Jump to content
IGNORERAD

Besöksvisa


Nickodemus

Recommended Posts

Guest paw-76

Om du menar arbete i sverige så kan jag inte tro det.För att arbeta måste ju hon ha arbetstillstånd, och det kommer ju med UT eller uppehållskort.

Dessvärre inte med besöksvisum.

Link to comment
Dela på andra sajter

N menar nog om tjejen har arbete i Thailand. Och där är nog svaret ja, ambassadens jobb är att säkerställa att den viserade åker tillbaka innom visats giltighetstid. En annan sak är om en thai kan behålla jobbet sitt under en 3 månaders vistelse i sverige.

Mbh

tasa

Link to comment
Dela på andra sajter

Om tjejen har jobb i Thailand måste hon ha ett anställningsintyg från sin arbetgivare och ett intyg att hon får ledigt under den tid hon ska besöka Sverige.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej då men vid besöksvisa är det viktigt att du kan visa att du kan försörja henne det är allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Är detta många som fått nej om hon inte har arbete i Thailand?

Det är väl en hel del tjejer som blir försörjda av sina män. Och det tror jag ambassaden vet om. Det har iallafall inte varit något problem för

mig tidigare när extjejen skulle hit. 3 gånger var hon här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Rubriken var besöksvisa så jag tar frågan här. Hur meddelar Ambassaden om gumman fått beviljat Visum eller inte (för besök)...telefon,brev eller måste hon till Ambassaden för att få besked ?

Tacksam för snabba svar !

Tack på förhand Zip

Link to comment
Dela på andra sajter

Ansökan tog en vecka så vi stannade kvar i BKK och låg och drack öl i den lilla tak poolen på Woraburi på soi 4. Och hon fick det direkt då i och med att alla papper var i ordning och tydliga. Så ett kort svar besked på plats efter en veckas handläggningstid. Dom kan nog ringa och informera också om man inte kan/vill stanna kvar

Link to comment
Dela på andra sajter

För de flesta med rötter i Isaan går det bra med skriva i punkten arbete/anställning:

”Lantbruksarbete i familjerörelse”

Det har aldrig behövt ett intyg med denna rubrik, i fri Singha’s fall iaf.

Det går dessutom bra att ringa ambassaden gällande frågor om status på visumansökan. Det är ett ärendenummer som man får vid inlämning av ansökan, så man referera till detta i evtl samtal. Ett annat krux kan vara den korrekta stavningen på tjejens namn med våra (latinska) bokstäver. Det har hänt mig att slarv vid inskrivningen har fördröjt ärendens lokalisering vid samtal i telefon. Därför är detta s.k. ärendenummer väldigt viktigt.

Lycka till!

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

För de flesta med rötter i Isaan går det bra med skriva i punkten arbete/anställning:

”Lantbruksarbete i familjerörelse”

Det har aldrig behövt ett intyg med denna rubrik, i fri Singha’s fall iaf.

Det går dessutom bra att ringa ambassaden gällande frågor om status på visumansökan. Det är ett ärendenummer som man får vid inlämning av ansökan, så man referera till detta i evtl samtal. Ett annat krux kan vara den korrekta stavningen på tjejens namn med våra (latinska) bokstäver. Det har hänt mig att slarv vid inskrivningen har fördröjt ärendens lokalisering vid samtal i telefon. Därför är detta s.k. ärendenummer väldigt viktigt.

Lycka till!

//Singha711

Det går också alldeles utmärkt att skriva hemmafru eller housewife. Jag har skrivit det vid två tillfällen, och fru Chang beviljades besöksvisum. Det var ju sanningen, för hon jobbade inte då.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går också alldeles utmärkt att skriva hemmafru eller housewife. Jag har skrivit det vid två tillfällen, och fru Chang beviljades besöksvisum. Det var ju sanningen, för hon jobbade inte då.

Herr Chang har talat.

Men vilken hemmaman eller ”houseman” ger tre månaders ledighet då, skriftligen…crazy.gif

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vilken hemmaman eller ”houseman” ger tre månaders ledighet då, skriftligen…crazy.gif

//Singha711

Hehe Singha711, tanken var väl att fru Chang lika gärna kan vara hemmafru i Sverige som i Thailand. Och det köpte man ju på ambassaden...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det spelar generellt ingen roll vad tjejen sysslar med när det finns en inbjudare som garanterar uppehället vid en visumansökan.

Att ambassaden gärna vill ha ett intyg från arbetsgivaren om tjejen är anställd eller från skolan om tjejen går i skola, hänger säkert samman med att det tidgare fuskats i de här fallen vilket orsakat problem för myndigheterna.

Om tjejen/frun är hemmaodlare, familjeodlare, arbetslös, hemmafru, etc. behöver hon inget intyg på detta. Benämningar som säkert förekommer i flertalet ansökningar där tjejer från Isaan är inblandade.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...