Jump to content
IGNORERAD

Alltid Solbränna När Jag Är Ute.

honken

Recommended Posts

Det hade vart snack om att dra ut polarens land vid adelsö däromkring, men ingen visste exakt vilka som ville hänga på.

På fredagen blir jag uppringd av kulan som vill gå på IKEA och köpa sängar och behöver bär hjälp, fine tänkte jag, så säger till han att ringa lechuck på samma gång då jag vet att han sitter hemma och gör nada.

Kulan drar och plockar upp lechuck först sen svänger de förbi mig.

Vi drar in på IKEA och undertiden små snackar lite om att dra ut på lechuck's landställe vid adelsö.

Men först plockar vi på oss det som skall handlas och drar hem till Kulan och dumpar in allt, sen bestämmer vi oss för att dra till landet, vi börjar ringa lite folk men alla utom en bangar ut.

Kanske lite för att vi bestämmde oss för att dra rätt så direkt, så vi drar till willys och köper lite grillkol och annat som vi ska ha med oss, sen drar vi till Kulan igen så han får plocka ihop lite skit han beöver ha med sig, sen hem till mig för samma sak och till sist hem till lechuck så han får sin lilla bag med sig.

Sen bränner vi ut mot adelsö där vår polare thomas sitter och väntar redan då han skulle ta sin båge ut.

Vi möter upp han, bär ut våra grejer på bryggan lechuck hämtar hingsten (motobåten), 4st tjockisar + packning fyller båten och vi puttrar iväg ut på vattnet i låg hastighet (full effekt på båten).

Tar väl en 10min sen når vi den lilla ön där huset finns och vi landsätter mot bryggan.

Efter vi burit upp all packning så drar vi igång grillen o sen drar ner till bryggan för att bada lite medans grillen blir perfekt.

Kallt i vattnet var det om inte annat när man dök i.

Efter en stund med krampliknande övningar i vattnet pga kylan stiger vi upp och drar oss mot stugan igen där grillen går fint som fan.

Vi slänger på lite korv och sitter och snackar lite gojja och äter.

Efter maten tar jag och Kulan båten och drar och fiskar lite på andra sidan ön, dels för vi hittade ett stort vass område och tänkte perfekt för gädda om inte annat.

Men massa vad vi tyckte vad små napp, och en hel del sjögräs som kom upp.

Efter en stund utan fisk som bevis på våra påstådda "napp" drar vi tillbaka till huset på ön.

Lechuck och Thomas har bänkat sig framför tv'n plus att Thomas måste dra, för hans bankörning var 08:00 nått dagen efter.

Så lechuck tar båten och kör iland Thomas och jag och Kulan sitter och glor på tv och snackar en massa gojja i de 30min som lechuck är borta.

Sen när han återvänt drar vi fram brädspelen, nu jävlar var det monopol på bordet.

Vi börjar lita och det är kamp... kamp om alla tomträtter med hotel och hus, men som vi alla vet finns det bara en vinnare i spelet och inga "rage quits" är tillåtna.

Jag dominerar med en massa tur, lechuck åker först, sen åker Kulan ut.

Härskare i spelet blir jag.

Vi testar sen Diamantjakten eller vad det nu heter, ett snabbare spel som vi kör ett par gånger och jag får ut en vinst av de gånger vi kör.

När vi var klara var det sent, dags att sova sig lite, alla drar till sina sängar och börjar sova.

Men inte så lätt när man hade en retmygga som surrade runt än, försöker lägga en fälla åt den, så drar fram armen och låter den ligga framme ihop om den ska landa och bita och jag kan avliva den.

Det gick den inte på, men sen somnar man in.

Nästa dag börjar med frulle och bad vid bryggan igen och sola sig lite.

Efter detta drar vi fram ett till brädspel, denna gång finans, det gick så jävla illa så jag var så nära ett ej tillåtet rage quit.

Drog på dass (utom hus dass fi fan), kommer tebax då har de fixat till mina finanser då jag åkte på så mycket åtur och det var första gången jag lirade finans.

Åker ut sedan och Kulan tror jag nog tog hem spelet, sen hör man lechuck skrika från utsidan.

Visar sig att dasset hade två delad skit och piss grej, men inte fan tittar man ner när man som storstads människa går på muggen inte.

Men men, det går över, jag och Kulan snor båten igen och drar ut och fiskar igen, denna gång med vobblers och håv.

Efter några nya ställen drar vi tillbaka till stora vass området där vi var dagen innan.

Och vips, en gädda upp av mig efter Kulan tjattat om sin abborre han fick vid bryggan på morgonen.

Efter en stund och frustration från Kulan gick han på vobbler och vips, en lite större gädda fick han upp.

Klubbade vår trä kloss i skallen på den som den innan, och sen bar vi oss tillbaka till stugan.

Visar upp vår fångst, sen gå ner till vattnet och börja slakta fisken.

Vi drar sen igång ett spel till av finans, och denna gång äger man i spelet, med 1.7 miljoner i kontanter och kör "hostile takeover" på börsstämman och vinner spelet.

Shit tänkte vi nu, klockan var mycket, börjar packa och städa upp efter oss och sen lasta båten och drar tillbaka till fastlandet.

Sen när man kom hem var man extremt trött och somnar in direkt.

Solbränna fick man från solandet, finans/monopol kung dubbades man till.

En trevlig fre-lör vart det i vilket fall.

Same same, but different!

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...