Jump to content
IGNORERAD

Botemedlet mot Corona


John Khonken

Recommended Posts

45 minuter sedan, skrev berlitz:

Mao inga referenser eller bekräftade erfarenheter ang D3. Utan dina erfarenheter som DU tagit ifrån skribenter ifrån Internet och böcker.Rätt uppfattat?

En artikel kommer här. Två månader gammal.

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/forsaljningen-av-d-vitamin-okar-i-coronakrisen-overdosering-kan-vara-livsfarligt

 

Källan är från SVT så tolka den som du vill.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • John Khonken

    293

  • Surin P3

    149

  • spooncreek

    139

  • HuaHindinnge

    106

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

John Khonken

Mr ATM

Jag visste inte namnet på min D vitamin. Men D3 hade jag på den ena droppflaskan

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
1 minut sedan, skrev John Khonken:

Mr ATM

Jag visste inte namnet på min D vitamin. Men D3 hade jag på den ena droppflaskan

OK!

Det är D-vitamin altså. Finns D2 också.

Men det är bra. Men mycket viktigt att du tar det med K2.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
9 minuter sedan, skrev John Khonken:

Mr ATM

Jag visste inte namnet på min D vitamin. Men D3 hade jag på den ena droppflaskan

"If you’re taking oral vitamin D, you also need to make sure you’re taking vitamin K2 as well, as K2 deficiency is actually what produces the symptoms of vitamin D toxicity, which includes inappropriate calcification that can lead to hardening of your arteries."

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
1 timme sedan, skrev Risifrutti:

Vill man gå på djupet ang vitaminer/mineraler så är B12 ett mycket mera intressant intag. Ingen skadeverkan då kroppen själv reducerar överskott, men kommer sakta krypandes om kroppen saknar viktig näringsämnen. Kan ibland ta upp till 4-6 månader att upptäcka.

 

Många här känner säkert till uttrycket - en spruta i arslet mår väl ingen dåligt av:) Därav väldigt Thailands relaterat...

"Vitamin B12 changes the level of production of melatonin. If you have low levels of melatonin, you will often have low vitamin B12 levels as well. Taking vitamin B12 can help sleeping disorders because it increases melatonin production."

Bra "shit" på många sätt o vis.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Mr atm:

"If you’re taking oral vitamin D, you also need to make sure you’re taking vitamin K2 as well, as K2 deficiency is actually what produces the symptoms of vitamin D toxicity, which includes inappropriate calcification that can lead to hardening of your arteries."

Du verkar ha en viss agg mot svenska läkare:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
28 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Du verkar ha en viss agg mot svenska läkare:)

Nej, en av mina bästa vänner är läkare med egen klinik.

 

 

 

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Mr atm:

Nej, en av mina bästa vänner är läkare med egen klinik.

Han har tex. satsat många år av sitt liv och pengar för att bli läkare. 

Han har svårt att ifrågasätta saker när jag pressar han lite 😉

 

Kolla en massa gamlingar som får palliativ vård=dör i Sverige istället för att ge syrgas tex. utan att läkare är på plats (telefon).

Undrar hur läkaretiken fungerar då??

Alla läkare har en moral. Vissa är kanske bristfälliga, vissa kan inte ens vårt eget språk,  men vår palliativ vård är skrämmande. Blev uppmärksammat tack vare Covid, men har nog pågått i skymundan under en längre tid. Dock så tror jag forskningen står sig ganska bra, så har inga problem att ta deras analyser på allvar då dom kontrolleras innan publicering. Fake news brukar inte bli långvariga tack och lov.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
2 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Alla läkare har en moral. Vissa är kanske bristfälliga, vissa kan inte ens vårt eget språk,  men vår palliativ vård är skrämmande. Blev uppmärksammat tack vare Covid, men har nog pågått i skymundan under en längre tid. Dock så tror jag forskningen står sig ganska bra, så har inga problem att ta deras analyser på allvar då dom kontrolleras innan publicering. Fake news brukar inte bli långvariga tack och lov.

