Jump to content
IGNORERAD

Botemedlet mot Corona


John Khonken

Recommended Posts

andrejsdenruskige
2 timmar sedan, skrev Boa52:

År det inte så att ett test på morgonen är, kan vara fel på eftermiddagen. Onödig test

Spåra vad, låter som man ska spåra gonnore.då kollar man alla man bom bom med

Testa vem vilken grupp ska man testa, år eller vad på dom man testar. Såg på TV 4 en

som prata om mass test inte lätt

Jodå, du har en poäng i att testen är en färskvara.

Smittspårning är inga problem. Får man ett positivt resultat på en gubbe som jobbar på Ålö, så ska man testa övriga anställda på Ålö.

Har du Covid så testar man gruppboendet och bygdens alla får.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • John Khonken

    293

  • Surin P3

    149

  • spooncreek

    139

  • HuaHindinnge

    106

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

8 timmar sedan, skrev John Khonken:

image.png.5e56e423aeee037a0a22a1ec3a920f5c.png

Att dom aldrig kan komma överens???

 

WHO stoppar tester av uppmärksammat ämne

 Världshälsoorganisationen WHO slutar med sina kliniska prövningar av läkemedlen hydroxyklorokin och lopinavir/ritonavir som behandling mot covid-19, rapporterar Reuters.

De båda läkemedlen, som ursprungligen är framtagna mot malaria respektive HIV ”ger ingen eller liten minskad dödlighet hos inskrivna covid-19-patienter”, heter det i ett uttalande.

Hydroxyklorokin fick mycket uppmärksamhet när USA:s president Donald Trump sade att han tog läkemedlet i förebyggande syfte.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Esspe

Kan bara hålla med. Kan det ha med Trumpens stopp av sponsring av WHO. 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev John Khonken:

Esspe

Kan bara hålla med. Kan det ha med Trumpens stopp av sponsring av WHO. 

WHO inger inget större förtroende men ändå bra mycket mer än Donald. Men det gör ju iofs alla.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Det finns underbara människor som vill hjälpa okunniga tokstollar att överleva. För fredag och jag tycker så mycket om er. Varsegooooood

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
John Khonken

Vi i Sverige verkar inte vilja ta reda på fakta från andra länder. Utan vet alltid bäst

Att vår dödlighet är alldeles för hög kan man verkligen fråga sig varför

Att man vägrade testa HCQ tillsammans med Zink och Z-pac tidigt i sjukdomsbilden är mycket märkligt. Vad är värre än döden. Förstår inte resonemanget här. Är det någon här som kan förklara hur våra beslutsfattare resonerade här. Jag förstår ingenting

 

En annan sak som borde vara av intresse. Som alla borde veta är vår kropp helt suverän på att ta hand om virus och bakterier och andra otyg. Varför drabbas då vissa av Covid 19 och inte andra. Har det något med imunförsvaret . Självklart har de det. Vad hände ute i Stockholms förorter( järva). En betydligt högre dödlighet än resten av Stockholm. Jag trodde det berodde på att många varit på besök i Iran och att dom bor tätt.

Det kan finnas en mycket enklare förklaring. Dom här människorna kommer från andra länder med helt annat klimat. Dom tål solen på ett helt annat sätt än vita Svenskar. När dom nu kommer till Sverige så får dom inte tillräckligt med D-vitamin i kroppen. Alltså minskar deras motståndskraft mot Covid 19. Alltså ge era fruar(om ni vill behålla dom) extra D -vitamin. Varför våra kunniga på området inte går ut och talar om detta tycker jag är mycket konstigt.

Ps jag köpte D-vitamin till frugan. Men tror ni hon tar det. Så är svaret nej. Däremot tar jag det. Inte alltid. Men regelbundet 

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev John Khonken:

Vi i Sverige verkar inte vilja ta reda på fakta från andra länder. Utan vet alltid bäst

Att vår dödlighet är alldeles för hög kan man verkligen fråga sig varför

Att man vägrade testa HCQ tillsammans med Zink och Z-pac tidigt i sjukdomsbilden är mycket märkligt. Vad är värre än döden. Förstår inte resonemanget här. Är det någon här som kan förklara hur våra beslutsfattare resonerade här. Jag förstår ingenting

 

En annan sak som borde vara av intresse. Som alla borde veta är vår kropp helt suverän på att ta hand om virus och bakterier och andra otyg. Varför drabbas då vissa av Covid 19 och inte andra. Har det något med imunförsvaret . Självklart har de det. Vad hände ute i Stockholms förorter( järva). En betydligt högre dödlighet än resten av Stockholm. Jag trodde det berodde på att många varit på besök i Iran och att dom bor tätt.

