Jump to content
IGNORERAD

Botemedlet mot Corona


John Khonken

Recommended Posts

3 timmar sedan, skrev Atom:

Jag tvivlar på politiker i länder som saknar demokratisk tradition och riktiga checks and balances.

 

Jag tvivlar inte på svenska politikers ärlighet i allmänhet, men jag är tveksam till om många av dem har den kompetens, ryggrad och driv som krävs. Svenska riksdagsledamöter tjänar mindre än genomsnittet i EU, i snitt "bara" två gånger genomsnittslönen i Sverige; medans Italienska politiker ligger på 5.3 gånger genomsnittslönen. Kanske är det snarare så att svenska politiker skulle tjäna mer för att vi ska kunna locka till oss "bättre" personer till politikeryrket.

 

https://www.euronews.com/2016/04/12/who-are-the-best-paid-mps-in-the-eu

Eller åtminstone minska antalet riksdagsledamöter.

349 på 10milj låter som nåt slags rekord, killgissar jag

Förnärvarande är de 55, verkar funka lika bra. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • John Khonken

    293

  • Surin P3

    149

  • spooncreek

    139

  • HuaHindinnge

    106

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Precis nyss, skrev HighWai:

Eller åtminstone minska antalet riksdagsledamöter.

349 på 10milj låter som nåt slags rekord, killgissar jag

Förnärvarande är de 55, verkar funka lika bra.

Kanske skulle vi då få "gräddan" av politiker. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill bara framföra några saker.  Denna eviga munskyddsdebatt börjar bli väldigt tröttsam, såväl här som i StatsTV, Undrar om jag hört någon reporter säga att om man vill så får man ha munskydd på, helt frivilligt alltså och utan någon som helst motivering.

Sedan har jag ett tips på intressant reportage. Om FHM helt plötsligt skulle få för sig att göra munskyddsanvändande obligatoriskt, hur många munskydd skulle då behövas för Sveriges befolkning och hur många finns i lager på apotek eller hos andra?

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Vill bara framföra några saker.  Denna eviga munskyddsdebatt börjar bli väldigt tröttsam, såväl här som i StatsTV, Undrar om jag hört någon reporter säga att om man vill så får man ha munskydd på, helt frivilligt alltså och utan någon som helst motivering.

Sedan har jag ett tips på intressant reportage. Om FHM helt plötsligt skulle få för sig att göra munskyddsanvändande obligatoriskt, hur många munskydd skulle då behövas för Sveriges befolkning och hur många finns i lager på apotek eller hos andra?

Där tror jag en stor anledning finns till att man ej vill Rekomendera munskydd. Men det är ju även så att munskydd om dom fungerar som dom ska. Drar ju till sig diverse bakterier och covid 19 på utsidan. Om man sen använder samma munskydd varje dag. Och ej byter varannan timma. Då är dom ju direkt kontraproduktiva. Då man sen är där och pillar med händerna på utsidan. Och sen pillar sig i ögona näsan eller munnen med samma händer. 

Gör således ingen nytta alls. Då munskydden oftast används fel. I sjukvården vad jag vet? Byter dom munskydd minst varannan timme. 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev Bike:

Proffsen inom vården ?? EEEhh Vilka åsyftar du nu på ?? Du får gärna precisera vad det behövs för kompetens för att ta av och på sig en FFPmask på ett säkert sätt, är du släkt med doktot Tegnell kanske, han påstod ju detta för inte så länge sedan, nu vacklar han och lååångsamt kommer pudlandet att mask eller munskydd bör användas på offentliga platser, jag skriver detta idag och kommer inom en månad när det blir rekommendationer att bära dessa kunna gå tillbaks till inlägget för att visa alla som  tycker det är skämmigt med en FFP mask

Läkare och sjuksköterskor t.ex. Dom vet hur man ska hantera masker förhoppningsvis och vilken typ man ska använda och ffa när det är nödvändigt. Det visste ju inte ens du och du är ju ändå "maskexpert". 

 

FFP är f.ö. sånt man får man flyger. 

 

Ta du på din envägsmask och låt oss andra icke panikslagna välja hur vi vill göra.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Atom:

Jag tvivlar på politiker i länder som saknar demokratisk tradition och riktiga checks and balances.

 

Jag tvivlar inte på svenska politikers ärlighet i allmänhet, men jag är tveksam till om många av dem har den kompetens, ryggrad och driv som krävs. Svenska riksdagsledamöter tjänar mindre än genomsnittet i EU, i snitt "bara" två gånger genomsnittslönen i Sverige; medans Italienska politiker ligger på 5.3 gånger genomsnittslönen. Kanske är det snarare så att svenska politiker skulle tjäna mer för att vi ska kunna locka till oss "bättre" personer till politikeryrket.

 

https://www.euronews.com/2016/04/12/who-are-the-best-paid-mps-in-the-eu

Då borde dom italienska politikerna vara bättre. 

