Jump to content
IGNORERAD

Botemedlet mot Corona


John Khonken

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Fredman:

Nu skrev ju jag om ett samband så varför du citerar mig med den texten förblir en gåta eller menar du att sossarna också gillar Trump?

"korrelationen mellan att vara antivaxxare, gilla Trump och rösta SD verkar påfallande hög"

 

Korrelationen antivvaxare och rösta S är bevisat hög.

 

så du for med osanning.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • John Khonken

    293

  • Surin P3

    149

  • spooncreek

    139

  • HuaHindinnge

    106

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Fredman
39 minuter sedan, skrev Nicholas:

"korrelationen mellan att vara antivaxxare, gilla Trump och rösta SD verkar påfallande hög"

 

Korrelationen antivvaxare och rösta S är bevisat hög.

 

så du for med osanning.

 

Det skrev du inte om i ditt inlägg, snacka om att fara med osanning eller fattar du inte ens själv vad du skriver?

 

”Den absolut största gruppen av antivaxxare i Sverige är socialdemokratiska kärnväljare. 

 

Och ja, det är fakta. 

 

Dvs invandrare. 

 

Dessutom i extremt stor majoritet. 

Rent brutalt stor majoritet kan man säga. Inte lätt för en sosse att ta in, jag förstår det. ”

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Fredman:

Det skrev du inte om i ditt inlägg, snacka om att fara med osanning eller fattar du inte ens själv vad du skriver?

 

”Den absolut största gruppen av antivaxxare i Sverige är socialdemokratiska kärnväljare. 

 

Och ja, det är fakta. 

 

Dvs invandrare. 

 

Dessutom i extremt stor majoritet. 

Rent brutalt stor majoritet kan man säga. Inte lätt för en sosse att ta in, jag förstår det. ”

exakt vad är osant ?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
Precis nyss, skrev Nicholas:

exakt vad är osant ?

 

Läs om igen, fattar du inte orkar jag inte förklara.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-01-05 at 17:15, skrev Surin P3:

Nyaste datan från Sydafrika visar för första gången att en variant ger naturlig immunitet  mot tidigare varianter, vilket inte var fallet med vare sig alfa, beta eller delta.

Något som inget vaccin lyckats med hittills.

Och betyder också att tidigare varianter kommer dö ut. 21 mars är datumet som gäller.

 

Och med tanke på hur lindrigt Omicron verkar vara, så känns det som en kanonlösning att få Omicron.

Precis som på gamla goda tiden när man inte behövde sprutor stup i kvarten och litade på sitt egna immunförsvar.

Även om det känns lite absurt att ge ett specifikt datum så håller jag med om själva andemeningen i inlägget. Jag tror att Europa når sin peak nästa vecka och att det är relativt lugnt runt mitten av februari. Thailand ligger en dryg vecka efter och restriktionerna leder nog också till en fördröjning så här kommer nog inte peaken förrän slutet av januari och det tar nog till slutet av mars innan det lugnar ner sig. Fick jag bestämma så skulle det nu vara 0 restriktioner och de som är oroliga får helt enkelt agera efter det.

 

Finns en god chans att det här är slutet på pandemin och att det nu blir en endemi. Det är dock inte självklart att det blir så; vi har ju egentligen bara spanska sjukan att jämföra med och med tanke på att den var över för drygt 100 år sedan så kan vi nog inte vara helt säkra på att en extrapolering blir 100% rätt, särskilt inte eftersom det finns en hög sannolikhet att detta virus är mänskligt modifierat.  

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Atom:

Även om det känns lite absurt att ge ett specifikt datum så håller jag med om själva andemeningen i inlägget. Jag tror att Europa når sin peak nästa vecka och att det är relativt lugnt runt mitten av februari. Thailand ligger en dryg vecka efter och restriktionerna leder nog också till en fördröjning så här kommer nog inte peaken förrän slutet av januari och det tar nog till slutet av mars innan det lugnar ner sig. Fick jag bestämma så skulle det nu vara 0 restriktioner och de som är oroliga får helt enkelt agera efter det.

