en idrottsman mår dåligt eller har en virussjukdom. Vad gör han då. Han vilar tills han är 100 frisk. Med jabbarna kan man få samma problem. Fast man märker inte att man har en virussjukdom i kroppen. 

Vad händer med en högpresterande idrottsman som har en sjukdom i kroppen som man samtidigt maximerar sin prestation.

 

Oftast går det bra. Det är inte lätt att märka om du har en virussjukdom i kroppen innan symptom har visat sig. Innan symptom har visat sig är före sjukdomen har brutit ut och då är det 0 problem. 

Har inget noll 0 zipp zero att göra med vaccin. 

 

Vad händer om du åker till månen med ett biovapen i farkosten?

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev spooncreek:

Jag har flera vänner som kör med Ivermectin och jag respekterar deras val att göra det. Däremot tycker jag att de samtidigt ska kunna bli ifrågasatta för det valet, eftersom det finns ganska mycket (enligt min mening) som talar för att det inte funkar.  Den diskussionen fixar vi bra, utan att någon grinar om att den med avvikande åsikt är med i någon "duktigklubb". 

Att kunna kritisera utan att förlöjliga är alltid ok. Oavsett vad det handlar om.

 

Vi har ändå lite olika syn eller källor på om till exempel ivermectin fungerar.

Jag tycker mig se att de enda områden som i princip utrotat covid är ställen där ivermectin används, något som vaccinet absolut inte lyckats med.

Ett par exempel är Japan (där deras högsta medicinska höns rekommenderat ivermectin sen augusti) och Uttar Pradesh (som var väldigt tidiga med användandet).

Och det får mig att bli väldigt frågade till varför det motarbetas så i gammelmedia och även social media... Och därmed också nationellt i många fall, tydligen.

 

Det kan självklart komma ny data, men idag ser jag inte att ivermectin skadar, utan hjälper.

Något som, igen, vaccinet bevisligen inte gör, alltså både skyddar och inte skadar. 

När siffror säger att 1 av 1900 personer i friska åldrar får hjärtproblem av vaccinen blir jag fundersam.

 

För att inte tala om framtida problem med vaccinen, som ingen vet någonting om ännu. Vi får hoppas det rinner ur kroppen, precis som skyddet verkar ha gjort.

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Surin P3:

Att kunna kritisera utan att förlöjliga är alltid ok. Oavsett vad det handlar om.

 

Vi har ändå lite olika syn eller källor på om till exempel ivermectin fungerar.

Jag tycker mig se att de enda områden som i princip utrotat covid är ställen där ivermectin används, något som vaccinet absolut inte lyckats med.

Ett par exempel är Japan (där deras högsta medicinska höns rekommenderat ivermectin sen augusti) och Uttar Pradesh (som var väldigt tidiga med användandet).

Och det får mig att bli väldigt frågade till varför det motarbetas så i gammelmedia och även social media... Och därmed också nationellt i många fall, tydligen.

 

Det kan självklart komma ny data, men idag ser jag inte att ivermectin skadar, utan hjälper.

Något som, igen, vaccinet bevisligen inte gör, alltså både skyddar och inte skadar. 

När siffror säger att 1 av 1900 personer i friska åldrar får hjärtproblem av vaccinen blir jag fundersam.

 

För att inte tala om framtida problem med vaccinen, som ingen vet någonting om ännu. Vi får hoppas det rinner ur kroppen, precis som skyddet verkar ha gjort.

Lite som alkohol då. Förhoppningsvis rinner giftet ur kroppen och ingen vet vilka framtida problem man får efter användande av det

Dricker du fortfarande alkohol ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
34 minuter sedan, skrev Surin P3:

Ett par exempel är Japan (där deras högsta medicinska höns rekommenderat ivermectin sen augusti) och Uttar Pradesh (som var väldigt tidiga med användandet).

Källa (trovärdig) på det

34 minuter sedan, skrev Surin P3:

När siffror säger att 1 av 1900 personer i friska åldrar får hjärtproblem av vaccinen blir jag fundersam.

Källa (trovärdig) på det. 

 

35 minuter sedan, skrev Surin P3:

Att kunna kritisera utan att förlöjliga är alltid ok. Oavsett vad det handlar om

Se ovan. Om du ska vara trovärdig och kritisera måste du ha källor som backar upp ditt påstående. 

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Surin P3:

Att kunna kritisera utan att förlöjliga är alltid ok. Oavsett vad det handlar om.

 

Vi har ändå lite olika syn eller källor på om till exempel ivermectin fungerar.

Jag tycker mig se att de enda områden som i princip utrotat covid är ställen där ivermectin används, något som vaccinet absolut inte lyckats med.

Ett par exempel är Japan (där deras högsta medicinska höns rekommenderat ivermectin sen augusti) och Uttar Pradesh (som var väldigt tidiga med användandet).

Och det får mig att bli väldigt frågade till varför det motarbetas så i gammelmedia och även social media... Och därmed också nationellt i många fall, tydligen.

 

Det kan självklart komma ny data, men idag ser jag inte att ivermectin skadar, utan hjälper.

Något som, igen, vaccinet bevisligen inte gör, alltså både skyddar och inte skadar. 

När siffror säger att 1 av 1900 personer i friska åldrar får hjärtproblem av vaccinen blir jag fundersam.

 

För att inte tala om framtida problem med vaccinen, som ingen vet någonting om ännu. Vi får hoppas det rinner ur kroppen, precis som skyddet verkar ha gjort.

Nu har ju inte Japans högste medicinske höns rekommenderat Ivermektin, och mig veterligen gäller samma lika i Uttar Pradesh. Det är väl kanske sådana uppenbart felaktiga uppgifter som gör att du får svårt att få gehör för dina åsikter. Det gäller i alla fall för min del.

 

Ivermectin is touted by some people opposed to COVID-19 vaccinations as a “miracle drug” for the disease, despite a lack of overwhelming scientific evidence supporting it. But it is perhaps the one drug over which scientists around the world are most divided in terms of its efficacy in preventing COVID-19 and treating the illness.

The drug, used globally to treat parasitic worms and skin conditions, has not been officially approved for use to treat COVID-19 in Japan, the U.S. or most countries in Europe. The health ministry says the drug should be used only in clinical trials in Japan. The use of potentially unsafe imported medications, which may be counterfeit or adulterated, is not subject to compensation provided by Japan’s drug regulator should any serious health problems arise.

https://www.japantimes.co.jp/news/2021/12/21/national/ivermectin-japan-covid19-little-evidence/

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Källa (trovärdig) på det

Källa (trovärdig) på det. 

 

Se ovan. Om du ska vara trovärdig och kritisera måste du ha källor som backar upp ditt påstående. 

min dotter,  24år.

stark hjärtklappning i cirka 24 timmar efter dos 1

 

betraktar jag som en sjukt säker källa för mig.

 

Detta har faktiskt sjukvården i sverige bekräftat och man ger inte moderna ( tror jag det var ) till ungdomar längre.

 

allt detta har gått dig förbi ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Å trots pikar om att finska pinnar var detsamma,så blev frun frisk under 48 timmar pga ivermectin här hemma.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
3 minuter sedan, skrev berlitz:

Å trots pikar om att finska pinnar var detsamma,så blev frun frisk under 48 timmar pga ivermectin här hemma.

Min fru blev frisk på 24 timmar med vatten och vila. 
Kanske hade blivit 12 timmar med finska pinnar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Min fru blev frisk på 24 timmar med vatten och vila. 
Kanske hade blivit 12 timmar med finska pinnar. 

Var hon testad bevisad positivt oxå?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...