Jump to content
IGNORERAD

Ska Man Skratta Eller Gråta


bullerobang

Recommended Posts

Guest paw-76

Precis karlarp , man kan inte vara arg på okunniga människor. :great: Men det är svårt att låta bli.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 125
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • GammalDansken

    13

  • Singha711

    8

  • noBuzz

    7

  • Marlon

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Karlarpsmetz, precis min poäng tidigare. Dessa personer vet tyvärr inte vad de talar om när de hyllar vikingar, korsriddare, diverse svenska hjältekungar, mm. Man undrar om de fått någon opartisk upplysning i livet i form av historia, religion och biologiundervisning.

Kom ihåg att krama varandra!

Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis karlarp , man kan inte vara arg på okunniga människor. :great: Men det är svårt att låta bli.

:crazy:Just det, det är därför vi älskar våra små telningar :crazy:

:preved: gubben :preved:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Svenska genpoolen, jag skrattar ihjäl mig…

Alla med minimal kunskap i genetik förstår att enskilda ”tuppar” kan få stort genomslag i en för övrig relativ isolerad population.

Det kan man se i befolkningar på t.ex. afrikanska öar (Seychellerna t.ex.) där ett fåtal vita soldater snabbt skapade en kreolisk blandras. I Sveriges fall bestod dessa tuppar av män tillhörande den europeiska adeln (oj, vad fint), alltså en salig genetisk blandning, som ohejdat kunde utnyttja sin rätt på ”första natten” hos Sveriges småflickor. Undra bara om ålderskillnaden, hehe...

Sverige är genetiskt inte alls så homogen som många vill inbilla sig. Thailands befolkning visar på en betydligt mindre genetisk variation, vilket vi nästan kan se med ögonen. Jämförande DNA analyser har gjorts efter tsunamin 2004 och bekräftar detta förhållande.

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest larbejo

Lite axplock ur regelverket på ”nordisk.nu”

· ”Personangrepp på andra medlemmar får inte förkomma någonstans på portalen”

Det är då en väldans omtanke på alla som exkluderas i denna fras…

//Singha711

Jag tycker Singa har vettiga synpunkter och ger honom pluskarma

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite axplock ur regelverket på ”nordisk.nu”

· ”Personangrepp på andra medlemmar får inte förkomma någonstans på portalen”

Det är då en väldans omtanke på alla som exkluderas i denna fras…

//Singha711

Då föredrar jag faktiskt MPR’s regelverk, även om angreppen mellan medlemmarna i MPR utgör ett nog så störande inslag.

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Det absolut bästa med att ha haft turen att få hitta en Thailändsk fru är ju att man får bidra till utvecklingen av den "Svenska" genpolen.

Förhoppningsvis får Svensk 2.0 lite mer jävlar anamma i sig och slutar vara så fjolliga som dessa "rasbevarare" ofta är.

Sitt blonda hår och sina blå ögon får de däremot naturligtvis gärna behålla. Det är ju sött.

Men även om det skulle försvinna så är det inga större problem... det går ju att avla fram.

Eller fixa genetiskt framöver.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gar man tillbaka och laser diverse tradar pa MPR, typ "Nationalism" och "Vilket parti skulle du rosta pa" sa ser man att det ar ganska manga pa forumet som inte ser nagot motsatsforhallande med att vara gift med en thailandska och att vara oppet rasistisk. Korkat? Helt klart. Schizofrent? Formodligen.

Vi ma tycka att thailandskor ar ett pittoreskt inslag i den svenska vardagen men for svenne babian sa ar nog thailandskor minst lika irriterande som iranier och andra utlanningar som MPR-rasister vill satta stopp for. Ar man emot invandring, vilket man givetvis far vara i en demokrati, sa far man allt ta steget fullt ut och aven satta stop for Nid och Noi.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Den otrevligaste i den här tråden är nog han eller hon , som varit här inne och satt sig in i personerna här på forumet , kanske har varit en

ibland oss i den nya "genpoolen".Han kanske är utkastad härifrån eller så är han bara en sån som vänder kappan efter vinden = en svag person. <_<

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker också tråden var mer att skratta åt. Jämförelsen med "ariska" sportframgångar kan väl också kompletteras med vår högre benägenhet att få allergi, MS, låg motståndskraft på Hepatit A + B osv.