Det kan finnas en mycket enklare förklaring. Dom här människorna kommer från andra länder med helt annat klimat. Dom tål solen på ett helt annat sätt än vita Svenskar. När dom nu kommer till Sverige så får dom inte tillräckligt med D-vitamin i kroppen. Alltså minskar deras motståndskraft mot Covid 19. Alltså ge era fruar(om ni vill behålla dom) extra D -vitamin. Varför våra kunniga på området inte går ut och talar om detta tycker jag är mycket konstigt.

Ps jag köpte D-vitamin till frugan. Men tror ni hon tar det. Så är svaret nej. Däremot tar jag det. Inte alltid. Men regelbundet 

Vill bara komplettera med att man kan få D-vitamin på recept och att det ingår i högkostnadsskyddet.

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev John Khonken:

Vi i Sverige verkar inte vilja ta reda på fakta från andra länder. Utan vet alltid bäst

Att vår dödlighet är alldeles för hög kan man verkligen fråga sig varför

Att man vägrade testa HCQ tillsammans med Zink och Z-pac tidigt i sjukdomsbilden är mycket märkligt. Vad är värre än döden. Förstår inte resonemanget här. Är det någon här som kan förklara hur våra beslutsfattare resonerade här. Jag förstår ingenting

 

En annan sak som borde vara av intresse. Som alla borde veta är vår kropp helt suverän på att ta hand om virus och bakterier och andra otyg. Varför drabbas då vissa av Covid 19 och inte andra. Har det något med imunförsvaret . Självklart har de det. Vad hände ute i Stockholms förorter( järva). En betydligt högre dödlighet än resten av Stockholm. Jag trodde det berodde på att många varit på besök i Iran och att dom bor tätt.

Det kan finnas en mycket enklare förklaring. Dom här människorna kommer från andra länder med helt annat klimat. Dom tål solen på ett helt annat sätt än vita Svenskar. När dom nu kommer till Sverige så får dom inte tillräckligt med D-vitamin i kroppen. Alltså minskar deras motståndskraft mot Covid 19. Alltså ge era fruar(om ni vill behålla dom) extra D -vitamin. Varför våra kunniga på området inte går ut och talar om detta tycker jag är mycket konstigt.

Ps jag köpte D-vitamin till frugan. Men tror ni hon tar det. Så är svaret nej. Däremot tar jag det. Inte alltid. Men regelbundet 

Tänk på att D-vitamin i för höga doser kan vara mycket skadligt. Ingenting som kroppen själv kan neutralisera. Bra kost och 30 min promenad per dag räcker,  så slipper du köpa dom där tabletterna i fortsättningen.

 

Att många från Järva har blivit drabbade beror på stor del att många jobbar extra som taxichaufförer och på det viset tog dom viruset med sig hem i början av epidemin.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Tack för input. Jag tror på att kompletera med D vitamin på höst -vinter

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
1 timme sedan, skrev John Khonken:

Tack för input. Jag tror på att kompletera med D vitamin på höst -vinter

Jag ger min mor som är 80år vitaminer och läkarna är alltid förbryllade hur det kommer sig av att hon har perfekta värden.

Senaste läkaren undrade om hon tar några vitaminer eftersom värdena igen var så bra.

Hon sa att hon tar bla. D vitaminer och läkaren frågade hur mycket?

M: 5000 IU dvs. 125 mikrogram - tror rekommendationerna höjdes från 8 till 12 mikrogram (nästan meningslöst).

L: Chockad och sa att det är livsfarligt att nu går vi fort in på laboratoriet o testar igen.

Min mamma blev då rädd och efter testerna sa läkaren att han ringer nästa dag.

 

Nästa dag ringde läkaren och sa att fortsätt likadant bara. Men jag visste att det inte skulle vara några problem.

Jag vet t.o.m någon som tar 25000 IU dvs. cirka 600 mikrogram.

Jag, min mamma och alla som jag har gett starka D-vitaminer till är mycket piggare och ALDRIG sjuka.

Läkemedelsindustrin tjänar 0 kr på friska människor.

