Jump to content
IGNORERAD

Smisktråden


jannegbg

Recommended Posts

hej alla

i denna tråden kan vi dela med oss , när tanten blivigt arg , i mitt fall fått bankok post i skallen 20 ggr

till storyn

en afton i december ville ja gå på lokal, efter ett antal chang så beslutar jag mig att åka hem till tanten,stannar som vanligt vid trevägskorset för att kolla trafiken då plötsligt moppen lägger sig ner o jag efter . plötsligt dyker det upp 2 poliser som reser upp mig samt moppen.efter lite kallprat så kör polisen hem mig (ca 50 m)väl hemma kommer tanten ut med bankok post i näven o drar den i skallen på mig, poliserna viker sig utav skratt ju mer dom skrattar desto mer smisk får jag.

denna historia pratades om i flera veckor, men ännu roligare, det kom en tjej en vecka senare o pratade med min tant o det slutade med att hon fick med sig tidningen

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej jannegbg,

Numera är det just inga sådana konfrontationer med fru Chang. Hon har väl vant sig vid min västerländska argumentation...

Men första tiden var det värre. Hon kunde bli mycket arg när jag sa något, och jag fick en gång med nöd och näppe ducka för ett kastat glas. En annan gång fick jag en clementin i pannbenet, det gjorde förstås inte ont, jag var mest bara förbluffad att hon kunde göra så.

En thaidams vrede är inte att leka med.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Vaknade en morgon , förra året på soffan i huset i Roi et av att ex tjejen stod och slog på mej. Jag hade kommit hem sent eller ska jag säga tidigt.

Jag visste inte vad jag gjort för fel, men sen visade hon mig skortan jag hade på mig kvällen innan. och ja den hade tamejfan läppstift på kragen.

Vet än idag inte vem det va som planterade läppstiftet den där natten.Dansade ju med flera.Men den dagen flög det både glas,fat och ett bord gick

sönder.

En riktig liten tigress blev hon den dagen,mitt kära ex. Saknar henne ibland faktiskt. :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

I bland så åker ju stora köttyxan fram och hon börjar mumla något osamanhängande om ankmat... :blink:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade stora, stora problem med en extrem svartsjuk farangtjej som jag var tillsammans med innan fru Singha. Där hade jag faktiskt föredragit en klementin i pannan i stället för de många raseriutbrott som jag trots allt lyckades överleva i en igelkotts försvarsställning. Kanske ett bra parti för de tuffa grabbarna här på forumet. Hon står så at säga till förfogande, men jag varnar, hon är inte svensk. Hade jag varit svensk, hade jag nog inte överlevt.

I alla fall tyckte hon att jag var otrogen redan när en annan kvinna bara tittade på mig, och detta även på tv när en tjej tittade rakt i kameran. diablo.gif

Kan bara tillägga att den tv:n åkte ur fönstret illa kvickt. Det förargliga var bara att den landade på grannens bil… crazy.gif Och så tog det också ett slut med blotta förskräckelsen….

Fru Singha däremot blir bara tyst när jag har gjort eller sagt något fel. Och det tar lång tid tills man får u henne någon form av aktiv reaktion. Även här längtar jag efter nektarinen i pannan ibland, hehe...

Alltid får man betala ett pris, men jag föredrar definitivt fru Singhas mjuka visdom...jap.gif

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade stora, stora problem med en extrem svartsjuk farangtjej som jag var tillsammans med innan fru Singha. Där hade jag faktiskt föredragit en klementin i pannan i stället för de många raseriutbrott som jag trots allt lyckades överleva i en igelkotts försvarsställning. Kanske ett bra parti för de tuffa grabbarna här på forumet. Hon står så at säga till förfogande, men jag varnar, hon är inte svensk. Hade jag varit svensk, hade jag nog inte överlevt.

I alla fall tyckte hon att jag var otrogen redan när en annan kvinna bara tittade på mig, och detta även på tv när en tjej tittade rakt i kameran. diablo.gif

Kan bara tillägga att den tv:n åkte ur fönstret illa kvickt. Det förargliga var bara att den landade på grannens bil… crazy.gif Och så tog det också ett slut med blotta förskräckelsen….

Fru Singha däremot blir bara tyst när jag har gjort eller sagt något fel. Och det tar lång tid tills man får u henne någon form av aktiv reaktion. Även här längtar jag efter nektarinen i pannan ibland, hehe...

Alltid får man betala ett pris, men jag föredrar definitivt fru Singhas mjuka visdom...jap.gif

//Singha711

Så ditt ex slängde helt sonika ut tvn genom föstret och ner på grannens bil av den anledningen att hon inbillade sig att en tjej på tv "tittat" på dig? :crazy: Eller är det jag som fattar det du skriver helt galet? :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Så ditt ex slängde helt sonika ut tvn genom föstret och ner på grannens bil av den anledningen att hon inbillade sig att en tjej på tv "tittat" på dig? crazy.gif Eller är det jag som fattar det du skriver helt galet? crazy.gif

Exakt så var, men tur nog var det hennes egen tv (liten sängrumsvariant) , hehe...

P.S. Jag råkade visst också säga att tjejen var snygg, det fick sinnet att rinna över...

//Singha

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt så var, men tur nog var det hennes egen tv (liten sängrumsvariant) , hehe...

P.S. Jag råkade visst också säga att tjejen var snygg, det fick sinnet att rinna över...

