Jump to content
IGNORERAD

Botemedlet mot Corona


John Khonken

Recommended Posts

4 minuter sedan, skrev Bike:

Hur jag framstår? Lol Meningarna är uppenbarligen delade om detta även här som ute i samhället, varför är alla andra idi*ter i vissas ögon, Danskarna är tydligen ett mycket dumt och okunnigt folk , för inte tala om deras politiker, Snart har även ljuhuvet Tegnell med sin ledare Steffe förstått att mask eller munskydd gör nytta på publika platser. Men vissa här på MPR har tydligen utsett sig till smartare än de som har vett att skydda sig, vad skall ni säga när tegnell pudlar ? Nu anser även WHO att munskydd /mask bör bäras i offentliga miljöer, Men inte svenska myndigheter, undrar varför andra länder i sådana här sammanhang skrattar åt Sverige. med snart 6000 avlidna i av med Covid så är vi fn inte bäst, det är säkert, inte heller ekonomiskt har vi klarat det bäst, Tegnelldyrkare tycks vara ett släkte för sig 

Du är ju helt galen. Så om FHM om ett tag skulle rekommendera munskydd i vissa situationer, så innebär det enligt dig att de pudlar angående tidigare rekommendationer om munskydd? Det skulle inte kunna vara så att de hittills inte sett att en sån rekommendation skulle vara effektiv i Sveriges situation? Men att vi kanske kommer till ett nytt lägen när nya rekommendationer är dags att införa?

Bara en stolle hävdar att man måste ha exakt samma hårda rekommendationer från februari tills nu (6 mån senare), trots att pandemin är föränderlig. Agilt arbete. Men det förväntar jag mig inte att du förstår. I din värld skulle minsta rekommendation om munskydd nånsin framöver betyda att gaphalsarna utanför FHM har rätt i allt de gapar om....

 

Och du kan ju fortsätta tjata om dina 6000 döda. Ingen lockdown eller masktvång hade hindrat detta. De misstagen som ledde fram till de flesta av dessa döda skedde långt innan pandemin. Smittan hade givetvis kommit in i äldrevården ändå, iom att dessa arbetsgrupper skulle varit undantagna vid en lockdown. Men fortsätt du att inbilla dig att ingen skulle dött om vi hade haft munskydd, blir du gladare av det så.

 

Själv tycker jag läget är ganska positivt i Sverige nu. Väldigt låg dödlighet, och den smittspridning som finns resulterar i nästan inga allvarliga infektioner. Och vi (som inte är masktalibaner) lever i princip som vanligt. Tom på Södermalm, som väl i dit huvud är rena smittlabbet, rullar livet på. Folk är mindre sjuka nu än vad de brukar vara vid samma tidpunkt. Så jag tror vi klarar detta rätt ok i förlängningen. Vi har lärt oss leva med smittan, inte gömma oss från den.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • John Khonken

    293

  • Surin P3

    149

  • spooncreek

    139

  • HuaHindinnge

    106

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andrejsdenruskige
16 minuter sedan, skrev Bike:

Fö inte jag som driver denna tråd, det gör vissa andra här så ruskigt bra med fula dumma och inkonsekventa påhopp, dessutom påståenden om min person som är helt galet. 😅

Påståenden om din person?

Du framstår som en fundamentalistisk stolle, precis som vilken miljötaliban som helst. Din repertoar avviker dock från miljötalibanens repertoar.

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Bike:

Nu anser även WHO att munskydd /mask bör bäras i offentliga miljöer.

 

Nej det gör dom inte. Dom säger att det kan vara ett alternativ där avstånd är svårt att hålla. Ungefär precis så som FoHM säger. 

 

Om du nu har svängt i åsikten vem det ska skydda och bär mask enbart för att skydda dig själv, varför är du då så rabiat i frågan?

 

https://www.synonymer.se/sv-syn/rabiat

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Påståenden om din person?

Du framstår som en fundamentalistisk stolle, precis som vilken miljötaliban som helst. Din repertoar avviker dock från miljötalibanens repertoar.

Jag kan inte låta bli att tänka på fotboll när jag läser hans inlägg, hur är det nu man säger när bollen träffar stolpen och går ut? 

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Bike:

??? Hmmmm skaka på skallen, kanske bättre sen, var när har jag kallat någon för idi*t, precisera dig gärna 

Där har vi väl ett helt smörgåsbord att välja och vraka i,

 

"Dum gör som dum"

"andra som inte har vett att bära mask"

"Uppenbarligen så är detta med masker och dess funktion alldeles för komplicerat för en lågt utbildad befolkning"

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev LTD:

Jag kan inte låta bli att tänka på fotboll när jag läser hans inlägg, hur är det nu man säger när bollen träffar stolpen och går ut? 

