Jump to content
IGNORERAD

Ska Man Skratta Eller Gråta


bullerobang

Recommended Posts

Avregistrerad clion

jag tror att det är bäst o ha så lite kontakt med dessa typer som möjligt spioner ska man akta sej för.vet ej vad knäppisar kan hitta på

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 125
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • GammalDansken

    13

  • Singha711

    8

  • noBuzz

    7

  • Marlon

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Avregistrerad clion

Inget å skratta åt p3.Det har ju hänt ett flertal incidenter och mord försök när nassarna vill oskadligöra sin sk motståndare.

så det bästa är nog och nonchalera dom.det sämsta är å bli deras fiende.för dom är ju inte normala

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där forument fungerar ungefär som de flesta sekter gör

Ser till att likrikta alla blint in till en gemensam uppfattning

Sedan ger dom sig i gruppform mot alla som har en annan uppfattning

Ett klassiskt sätt att hjärntvätta varandra till vansinne som släpper alla former av verklighetsanknytning

Deras argumenterande är ungefär lika intelligenta som ett datorprogram med en subrutin som repeteras i all evighet

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jättekul! :)

Det finns ett systemfel i vårt samhälle, och detta är liberalismen och kulturmarxismen.

Detta systemfel skapar människor med dysfunktionell sexualitet och ostabila partnerrelationer.

För att ta sig ur detta systemfel torde den viktigaste egenskapen att söka hos en partner vara viljan att hålla den egna sortens blodslinjen intakt.

Värmen och stoltheten en man känner över att se en vis nordisk kvinna är något unikt och en känsla som inte kan ersättas av något om den skulle avlas bort ur oss.

Alltså:

Recept för funktionell sexualitet och stabila partnerrelationer.

1. Skaffa en grotta.

2. Tälj en träpåk.

3. Klubba ner en kvinna med samma färg som du (har du dåligt färgseende så be en kompis välja)

4. Göm dig i grottan och kom aldrig ut

5. Sätt på din kvinna när du blir kåt.

6. Lär din avkomma att tälja påkar tidigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jättekul! :)

Alltså:

Recept för funktionell sexualitet och stabila partnerrelationer.

1. Skaffa en grotta.

2. Tälj en träpåk.

3. Klubba ner en kvinna med samma färg som du (har du dåligt färgseende så be en kompis välja)

4. Göm dig i grottan och kom aldrig ut

5. Sätt på din kvinna när du blir kåt.

6. Lär din avkomma att tälja påkar tidigt.

Hahaha! :lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste alla 5 sidor inlägg och tydligen rangordnas folk efter härkomst, hudfärg, religiös /politisk tillhörighet.

Verkar som man är lite mindre värd om man bara är Sverigedemokrat (fast det är nästan godkänt)

OBS dock ej om man är ihop med en asiat (men en ryss kan vara OK om hon växt upp här och och inte skiljer

sig för mycket utseendemässigt från de arier som tydligen utgör forum'ets kärntrupp).

En importerat thaifru kan också nästan accepteras i de fall det inte "producerats avkomma"

som "förorenat den nordiska genpoolen".

En stackare som luftar idén att ett sådant par helt enkelt är ihop för att de älskar varandra

stämplas som mera eller mindre efterbliven.

Ordet "glashus" dök omedelbart upp i min skalle. Hela bunten är ju efterblivna. Får man hoppas.

Sorgligt om yttrandefriheten tillåter sånt här. Mådde dåligt efter att ha läst det.

Kanske är man blåögd om man som jag inte hade en aning om att svineri

på denna låga nivå försiggår på offentliga fora.

Å andra sidan får man sig en tankeställare / insikt i hur muslimer kanske känner sig

när samma yttrandefrihet används för att kränka det de håller för allra heligast.

Som när någon här idag skrev att han aldrig skulle åka till ett land

där de är muslimska - om det så vore gratis att bo där

mvh GD

Det jag menade var att jag aldrig skulle BOSÄTTA mig eller ha en längre semester i ett land som är muslimskt. Besöka kan jag väl kanske tänka mig.