Palliativ vård är vi överens om. Skrämmande när man ger dom morfin vid Covid utan syrgas tex.

Sen är frågan vad du och jag tycker är fake news. Jag själv är inte mycket för propagandan vi tvingas att betala för.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Mr atm:

Palliativ vård är vi överens om. Skrämmande när man ger dom morfin vid Covid utan syrgas tex.

Sen är frågan vad du och jag tycker är fake news. Jag själv är inte mycket för propagandan vi tvingas att betala för.

Vilken propaganda tänker du på som du betalar för?

 

Gör din undersökning först, sen kan du ta ställning till om du vill köpa/äta deras medicin.

Allt finns tillgängligt på internet. Du väljer och inte läkaren i slutändan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
3 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Vilken propaganda tänker du på som du betalar för?

 

Gör din undersökning först, sen kan du ta ställning till om du vill köpa/äta deras medicin.

Allt finns tillgängligt på internet. Du väljer och inte läkaren i slutändan.

Propagandan = Tell lie vision, TV program-ing. .

 

Exempel en man går till en läkare.

 

Patienten: Jag mår inte riktigt bra. Jag vet inte vad det är?

Läkaren: Jag vill att du mediterar 20 minuter 2 gånger om dagen. Träna minst 30 min per dag. Undvik processad mat.

Ät massor med frukt och grönt som är organisk. Bruka mer tid i naturen än hemma.

Sluta att oroa dig över saker du inte kan rå över. Kasta ut TV:n och kom tillbaka om 3 veckor.

 

Man betalar inte läkare att ge dessa råd. Därför ger han antidepressiva. I Sverige finns det över 1 miljon människor som använder dessa.

Undrar vem som valde dessa droger?

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Mr atm:

Propagandan = Tell lie vision, TV program-ing. .

 

Exempel en man går till en läkare.

 

Patienten: Jag mår inte riktigt bra. Jag vet inte vad det är?

Läkaren: Jag vill att du mediterar 20 minuter 2 gånger om dagen. Träna minst 30 min per dag. Undvik processad mat.

Ät massor med frukt och grönt som är organisk. Bruka mer tid i naturen än hemma.

Sluta att oroa dig över saker du inte kan rå över. Kasta ut TV:n och kom tillbaka om 3 veckor.

 

Man betalar inte läkare att ge dessa råd. Därför ger han antidepressiva. I Sverige finns det över 1 miljon människor som använder dessa.

Undrar vem som valde dessa droger?

Då har dom inte gjort som jag skrev om tidigare.

Har varit fast i betydligt värre saker genom åren, men lärt mig via information så kan du ta kontrollen över din hjärna/medvetande och inte låta dig styras av andras påverkan. Ganska enkelt faktiskt och finns inte på världskartan att jag skulle stoppa i mig någon okänd substans som jag inte har analyserat numera, vilket var helt omöjligt för 5 år sedan då jag tog emot allt som var vitt och gratis:(

 

God natt bankomaten, kul att diskutera med någon som står för sina åsikter och teorier..

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Risifrutti du skriver att alla läkare har moral. Jag är inte så säker på det.

 

Exempel tandläkare, som vet vad fluor gör för tänderna. Men han kommer inte att berätta det för dig.

Ju mer du har problem med tänderna desto mer pengar tjänar han.

Några exempel på engelska:

 

"It's a hazardous waste product, at least as classified by the U.S. Environmental Protection Agency (EPA). It is so toxic it can't legally be put in oceans, rivers or lakes, or added to soil – but it can be sold as an additive to commercial water supplies!"


