Jump to content
IGNORERAD

Botemedlet mot Corona


John Khonken

Recommended Posts

Det finns all anledning att tycka att vi i din fria världen, och i den mindre fria världen typ Thailand, kraftigt överdriver riskerna med Covid-19 för relativt unga och friska människor. Det är, som flera nämnt, trots allt väldigt få som blir särskilt sjuka och ännu färre som dör.

 

De som överdriver allra mest är dock de som med stor sannolikhet bär skulden till pandemin, alltså Kina. Jag har tagit Sinopharm för att kunna få ett visum och åka tillbaka till Kina, och spenderade en stor del av helgen för att plöja igenom det saftiga paket av dokument som numera behövs. Jag skickade in detta i måndags och fick ett snabbt svar att jag var kvalificerad men måste vänta på ett antibody test. Idag får jag ett mail som säger att de stoppat alla visumansökningar på obestämd tid pga "uncontrolled and serious outbreak of the deadly Delta variant". Hur stort är utbrottet? De har tagit runt 20 miljoner tester de senaste dagarna och runt 300 har testat positivt och ingen har dött......Min kinesiske kollega sitter dessutom i "hotellarrest" efter att rest till Gansuprovinsen från den extremröda provinsen Jiangsu (30 smittade på 30 miljoner invånare) och ingen kan svara på när han släpps ut 😒

 

Nåja, då blir det Sverige i september istället och det är givetvis i vilket fall trevligare än 4 veckor på ett karantänhotell i Shanghai.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • John Khonken

    293

  • Surin P3

    149

  • spooncreek

    139

  • HuaHindinnge

    106

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 timmar sedan, skrev Tallviking:

CNN sparkar tre anställda – kom till jobbet ovaccinerade

 

https://sverigesradio.se/artikel/cnn-sparkar-tre-anstallda-kom-till-jobbet-ovaccinerade

Om dom fått besked att stanna hemma ett tag och fullt betalt kan jag möjligen köpa det, annars är det obegripligt.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev berlitz:

En intressant filur den där David Icke som du refererar till. Jag menar han påstår sig ju bl.a vara son till Gud samt påstår även att världen styrs av reptiler från rymden, ja ja säger då det. :ahh:

 

https://sv.wikipedia.org/wiki/David_Icke

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev Fritz:

En intressant filur den där David Icke som du refererar till. Jag menar han påstår sig ju bl.a vara son till Gud samt påstår även att världen styrs av reptiler från rymden, ja ja säger då det. :ahh:

 

https://sv.wikipedia.org/wiki/David_Icke

Nu var det inte David som var intressant. 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev berlitz:

Nu var det inte David som var intressant. 

Nej, men det är enligt min mening helt självklart att allt, precis allt, som sägs på en konspirateoretikers av David Ickes måtts hemsida, ska man ta med en stor nypa salt och lägga till handlingarna. Hittar man inte nyheterna på nåt annat mera känt media är det bäst att bara glömma det man sett.

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här kanske kan hjälpa till framöver.

 

Aegirbios covid-test godkänns av Thailands läkemedelsverk (Finwire)

2021-08-06 13:01

Läkemedelsbolaget Aegirbios test för covid-19 har som enda test för detektion i saliv godkänts av den thailändska motsvarigheten till FDA för att säljas på den thailändska marknaden.

Godkännandet gäller för professionellt bruk men Aegirbio räknar med ett snabbt godkännande även för hemtest.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Fritz:

En intressant filur den där David Icke som du refererar till. Jag menar han påstår sig ju bl.a vara son till Gud samt påstår även att världen styrs av reptiler från rymden, ja ja säger då det. :ahh:

 

https://sv.wikipedia.org/wiki/David_Icke

Sa du inte nyligen att du bara länkar till "bra" källor?

Eller åtminstone försöker undvika dåliga källor.

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minutes ago, Surin P3 said:

Sa du inte nyligen att du bara länkar till "bra" källor?

