Jump to content
IGNORERAD

Botemedlet mot Corona


John Khonken

Recommended Posts

15 minuter sedan, skrev Mr atm:

Vaccin har funnits i 76 år. Men vi har fortfarande influensa.

Viktigaste att man sköter om sitt immunförsvar.

Men alla rekommendationer vi får är i princip för att försämra det.

bullshit.gif.687383c85c0351fa6f4a052dbcec0580.gif

Kanske beror på att dom flesta anser att influensa är en mild sjukdom? Som inte är värd att vaccinera mot. Tror att det är mest äldre som vaccinerar mot influensa. Min 88 åriga mor en av dessa. 

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • John Khonken

    293

  • Surin P3

    149

  • spooncreek

    139

  • HuaHindinnge

    106

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vaccinera sig mot influensa har hjälpt många att på konstlad väg bli äldre. Nu har det visat sig att just dessa mäniskor har drabbats av något de inte kunnat förebygga genom just vaccin.

Frågan är hur många som gått bort i just Corona som INTE tidigare vaccinerat sig mot olika influensor.

Frågan är om det kan var så enkelt att de som byggt upp ett imunförsvar på egen hand klararat sig bättre mot Corone eller inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man byggt upp eget imunförsvar tillsammans med vitaminer . Ger ett väldigt bra skydd

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
3 minuter sedan, skrev John Khonken:

Har man byggt upp eget imunförsvar tillsammans med vitaminer . Ger ett väldigt bra skydd

Jasså?

Jag litar mer på häxbrygd...utskrivet av någon shaman. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg nu på text-tv att WHO hoppas att pandemin är över inom två år, låter ju inte så uppmuntrande.

 

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jasså?

Jag litar mer på häxbrygd...utskrivet av någon shaman. 

Och kanske en skvätt arsenik blandat med zink rengöringsmedel och d-vitamin för dom mest konspiratoriska 

Trevlig helg

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 minut sedan, skrev jrk:

Och kanske en skvätt arsenik blandat med zink rengöringsmedel och d-vitamin för dom mest konspiratoriska 

Trevlig helg

 

Där har vi receptet. 
Vi får bara inte glömma bort att tillverka en cirkel av tasmanska träskråttor och inhalera rökt renhud under fullmåne. 
 

Allt utskrivet av naturdoktor givetvis

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Där har vi receptet. 
Vi får bara inte glömma bort att tillverka en cirkel av tasmanska träskråttor och inhalera rökt renhud under fullmåne. 
 

Allt utskrivet av naturdoktor givetvis

Doktor Trump fixar va?

Den gubben har koll på allt som kan göra en människa frisk eller var det tvärt om?

JK kommer snart och rättar upp ett så vi vet dom senaste uppdateringar av gift som botar eller dödar.

Vilka gift använder du dig av så man förstår dom biverkningar du fått.

Trevlig kväll

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Soengsang:

Inte tvivlar du väl på herrar som Puttin, Idi Amin och Kim Jong-un?

Jag tvivlar på politiker i allmänhet, de agerar till 99% i eget intresse, alldeles för feta löner, speciellt i vårt land 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

28 minutes ago, Bike said:

Jag tvivlar på politiker i allmänhet, de agerar till 99% i eget intresse, alldeles för feta löner, speciellt i vårt land 

Jag tvivlar på politiker i länder som saknar demokratisk tradition och riktiga checks and balances.

 

Jag tvivlar inte på svenska politikers ärlighet i allmänhet, men jag är tveksam till om många av dem har den kompetens, ryggrad och driv som krävs. Svenska riksdagsledamöter tjänar mindre än genomsnittet i EU, i snitt "bara" två gånger genomsnittslönen i Sverige; medans Italienska politiker ligger på 5.3 gånger genomsnittslönen. Kanske är det snarare så att svenska politiker skulle tjäna mer för att vi ska kunna locka till oss "bättre" personer till politikeryrket.

 

https://www.euronews.com/2016/04/12/who-are-the-best-paid-mps-in-the-eu

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Atom:

Jag tvivlar på politiker i länder som saknar demokratisk tradition och riktiga checks and balances.