Dock står jag för min åsikt. Du behöver inte anklaga mig för att vara okunnig, trångsynt etc utan jag är mycket politiskt insatt och intellektuellt bevandrad.

Jag anser att det västerländska liberala systemet med demokrati osv är det bästa samhällssystem som någonsin har existerat. Att stödja ett islamistiskt system vill jag inte och anser det vara ett hot mot världen om fler länder skulle gå i dessa fotspår vilket vi ser tecken på.

Exemepelvis är det viktigt att stödja kampen mot talibanerna i Afghanistan så att de stackars afghanerna ska få den frihet som vi har här. För inte väljer väl en afghansk flicka att få syra kastat i sitt ansikte?

Kom nu inte o påstå att jag är okunnig m m som du gjorde innan för det är alltid dessa argument om inskränkthet som ni tar till när nån inte har samma uppfattning. Och kom inte malande med att man är rasist osv, för detta får man alltid hör om man diskuterar detta ämne i Sverige. Det måste väl va fler än jag som hör hur snacket gå på fotnivå? Att respektera lagar och seder här i Sverige borde väl vara självklart när man kommer hit till Sverige som invandrare. det gör ju våra thaj-tjejer, varför kan inte en muslim göra detsamma. Man måste ju försöka i alla fall, det tycker jag man kan begära. Vi får ju anpassa oss när vi kommer till Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Det måste väl va fler än jag som hör hur snacket gå på fotnivå? Att respektera lagar och seder här i Sverige borde väl vara självklart när man kommer hit till Sverige som invandrare. det gör ju våra thaj-tjejer, varför kan inte en muslim göra detsamma. Man måste ju försöka i alla fall, det tycker jag man kan begära. Vi får ju anpassa oss när vi kommer till Thailand."

Bäste Herr Lös, tror inte heller att du är rasist förmodligen bara lite korkad, definitivt inte intellektuellt bevandrad.

Vad får dig att tro att muslimer som bor i Sverige inte skulle följa våra lagar, till skillnad mot thaitjejer.

Det finns väl både muslimer, buddister och oreligösa svenskar som både följer och bryter mot svenska lagar.

Lagmannen Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok du kallar mig för korkad, det får stå för dig.

Men titta på Iran, Afghanistan, Saudi-Arabien med flera, är det ok att hålla på så mot sin befolkning som man gör här och vill vi att fler länder ska införa muslimskt styre? Skulle det vara korkat om man inte tycker att detta är bra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok du kallar mig för korkad, det får stå för dig.

Men titta på Iran, Afghanistan, Saudi-Arabien med flera, är det ok att hålla på så mot sin befolkning som man gör här och vill vi att fler länder ska införa muslimskt styre? Skulle det vara korkat om man inte tycker att detta är bra?

Så du tror att de Iranier eller Afghaner som flyr från detta styre i sina hemländer kommer hit för att införa detta styre här.

Ursäkta mitt förhastade antagande att Ni skulle vara korkad, Ni har förmodligen bara otur när Ni tänker.

Tursamme Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Det jag menade var att jag aldrig skulle BOSÄTTA mig eller ha en längre semester i ett land som är muslimskt. Besöka kan jag väl kanske tänka mig.

... cut ...

Kom nu inte o påstå att jag är okunnig m m som du gjorde innan för det är alltid dessa argument om inskränkthet som ni tar till när nån inte har samma uppfattning.

...cut...

De sista raderna i mitt inlägg (som jag i skrivande stund inte var medveten om de pekade på just dig :-) )

syftade egentligen bara på de föregående 2 raderna. Dvs "att man får sig en tankeställare osv...".

Resten av inlägget var myntat på idi*terna på det andra forum - inte på dig.

Men när jag läser ditt svar, börjar jag undra om inte du egentligen menar samma som stackarna där

med den enda skillnaden att där du riktar udden mot människors religion riktar de den mot deras ras.

Lite underligt att fast de flesta svenskar bara funderar en splitsekund på religion då och då

(typisk när de firar en hederlig svensk hednisk jul) eller när de begraver sina döda

bedömer andras ärlighet, politiska övertygelse och människovärde utifrån dessas religion.