//Singha

Men då kan hon inte ha mått helt bra om hon blev svartsjuk på en tjejsom är på tv och som "tittar" på dig :crazy:

Men det va nog det där om att du råkade nämna att tjejen ifråga var snygg som utlöste tv-kastet :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Men då kan hon inte ha mått helt bra om hon blev svartsjuk på en tjejsom är på tv och som "tittar" på dig

Men det va nog det där om att du råkade nämna att tjejen ifråga var snygg som utlöste tv-kastet

Jo, i tv-fallet var det nog så, men det blev ständiga stora problem så snart vi var ute. Det var inte enkelt att hålla huvudet åt något håll så man inte råkade korsa blickarna med en annan kvinna. Hade jag en kråka på näsan eller något liknande, så var det ju kört.

Det hände otroligt många saker som klart var kvalificerade för en polisanmälan. Jag har pratat med advokaten om det, men fick rådet att det var ganska svårt att driva mål då eftersom begreppet ”mäns våld mot kvinnor” skulle planteras i det svenska folkhemmet. ”Kvinnors våld mot män” fanns och finns således inte i juridisk bemärkelse. Ganska tråkigt eftersom det bevisligen förekommer och hyenorna bara får uppbackning i sin stundom hänsynslösa framfart.

Men det är ett annat kapitel, säkert värt att diskuteras i ett annat sammanhang.

Mvh

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt så var, men tur nog var det hennes egen tv (liten sängrumsvariant) , hehe...

P.S. Jag råkade visst också säga att tjejen var snygg, det fick sinnet att rinna över...

//Singha

Hej Singha711,

Även fru Chang kan bli väldigt svartsjuk om jag råkar uttrycka min uppskattning om någon dam vi ser på TV. Jag har ju inga som helst planer på att kontakta denna dam, men fru Chang förbereder omedelbart skilsmässa och flytt tillbaka till Thailand.

Däremot är det förstås helt OK för henne att kommentera att vissa herrar på TV är MYCKET stiliga...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Singha711,

Även fru Chang kan bli väldigt svartsjuk om jag råkar uttrycka min uppskattning om någon dam vi ser på TV. Jag har ju inga som helst planer på att kontakta denna dam, men fru Chang förbereder omedelbart skilsmässa och flytt tillbaka till Thailand.

Däremot är det förstås helt OK för henne att kommentera att vissa herrar på TV är MYCKET stiliga...

Herr Chang har talat.

Känner igen det, jag får men inte du :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Usch på eder,

Rubriken smisktråden lockade mig men ack vad jag blive lurad.

Trodde det handlade om smisk och trevliga lekar.

MVH I

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

trollet vaknar :kort:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

vet inte varför den här tråden får mig att tänka på den gamle smiskarn Sheike eller vad han nu heter. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan :)

Kan bara tillägga att den tv:n åkte ur fönstret illa kvickt. Det förargliga var bara att den landade på grannens bil…

Singha711!

Du är inte ensam.

Minns en tjej jag va tillsammans med i 20årsåldern och en kväll brakade det loss ordentligt o jag lämnade lägenheten och sa att jag aldrig skulle komma tillbaka.

Har för mig att hon bodde på 4e eller 5e våningen och när jag kommer ut på gatan så hör jag henne skrika 'du glömde din jävla TV' varpå TV'n, en liten Sony 20tummare, kommer flygandes genom fönstret (fönstret va redan öppnat) och med en perfekt fullträff landar på taket på MIN bil som jag naturligtvis parkerat i perfekt läge under hennes fönster.

Min tjej föredrar som många andras tjejer här att vara tyst när något är på tok och 50 o 42tummarna är ju rätt ohanterliga att handskas med så något liknande kommer nog aldrig ske.

Link to comment
Dela på andra sajter

Appropå smisk.

Finns det nån lag om aga i LOS? :rtfm:

Verkar som det är upp till var och en att "uppfostra" egna och andras ungar.

Någon regelrätt barnmisshandel har jag sluppit bevittna, hade nog inte varit nyttigt heller för en farang att lägga sig i men det hade i alla fall den här farangen gjort.

Kom att tänka på olikhetern när det t.o.med är på gång att återinföras lag om tillåtelse att aga barn i så pass civilicerat land som Nya Zeeland. Svårt med gränsdragningen lär det i alla fall bli.

Har själv fått en o annan hurril men kan väl inte påstå att man mådde speciellt illa av det, förmodligen var det dessutom självförvållat. :)

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

vet inte varför den här tråden får mig att tänka på den gamle smiskarn Sheike eller vad han nu heter. :rolleyes:

Det heter han inte. Han heter Mohamad Ali.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

"vet inte varför den här tråden får mig att tänka på den gamle smiskarn Sheike eller vad han nu heter. =

Hans heter han...den gubben hade jag glömt,men inte internet...

Ändrades av Thaitobbe

Long live the King

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

hej

nu skall jag berätta hur jag fick min tant att bli helt vansinnig

det var en fin kväll o vi beslutade att ha en falangfest, sagt o gjort vi hanlade revben, öl,vin,grogg, osv. dagen efter var jag lite dålig samtidigt som jag kände att magen var orolig så snapt in på dasset för en sittning efter 2 sekunder var allt klart, men det luktade så illa så jag spydde ner hela väggen, sedan rusade jag in i det andra rummet på övervåningen som med har toa. efter duchen går jag ner, för att få lite frisk luft. 30 sekunder senar kommer det ut en krockodil (stor trut inga öron)

o jag får en uskälning på 30 minuter. till sist fick jag en syl i vädret o förklarade att jag inte har tid ,för jag skall gå till guldshoppen o handla.

ibland är det bekvämare att ta en genväg. när jag kom hem så var det städat, samt när presenten var överlämnad så var det inga sura miner mera

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...