 

Jag beställer alla mina vitaminer från www.iherb.com. Samma doser tex. D3 ifrån ett svenskt apotek är mellan 100-500 gånger dyrare.

Jag brukar ta ett piller på 5000 IU dagligen och en burk för 100 kr räcker cirka 1,5 år.

Dom säljer även D3-piller på 10000 IU.

 

När hösten kommer och vi har mindre sol = D3 och folk blir sjuka.

Samma med benskörhet för äldre och en massa andra saker. Dagens pastöriserade skitmjölk hjälper ingenting utan tvärtemot.

 

P.S Det du John khonken sa om D3 stämmer perfekt, men viktigt också att ta 1-2 droppar K2 också.

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Mr atm:

Jag ger min mor som är 80år vitaminer och läkarna är alltid förbryllade hur det kommer sig av att hon har perfekta värden.

Senaste läkaren undrade om hon tar några vitaminer eftersom värdena igen var så bra.

Hon sa att hon tar bla. D vitaminer och läkaren frågade hur mycket?

M: 5000 IU dvs. 125 mikrogram - tror rekommendationerna höjdes från 8 till 12 mikrogram (nästan meningslöst).

L: Chockad och sa att det är livsfarligt att nu går vi fort in på laboratoriet o testar igen.

Min mamma blev då rädd och efter testerna sa läkaren att han ringer nästa dag.

 

Nästa dag ringde läkaren och sa att fortsätt likadant bara. Men jag visste att det inte skulle vara några problem.

Jag vet t.o.m någon som tar 25000 IU dvs. cirka 600 mikrogram.

Jag, min mamma och alla som jag har gett starka D-vitaminer till är mycket piggare och ALDRIG sjuka.

Läkemedelsindustrin tjänar 0 kr på friska människor.

 

Jag beställer alla mina vitaminer från www.iherb.com. Samma doser tex. D3 ifrån ett svenskt apotek är mellan 100-500 gånger dyrare.

Jag brukar ta ett piller på 5000 IU dagligen och en burk för 100 kr räcker cirka 1,5 år.

Dom säljer även D3-piller på 10000 IU.

 

När hösten kommer och vi har mindre sol = D3 och folk blir sjuka.

Samma med benskörhet för äldre och en massa andra saker. Dagens pastöriserade skitmjölk hjälper ingenting utan tvärtemot.

 

P.S Det du John khonken sa om D3 stämmer perfekt, men viktigt också att ta 1-2 droppar K2 också.

Vår kropp är oerhört duktig på att lagra D-vitamin över en lång tid. Ät fet fisk, ägg, lite kött så täcker du med råge ditt dagsbehov.

 

All cred att du tar hand om din mamma som kanske inte kommer ut i solen så mycket., men för oss "unga" så räcker en promenad och bra kost för att täcka dagsbehovet. Slarvar man med motion och dålig kost så kan vitamin tillskott absolut behövas till höst/vinter, men överskatta inte betydelsen av D-vitamin då den kan ställa till med mycket skada vid överdosering.

 

Lagom är bäst som vi säger i Sverige:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
8 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Vår kropp är oerhört duktig på att lagra D-vitamin över en lång tid. Ät fet fisk, ägg, lite kött så täcker du med råge ditt dagsbehov.

 

All cred att du tar hand om din mamma som kanske inte kommer ut i solen så mycket., men för oss "unga" så räcker en promenad och bra kost för att täcka dagsbehovet. Slarvar man med motion och dålig kost så kan vitamin tillskott absolut behövas till höst/vinter, men överskatta inte betydelsen av D-vitamin då den kan ställa till med mycket skada vid överdosering.

 

Lagom är bäst som vi säger i Sverige:)

Om du läste igenom min text så såg du att vitaminerna jag gett till många verkligen har hjälpt dom mycket, enligt dom själva.

Dom, jag och även andra har använt dosering på minst 10 gånger vad läkemedelsindustrin rekommenderar 

utan någon som helst skada i flera år. Utan tvärtom.

Jag skulle inte göra det om jag vore osäker på det.

 

Har du ett starkt immunförsvar eller har det hänt att du har blivit förkyld tex. eller trött mot vintern någonsin?

P.S Hur mycket är lagom? Är det när den inte gör någon nytta, eller tills den verkligen börjar göra det?