 

Finns en god chans att det här är slutet på pandemin och att det nu blir en endemi. Det är dock inte självklart att det blir så; vi har ju egentligen bara spanska sjukan att jämföra med och med tanke på att den var över för drygt 100 år sedan så kan vi nog inte vara helt säkra på att en extrapolering blir 100% rätt, särskilt inte eftersom det finns en hög sannolikhet att detta virus är mänskligt modifierat.  

Thailand ligger nog mer än 1 vecka efter. 

Typ 3.

 

Kina har sagt att dom ska öppna mitten av året, så dom hade en bra spåkula i sitt lab. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev Fredman:

Har inga vetenskapliga bevis men korrelationen mellan att vara antivaxxare, gilla Trump och rösta SD verkar påfallande hög.

Pratade med en antivax gubbe igår, han hade minsann läst på en massa!

"Du vet inte vad som finns i vaccinet!"... "Och du vet inte vad som finns i padthaisåsen du äter just nu..."

 

Han var intressant att prata med, det framkom att han var SD-anhängare.

Det är jag också, men är vaccinerad trots det, och jag testade positivt för covid i morse...

 

3 timmar sedan, skrev Nicholas:

"korrelationen mellan att vara antivaxxare, gilla Trump och rösta SD verkar påfallande hög"

 

Korrelationen antivvaxare och rösta S är bevisat hög.

 

så du for med osanning.

 

Det där stämmer, till och med enligt FHM, ja att invandare är överrepresenterade alltså, inte att de är sossar, men det är troligt..

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Tommy:

Pratade med en antivax gubbe igår, han hade minsann läst på en massa!

"Du vet inte vad som finns i vaccinet!"... "Och du vet inte vad som finns i padthaisåsen du äter just nu..."

 

Han var intressant att prata med, det framkom att han var SD-anhängare.

Det är jag också, men är vaccinerad trots det, och jag testade positivt för covid i morse...

 

Det där stämmer, till och med enligt FHM.

 

 

MVH

there is no escaping from omikron.

 

jag hann få 3:e dos, men jag vet inte om det kommer hjälpa mig.

mycket oklart.

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
24 minuter sedan, skrev Tommy:

Pratade med en antivax gubbe igår, han hade minsann läst på en massa!

"Du vet inte vad som finns i vaccinet!"... "Och du vet inte vad som finns i padthaisåsen du äter just nu..."

 

Han var intressant att prata med, det framkom att han var SD-anhängare.

Det är jag också, men är vaccinerad trots det, och jag testade positivt för covid i morse...

 

Det där stämmer, till och med enligt FHM, ja att invandare är överrepresenterade alltså, inte att de är sossar, men det är troligt..

 

 

MVH

Min teori är att det är en ny treenighet,  antivaxx, SD och Trump. Sedan kan det mycket väl stämma att fler sossar är antivaxxare, har ingen aning. Tror inte att sossar är överepresenterade bland Trumps anhängare.
Inte för att jag bryr mig nämnvärt om vad folk röstar på men de flesta invandrare som jag känner röstar på SD. 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Fredman:

Min teori är att det är en ny treenighet,  antivaxx, SD och Trump. Sedan kan det mycket väl stämma att fler sossar är antivaxxare, har ingen aning. Tror inte att sossar är överepresenterade bland Trumps anhängare.
Inte för att jag bryr mig nämnvärt om vad folk röstar på men de flesta invandrare som jag känner röstar på SD. 

image.png.70e546cf8e5f54afa7815ec2d4ac9057.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
10 minuter sedan, skrev Nicholas:

image.png.70e546cf8e5f54afa7815ec2d4ac9057.png

Så ser det säkert ut just där varför nu det skulle vara intressant? Över landet stämmer det inte riktigt.

 

 ”SCB:s stora undersökning som publicerades den 11 juni om vilket parti du står närmast eller sympatiserar med svarar 14,7 procent av samtliga 4 632 intervjuade SD.

Bland utrikes födda är det 11,3 procent som sympatiserar med SD, och bland dem som klassas som att ha utländsk bakgrund är det 12 procent. Och stödet i grupperna har ökat sedan undersökningen i november i fjol.

