Jump to content
IGNORERAD

Reseförslag i Coronatider


spooncreek

Recommended Posts

Det börjar ju bli lite trååååååkigt redan, och jobben står ju inte heller direkt som spön i backen. 

 

Så, vart kan man resa i dessa tider, vad har ni för idéer och tankar?  Jag har spånat på ett par stycken:

 

1. Ta tyska ambassadens chartrade plan till Frankfurt, bra deal där med "flyg nu - betala senare". Sådana initiativ gillas.  Därefter vidare, med flyg antar jag om inte tågen går, till Göteborg. Inte för att det är något fel på Frankfurt, tvärtom, men det verkar rätt igenspikat på obestämd framtid.  Väl i Göteborg, boka en månad på Elite Park Avenue Hotel för 9995 spänn. Schysst erbjudande, och utanför dörren väntar en vårvänlig Aveny, med förhoppningsvis en och annan öppen restaurang? 

https://www.elite.se/sv/erbjudande/long-stay/

 

image.thumb.png.3e76cad6db5582b9c0432ec2df78947f.png

 

 

2. Samma flyg som ovan och därefter ett direktflyg till Vitrysslands huvudstad Minsk. Diktatorn Lukasjenko kallar ju pandemin för en psykos och det mesta verkar öppet, idrottsevenemang inkluderat, tänk bara att få se på fotboll igen....Vitryskor kan ju vara rätt snygga också. Dessutom 30 dagars visa on arrival vilket förenklar det resepraktiska.

 

image.thumb.png.8afc48f7681a29bc1634d57bc3f03973.png

 

3. Vilar man på hanen lite, kanske det snart går att resa till Wuhan. Just nu släpper Kina inte in utlänningar, men coronan verkar vara fixad. Wuhan är dessutom en rätt kul partystad, och befolkningen lär vara minst sagt partysugen efter de senaste månadernas inlåsning. Vårväder på ingång också.

 

maxresdefault.thumb.jpg.b6e1709ad6a20f16b93d9dcfa189f821.jpg

 

 

Decisions, decisions...fler förslag någon?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ryssland och Vitryssland bör nog undvikas, min gissning är att de kommer att få det riktigt jobbigt med Pandemin, särskilt Vitryssland om de verkligen beter sej på det där viset...

Wuhan verkar iofs intressant, men mitt val vore nog Götet, tar ju bara 10 minuter hemifrån till Park Avenue Hotell! Ingår frukost så kommer de att gå back på mej! ;)

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte ta en bilorienteringstur till Enköping på lördag. Det ni !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minutes ago, Tommy said:

Ryssland och Vitryssland bör nog undvikas, min gissning är att de kommer att få det riktigt jobbigt med Pandemin, särskilt Vitryssland om de verkligen beter sej på det där viset...

Wuhan verkar iofs intressant, men mitt val vore nog Götet, tar ju bara 10 minuter hemifrån till Park Avenue Hotell! Ingår frukost så kommer de att gå back på mej! ;)

 

 

MVH

Nja, om jag inte har haft viruset redan utan att märka av det, så kan jag nog fixa ett par tre dagar med lite hosta och feber på ett hyfsat hotell i Minsk. Eller så testar jag Lukasjenkos huskur, vodka och bastu. 

https://nypost.com/2020/03/30/belarus-president-believes-vodka-and-saunas-will-cure-coronavirus/

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev spooncreek:

Nja, om jag inte har haft viruset redan utan att märka av det, så kan jag nog fixa ett par tre dagar med lite hosta och feber på ett hyfsat hotell i Minsk. Eller så testar jag Lukasjenkos huskur, vodka och bastu. 

https://nypost.com/2020/03/30/belarus-president-believes-vodka-and-saunas-will-cure-coronavirus/

Vodkans helande effekt är klart underskattad i väst, måste jag säga, efter ett och ett halv år i sovjetunionen :sure:

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev spooncreek:

Nja, om jag inte har haft viruset redan utan att märka av det, så kan jag nog fixa ett par tre dagar med lite hosta och feber på ett hyfsat hotell i Minsk. Eller så testar jag Lukasjenkos huskur, vodka och bastu. 

https://nypost.com/2020/03/30/belarus-president-believes-vodka-and-saunas-will-cure-coronavirus/

Vem vet?

Han kanske har mer rätt än Anders Tegnell, fast det är tveksamt...

Som om en ynka deciliter vodka skulle räcka...

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Mölndal skall ju vara trevligt så här års har jag hört...........🤣

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Strategin att invänta Wuhan gick åt helvete. Bara Minsk och Mölndal som återstår, eller finns det fler alternativ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Asjchabad i Turkmenistan, där har de förbjudit C19, så är säkert där.

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minutes ago, Bibben said:

Asjchabad i Turkmenistan, där har de förbjudit C19, så är säkert där.

 

 

Intressant tips. Hur smakar ölen ock kvinnorna i Turkmenistan?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev spooncreek:

Intressant tips. Hur smakar ölen ock kvinnorna i Turkmenistan?

Ingen aning, men skulle gärna testa.

 

Hade allvarliga funderingar på att åka dit för ett par år sen, fast då var det Hell's gate som lockade mest.

 

images.jpg.d52c37a526a04d725e0e6b3c56054079.jpg

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minutes ago, Bibben said:

Ingen aning, men skulle gärna testa.

 

Hade allvarliga funderingar på att åka dit för ett par år sen, fast då var det Hell's gate som lockade mest.

 

images.jpg.d52c37a526a04d725e0e6b3c56054079.jpg

 

 

Hells gate, häftigt, hade inte an aning. Känns dessutom som ett vettigt resmål i dessa domedagstider...

Link to comment
Dela på andra sajter

Undras om "Total Recall" fått nån ordning på sin verksamhet?

En äventyrssemester till Mars (planeten alltså) hade varit trevligt!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
6 timmar sedan, skrev Bibben:

Ingen aning, men skulle gärna testa.

 

Hade allvarliga funderingar på att åka dit för ett par år sen, fast då var det Hell's gate som lockade mest.

 

images.jpg.d52c37a526a04d725e0e6b3c56054079.jpg

 

 

Bara ett problem att de turkmenistanska kvinnorna och du inte är av samma 

uppfattning av vad  gäller viljan att testa !

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev conservator:

Bara ett problem att de turkmenistanka kvinnorna och du inte är av samma 

uppfattning av vad  gäller viljan att testa !

Va fan säger du, det stod det inget om i broschyren jag fick från dem på turistmässan...

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minutes ago, conservator said:

Bara ett problem att de turkmenistanka kvinnorna och du inte är av samma 

uppfattning av vad  gäller viljan att testa !

Det var som fasen. Gillar de inte Bibben?

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...