Eller åtminstone försöker undvika dåliga källor.

Wikpedia är en alldeles utmärkt källa. Ett modernt uppslagsverk, där man har möjlighet att syna deras källor som oftast ligger som fotnötter om man tycker att nått inte stämmer eller kräver ytterligare efterforskning..  Inte utan brister naturligvis, men det förvånar mig fortsatt att du rackar ner så mycket på Wikipedia och samtidigt kan försvara en källa som Bitchute, som ett bland många exempel på udda källor du själv använder dig av. Hur resonerar du  när du gör de valen? Rationaliteten känns för min del högst tveksam. Känsla?

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

5 hours ago, berlitz said:

Jag är med @Fritzhär. Extra synd när folk man känner och som man vet  har lite innan för pannbenet (du alltså) refererar till sådana källor.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Surin P3:

Sa du inte nyligen att du bara länkar till "bra" källor?

Eller åtminstone försöker undvika dåliga källor.

Om man Googlar på "David Icke konspiration" så får man 54 700 träffar, bara att välja och vraka. Jag ids inte länka till mer än en av sidorna, en som jag dessutom  anser som trovärdig och dessutom på svenska, betydligt med trovärdig än dom som du brukar länka till.

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev spooncreek:

Wikpedia är en alldeles utmärkt källa. Ett modernt uppslagsverk, där man har möjlighet att syna deras källor som oftast ligger som fotnötter om man tycker att nått inte stämmer eller kräver ytterligare efterforskning..  Inte utan brister naturligvis, men det förvånar mig fortsatt att du rackar ner så mycket på Wikipedia och samtidigt kan försvara en källa som Bitchute, som ett bland många exempel på udda källor du själv använder dig av. Hur resonerar du  när du gör de valen? Rationaliteten känns för min del högst tveksam. Känsla?

 

Skillnaden mellan Wikipedia och bitchute är enorm.

 

Wikipedia säger sig vara ett uppslagsverk som är objektiv och med hög sanningshalt vad gäller deras artiklar.

Men det är om och om igen visat hur mycket som är falskt eller enormt vinklat.

Det är en väldigt dålig källa skulle jag påstå.

 

Det är emellanåt en riktigt bra sajt att börja sin undersökning på om du inte vet något alls om ett ämne, men att länka till Wikipedia som en källa är i stort som att länka till Google. Helt utan värde.

Jag kan också googla.

 

Att länka till en sajt som bitchute är däremot en specifik video som ger en synvinkel på en sak. En synvinkel ifrån ett perspektiv. Inte någon absolut sanning.

 

Så den enorma skillnaden kommer enligt mig alltså ifrån anledningen till källan eller länken.

En länk till Wikipedia vill visa att man har hittat sanningen, vilket alltför ofta inte fallet.

Medan en länk till t.ex bitchute vill visa en liten del ur ett litet perspektiv och inte någon absolut sanning.

 

PS. Wikipedias ena grundare talar mycket om förfallet av Wikipedia. Bl.a på bitchute.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Fritz:

Om man Googlar på "David Icke konspiration" så får man 54 700 träffar, bara att välja och vraka. Jag ids inte länka till mer än en av sidorna, en som jag dessutom  anser som trovärdig och dessutom på svenska, betydligt med trovärdig än dom som du brukar länka till.

Jag kan googla.

Det är inte det vi pratade om.

 

Jag menar att en trovärdig källa idag bestäms av läsaren.

Du vill med en länk till Wikipedia visa att här är sanningen. Ingen diskussion, ingen tankeverksamhet krävs.

 

En länk till exempel till en specifik video eller specifik artikel, oavsett URL, lockar till fortsatt diskussion och en massa funderingar och tankeverksamhet.

 

Jag vill ofta när jag länkar till något visa en åsikt eller fundering som är i linje med mina egna. Enklare än att filma en liknande video eller skriva samma sak själv.

 

Och anledningen är fortsatt diskussion.

Har jag fel, vad är fel, vad är rätt osv...