Anders Sannerstedt säger att saknas detaljerade studier om stödet för SD bland olika invandrargrupper, men tillägger:

– Det verkar som att det är ganska starkt bland inomeuropeiska invandrare, bland invandrare från våra grannländer och från Östeuropa.”

Sedan finns det vad jag har hittat inte någon statistik på de som har invandrarbakgrund. Där tror jag att det är betydligt fler som röstar SD.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Nicholas:

"korrelationen mellan att vara antivaxxare, gilla Trump och rösta SD verkar påfallande hög"

 

Korrelationen antivvaxare och rösta S är bevisat hög.

 

så du for med osanning.

 

Definition av ord är alltid komplicerat och framförallt så för nya ord, typ antivaxxare. I min vokabulär så är man inte antivaxxare om man bara avstår vaccinet och håller tyst om det, för att vara antivaxxare krävs det också att man som en riktig riddare sätter sig bakom skärmen och skriver en radda om 5G, judiska bankirer, Gates osv; först då är man en riktig antivaxxare.

 

Finns säkert en massa sjuka somaliska imamer på Järvafältet som kan kvalificeras som antivaxxare men deras anhängare ser jag inte som antivaxxare, de är bara korkade.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev John Khonken:

Även fast ni inte klarar att diskutera sakfrågan  så kommer hjälpen eller inte . För jag hoppas att ni vet vilken kod av det vaxxin ni tog . Nu har jag bara Phizer och moderna.

 

Börjar med Phizer

Unga som har en kod som börjar med EW. Inte bra

Gamla

EN =numren efter 581 är bättre .Före INTE BRA

Moderna

Är bokstaven i mitten  L-J-K-M . Är mycket dåliga

Nu kan ni själv kolla om ni är i riskzonen eller inte.

Helt jävla underbart! Har du ingen lathund för hur vi ska tolka dagens horoskop också? Tappningsdatum för Singhabacken kanske? 

 

Hade inte Sverige varit ett så fantastiskt liberalt land så hade du varit inlåst, antar att mina tidigare röster på L kommer tillbaka och biter mig i rumpan nu.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Surin P3:

Mass Formation Psychosis

 

Råkade skriva om det för nån månad sen, men nu verkar det vara ett troligt scenario enligt interwepsen.

 

Google fick tydligen bråttom att trixa till sökresultaten när frasen började används flitigt.

Kan vara det barnsligaste uttrycket extremvänstern kommit på sedans Barney uppfanns. Vad är det för fel på Mass Phychosis? Var kommer "Formation" in i bilden; att översätta ryska rakt av funkar inte alltid särskilt bra.

 

Självklart har hela Covid-affären varit en masspsykos (som vi säger utan kommunistiska pekpinnar) från dag 1; men det har slagit åt alla håll. Spanska sjukan dog ut 1918 så vi är inte så många som upplevt en pandemi; är det konstigt att folk blir oroliga när drygt 5 miljoner dött med (givetvis inte av) Covid? Thailand har varit rätt absurda men tycker att svenska politiker och media har hanterat det rätt bra. Din Mass Formation Psychosis? Är det inte mest du, John Khonken och ett gäng förvirrade Trumpsupportrar i Alabama som stått för det; understödja av Xi Och Putins internetkrigare förstås?

 

Du var alltid en udda fågel men när det blåste hårt så kunde man alltid lita på att du stod upp. Känns trist att säga det men den piedestalen verkar blåst väldigt långt bort.  

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Atom:

Helt jävla underbart! Har du ingen lathund för hur vi ska tolka dagens horoskop också? Tappningsdatum för Singhabacken kanske? 

 

Hade inte Sverige varit ett så fantastiskt liberalt land så hade du varit inlåst, antar att mina tidigare röster på L kommer tillbaka och biter mig i rumpan nu.

Psyk-ÄDEL reformen 1995 som gör att vi har alla dessa psykfall på blandannat MPR. Google säger att det var Ingvar Carlsson som ledde en sosseregering då. Han är ju dessutom boråsare. Två fel på honom alltså, men kontentan är att  vi liberaler kan friskriva oss från ansvar.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev spooncreek:

Psyk-ÄDEL reformen 1995 som gör att vi har alla dessa psykfall på blandannat MPR. Google säger att det var Ingvar Carlsson som ledde en sosseregering då. Han är ju dessutom boråsare. Två fel på honom alltså, men kontentan är att  vi liberaler kan friskriva oss från ansvar.