 

Jag tvivlar inte på svenska politikers ärlighet i allmänhet, men jag är tveksam till om många av dem har den kompetens, ryggrad och driv som krävs. Svenska riksdagsledamöter tjänar mindre än genomsnittet i EU, i snitt "bara" två gånger genomsnittslönen i Sverige; medans Italienska politiker ligger på 5.3 gånger genomsnittslönen. Kanske är det snarare så att svenska politiker skulle tjäna mer för att vi ska kunna locka till oss "bättre" personer till politikeryrket.

 

https://www.euronews.com/2016/04/12/who-are-the-best-paid-mps-in-the-eu

Med den kompetensen som en del besitter skulle kanske lönen sänkas, iofs så har du rätt i att lönen är en magnet för kompetent folk att söka sig till politiken. Finns en dam med fågelbo på skallen, gissar på att hon knappast har kompetensen för sin ministerpost, mest trassel i den skallen tänker jag. Skrämmande. 

Just gårdagens utspel om coronan samt hur mycket de har jobbat för att komma fram till hur många som får samlas vid kultur och idrott var ett slående bevis för detta,

Citerar henne

"Vi har jobbat hårt för att komma fram till detta", 

Vart går mina skatteslantar🙄

Men ryggdunk verkar gå före kompetens 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Tommy:

Så, lite Zink, D-vitamin, HCQ(?) MMS (?), C-vitamin intravenöst, Gurkmeja (bra som faan), snus eller nikotinplåster, lite ryssvaccin, eventuellt lite alkohol och man är skyddad?

Ansiktsmasker är helt ute!

 

Bara en kort sammanfattning av trådens huskurer...

 

 

MVH

Man kan ju alltid doppa masken i den blandningen, borde vara 110% säkert.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Bike:

Jag tvivlar på politiker i allmänhet, de agerar till 99% i eget intresse, alldeles för feta löner, speciellt i vårt land 

Grundlönen för en riksdagsman (eller kvinna ;) ) är ca 68k/mån. Tycker jag absolut inte är överbetalt, tvärtom. Det som jag hänger upp mig på är pensionsvillkoren.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Bike:

Finns en dam med fågelbo på skallen, gissar på att hon knappast har kompetensen för sin ministerpost, mest trassel i den skallen tänker jag. Skrämmande.

De flesta tycker väl att dem som hon representerar är skrämmande, men nu är hon demokratiskt tillsatt 2018, så bara att gilla läget med demokrati.

Sen tror jag inte hennes frisyr eller utseende påverkar hennes  kompetens särskilt mycket, men man kan tycka att en minister borde ha ett representativt utseende kanske, vad nu det är?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Soengsang:

De flesta tycker väl att dem som hon representerar är skrämmande, men nu är hon demokratiskt tillsatt 2018, så bara att gilla läget med demokrati.

Sen tror jag inte hennes frisyr eller utseende påverkar hennes  kompetens särskilt mycket, men man kan tycka att en minister borde ha ett representativt utseende kanske, vad nu det är?

Jo sant , knappt 4% verkar gilla det hon representerar, men det var väl mer ett svar på Atoms inlägg, som vanligt kloka inlägg från honom.

Och ja, inte är hen den skarpaste kniven i lådan, Och jo jag personligen anser att hennes frisyr säger en del 🙄 Som du säger, en offentlig person borde kanske ha lite självinsikt 

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev Esspe:

Man kan ju alltid doppa masken i den blandningen, borde vara 110% säkert.

Mycket snack om masker o dyl, undrar om alla vet vet skillnaderna mellan varianter av skydd och hur effektiva de egentligen är, högst varierande. 

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev Esspe:

Grundlönen för en riksdagsman (eller kvinna ;) ) är ca 68k/mån. Tycker jag absolut inte är överbetalt, tvärtom. Det som jag hänger upp mig på är pensionsvillkoren.

Och det är ju en del av lönen anser jag, tre månaders betald semester likaså, dessutom behöver de ju inte ens visa sig på riksdagen för att få lön, sitta och sova under debatter räknas även det som arbetstid, nää politikerförakt är ganska normalt  och ett sunt tänk tycker jag, 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Bike:

Mycket snack om masker o dyl, undrar om alla vet vet skillnaderna mellan varianter av skydd och hur effektiva de egentligen är, högst varierande. 