Konskevensen av din övertygelse måste ju vara att om din älskade mamma, fru, dotter eller son

skulle välja att konvertera till Islam då avstår du hädanefter från all kontakt med dom.

Eller är det skillnad på muslimer och muslimer?

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var en svår fråga den där sista faktiskt om de konventerade, men helt avstånd hade jag ju antagligen inte tagit. Det troliga är väl istället att de hade tagit avstånd från oss "otrogna" i familjen. Men nog hade jag i alla fall tagit mig ett allvarligt snack om det vettiga i att bli muslim. Känner faktiskt en svensk tjej som gjorde misstaget att gifta sig med en muslim från ett arabland, hon har det inte lätt kan jag säga. Men det kanske är en kulturell sak, inte muslimsk. Sedan är det ju också en viss skillnad mellan muslimer o muslimer, en del är ju mer fanatiska än andra.

Du måste väl också medge att det är folk som bekänner sig till islam som spränger bomber i London, Madrid och körde in flygplanen i tornen i New York. Ingen kan väl blunda för att det är mycket otäckt våld när det gäller islam. Som det här med att stena otrogna flickor, ja listan kan göras lång. Jag tycker inte att deras syn på människan är human.

Men att blanda ihop mig med stollarna på det där nordiska forumet det ser jag som en förolämpning. det är just det att detta inte får debatteras i Sverige och att de övriga politiska partierna blundar för problemet med vissa invandrare som gör att Sverigedemokraterna kan växa, det är ju ett missnöjesparti.

När en ledande muslim ville införa sharialagar bland sin del av befolkningen i Malmö, och alltså skapa sina egna lagar, då tycker jag det har gått för långt.

Jag tycker det är bättre att folk får leva i ett samhälle där man får vara vad man vill men av erfarenhet ser man ju att i muslimska länder så är det ju inte demokrati och yttrandefrihet och därför får man ju faktiskt försöka ta ställning till vilket samhälle man vill ha.

Mycket svammel kanske, och mina åsikter når väl inte riktigt fram till dig känns det som...

Link to comment
Dela på andra sajter

… cut …

jag är mycket politiskt insatt och intellektuellt bevandrad.

Jag anser att det västerländska liberala systemet med demokrati osv är det bästa samhällssystem som någonsin har existerat. Att stödja ett islamistiskt system vill jag inte och anser det vara ett hot mot världen om fler länder skulle gå i dessa fotspår vilket vi ser tecken på.

Exemepelvis är det viktigt att stödja kampen mot talibanerna i Afghanistan så att de stackars afghanerna ska få den frihet som vi har här. För inte väljer väl en afghansk flicka att få syra kastat i sitt ansikte?

Kom nu inte o påstå att jag är okunnig m m som du gjorde innan för det är alltid dessa argument om inskränkthet som ni tar till när nån inte har samma uppfattning. Och kom inte malande med att man är rasist osv, för detta får man alltid hör om man diskuterar detta ämne i Sverige. Det måste väl va fler än jag som hör hur snacket gå på fotnivå? Att respektera lagar och seder här i Sverige borde väl vara självklart när man kommer hit till Sverige som invandrare. det gör ju våra thaj-tjejer, varför kan inte en muslim göra detsamma. Man måste ju försöka i alla fall, det tycker jag man kan begära. Vi får ju anpassa oss när vi kommer till Thailand.

Hej Los,

När jag läser ditt inlägg inser jag genast att jag måste vara väldigt snäll mot dig för att du överhuvudtaget ska ha en chans att förstå vad som händer omkring dig. Så jag försöker skriva detta inlägg till dig i all välmening.

Los, innan man kan diskutera en sådan fråga, måste man först ha klart för sig några grundläggande fakta:

Islam är en religion, precis som kristendomen också är en religion. De flesta människor på jorden föds i en religion och växer upp med den som värdegrund. Denna religiösa värdegrund är i stort sedd överensstämmande mellan alla religioner. En lögn är en lögn för en muslim och säkert också för dig som är kristen.