-fluoridation lowers IQ in children
-skyrocketing increase of cognitive decline in adults (Alzheimer's and various dementia's)
-behavioral issues in children (ADD, ADHD, depression and learning disabilities of all kinds)

-Damaged sperm and increased infertility
-Bone cancer (osteosarcoma) 
-Increased tumor and cancer rate 
-Thyroid disease 
-Lowered thyroid function 

-Genetic damage and cell death 
-Disrupts synthesis of collagen 
-Arthritis 
-Hyperactivity and/or lethargy 
-Dementia 

-Inactivates 62 enzymes and inhibits more than 100 
-Disrupted immune system 
-Muscle disorders 
-Bone fractures
-Increased lead absorption 
-Inhibited formation of antibodies 


Snabbar på åldrandet, gör att tänderna spricker, mm. finns inget fluor som gör tänderna bättre utan tvärtom.

P.S Trycka i oss kvicksilver (amalgam) var det absolut bästa förut man kunde stoppa i munnen 

enligt vitrockarna. Undrar varför slaktare också har vita rockar 😉

 

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Mr atm:

Jag ger min mor som är 80år vitaminer och läkarna är alltid förbryllade hur det kommer sig av att hon har perfekta värden.

Senaste läkaren undrade om hon tar några vitaminer eftersom värdena igen var så bra.

Hon sa att hon tar bla. D vitaminer och läkaren frågade hur mycket?

M: 5000 IU dvs. 125 mikrogram - tror rekommendationerna höjdes från 8 till 12 mikrogram (nästan meningslöst).

L: Chockad och sa att det är livsfarligt att nu går vi fort in på laboratoriet o testar igen.

Min mamma blev då rädd och efter testerna sa läkaren att han ringer nästa dag.

 

Nästa dag ringde läkaren och sa att fortsätt likadant bara. Men jag visste att det inte skulle vara några problem.

Jag vet t.o.m någon som tar 25000 IU dvs. cirka 600 mikrogram.

Jag, min mamma och alla som jag har gett starka D-vitaminer till är mycket piggare och ALDRIG sjuka.

Läkemedelsindustrin tjänar 0 kr på friska människor.

 

Jag beställer alla mina vitaminer från www.iherb.com. Samma doser tex. D3 ifrån ett svenskt apotek är mellan 100-500 gånger dyrare.

Jag brukar ta ett piller på 5000 IU dagligen och en burk för 100 kr räcker cirka 1,5 år.

Dom säljer även D3-piller på 10000 IU.

 

När hösten kommer och vi har mindre sol = D3 och folk blir sjuka.

Samma med benskörhet för äldre och en massa andra saker. Dagens pastöriserade skitmjölk hjälper ingenting utan tvärtemot.

 

P.S Det du John khonken sa om D3 stämmer perfekt, men viktigt också att ta 1-2 droppar K2 också.

Är du läkare eller farmaceut ? Om inte så är det olagligheter du håller på med när du ger råd om mediciner.

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev Mr atm:

Risifrutti du skriver att alla läkare har moral. Jag är inte så säker på det.

 

Exempel tandläkare, som vet vad fluor gör för tänderna. Men han kommer inte att berätta det för dig.

Ju mer du har problem med tänderna desto mer pengar tjänar han.

Några exempel på engelska:

 

"It's a hazardous waste product, at least as classified by the U.S. Environmental Protection Agency (EPA). It is so toxic it can't legally be put in oceans, rivers or lakes, or added to soil – but it can be sold as an additive to commercial water supplies!"


-fluoridation lowers IQ in children
-skyrocketing increase of cognitive decline in adults (Alzheimer's and various dementia's)
-behavioral issues in children (ADD, ADHD, depression and learning disabilities of all kinds)

-Damaged sperm and increased infertility
-Bone cancer (osteosarcoma) 
-Increased tumor and cancer rate 
-Thyroid disease 
-Lowered thyroid function 

-Genetic damage and cell death 
-Disrupts synthesis of collagen 
-Arthritis 
-Hyperactivity and/or lethargy 
-Dementia 

-Inactivates 62 enzymes and inhibits more than 100 
-Disrupted immune system 
-Muscle disorders 
-Bone fractures
-Increased lead absorption 
-Inhibited formation of antibodies 


Snabbar på åldrandet, gör att tänderna spricker, mm. finns inget fluor som gör tänderna bättre utan tvärtom.