Jag tänker mer på denna figur (i lakanet). Saknas bara en gasmask🙃

 

image.png.de58db0d6af3e115c7fa836ad54efc39.png

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Mankan:

Där har vi väl ett helt smörgåsbord att välja och vraka i,

 

"Dum gör som dum"

"andra som inte har vett att bära mask"

"Uppenbarligen så är detta med masker och dess funktion alldeles för komplicerat för en lågt utbildad befolkning"

Vem skrev idi*t ??  Var och vem ?? Mankan kanske har problem med  läsförståelsen  

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
9 minuter sedan, skrev LTD:

Jag kan inte låta bli att tänka på fotboll när jag läser hans inlägg, hur är det nu man säger när bollen träffar stolpen och går ut? 

Kanske ”Stolpe ut”?

 

Jag förnekar inte att han har en poäng lite här och där. Framfusigheten får mig dessvärre att tänka på någon sektledare som försöker ”omvända De förtappade själarna”. Det är något religiöst över Bike. 
 

Han har iofs varit livrädd för allt som är ”smutsigt”, både i matväg och annat. Att man i tillägg är en prepper och dessutom en konspiratoriskt lag sådan....ja, behöver jag säga mer än så?

Ideologiskt övertygad fanatiker på de flesta områden med ett CV som nästan når upp i Tallvikings nivå.....

 

Skulle han vara lite mer lagom i sin framtoning så skulle han kanske få lite mer gehör. 

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev B747:

Kan konstatera att vissa ska bära munkorg istället för munskydd.:rotfl:

Den var fyndig👍, skall köpa ett par till de som gapar om att man är idi*t som bär mask , det var ju en här på Forumet som kallade mig idi*t för två dagar sedan , jag har inte använt det vokabuläret 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Bike:

Vem skrev idi*t ??  Var och vem ?? Mankan kanske har problem med  läsförståelsen  

Jag tror inte Andrejs menade ordagrant. Du förstår väl att dum och idi*t i princip är synonymer?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
18 minuter sedan, skrev Mankan:

Jag tror inte Andrejs menade ordagrant. Du förstår väl att dum och idi*t i princip är synonymer?

Var det jag som skrev idi*t?

I så fall så menade jag nog det, men inte på grund av om man bär mask eller inte. 

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev frogfish:

Hur många sekunder tog det innan du kallade andra för idi*ter och att alla andra inte förstår nåt....🤣 

 

1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:

Påståenden om din person?

Du framstår som en fundamentalistisk stolle, precis som vilken miljötaliban som helst. Din repertoar avviker dock från miljötalibanens repertoar.

Fel av mig det var frogfish men det kanske hade mindre betydelse i sammanhanget. 

 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Bike:

Sicken dåre, förstår att vissa gillar detta trams, han vet ju inte vad han babblar om denna clown, Covid är en dropsmitta, inte fn är denna läkare , iofs finns det galningar även där i den kåren 

Nyss skrev du att det var aerosoler som sprids via luften. Nu vill du begränsa det till droppsmitta. Förstår du nånting av vad du själv skriver? 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev janne_h:

Det vanligaste är nog att man pillar sig i ögonen, som exempel. Alkogel nån gång ibland behöver inte garantera att viruset inte kommer på händerna. Räcker ju med att ta av sig munskydd et så kommer händerna i beröring med det. Tror du att varje person spritar händerna varje gång dom gör det? 

Finns ju alkogel på varenda ledig yta i precis vartenda håll man tittar åt och de flesta jag ser tycker jag verkar trycka på sig några droppar i händerna men annars inte tänkt så mycket på det. Kvinnor verkar även gå med alkospray i väskan men självklart vet jag inte andel % eller nåt sånt om användandet. 

 

Vad jag inte hajar är vart hade viruset varit om det inte fastnade i masken, munnen/näsan låter logiskt för mig.

Den biten behöver jag nog hjälp till att förstå. Stämmer det som viss forskning antyder, att viruset dör på en halvminuts UV-ljus, så borde munskydden resa sig själva mer eller mindre hela tiden här i Thailand. 

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är elak...

 

Mötte 2 kärringar på väg ut från en loppis igår, båda gnällde om hur svårt det varit att andas med maskerna på, och tog av sej dem...

Sen trängde de sej förbi mej i dörren, så jag gjorde som vilken annan man i min situation hade gjort, jag "torrhostade" i deras närhet (bara på låtsas, men de kunde väl inte veta det...).

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev SatanG:

Finns ju alkogel på varenda ledig yta i precis vartenda håll man tittar åt och de flesta jag ser tycker jag verkar trycka på sig några droppar i händerna men annars inte tänkt så mycket på det. Kvinnor verkar även gå med alkospray i väskan men självklart vet jag inte andel % eller nåt sånt om användandet. 

 

Vad jag inte hajar är vart hade viruset varit om det inte fastnade i masken, munnen/näsan låter logiskt för mig.