 

För mig handlar det alltså inte om att nödvändigtvis ha rätt, utan mer om jag har fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Fritz:

Om man Googlar på "David Icke konspiration" så får man 54 700 träffar, bara att välja och vraka. Jag ids inte länka till mer än en av sidorna, en som jag dessutom  anser som trovärdig och dessutom på svenska, betydligt med trovärdig än dom som du brukar länka till.

Blir inte klok på det där. Är det en konspiration eller icke?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Esspe:

Blir inte klok på det där. Är det en konspiration eller icke?

Det är en konspirationsteoretiker av stora mått som heter David i förnamn och Icke i efternamn.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
33 minuter sedan, skrev Fritz:

Det är en konspirationsteoretiker av stora mått som heter David i förnamn och Icke i efternamn.

Fritte vad har du fått det i från- Källa tack

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev John Khonken:

Fritte vad har du fått det i från- Källa tack

Ställer du högre krav på mig än på dig själv ?  Sök själv för tusan :dance1:

(Tips, börja sökningen längre upp på denna sida. )

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minutes ago, hassla said:

image.png.106bda5031981c095f1bf779c32533b2.png

Du skriver inget som förklaring till bilden så vore intressant att veta om du menar att denna örtmedicin är botemedlet mot Covid-19. Bilden säger att den hjälper till att sänka feber, och det är ju bra, men så gör även Alvedon.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

6 hours ago, Surin P3 said:

Jag kan googla.

Det är inte det vi pratade om.

 

Jag menar att en trovärdig källa idag bestäms av läsaren.

Du vill med en länk till Wikipedia visa att här är sanningen. Ingen diskussion, ingen tankeverksamhet krävs.

 

En länk till exempel till en specifik video eller specifik artikel, oavsett URL, lockar till fortsatt diskussion och en massa funderingar och tankeverksamhet.

 

Jag vill ofta när jag länkar till något visa en åsikt eller fundering som är i linje med mina egna. Enklare än att filma en liknande video eller skriva samma sak själv.

 

Och anledningen är fortsatt diskussion.

Har jag fel, vad är fel, vad är rätt osv...

 

För mig handlar det alltså inte om att nödvändigtvis ha rätt, utan mer om jag har fel.

En intressant diskussion. Jag håller med om att det är ett ofog att länka till Wikipedia; redan i årskurs 4 fick dottern lära sig att Wikipedia inte är en källa man kan ange. Ska vi ha det kravet på "akademiskt acceptabla länkar" kan man dock heller inte länka till Bitchute.

 

"Jag menar att en trovärdig källa idag bestäms av läsaren." Det är givetvis sant, framförallt om vi fortsatt ska se MPR som ditt bevingade "världens löjligaste forum". Jag vill dock påstå att det beror på om frågan handlar om fakta eller åsikter. Är det en ren åsiktsfråga så kan man givetvis se vad som helst som trovärdigt, men är det rena fakta så finns det givetvis källor som är mer trovärdiga än andra. Och det är inte oväsentligt. En källa som vill framställa sina åsikter som trovärdiga är också beroende av en viss "trovärdighetskredit" och om de då är ute i konspirationsträsket när det gäller faktiska händelser så borde det även sänka dess trovärdighet gällande åsikter. Och så är det säkert för 90-95% av befolkningen. För en liten, men högljudd, del av befolkningen har dock ryska och kinesiska kommunisttroll lyckats så bra i sin indoktrinering, att de faktiskt tror att det är ett tecken på att de är nationalistiska högermänniskor som tror på frihet, om de förkastar all information som kommer från staten, samhällsfunktioner, överstatliga organisationer samt etablerade mediehus; dvs allt det som gör oss till fungerande, demokratiska samhällen. 

 

Jag tycker det är trist och direkt farligt men samtidigt är jag givetvis medveten om att det finns de, som du, som bara letar efter alternativa sanningar; och det är givetvis alltid välkommet.   

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...