Jag säger att du är kristen utan att veta hur mycket troende du är, för att du också säger att invånarna i Afghanistan egentligen är muslimer och vill vara muslimer, inte talibaner, vilket är en stor skillnad. Så du måste vara fair åt båda hållen, eller hur? Du säger vidare att du tycker synd om afghanerna för att de inte har friheten som vi har, och fick de tillbaks friheten, skulle de bli riktiga och goda muslimer, inte kristna

Det tror jag att du innerst inne har redan förstådd. Vi vill alltså ha goda muslimer och ha goda kristna som kan leva i harmoni med varandra. Inte nödvändigtvis alla i samma land och det är inte heller någon som påstår eller kräver detta.

Hänger du med, Los? Såvitt jag kan se, finns det egentligen inga differenser mellan oss, eller hur?

Demokrati däremot är ett politiskt system, precis som talibanväldet är ett politiskt system, inte en religion, precis som demokrati inte är en religion. Lugnt, Los, jag förstår dina invändningar och jag skall bemöta dem snart.

Demokrati utgår ifrån alla människors lika värde, vilket också omfattar muslimerna. Skulle du inte skriva under detta, skulle du vara en solklar rasist, som du tydligen inte vill vara. Och jag tror inte heller att du är en rasist, eftersom ditt hjärta tydligen slår för demokrati, eller hur?

Ok, nu är det tyvärr så att talibanstyret genomsyras av extrema religiösa föreställningar, precis som det har gjorts med otaliga kristna våldstyren genom århundraden. Om du är politiskt insatt och intellektuellt bevandrad, som du säger och som jag inte betvivlar en sekund, Los, kommer du säkert ihåg historielektioner hos din favoritlärare. Då kommer du också ihåg hur många år detta har tagit och hur mycket blod det har kostat. Säkert har dina förfäder deltagit i dessa krig och lämnat sitt blod, förhoppningsvis på rätt sida. Det är säkert något att vara stolt på, men tycker du att det är nödvändig idag att den muslimska världen behöver upprepa detta vansinne? Med otroligt mycket farligare vapen än då, vapen som kan drar oss i avgrunden för gott, både muslimerna och oss och alla andra på jorden.

Nej, det vill du visst inte, men du måste också inse att den muslimska världen, där den överväldigande majoriteten av befolkningen lever i länder som efterstävar demokrati på sikt, vill göra det på sitt sätt och tittar med stort bekymmer på utvecklingen i länder som Irak, Iran, Afghanistan och inte minst Palestina. Att du nu kommer, Los, och gestikulerar med pekfingret omkring, vad som skall göras och inte göras, möter samma misstänksamhet som du skulle ha mot en taliban som försökte tillrättavisa dig om dittan och dattan. Ska jag vara lite elak så tror jag faktiskt att talibanen klarar sig på en tid under 1000 år att införa demokrati i Afghanistan och med bra mycket mindre blodspillan än många västerländska förståsigpåare har på sin historiska meritlista.

Nu snackar vi, Los, och även om vi inte hinner utreda det mesta i dessa frågor här, har vi dock gjort ett litet, litet steg närmare i insikt vad detta problem handlar om egentligen. Jag hoppas detta innerligt.

Och en sak till, Los. Visst tar man seden dit man kommer som invandrare. Men man tar också seden där man bor som landsman. Det kan du tala om för dina vänner på fotnivå. Och det vill alla vi andra som också bor här…

Med vänliga hälsningar!

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Jag får citera ” Hans Werthén” när han intervjuades avseende Ian Wachtmeister och deras politik i Ny Demokrati så svarade han ” Om jag talar om vad jag anser om Ian Wachtmeister blir jag stämd för förtal!

Får inta samma ståndpunkt!

Mvh

MC

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Singha711! I princip är det ju precis detta som du skriver som jag menar! Känns som vi har pratat förbi varandra.