Same shit!! 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Bike:

Proffsen inom vården ?? EEEhh Vilka åsyftar du nu på ?? Du får gärna precisera vad det behövs för kompetens för att ta av och på sig en FFPmask på ett säkert sätt, är du släkt med doktot Tegnell kanske, han påstod ju detta för inte så länge sedan, nu vacklar han och lååångsamt kommer pudlandet att mask eller munskydd bör användas på offentliga platser, jag skriver detta idag och kommer inom en månad när det blir rekommendationer att bära dessa kunna gå tillbaks till inlägget för att visa alla som  tycker det är skämmigt med en FFP mask

Jag tycker att det är skämmigt, men mest ren o skär idi*ti.

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev Mr atm:

Jag tycker att det är skämmigt, men mest ren o skär idi*ti.

Förstod väl det, de intrevjuade en par kärringar  igår på TV, de sade just som du 🤣

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Soengsang:

Så det du skrev tidigare att man skulle ha mask för att skydda andra var alltså bara humbug från dig?

Klart som fn att det var humbug om jag skrev så, jag skiter väl i andra, var och en tar hand omsig själv, djungelns lag råder 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Bike:

Klart som fn att det var humbug om jag skrev så, jag skiter väl i andra, var och en tar hand omsig själv, djungelns lag råder 

Till slut ett ärligt ord från dig. Det var på tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
14 minuter sedan, skrev Bike:

Klart som fn att det var humbug om jag skrev så, jag skiter väl i andra, var och en tar hand omsig själv, djungelns lag råder 

Så varför denna predikan. Vad vinner du på det?

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Så varför denna predikan. Vad vinner du på det?

De vet jag att du förstår, du vill bara dra det till sin spets  lol , om alla skyddar sig själva så kan inte viruset spridas, har väl inget med huruvida jag skyddar mig själv eller andra, bär alla ett skydd som hindrar smitta att nå bäraren så finns ingen  värd  för viruset att nå,

Men nu glömde jag bort att mask eller vad fn det nu är inte hjälper ett dugg , det har ju expertisen i Sverige sagt, trots alla eniga forskare i övriga världen 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
35 minuter sedan, skrev Bike:

De vet jag att du förstår, du vill bara dra det till sin spets  lol , om alla skyddar sig själva så kan inte viruset spridas, har väl inget med huruvida jag skyddar mig själv eller andra, bär alla ett skydd som hindrar smitta att nå bäraren så finns ingen  värd  för viruset att nå,

Men nu glömde jag bort att mask eller vad fn det nu är inte hjälper ett dugg , det har ju expertisen i Sverige sagt, trots alla eniga forskare i övriga världen 

Så varför var du då så ivrig med isolation, stränga ner, kapa av och annat trams?

Det fungerar ju med mask. 

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Så varför var du då så ivrig med isolation, stränga ner, kapa av och annat trams?

Det fungerar ju med mask. 

Det är hans vanliga mo. Ibland försäger han sig och får ur sig vad han egentligen tycker. Men när han ser att det tas emot lite sådär, så kommer ett automatiskt "jag skojade bara"...

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Så varför var du då så ivrig med isolation, stränga ner, kapa av och annat trams?

Det fungerar ju med mask. 

Vet inte vad du surrar om ??

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
2 minuter sedan, skrev Bike:

Vet inte vad du surrar om ??

Nej, det förstår jag.

Du vet ju knappt själv vad du surrar om, så att förstå vad andra surrar om kan ju vara lite väl vycket att kräva.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jasså?

Jag litar mer på häxbrygd...utskrivet av någon shaman. 

Menar du denna?

 

671653625_Hxbrygd.thumb.jpg.dd8ef937d3543d5877b2b662e1fa41db.jpg

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Khonis:

Mask gör sig bäst på metkroken.

image.png.71971ae7fa8a690f075eb524d7d97c41.png

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

image.png.71971ae7fa8a690f075eb524d7d97c41.png

Exakt , Mycket träffande i denna diskussion . Dum gör som dum säger, gammalt ordspråk som passar bra för en skock fårskallar 

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev MickeN:

Och bocken har en del att säga till om som vanligt. 

Du menar väl baggen, i stället för ett ledarfår så är det i detta fallet en gammal Bagge 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Soengsang:

Har helt för mig att du tidigare skrev att största fördelen med att bära mask är att skydda sin omgivning, du är som en sossepolitiker, lever som du lär 🤣🤣🤣🤣🤣

Är det verkligen så svårt att förstå att man indirekt skyddar andra genom att inte själv bli smittad?

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Soengsang:

Har helt för mig att du tidigare skrev att största fördelen med att bära mask är att skydda sin omgivning, du är som en sossepolitiker, lever som du lär 🤣🤣🤣🤣🤣

Var skrev jag detta ? Kan du visa på, inte en mask med ventil, det förstår väl även en maskhatare  

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...