Den biten behöver jag nog hjälp till att förstå. Stämmer det som viss forskning antyder, att viruset dör på en halvminuts UV-ljus, så borde munskydden resa sig själva mer eller mindre hela tiden här i Thailand. 

 

/ SatanG

Poängen är att mask ger falsk trygghet. 

Och masken sitter ju bara över en del av ansiktet. Så huruvida, så exponeras Till exempel ögonen lika mycket som masken för viruset. 

Som någon läkare sa angående detta. I bästa fall skyddar masken från att folk spottar på varandra. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev janne_h:

Poängen är att mask ger falsk trygghet. 

Och masken sitter ju bara över en del av ansiktet. Så huruvida, så exponeras Till exempel ögonen lika mycket som masken för viruset. 

Som någon läkare sa angående detta. I bästa fall skyddar masken från att folk spottar på varandra. 

Vitsen med mask är inte att den ska skydda från att bli smittad utan att den ska hindra att den som är smittbärare sprider virus via hosta och nysningar.

Så även om masken inte täcker näsa och ögon så ger den ju ett skydd, inte 100% men bättre än inget. 

Man kan vara smittbärare utan att veta om det och därför bör alla bära mask i offentliga inomhusmiljöer.

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev LTD:

Vitsen med mask är inte att den ska skydda från att bli smittad utan att den ska hindra att den som är smittbärare sprider virus via hosta och nysningar.

Så även om masken inte täcker näsa och ögon så ger den ju ett skydd, inte 100% men bättre än inget. 

Man kan vara smittbärare utan att veta om det och därför bör alla bära mask i offentliga inomhusmiljöer.

Falsk trygghet som uppenbarligen inte hjälper snarare stjälper, se tex Filipinerna, Frankrike, Spanien just nu.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
27 minuter sedan, skrev Soengsang:

Falsk trygghet som uppenbarligen inte hjälper snarare stjälper, se tex Filipinerna, Frankrike, Spanien just nu.

Varför stänga ner hela världen. 
Det är ju bara att bära mask, så är allt frid och fröjd egentligen. 
 

Jag får inte ihop ekvationerna alls och är således skeptisk till allt. 
Falsk trygghet är väl något man har varnat för och kanske man är något på spåret?

 

Vi får se hur många döda den andravågen ger. Fast någon andra våg skulle det ju inte bli enligt många experter. Kanske Spanien gick över till tredjevågen direkt?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Soengsang:

Falsk trygghet som uppenbarligen inte hjälper snarare stjälper, se tex Filipinerna, Frankrike, Spanien just nu.

Troligtvis har det fuskat rejält i dessa länder. 

Thailand är ett bra ex på att mask funkar. Oavsett om siffrorna inte stämmer så har sjukvården inte varit överbelastad med corona här och ingen känner nån som varit sjuk så helt klart har det varit väldigt få fall här. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Folk är ju inte ens förkylda här längre så nog fn gör mask skillnad. 

Normalt hör man ju folk hosta överallt men nada nu, typ bara rökare. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev LTD:

Troligtvis har det fuskat rejält i dessa länder. 

Thailand är ett bra ex på att mask funkar. Oavsett om siffrorna inte stämmer så har sjukvården inte varit överbelastad med corona här och ingen känner nån som varit sjuk så helt klart har det varit väldigt få fall här. 

Det känns bra att MPR fortfarande innehåller en del riktigt goda ironiker. Att Thailands låga antal av coronasmittade skulle bero på tygmaskerna som folk burit i ett halvår? Det skämtsamma inlägget hade jag inte ens kunnat tänkt ut själv. 😷😄😃

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev LTD:

Folk är ju inte ens förkylda här längre så nog fn gör mask skillnad. 

Normalt hör man ju folk hosta överallt men nada nu, typ bara rökare. 

Jag blev rätt rejält förkyld efter första barrundan den 1 juli. Visade sig efter en koll att samma gällde för en rätt stor del av bekantskapskretsen. Det där med att bära mask, sprita händerna och umgås med ett relativt begränsat antal människor verkar vara rätt kass för immunsystemet.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev spooncreek:

Det känns bra att MPR fortfarande innehåller en del riktigt goda ironiker. Att Thailands låga antal av coronasmittade skulle bero på tygmaskerna som folk burit i ett halvår? Det skämtsamma inlägget hade jag inte ens kunnat tänkt ut själv. 😷😄😃

Haha jag orkade inte ens kommentera det...

Naturligtvis beror Thailands påstådda antal smittade på att 50% av befolkningen har gamla utvättade t-shirts nedanför näsan ;) 

 

Munskyddsfsbriken, FFP3 minst!

Thailands hemlighet till att lyckas bekämpa C19 

B4C624B2-5AAA-45A0-9BAB-2D50AB26FDEA.jpeg.dc83675a959bc1a658f2ca5690341a71.jpeg

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...