Man ser ju hur folket i Iran till exempel nu gör uppror som brutalt slås ner. de vill ju ha sina fri- och rättigheter precis som vi. Det är lätt att sitta här i Sverige och glömma bort hur förtryckta människorna är i vissa länder. Då kan man slå sig för bröstet oss säga att människorna i de här länderna villa leva i det religiösa förtryck de befinner sig i. Den fria världen måste ju ställa upp och hjälpa i detta läget.

Tycker helt klart jag kan ställa upp på det du skriver. Själv är jag inte religiös, utan har till och med gått ur svenska kyrkan. Det viktigaste i ett samhälle är dock att man ska få tänka och tycka fritt.

Voltaire sa väl ungefär så här. "Jag avskyr dina åsikter, men jag kan dö för din rätt att få framföra dem".

Link to comment
Dela på andra sajter

Singha711! I princip är det ju precis detta som du skriver som jag menar! Känns som vi har pratat förbi varandra.

Man ser ju hur folket i Iran till exempel nu gör uppror som brutalt slås ner. de vill ju ha sina fri- och rättigheter precis som vi. Det är lätt att sitta här i Sverige och glömma bort hur förtryckta människorna är i vissa länder. Då kan man slå sig för bröstet oss säga att människorna i de här länderna villa leva i det religiösa förtryck de befinner sig i. Den fria världen måste ju ställa upp och hjälpa i detta läget.

Tycker helt klart jag kan ställa upp på det du skriver. Själv är jag inte religiös, utan har till och med gått ur svenska kyrkan. Det viktigaste i ett samhälle är dock att man ska få tänka och tycka fritt.

Voltaire sa väl ungefär så här. "Jag avskyr dina åsikter, men jag kan dö för din rätt att få framföra dem".

Då snackar vi, Los, och det glädjer nog de flesta även här, det är jag säker på.

Kanske felet ligger i att okritiskt babbla efter folket på fotnivån. Uppriktigt sagt, tror inte ens de på vad de säger själv. De flesta i alla fall, när de haft chansen att tänka efter en minut och besinna sig. Inte när de kommer hem till frugan eller någon annan vars omdöme de värdesätter.

Det som sägs på kafferaster följer många gånger helt andra regler än själva diskussionsämnet kräver. Det är ett medhållande, ryggdunkande och ingen vågar säga något emot och sticka upp för att inte få stora problem. Fastän alla tänker annorlunda i sitt lilla huvud.

Och så blir syndabockarna bara större och större varje dag och man måste ju hålla med även där, tills man undviker fikarasten allt oftare. Och då är en ny syndabock född och folk blir mer och mer rädd att undvika fikaraster, för det kan ju ha allvarliga konsekvenser för en. Och så är karusellen igång igen….

Känns inte det igen ifrån MPR också?

Mvh

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

... cut ...

Själv är jag inte religiös, utan har till och med gått ur svenska kyrkan. Det viktigaste i ett samhälle är dock att man ska få tänka och tycka fritt.

... cut ...

Som du själv säger, så är du inte troende kristen. Det är inte jag heller, fastän min far var präst och han hade inga problem med min ”ateistiska” uppfattning. Det jag vill poängtera att det finns mera ”troende” och mindre ”troende” i alla religioner. Överallt ser man att så snart folk ha gjort sina ”ritualer” så blir de ganska ”normala” igen tills det är dags igen att gå till kyrkan, templet eller moskén etc.

Som liten bodde jag i en by i Tyskland som var till hälften protestantisk och den andra hälften bestod av katoliker.

De katolska barnen fick titt som tätt springa till kyrkan och ha böner osv. och de pratade väldigt fort, för att det ska gå över fort också. Efter att de hade kommit ut från kyrkan igen, kunde de leka och busa som vanligt och även ägna sig at lite ”dåligheter”, för snart skulle man ju bikta dessa försyndelser i kyrkan igen och ”kontot” därmed var nollställt.

Vi protestantiska barn däremot hade en gud som inte krävde så mycket hokuspokus, men som kunde titta in i våra hjärtan och hjärnor. Den var alltid närvarande och kom man till kyrkan, så fanns det ett jättestort öga också där uppe i kyrktaket, som fick oss att rysa. Man hade ju en skuld, minsann, som man inte blev av så lätt.