Det märks ju tydligt att många av de som skrev på tråden också var riktiga rasister, dvs de inbillade sig att egenskaperna låg i generna. Visst stöter man på lite övergeneraliserande påståenden här på MPR också, men än så länge upplever jag att de - när de är som värst - ligger på samma nivå som den officiella bilden av SD. Sverigedemokraterna har ju rätt framgångsrikt lanserat bilden att man inte är emot andra människor, bara andra kulturer. När man läser en del inlägg här om SFI så ser man ju att det finns formusmedlemmar som också har en tydlig bild av människor från vissa länder / religioner. Saken är ju samtidigt att en generalisering baserad på geografisk härkomst ofta har en hel del sanning i sig. Om jag hävdar att danskar - generellt - tycker att man inte behöver lagstifta bort alla synder (rökning och prostitution till exempel)så är ju det en generalisering eftersom det säkert finns en massa daskar som vill göra det, men samtidigt så är det sant om man jämför danska politiker med svenskar diton.

Man kan ju se att det inte var särskilt högt i tak på deras tråd, när någon hävdade att vissa sve/thai-förhållanden kunde vara baserade på kärlek fick de snabbt några hugg. Att alla tycker samma och rättar sig i ledet är väl en förutsättning för att kunna upprätthålla de idi*tiska idéer som rörelsen bygger på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara nyttig läsning och man får nog vara tolerant mot att alla inte står och jublar när man kommer knallande med sin vackra, unga thaitjej. Lite mer bittert är det dock att vänner och släkt inte vill ha med en att göra.

Jag accepterar uttrycket "köpt på postorder", det går att köpa svenska tjejer för äktenskap i samma "postorderkatalog". Men de är i regel dyrare och serverar inte en kopp kaffe med samma värme.

Lyckan är att man får välja den väg man vill gå !

mvh

Svenne

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite kul det där med den "Svenska genpoolen"

"En genpool är alla gener som finns i en viss population, populationens genpool. Genpooler studeras i populationsgenetik och evolutionsforskning. Genpoolen kan förändras av mutationer, fenotypiskt orsakade skillnader i överlevnad och reproduktion eller slumpvisa skillnader i överlevnad och migration. Stora förändringar i genpooler som skett under lång tid kallas evolution."

Med andra ord är representanterna från "Nordisk.nu" emot evolutionen.

post-3126-124980772922_thumb.png

post-3126-124980772922_thumb.png

Jag spenderade mina pengar på sprit ,kvinnor och snabba bilar. Resten slösade jag bort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, skulle man inte till nästa forumträff bjuda in Nordiska forumet. Blir ju alltid enklare att diskutera när man träffas på riktigt.

Relationsterapeuten Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, skulle man inte till nästa forumträff bjuda in Nordiska forumet. Blir ju alltid enklare att diskutera när man träffas på riktigt.

Relationsterapeuten Arne

drinks.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars tycker jag att vi kan främja deras monokulturella iver genom att tvinga dem att sluta äta hamburgare och pizza i en månad.

Att näppeligen svälta ihjäl eller dö i kålrots- eller vitkålsoppetristess skulle nog få dem på andra tankar.

Link to comment
Dela på andra sajter

drinks.gif

Jag läste ditt inlägg på nordiska.nu och jag lider med dig, skulle du kunna lägga in en bild på din "qvinna"? eller hon finns kanske bara i fantasin :lol:

(Du är väl en lönnfet lågutbildad bidragstagare som de flesta andra nynassar jag känner?).

Link to comment
Dela på andra sajter

Så har det låtit länge, men beträffande 40-talisterna som är en riktigt stor grupp. 50-talisterna är ganska få jämfört med 40- och 60-talisterna. En stor del av 40-talisternas arbeten kommer knappast att nybesättas, i princip så väntar väl bara arbetsgivarna (ofta stat och kommun) på den naturliga avgången. Sanningen är nog tyvärr den att antalet jobb kommer trendmässigt att minska - utflyttningen och effektiviseringen av vår industri talar bl a för det.