NU har du faan gått för långt!!!

Utan Borås så hade jag antagligen inte existerat!!!

 

Tillverkad där för exakt 59år och 1 vecka sedan (nyårsdagen 1963) i morsans lägenhet!

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev spooncreek:

Psyk-ÄDEL reformen 1995 som gör att vi har alla dessa psykfall på blandannat MPR. Google säger att det var Ingvar Carlsson som ledde en sosseregering då. Han är ju dessutom boråsare. Två fel på honom alltså, men kontentan är att  vi liberaler kan friskriva oss från ansvar.

Som svensk kan man aldrig friskriva sig något; vi har ideen om konsensus i vårt DNA så därför blir det aldrig någon större skillnad när vi byter regering. Vi liberaler är dessutom alltid en mikroskopisk minoritet, vilket är rätt absurt i ett land som alltid söker mitten, så vi är skyldiga till all skit från byggandet av kärnreaktorer till stoppet av byggandet av kärnreaktorer.

 

Vi vill ha OS men röstar emot det och oavsett vad vi skulle rösta om så vore nog ungefär 50% emot; bara för att det är enklare att vara emot. Förmodligen världens coolaste land dock.  

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Atom:

Även om det känns lite absurt att ge ett specifikt datum så håller jag med om själva andemeningen i inlägget. Jag tror att Europa når sin peak nästa vecka och att det är relativt lugnt runt mitten av februari. Thailand ligger en dryg vecka efter och restriktionerna leder nog också till en fördröjning så här kommer nog inte peaken förrän slutet av januari och det tar nog till slutet av mars innan det lugnar ner sig. Fick jag bestämma så skulle det nu vara 0 restriktioner och de som är oroliga får helt enkelt agera efter det.

 

Finns en god chans att det här är slutet på pandemin och att det nu blir en endemi. Det är dock inte självklart att det blir så; vi har ju egentligen bara spanska sjukan att jämföra med och med tanke på att den var över för drygt 100 år sedan så kan vi nog inte vara helt säkra på att en extrapolering blir 100% rätt, särskilt inte eftersom det finns en hög sannolikhet att detta virus är mänskligt modifierat.  

Hej!

Vet ej hur mycket du vet om spanska sjukan.

Den skiljer sig mycket åt mot Covid-19.

 

I spanska sjukan så dog bara personer som var 45 år och yngre.

Varför det var just dessa personer som drabbades så hårt beror på att de inte fick vara med om ryska sjukan 1889-1892. De personer som fick uppleva ryska sjukan skaffade sig ett försvar mot spanska sjukan.

 

En intressant tanke som man kan fundera på nu i dessa tider:

Om det finns någon person nu som ännu lever och blev smittad med spanska sjukan hur dessa personer har reagerat på Covid-19.  Har de fått något livslångt skydd och hjälper detta mot covid-19?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Tommy:

NU har du faan gått för långt!!!

Utan Borås så hade jag antagligen inte existerat!!!

 

Tillverkad där för exakt 59år och 1 vecka sedan (nyårsdagen 1963) i morsans lägenhet!

 

 

MVH

Mina föräldrar tvingade mig till Borås vid fyra års ålder. Jag lyckades få sporadiska permissioner från 18 års ålder, men blev inte helt fri förrän vid 25.

 

Jag förstår bättre än någon annan här på forumet, möjligen undantaget @thomas001, vad du fått genomlida.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev spooncreek:

Mina föräldrar tvingade mig till Borås vid fyra års ålder. Jag lyckades få sporadiska permissioner från 18 års ålder, men blev inte helt fri förrän vid 25.

 

Jag förstår bättre än någon annan här på forumet, möjligen undantaget @thomas001, vad du fått genomlida.

Förlåt om jag var otydlig!

jag föddes i Göteborg och bodde där mitt första levnadsår.

Sen flyttade vi till Indien, där lillbrorsan tillverkades och senare föddes!

Sen en sväng till Partille i 4 år.

Efter det flyttade vi till Iran, i början av 70-talet, och tillbaka till Partille ca 1975.