Eftersom jag redan då hade det ena och andra på mitt konto, tyckte jag att katolikerna egentligen hade en behagligare tillvaro och en mera praktiskt inställning till livet. Jag framförde faktiskt dessa synpunkter till min far, som till en början var lite bekymrad, men med glimten i ögat slutligen menade att jag kunde ju faktiskt välja själv.

Senare i livet såg jag att denna praktiska inställning tillämpas i många kulturer, som t.ex. i Thailand och inte minst hos många muslimer. Det är trots allt bara en väldigt liten minoritet av muslimerna som är övertygade fundamentalister. Jag tror t.o.m. att andelen fundamentalister i kristenheten i vidare bemärkelse är mycket större. Vi ofta bortser ifrån detta faktum och just det bidrar till att förvränga proportionerna, för att vi utgår ifrån vår ”protestantiska” synsätt.

Det finns många andra exempel, där vårt ”protestantiska” synsätt spelar oss ett spratt. Frågan om prostitution är ett sådant, men det är ju ett helt annat kapitel….

Mvh

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är bättre att folk får leva i ett samhälle där man får vara vad man vill ..

När en ledande muslim ville införa sharialagar bland sin del av befolkningen i Malmö, och alltså skapa sina egna lagar, då tycker jag det har gått för långt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste alla 5 sidor inlägg och tydligen rangordnas folk efter härkomst, hudfärg, religiös /politisk tillhörighet.

Verkar som man är lite mindre värd om man bara är Sverigedemokrat (fast det är nästan godkänt)

OBS dock ej om man är ihop med en asiat (men en ryss kan vara OK om hon växt upp här och och inte skiljer

sig för mycket utseendemässigt från de arier som tydligen utgör forum'ets kärntrupp).

En importerat thaifru kan också nästan accepteras i de fall det inte "producerats avkomma"

som "förorenat den nordiska genpoolen".

En stackare som luftar idén att ett sådant par helt enkelt är ihop för att de älskar varandra

stämplas som mera eller mindre efterbliven.

Ordet "glashus" dök omedelbart upp i min skalle. Hela bunten är ju efterblivna. Får man hoppas.

Sorgligt om yttrandefriheten tillåter sånt här. Mådde dåligt efter att ha läst det.

Kanske är man blåögd om man som jag inte hade en aning om att svineri

på denna låga nivå försiggår på offentliga fora.

Å andra sidan får man sig en tankeställare / insikt i hur muslimer kanske känner sig

när samma yttrandefrihet används för att kränka det de håller för allra heligast.

Som när någon här idag skrev att han aldrig skulle åka till ett land

där de är muslimska - om det så vore gratis att bo där

mvh GD

"Sorgligt om yttrandefriheten tillåter sånt här. Mådde dåligt efter att ha läst det."

Det är det som kallas för yttrandefrihet, att alla har rätt till sin åsikt. Människor har dött för yttrandefriheten för att dessa personer ska ha rätt att tänka och yttra sina känslor.

Och den ska vi vara jäkligt rädda om, YTTRANDEFRIHETEN.

:preved: gubben :preved:

Ändrades av gubben4906

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Läs vidare, gubben, om yttrandefriheten.

Kolla lite på vad det sagts om judar genom tiderna

eller vad det sägs om muslimer nu.

Vi har lagar som ska skydda de svaga grupper mot sånt,

antingen de är homosexuella, judar, kristna eller muslimer.

Det är en del av yttrandefriheten att den har sina gränser.

Det har de inte heller förstått, de som ofta betecknar sig som

"patrioter", "nationalister" - men egentligen är . "nazister".

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Läs vidare, gubben, om yttrandefriheten.

Kolla lite på vad det sagts om judar genom tiderna

eller vad det sägs om muslimer nu.

Vi har lagar som ska skydda de svaga grupper mot sånt,

antingen de är homosexuella, judar, kristna eller muslimer.

Det är en del av yttrandefriheten att den har sina gränser.