P.S Trycka i oss kvicksilver (amalgam) var det absolut bästa förut man kunde stoppa i munnen 

enligt vitrockarna. Undrar varför slaktare också har vita rockar 😉

 

Det åligger varje läkare att ha en estetisk moral för varje patient, det skriver dom under på när dom doktorerar. Ditt inlägg var tyvärr för långt för att läsa ,men en tandläkare som försöker sälja på en patient en flourprodukt? Återigen så ligger det i den enskilde personen val att välja vilka läkemedel du vill stoppa i dig.

 

Utan kunskap så går du på den minan, men med lite efterforskning så är valet ditt, och inte läkarens....

Ändrades av Risifrutti
Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Fritz:

Är du läkare eller farmaceut ? Om inte så är det olagligheter du håller på med när du ger råd om mediciner.

Nej, inga olagligheter så länge han ger henne vitaminer. Dock så är överdosering av D-vitamin väldigt farligt. Tror dock inte det skulle hålla i rättspraxis.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Enligt svensk lag är det inte tillåtet av personer som

inte är utbildade pharmaceuter att ge råd om läkemedel, även om de är receptfria."

https://www.testfakta.se/sv/kropp-halsa/article/butiker-ger-olagliga-rad-om-medicin

 

Om man spolar fram till 40 minuter i programmet så handlar det om D-vitaminer och ges exempel på hur illa det kan gå om man överdoserar denna vitamin, något som alltså Mr ATM rekommenderar oss att göra. 

https://www.svtplay.se/video/27508881/vetenskapens-varld/vetenskapens-varld-sommar-sanningen-om-vitaminer?start=auto

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev Fritz:

"Enligt svensk lag är det inte tillåtet av personer som

inte är utbildade pharmaceuter att ge råd om läkemedel, även om de är receptfria."

https://www.testfakta.se/sv/kropp-halsa/article/butiker-ger-olagliga-rad-om-medicin

 

Om man spolar fram till 40 minuter i programmet så handlar det om D-vitaminer och ges exempel på hur illa det kan gå om man överdoserar denna vitamin, något som alltså Mr ATM rekommenderar oss att göra. 

https://www.svtplay.se/video/27508881/vetenskapens-varld/vetenskapens-varld-sommar-sanningen-om-vitaminer?start=auto

Gäller inte dessa lagar handel med läkemedel? Om det olagligt från privatperson till privatperson tipsa om exempelvis en salva, så är det nog många som omedvetet begår det brottet dagligen. De hindrat ju visserligen inte att det kan var olagligt men jag är aningens skeptisk.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
4 timmar sedan, skrev Mankan:

Gäller inte dessa lagar handel med läkemedel? Om det olagligt från privatperson till privatperson tipsa om exempelvis en salva, så är det nog många som omedvetet begår det brottet dagligen. De hindrat ju visserligen inte att det kan var olagligt men jag är aningens skeptisk.

Rubriken i artikeln

Läkemedelsverkets granskning av butiker som säljer receptfria läkemedel visar att personalen ger råd om medicinerna till kunder.

Så det gäller nog bara de som säljer receptfria läkemedel 

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
10 timmar sedan, skrev Fritz:

Är du läkare eller farmaceut ? Om inte så är det olagligheter du håller på med när du ger råd om mediciner.

 

Vilka läkemedel har jag gett råd om?? Intressant, väntar på svar.

Läkemedel är den tredje största dödsorsaken i Europa och USA efter hjärt och cancersjukdomar.

Så jag skulle rekommendera läkemedel (droger). Inte en chans.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
11 timmar sedan, skrev Risifrutti:

Det åligger varje läkare att ha en estetisk moral för varje patient, det skriver dom under på när dom doktorerar. Ditt inlägg var tyvärr för långt för att läsa ,men en tandläkare som försöker sälja på en patient en flourprodukt? Återigen så ligger det i den enskilde personen val att välja vilka läkemedel du vill stoppa i dig.