 

Har fan aldrig bott i Sveriges regn-huvudstad!!!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Imperiale:

Hej!

Vet ej hur mycket du vet om spanska sjukan.

Den skiljer sig mycket åt mot Covid-19.

 

I spanska sjukan så dog bara personer som var 45 år och yngre.

Varför det var just dessa personer som drabbades så hårt beror på att de inte fick vara med om ryska sjukan 1889-1892. De personer som fick uppleva ryska sjukan skaffade sig ett försvar mot spanska sjukan.

 

En intressant tanke som man kan fundera på nu i dessa tider:

Om det finns någon person nu som ännu lever och blev smittad med spanska sjukan hur dessa personer har reagerat på Covid-19.  Har de fått något livslångt skydd och hjälper detta mot covid-19?

Har också läst om kopplingen mellan ryska och spanska sjukan men det verkar inte finnas någon vetenskaplig bekräftelse av ditt påstående även om det finns visst empiriskt stöd.

 

Spanska sjukan var över 1918 så att försöka hitta någon som haft hjälp av att varit sjuka då blir nog rätt svårt; för att ens veta om att de varit sjuka då måste de varit minst 10 år då vilket skulle innebära att de vore 114 år idag. De är tyvärr så få att även om de alla skulle haft Spanska Sjukan så blir det inte mycket av en normalkurva 😉 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Atom:

Har också läst om kopplingen mellan ryska och spanska sjukan men det verkar inte finnas någon vetenskaplig bekräftelse av ditt påstående även om det finns visst empiriskt stöd.

 

Spanska sjukan var över 1918 så att försöka hitta någon som haft hjälp av att varit sjuka då blir nog rätt svårt; för att ens veta om att de varit sjuka då måste de varit minst 10 år då vilket skulle innebära att de vore 114 år idag. De är tyvärr så få att även om de alla skulle haft Spanska Sjukan så blir det inte mycket av en normalkurva 😉 

Jag tro att det inte blir så svårt att hitta många personer som har upplevt spanska sjukan….bara i Sverige så är 1400 personer som är över 100 år och om någon av dessa blev sjuka eller smittade med spanska sjukan 1918-1920, så har man mer än få kvar i livet.

Så man kan inte ha blivit smitta med spanska sjukan om man var under 10 år?

Mycket märkligt att det stannar precis vid 10 år……har du fler sjukdomar som också har en åldersgräns, så dela gärna med dig!

Ute i världen skulle jag nog gissa på att det finns 250000 - 400000 personer som är över 100 år idag och lever.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Imperiale:

Jag tro att det inte blir så svårt att hitta många personer som har upplevt spanska sjukan….bara i Sverige så är 1400 personer som är över 100 år och om någon av dessa blev sjuka eller smittade med spanska sjukan 1918-1920, så har man mer än få kvar i livet.

Så man kan inte ha blivit smitta med spanska sjukan om man var under 10 år?

Mycket märkligt att det stannar precis vid 10 år……har du fler sjukdomar som också har en åldersgräns, så dela gärna med dig!

Ute i världen skulle jag nog gissa på att det finns 250000 - 400000 personer som är över 100 år idag och lever.

Absolut; det togs garanterat mängder av blodprover på 2-åringar i Trollhättan och Trieste 1918 och de har sparats i 104 år så nu kan vi analysera hur dessa 106-åringar har hanterat Covid-19. 
 

Tar du Vickan eller Madde som bordsdam nästa år vid Nobel middagen? Jag föredrar Madde men då det var din idé så låter jag dig välja först. Så schysst är jag.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
24 minuter sedan, skrev Atom:

Absolut; det togs garanterat mängder av blodprover på 2-åringar i Trollhättan och Trieste 1918 och de har sparats i 104 år så nu kan vi analysera hur dessa 106-åringar har hanterat Covid-19. 
 

Tar du Vickan eller Madde som bordsdam nästa år vid Nobel middagen? Jag föredrar Madde men då det var din idé så låter jag dig välja först. Så schysst är jag.

Ja, självklart Madde. Dessutom har ju Vickan fått Covid för andra gången, så hon är ju en riskfaktor i sig. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...