Det har de inte heller förstått, de som ofta betecknar sig som

"patrioter", "nationalister" - men egentligen är . "nazister".mvh GD

:whistle: Ändå har de rätt att tycka så. :whistle:

Och jag tycker att den rätten ska finnas oavsett vad du och alla andra, inkluderat jag, tycker, sen får de kalla sig "patrioter", "nationalister" - men egentligen är . "nazister".

:wai: gubben :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

:whistle: Ändå har de rätt att tycka så. :whistle:

Och jag tycker att den rätten ska finnas oavsett vad du och alla andra, inkluderat jag, tycker, sen får de kalla sig "patrioter", "nationalister" - men egentligen är . "nazister".

:wai: gubben :wai:

Yttrandefriheten är en frihet under ansvar.

Du menar det är OK att prata om att "vi tar hit thaihoror" och att vi, som eventuellt

får barn med dessa, "förorenar den svenska genpoolen".

Eller att homosexuella eller muslimer är undermänniskor som det är OK att döda.

Det är hets mot folkgrupp du försvarar då, inte yttrandefriheten och om du förstått det,

men ändå tycker så, då är det inte så mycket jag varken kan eller orkar göra åt det.

mvh GD

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen är det ju intressant att en skyddad grupp (t.ex kristna) kan attakera en annan grupp och komma undan med det. Jag tänker så klart på Åke Green som hävdade att homosexualitet var en cancer på samhällskroppen. Håller med Betnér i det här fallet, man kan inte kräva att allt som man irriterar sig på ska förbjudas. Själv så reagerar jag på ett helt annat sätt om skämt om män som har asiatiska fruar nu än för 2 år sedan men om man inte tycker något är roligt så kan man ju bara låta bli att skratta.

Lagen om hets mot folkgrupp borde enligt mig användas mer sparsamt. Ifall någon använder ord som "utrota", "slå ner", "krossa" osv så kan man ju tala om hets, om någon säger att de tycker något är förfärligt eller inte vill ha med dem (valfri grupp) så är det ju inte nödvändigtvis hets.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag haller helt med GD, de som inte forstar att yttrandefriheten ar en frihet under ansvar ar yttandefrihetens storsta fiender. Om jag sager att jag ska doda alla som anvander sin yttrandefrihet till att saga att de gillar islam, beframjar det da yttrandefriheten?

Om jag nu starkt skulle ogilla gamla gubbar som aker till u-lander och har sex med unga tjejer for en spottstyver och sedan skravlar om det sa har jag ratt att saga det, det ar yttrandefrihet. Om jag samtidigt uppmanar alla att spoa skiten ur de som passar in pa denna beskrivning, och kanske aven utlyser en beloning for utfort verk, sa ar det hets, och dar tycker jag att yttrandefriheten har sin grans.

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

Yttrandefriheten är en frihet under ansvar.

Du menar det är OK att prata om att "vi tar hit thaihoror" och att vi, som eventuellt

får barn med dessa, "förorenar den svenska genpoolen".

Eller att homosexuella eller muslimer är undermänniskor som det är OK att döda.

Det är hets mot folkgrupp du försvarar då, inte yttrandefriheten och om du förstått det,

men ändå tycker så, då är det inte så mycket jag varken kan eller orkar göra åt det.

mvh GD

Förklara för mig var någonstans jag försvarar hets mot folkgrupp i mina inlägg? Var skriver jag om det du kallar thaihoror nånstans i mina inlägg? Var skriver jag att den svenska genpoolen blir förorenad om svensk man får barn med en thaidam? Var någonstans skriver jag att homosexuella och muslimer är undermänniskor? Jag försvarar personers rätt till yttrandefrihet. Sen att jag inte skriver att de inte får göra kränkande uttalanden i skrift och tal trodde jag att en 5-åring begrep men inte du GD. Du är bara ute att leta efter fel i insändare. Tänk lite, läs mellan raderna. Om jag t.ex. skulle bli föbannad på alla som inte skrev som jag tyckte och tänkte då skulle jag aldrig kunna vara med i en tråd som MPR.

gubben

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...