Det vi kan få behov av, är ett antal lågt betalda tjänstearbetare inom service- och offentlig sektor, något som enkelt kunde lösas genom gästarbetare. Detta är som vi alla vet en politisk omöjlighet för närvarande.

jap.gif

UTT006

Jag håller med dig om att Sverige inte kommer att få någon arbetskraftsbrist i en överskådlig framtid, snarare ett ändå värre arbetskraftsöverskott än det vi redan har!

Jag hoppas att jag skrivit och räknat rätt.

För år 1980 har jag använt statistik för detta år, men då SCB år 2005 av någon anledning började att räkna arbetade timmar på ett annat sätt än tidigare så är jag tvungen att använda 2005 års befolkningsstatistik och 2004 års statistik för arbetade timmar. Jag tror inte att detta påverkar resultatet mer än marginellt.

Enligt SCB http://www.scb.se/Pages/TableAndChart____26040.aspx

År 1980 hade Sverige 8.318.000 invånare, varav 4.767.000 var i arbetande ålder dvs mellan 20 och 64 år.

År 2005 hade Sverige 9.048.000 invånare, varav 5.312.000 var i arbetande ålder dvs mellan 20 och 64 år.

Dessa arbetade följande antal timmar enligt SCB. http://www.scb.se/Pages/TableAndChart____23362.aspx

År 1980 arbetade 4.767.000 invånare 124 miljoner timmar per vecka vilket ger 26 timmar per vecka = 65% deltid.

År 2005 arbetade 5.312.000 invånare 127 miljoner timmar per vecka vilket ger 24 timmar per vecka = 60% deltid.

En intrssant slutsats är att Sveriges invånarantal år 1980 även 25 år senare år 2005 fortfarande hade räckt till för att utföra alla dom arbeten som då fanns tillgängliga i Sverige. Detsamma bör gälla för år 2008.

Dessa uppgifter bekräftas av en mycket intressant rapport som finns på det Socialdemokratiska partiets hemsida.

http://www.socialdemokraterna.se/upload/Radslag/Valfard/Rapporter/Slutrapport_valfard_090402.pdf

Denna rapport är skriven av två tungviktare inom partiet nämnligen Stefan Löfven, ordförande i IF-metall och Ylva Johansson före detta S-minister.

Det verkligt intressanta finns på sidan 10.

Där sägs det att:

Sveriges invånare i medeltal börjar att arbeta vid 28 års ålder.

Sveriges invånare i genomsnitt bara arbetar i 30 år.

Detta innebär att pensionsåldern i genomsnitt är 58 år.

Med detta underlag så förstår jag inte att de politiska partierna vill höja pensionsåldern, den borde snarare sänkas!

Drivit till sin spets innebär detta att av tre invånare mellan 20 och 64 år arbetar två stycken i 45 år medan den tredje inte arbetar alls utan lever på bidrag från de två som arbetar! Detta är naturligtvis ett extremexempel, men utan tvivel motsäger dessa siffror allt tal om att Sverige skulle behöva arbetskraftsinvandring, vad Sverige däremot behöver är arbetsplatsinvandring. Denna rapport är dessutom skriven innan den senaste finanskrisen slog igenom. Troligen är det ändå värre idag

Jag läste någonstans att den nuvarande krisen kommer att kosta Sverige 250.000 arbetstillfällen.

Om det stämmer vet jag inte men om man antar det så innebär detta antagligen följande när konjunkturen någon gång i framtiden vänder uppåt igen.

Antag att arbetsgivarna kommer att passa på att rationalisera bort 50.000 arbetstillfällen som aldrig kommer att återtillsättas. Antag även att av de 200.000 som återstår återkommer hälften i låglöneländer och inte i Sverige. I bästa fall återuppstår 100.000 arbetstillfällen vilket innebär ett tapp på 150.000 arbetstillfällen i Sverige.

Slutsatsen blir att Sverige har för många invånare eller för få arbetstillfällen!

