Jump to content
IGNORERAD

Var Ute I God Tid Till Kastrup!


pigge01

Recommended Posts

Stora störningar i tågtrafiken Göreborg - Kastrup!!!

Äk minst ett tåg tidigare om du bor norr om Ångelholm

"Trafikmeddelande « Åter StartsidanSkåne, Banarbete

Starttid: 2009-08-07 | 18:15

Uppdaterad: 2009-08-07 | 18:09

ÄNGELHOLM-VEJBYSLÄTT: Pågående banarbete mellan Ängelholm och Vejbyslätt kommer att förlängas tom söndag den 16 augusti.

Detta berör tågen till och från Göteborg. Bussar"

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan Pigge

Ja du de är som ett lotteri om man ska komma fram till kastrup i tid med tåg, i alla fall är det så ifrån Kalmar.

Har haft kompisar som har fått ta taxi både från Hässleholm och Alvesta till Kastrup för att hinna med flyget och vissa har inte hunnit

komma till Kastrup alls, för dom har inte blivit utsläppta ur tåget när det har blivit stopp på tåglinjen, för att kunna ta taxi.

Så numera brukar jag höra mig för med kompisar som åker till Tyskland för inköp av goda drycker om dom kan göra en resa när jag ska resa till

Thailand, så får dom en femhundring, för då kommer man ju fram i god tid.

SJ,SJ gamle vän.

MVH Stefan

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag missade mitt flyg för ca 3 veckor sedan pga att åskan/blixten slagit ner någonstans så de skickade en buss istället och chaffisen hittade inte !

Naturen kan ställa till fanstyg ibland!!

Detta jag skrev är en stor störning som inte finnes i tidtabeller eller i bokningarna!!

Beslöts i fredags em.

Planerade instälningar brukar funka bra!

I detta fall är inget planerat och inga bussar förplanerade mm.

Och det går flera tåg per dag från Måndag.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag missade mitt flyg för ca 3 veckor sedan pga att åskan/blixten slagit ner någonstans så de skickade en buss istället och chaffisen hittade inte !

Tjena BaBoo, Hur gick de, kom du med nåt annat flyg eller fick du köpa ny biljett?

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

Tåg till Kastrup!

19 aug skulle jag åka till Thailand. Jag hade läst den här tråden och tagit den till mig, varför jag tog ett tidigare tåg från Falkenberg.

Åkte med flotta Sj- tåg X2000, till halva priset mot vad Öresundståget kostade.

Fram kom jag till Malmö i rätt tid. Jag gick in på Centralen och växlade pengar på Forex.Tog sedan en promenad i Malmö. Gick och köpte en tågbiljett för att komma över bron,och går ut på perrongen. Då hör jag i högtalaren att det uppstått en generalfel på tågtrafiken.

”All tågtrafik i södra sverige är inställd”. Vad göra? Jag frågar en ung man med skånetrafiken på ryggen, om han visste hur jag skulle komma till kastrup. -”Jag vet inte” fick jag till svar.

Hittade en annan med skånetrafikens logga på ryggen. Hur kommer jag till kastrup? Går det någon buss? ”–Vet inte, ingen aning”.

Tillsammans med mig står en tjej från Malmö och hör svaret. Det ska gå en buss från gamla svävarterminalen säger hon. Den ska gå om 40 minuter. Jag följer med henne till svävarterminalen, dit vi rusar in och ställer oss framför disken. Vi ber att få köpa en biljett till kastrup och får svaret att vi säljer inte biljetter till kastrup. Förvånade sprang vi tillbaka till centralen. Frågade åter igen en skånetrafiksrepresentant utan framgång. Mitt Malmöitiska sällskap hade då fått telefonbesked om att det visst går en buss till kastrup från svävarterminalen. Åter rusade vi dit, in till biljettdisken. Samma fråga igen, men annan expedit, biljett till kastrup? - Det säljer vi inte här. Väldigt förvånade lufsade vi ut på bussparkeringen. Malmö tjejen hävdade bestämt att det skulle komma en buss om fem minuter, varför vi väntade. Mycket riktigt kommer det en buss, som ska gå till kastrup. Vi ber att få köpa biljett av chauffören. –Det ska ni göra inne i terminalen??? Det slutar med att chauffören får följa med in i terminalen då en arrogant ung man, troligen med rötter från Rosengård, motvilligt säljer en biljett.

Hade det hänt i Thailand hade jag inte reagerat, men i Sverige!!!!

Jag kom med flyget till slut och har just kommit hem efter en trevlig vistelse i Jomtien. / Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Tåg till Kastrup!

19 aug skulle jag åka till Thailand. Jag hade läst den här tråden och tagit den till mig, varför jag tog ett tidigare tåg från Falkenberg.

Åkte med flotta Sj- tåg X2000, till halva priset mot vad Öresundståget kostade.

Fram kom jag till Malmö i rätt tid. Jag gick in på Centralen och växlade pengar på Forex.Tog sedan en promenad i Malmö. Gick och köpte en tågbiljett för att komma över bron,och går ut på perrongen. Då hör jag i högtalaren att det uppstått en generalfel på tågtrafiken.

”All tågtrafik i södra sverige är inställd”. Vad göra? Jag frågar en ung man med skånetrafiken på ryggen, om han visste hur jag skulle komma till kastrup. -”Jag vet inte” fick jag till svar.

Hittade en annan med skånetrafikens logga på ryggen. Hur kommer jag till kastrup? Går det någon buss? ”–Vet inte, ingen aning”.

Tillsammans med mig står en tjej från Malmö och hör svaret. Det ska gå en buss från gamla svävarterminalen säger hon. Den ska gå om 40 minuter. Jag följer med henne till svävarterminalen, dit vi rusar in och ställer oss framför disken. Vi ber att få köpa en biljett till kastrup och får svaret att vi säljer inte biljetter till kastrup. Förvånade sprang vi tillbaka till centralen. Frågade åter igen en skånetrafiksrepresentant utan framgång. Mitt Malmöitiska sällskap hade då fått telefonbesked om att det visst går en buss till kastrup från svävarterminalen. Åter rusade vi dit, in till biljettdisken. Samma fråga igen, men annan expedit, biljett till kastrup? - Det säljer vi inte här. Väldigt förvånade lufsade vi ut på bussparkeringen. Malmö tjejen hävdade bestämt att det skulle komma en buss om fem minuter, varför vi väntade. Mycket riktigt kommer det en buss, som ska gå till kastrup. Vi ber att få köpa biljett av chauffören. –Det ska ni göra inne i terminalen??? Det slutar med att chauffören får följa med in i terminalen då en arrogant ung man, troligen med rötter från Rosengård, motvilligt säljer en biljett.

Hade det hänt i Thailand hade jag inte reagerat, men i Sverige!!!!

Jag kom med flyget till slut och har just kommit hem efter en trevlig vistelse i Jomtien. / Göran

Men sånt strul. Tur det slutade lyckligt och ni kom iväg.

Skall själv åka till Jomtien 20 okt. Första gången där. Hur är där??

Annars varit många gånger på Phuket men inte i denna delen. / Mevsan

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...