Underskatta inte behovet av D-vitaminer bara för att "experterna" säger så. 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Mr atm:

Om du läste igenom min text så såg du att vitaminerna jag gett till många verkligen har hjälpt dom mycket, enligt dom själva.

Dom, jag och även andra har använt dosering på minst 10 gånger vad läkemedelsindustrin rekommenderar 

utan någon som helst skada i flera år. Utan tvärtom.

Jag skulle inte göra det om jag vore osäker på det.

 

Har du ett starkt immunförsvar eller har det hänt att du har blivit förkyld tex. eller trött mot vintern någonsin?

P.S Hur mycket är lagom? Är det när den inte gör någon nytta, eller tills den verkligen börjar göra det?

Underskatta inte behovet av D-vitaminer bara för att "experterna" säger så. 

 

 

 

Bra att du är säker på din sak, men D-vitamin och järn är dom vitaminer som kan göra mer skada än nytta pga kroppen kan inte hantera dom som slaggprodukter och då samlas det upp i levern/njuren som inte kan bryta ner det på ett naturligt sätt.

 

Allt är bra i rätt mängd, men 10 ggr rekommenderad dos känns lite overkill och frågan är om det gör så stor skillnad?

 

Vad är lagom? prova med 30-45 minuter i solen varje dag + bra kost. Beställ sedan ett prov från Werlabs och återkom sen om du lider av underskott.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Precis nyss, skrev Risifrutti:

Bra att du är säker på din sak, men D-vitamin och järn är dom vitaminer som kan göra mer skada än nytta pga kroppen kan inte hantera dom som slaggprodukter och då samlas det upp i levern/njuren som inte kan bryta ner det på ett naturligt sätt.

 

Allt är bra i rätt mängd, men 10 ggr rekommenderad dos känns lite overkill och frågan är om det gör så stor skillnad?

 

Vad är lagom? prova med 30-45 minuter i solen varje dag + bra kost. Beställ sedan ett prov från Werlabs och återkom sen om du lider av underskott.

Håller med om att sol är mycket bra, men fick inget svar om du någonsin blir tex. förkyld eller trött mot vintern.

Vi blir inte det, och ja, det kan låta som overkill om man har fått höra att d-vitamin kan vara jättefarligt.

Jag och många andra har personliga erfarenheter från detta på flera sätt och du har läst via media antar jag. 

 

P.S Vad är underskott? Är det det som läkemedelsindustrin har bestämt igen eller?

 

Du tvättar väl och skrubbar händerna med tvål o antiseptiskt medel flera gånger om dagen också och använder ansiktsmask?

Håller dig inomhus och håller rejält med avstånd från folk för att "experterna" skrämmer upp oss med det.

Jag litar och underhåller mitt immunförsvar istället.

Det här kan diskuteras länge, men jag tror vi får släppa det här, vi har olika syn och det är ok.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Mr atm:

Håller med om att sol är mycket bra, men fick inget svar om du någonsin blir tex. förkyld eller trött mot vintern.

Vi blir inte det, och ja, det kan låta som overkill om man har fått höra att d-vitamin kan vara jättefarligt.

Jag och många andra har personliga erfarenheter från detta på flera sätt och du har läst via media antar jag. 

 

P.S Vad är underskott? Är det det som läkemedelsindustrin har bestämt igen eller?

 

Du tvättar väl och skrubbar händerna med tvål o antiseptiskt medel flera gånger om dagen också och använder ansiktsmask?

Håller dig inomhus och håller rejält med avstånd från folk för att "experterna" skrämmer upp oss med det.

Jag litar och underhåller mitt immunförsvar istället.

Det här kan diskuteras länge, men jag tror vi får släppa det här, vi har olika syn och det är ok.

 

 

 

Du har rätt. Vem fan blir inte trött på vår svenska vinter. Ett par månader i solens Thailand gör allting så mycket enklare.

 

Vi släpper det här och jag är den sista som klankar ner på någon som mår bra oavsett vilken behandling dom än väljer.

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Mr atm:

Håller med om att sol är mycket bra, men fick inget svar om du någonsin blir tex. förkyld eller trött mot vintern.

Vi blir inte det, och ja, det kan låta som overkill om man har fått höra att d-vitamin kan vara jättefarligt.

Jag och många andra har personliga erfarenheter från detta på flera sätt och du har läst via media antar jag. 

 

P.S Vad är underskott? Är det det som läkemedelsindustrin har bestämt igen eller?