 

Utan kunskap så går du på den minan, men med lite efterforskning så är valet ditt, och inte läkarens....

Jo du har rätt att läkarna skriver under ett papper om det. Men vad händer med den etiska moralen när en läkare rekommenderar

att ge gamlingar (covid) palliativ vård genom att säga till att ge dom morfin?? Lika med dödsdom utan att ens träffa patienterna.

 

Hur många sätter sig verkligen in i vad för produkter läkarna skriver ut åt oss?

Jo, vi har ett val i Sverige vilken drog vi sätter i oss. Vi äger ju våra kroppar än så länge fast en del inte är säkra på det heh heh.

 

Det har du väl sett bla. i Thailand hos tandläkarna att dom har fluorprodukter som dom brukar ge till kunderna och självklart rekommenderas fluor nästan överallt.

 

Fluor är en industriell restprodukt. OM ett barn skulle få i sig en tub så finns risken att den dör av det.

Kolla gärna vad det står på tuben om barn under 6 år angående riskerna.

 

 

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
5 timmar sedan, skrev Fritz:

"Enligt svensk lag är det inte tillåtet av personer som

inte är utbildade pharmaceuter att ge råd om läkemedel, även om de är receptfria."

https://www.testfakta.se/sv/kropp-halsa/article/butiker-ger-olagliga-rad-om-medicin

 

Om man spolar fram till 40 minuter i programmet så handlar det om D-vitaminer och ges exempel på hur illa det kan gå om man överdoserar denna vitamin, något som alltså Mr ATM rekommenderar oss att göra. 

https://www.svtplay.se/video/27508881/vetenskapens-varld/vetenskapens-varld-sommar-sanningen-om-vitaminer?start=auto

D-vitamin är inte läkemedel...

Men annars så har du säkert rätt

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mr atm:

Jo du har rätt att läkarna skriver under ett papper om det. Men vad händer med den etiska moralen när en läkare rekommenderar

att ge gamlingar (covid) palliativ vård genom att säga till att ge dom morfin?? Lika med dödsdom utan att ens träffa patienterna.

 

Hur många sätter sig verkligen in i vad för produkter läkarna skriver ut åt oss?

Jo, vi har ett val i Sverige vilken drog vi sätter i oss. Vi äger ju våra kroppar än så länge fast en del inte är säkra på det heh heh.

 

Det har du väl sett bla. i Thailand hos tandläkarna att dom har fluorprodukter som dom brukar ge till kunderna och självklart rekommenderas fluor nästan överallt.

 

Fluor är en industriell restprodukt. OM ett barn skulle få i sig en tub så finns risken att den dör av det.

Kolla gärna vad det står på tuben om barn under 6 år angående riskerna.

 

 

Att läkare ger palliativ vård utan att ens träffa sina patienter är rent ut förkastligt. Det strider mot alla etiska värderingar en läkare ska stå för och borde granskas djupare än vad det görs nu.

 

Ang flour så visst det är farligt i för stora doser, precis som D-vitamin är. Skulle ett barn äta för mycket tabletter ur en D-vitamin burk så skulle det också kunna få dödliga konsekvenser. Medicin är bra i många fall men det åligger fortfarande brukaren att ta reda på vad hen stoppar i sig i slutändan.

 

Allt för många litar blint på det som läkaren skriver ut och har ingen aning om vilka biverkningar det kan ge.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Mr atm:

Läkemedel är den tredje största dödsorsaken i Europa och USA efter hjärt och cancersjukdomar.

Det där skulle vara jäkligt kul att få lite länkat. Ren trams tror jag det står om man DuckDuckGo:ar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
22 timmar sedan, skrev Mr atm:

OK!

Det är D-vitamin altså. Finns D2 också.

Men det är bra. Men mycket viktigt att du tar det med K2.

 

Det har jag missat. Tack för bra tips. Jag ska kolla upp det

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...