Var går gränsen för hur få som kan försörja för många, när spricker ballongen?

MVH.

Luttrad.

PS. Kanske skulle värdarna flytta denna tråddel till en egen separat tråd för att slippa kennelklubbsdskussionerna och de hårda orden i orginaltråden?

Ändrades av Luttrad
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag läste ditt inlägg på nordiska.nu och jag lider med dig, skulle du kunna lägga in en bild på din "qvinna"? eller hon finns kanske bara i fantasin laugh.gif

(Du är väl en lönnfet lågutbildad bidragstagare som de flesta andra nynassar jag känner?).

Jag stal det gulliga namnet på nordiska och är dessutom Kvinna,

skålen var för att testa postfunktionen.whistle.gif

Så det så din otrevlige fan.suicide.gif

Men visst är jag lite mullig fast en kvinna med jobb.na.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Stal du namnet? :no: ett inlägg där och 2 här, skulle nästan tro att du är samma person och går igentligen under ett annat nick, antingen där eller här :yes:

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag stal det gulliga namnet på nordiska och är dessutom Kvinna,

skålen var för att testa postfunktionen.whistle.gif

Så det så din otrevlige fan.suicide.gif

Men visst är jag lite mullig fast en kvinna med jobb.na.gif

Tror dig. "thaiornas" inlägg på nordiska är för bondigt skrivet för att komma från en kvinna. ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

drinks.gif

Den häringar Thaiornan verkar vara en trevlig prick som mest håller sig till sanningen.

Vill man vara med i samma forum som han?

Hans imbecila inlägg på de stöveltrampande motorcykelkedjevituosernas naziforum förtjäner citeras i sin helhet:

Stackare

Maipenrai.se är en ny hemsida där du kan få reda på viktiga saker om Thailand.

Helt enkelt "Det mesta om Thailand...".

Så står det på huvudsidan.

Exempel på vad man kan läsa….

-Har ni laggt ut sexfoton på er själva?

-För di medlemmar som är intresserade av att dejta en ladyboy.

-Jag minns en dövstum donna i en bar på Naklua Road

men kändes lite kymigt att ligga och pippa en dövstum tjej,

-Din ålder vid bardebuten,

-Jag måste ju tänka på bådas smaker, även vissa män här på MPR tänder väl på långa, strobröstade Ladyboys, eller?

-Jag skulle vara tacksam om jag kan få tips på några gästvänliga hotell där man kan ta med sig yngre män till rummet.

-Nästa resa tänkte jag försöka hitta någon god ryska att tillbringa några sängtimmar med.

-Tja, vad vill ni se när ni river trosorna av bruden? Jag föredrar slätrakat, har aldrig gillat hår i maten.

Mm mm sida upp och ner

Torskarna hävdar att det är slumpen som gjort att dom träffat en thaia, och att det inte är någon skillnad på om hon vore västerländsk eller thai.

Men om så vore varför då ha ett forum med tips om hur man ska ta hand om importen och var man kan hitta dom ,priser, hur dom ser ut här o där.

Nej sanningen är nog den att dessa killar/gubbar inte skulle klara av en redig Svensk qvinna som ställer normala krav, enklast är att hämta hem en leksak från asien som bara svarar ja på alla frågor.

Märker att en del torskar känner sig träffade av inläggen här, vilket kanske inte är så konstigt.

Har ni läst grundaren Kim,s panikartade försvar när någon antyder att hans import varit en hora.

Han slåss med näbbar och klor för att försvara andras medlemmar faktiska konstaterande att det är en hora han släpat hit.

Vilka typer, alla fattar ändå att det är köpebrudar som torskarna har importerat

Nu har jag studerat torskforumet i timmar och måste säga att det är underhållande att läsa.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här typen av rasism går nog inte att få bort, sitter man bara och lyssnar på några byggnads arbetare får man höra en heldel.

Men det finns väl en del av den varan på detta forum också, tycker att det ofta går att läsa om dom feta hemska farang brudarna,,

Rock on!

Bra många av dem är faktiskt feta, hemska vet jag inte men många av dem är fula (i mina ögon).

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...