 

Du tvättar väl och skrubbar händerna med tvål o antiseptiskt medel flera gånger om dagen också och använder ansiktsmask?

Håller dig inomhus och håller rejält med avstånd från folk för att "experterna" skrämmer upp oss med det.

Jag litar och underhåller mitt immunförsvar istället.

Det här kan diskuteras länge, men jag tror vi får släppa det här, vi har olika syn och det är ok.

 

 

 

Att du är obstinat gentemot forskare och läkemedelsverket är väl ingen hemlighet,men jag finner en nyfikenhet ang detta,kan du verifiera eller länka till ditt påstående ang bla d-vitamin?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Precis nyss, skrev berlitz:

Att du är obstinat gentemot forskare och läkemedelsverket är väl ingen hemlighet,men jag finner en nyfikenhet ang detta,kan du verifiera eller länka till ditt påstående ang bla d-vitamin?

Jag håller definitivt inte med om att jag rakt av är emot forskare, utan långt därifrån. Men jag köper inte alla påståenden.

Däremot så har du helt rätt i att jag många gånger är tveksam eller emot läkemedelsverket, livsmedelsverket etc.

Jag skulle kunna hitta en massa länkar (verifiera?) angående D3, men skulle förmodligen även få en massa skit.

Så jag står över den här gången tack.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Mr atm:

Jag håller definitivt inte med om att jag rakt av är emot forskare, utan långt därifrån. Men jag köper inte alla påståenden.

Däremot så har du helt rätt i att jag många gånger är tveksam eller emot läkemedelsverket, livsmedelsverket etc.

Jag skulle kunna hitta en massa länkar (verifiera?) angående D3, men skulle förmodligen även få en massa skit.

Så jag står över den här gången tack.

 

 

 

Ok Mao inget bekräftat utan dina egna slutsatser? Inget fel i det,men lite vagt om man vill hjälpa/styra andra människor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
2 minuter sedan, skrev berlitz:

Ok Mao inget bekräftat utan dina egna slutsatser? Inget fel i det,men lite vagt om man vill hjälpa/styra andra människor.

Det var ett väl menat tips från mig angående mina och många andras bekräftade erfarenheter. Sen får man göra vad man vill med tipsen.

Min info angående D3 har jag tagit från skribenter som jag har fått förtroende för på internet och från deras böcker.

Orkar inte gå in djupare här och idag.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Mr atm:

Jag håller definitivt inte med om att jag rakt av är emot forskare, utan långt därifrån. Men jag köper inte alla påståenden.

Däremot så har du helt rätt i att jag många gånger är tveksam eller emot läkemedelsverket, livsmedelsverket etc.

Jag skulle kunna hitta en massa länkar (verifiera?) angående D3, men skulle förmodligen även få en massa skit.

Så jag står över den här gången tack.

 

 

 

Varför stoppa i sej en massa vitaminer som man får av vanlig mat, Sen att bli trött på hösten

fattar jag inte, varför stopp i sej en massa medikament och sen inte tro på läkemedelsverket

Du vill medisnera din mor med en massa skit saker som hon inte behöver, Huva

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill man gå på djupet ang vitaminer/mineraler så är B12 ett mycket mera intressant intag. Ingen skadeverkan då kroppen själv reducerar överskott, men kommer sakta krypandes om kroppen saknar viktig näringsämnen. Kan ibland ta upp till 4-6 månader att upptäcka.

 

Många här känner säkert till uttrycket - en spruta i arslet mår väl ingen dåligt av:) Därav väldigt Thailands relaterat...

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev Mr atm:

Det var ett väl menat tips från mig angående mina och många andras bekräftade erfarenheter. Sen får man göra vad man vill med tipsen.

Min info angående D3 har jag tagit från skribenter som jag har fått förtroende för på internet och från deras böcker.

Orkar inte gå in djupare här och idag.

 

Mao inga referenser eller bekräftade erfarenheter ang D3. Utan dina erfarenheter som DU tagit ifrån skribenter ifrån Internet och böcker.Rätt uppfattat?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
45 minuter sedan, skrev berlitz:

Mao inga referenser eller bekräftade erfarenheter ang D3. Utan dina erfarenheter som DU tagit ifrån skribenter ifrån Internet och böcker.Rätt uppfattat?

Bara delvis rätt uppfattat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...