Ja, det med maskhysterin är galet.

 

Folk vet inget, finns ju stollar som använder liknande denna nedan med ventil för utandningsluften och sen säger mask är bra för att skydda andra, i tex kollektivtrafik 🤣🤣

75210EA8-5FBB-46CB-9C22-7332F5101741.thumb.jpeg.f77bef8a5d2c8051943ba2975dd3fc95.jpeg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Soengsang:

Ja, det med maskhysterin är galet.

 

Folk vet inget, finns ju stollar som använder liknande denna nedan med ventil för utandningsluften och sen säger mask är bra för att skydda andra, i tex kollektivtrafik 🤣🤣

75210EA8-5FBB-46CB-9C22-7332F5101741.thumb.jpeg.f77bef8a5d2c8051943ba2975dd3fc95.jpeg

Den masken skyddar endast bäraren, men om alla skyddar sig själva, ja du vet ju svaret redan 👍

Om jag skyddar mig och inte blir smittad så kan jag ju dessutom  inte smitta andra, var och en ser om sitt hus heter det väl, eller hur  

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Bike:

Den masken skyddar endast bäraren, men om alla skyddar sig själva, ja du vet ju svaret redan 👍

Om jag skyddar mig och inte blir smittad så kan jag ju dessutom  inte smitta andra, var och en ser om sitt hus heter det väl, eller hur  

Har helt för mig att du tidigare skrev att största fördelen med att bära mask är att skydda sin omgivning, du är som en sossepolitiker, lever som du lär 🤣🤣🤣🤣🤣

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

58 minuter sedan, skrev Bike:

Mycket snack om masker o dyl, undrar om alla vet vet skillnaderna mellan varianter av skydd och hur effektiva de egentligen är, högst varierande. 

Just det och därför ska man låta enbart proffsen inom vården hantera det, inte amatörerna som springer omkring med diverse skit och tror att det hjälper.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Esspe:

Just det och därför ska man låta enbart proffsen inom vården hantera det, inte amatörerna som springer omkring med diverse skit och tror att det hjälper.

Proffsen inom vården ?? EEEhh Vilka åsyftar du nu på ?? Du får gärna precisera vad det behövs för kompetens för att ta av och på sig en FFPmask på ett säkert sätt, är du släkt med doktot Tegnell kanske, han påstod ju detta för inte så länge sedan, nu vacklar han och lååångsamt kommer pudlandet att mask eller munskydd bör användas på offentliga platser, jag skriver detta idag och kommer inom en månad när det blir rekommendationer att bära dessa kunna gå tillbaks till inlägget för att visa alla som  tycker det är skämmigt med en FFP mask

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev Soengsang:

Har helt för mig att du tidigare skrev att största fördelen med att bära mask är att skydda sin omgivning, du är som en sossepolitiker, lever som du lär 🤣🤣🤣🤣🤣

Lever som de lär gör inte Sossepolitiker, eller väldigt sällan politiker överhuvudtaget oavsett partitillhörighet, Jag är mig själv och mina kära närmast och tar inget ansvar för folk som inte tänker själva, dvs låter myndigheter tänka åt dem 

Citat

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Där har vi receptet. 
Vi får bara inte glömma bort att tillverka en cirkel av tasmanska träskråttor och inhalera rökt renhud under fullmåne. 
 

Allt utskrivet av naturdoktor givetvis

 

11 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Där har vi receptet. 
Vi får bara inte glömma bort att tillverka en cirkel av tasmanska träskråttor och inhalera rökt renhud under fullmåne. 
 

Allt utskrivet av naturdoktor givetvis

Fullmåne skriver du? På Koh Phangan kanske? 

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Bike:

Lever som de lär gör inte Sossepolitiker, eller väldigt sällan politiker överhuvudtaget oavsett partitillhörighet, Jag är mig själv och mina kära närmast och tar inget ansvar för folk som inte tänker själva, dvs låter myndigheter tänka åt dem 

 

Så det du skrev tidigare att man skulle ha mask för att skydda andra var alltså bara humbug från dig?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...