Jump to content
IGNORERAD

Ska Man Skratta Eller Gråta


bullerobang

Recommended Posts

jo är onykter men blir arg på sådana på hopp... varför utpeka en yrkesgruppså utan att ha nått belägg för det

Hmm, man kan ju undra vad du har fått i dig, men jag tycker nog att du kan lugna ner dig lite..

Det är inte nyttigt att hetsa upp sig, sen ska du väl inte hota folk heller, fast det är väl enda gången du vågar..

Du är nog som en liten tax som spelar tuff, så länge han är kopplad.

Sen om du är en byggnadsarbetare och inte har hört snacket som går i en byggbod, då kan man undra om du verkligen har satt din fot där..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 125
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • GammalDansken

    13

  • Singha711

    8

  • noBuzz

    7

  • Marlon

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Efter att ha läst igenom länken som bifogades i första posten kan jag konstatera att det inte är speciellt begåvade personer som skriver på den typen av forum. Man har inte speciellt mycket kunskap och dessutom vänder man kappan efter vinden.

Några exempel:

Pratas om någon typ av överlägsenhet hos den "ariska rasen". Den ser man ju verkligen när man tittar på ex. friidrotts VM. Hur många "arier" ser man i t.ex. 100 m finalen (snabbast är från Jamaica) eller 110 m häck (där förre OS-mästaren var från Kina). För att inte tala om de längre sträckorna där de afrikanska länderna dominerar TOTALT. F_n "tur" att inte det finns seriöst satsande afrikanska ishockylag, som dessutom har mycket pengar, för då skulle vi "arier" inte ta några fler VM eller OS-guld.

Om det är överlägsenhet på andra områden som dessa personer menar t.ex. litteratur, vetenskap, ekonomi och så vidare så kan det ju tyckas så om man inte FÖRSTÅR varför det vid en anblick ser ut så. Visst är det så att flest "arier" fått ex. Nobelpriset, men det beror ju på förutsättningarna. Västvärlden (om man får säga så) har ju historiskt haft ett ekonomiskt försprång som gjort att det funnits pengar att driva utbildning och forskning. Dessutom har ju västvärlden parasiterat på övriga världen (Afrika, Asien, Sydamerika, etc.) för att behålla sitt grepp. Detta i form av allehanda imperalism och krig för att hålla sina kolonier på mattan. Men nu börjar det hända saker snabbt! Kina och Indien producerar högutbildat folk som är extremt duktiga och jobbar mycket hårt (hörde någon siffra att Kina utexaminerar 200.000 civilingenjörer om året). Företag som t.ex. Huawei konkurrerar med Ericson och Nokia på lika villkor. Ett asiatiskt företag som Ericsons ledning fnös på näsan åt för 5-10 år sedan och sa att "de kommer aldrig att ha samma tekniknivå som oss". Nu har man verkligen fått börja tänka om. Nä, kan konstatera att det inte finns någon arisk överlägsenhet på dessa områden heller.

Sen tycker jag att det är intressant att folkslag från östeuropa nu är ok i dessa nationalistiska kretsar. Detta är slaviska folkgrupper, som Hitler gjorde allt för att utrota under 2:a världskriget. Och ni minns säkert samarbetet mellan nationalister och Radio Islam för några år sedan. Ett udda "äktenskap" för att svartmåla judar i Sverige. Nä, man vänder verkligen kappan efter vinden för att det ska passa "rörelsens mål".

Nä, vi ska skratta åt dessa stackare. De har inte fått någon kärlek från mor och far. Ingen uppmärksamhet i skolan. Nu är de bittra, sitter i någon klubblokal och dricker folköl tillsammans och förbannar samhället och systemet. Istället håller jag med föregående talare som påpekar att vardagsracismen är farligare. Den leder till diskriminering av människor som i sin tur blir förbannade på systemet. Och sen är den nedåtgående spiralen igång.

Ha det gött!

Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Nynazismem breder sakta ut sig och SD har en chans att lyckas ta sig in i riksdagen vid nästa val. Det är hemskt, men en realitet och något som alla borde beakta och sedan motarbeta. Sedan finns den mer dolda rasismen hos väldigt många människor, faktiskt nästan alla i viss grad. Den kan bara upplysning och information förhindra. Att vi har yttrandefrihet är inte alla gånger optimalt, men att förvägra dem sina möjligheter att sprida sitt hat har visat sig svårt, även i länder som har tuffare och hårdare lagar än Sverige emot sk hatbrott.

Så svaret på frågan om man ska skratta eller gråta, är att man borde bli förbannad och vara beredd att ta diskussionen med sina vänner, arbetskamrater och familj om alla människors lika värde, när man hör att de börjar närma sig gränsen för vad som är okej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man bara baxnar när man läser inläggen på det märkliga forumet... inte beblanda sig med asiater? Inte förstöra den svenska genpoolen?

Om dessa IQ-befriade personer hade studerat genetik hade dom vetat att det faktiskt är gynnsamt för genpoolen i respektive land att folk från olika land producerar avkomma.

Mja Fodervärden, det där stämmer inte i alla fall. För di länder som fått in mycket norska gener i poolen har det inte varit så lyckat.

Generade Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

För att använda mr JCK's (förövrigt kloka) ord:

... när man hör att de börjar närma sig gränsen för vad som är okej.

Arne passerade nog den gräns alldeles nyss.

Jag tycker den går vid 08-området.

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas att rasistpacket på Nordisk.nu dör skrikandes .Dagen FÖRE julafton

Önska måste man väl få eller?

Mvh.Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

nasister :diablo:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Saiterna kanske skall bli länkvänner med varandra :whistle:

Lysande att någon där länkar till ett forum för torskar: maipenrai.se

Någon där har läst in sig och refererar till både universitetsutbildade thaibrudar

såväl som de som jobbat i lampaffär.

Lampaffärstråden hittar inte ens jag, har bara ett svagt minne av den :-)

mvh GD

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

En av de kommentarerna lyder "En annan intressant sak jag har märkkt är att många av dessa män generellt sett är ganska invandringskritiska. Svenska kvinnor som får barn med ickeeuropeer brukar envetet försvara mångkulturen, medan männen mycket väl kan rösta på partier som SD och till och med ND."

Vid diverse gallups och politiska diskussioner osv har pa forumet sa har det val statt klart att SD har haft en storre andel supportrar pa forumet an i samhallet i stort. Sa den iakttagelsen av de annars begransade ariska fanatikerna ar kanske inte helt galen eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Svar nr 78 pekade dock på ett mycket absurt faktum. Ganska intressant och samtidigt tragiskt.

Såg precis att wille postade samma sak.

Ändrades av Joints
Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Svar nr 78 pekade dock på ett mycket absurt faktum. Ganska intressant och samtidigt tragiskt.

Vaddå "faktum".

För att en skribent i det forum "har märkkt det"?

mvh GD

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Nej.

Eftersom du svarar på det sätt du gör, tillåter jag mig formulera frågan igen, då...

Vaddå "faktum"? Vad menar du?

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror nog att vi lite tillmans får ta ansvar för att gäster på MPR ibland tycker sig se att detta är ett forum för tjejimportörer och torskar.

Både här och tidigare på TT så var ju de längsta trådarna alltid de som handlade om bartjejer, prostituion och Thaitjejers moral/ickemoral.

Finns ju folk på forumet som tidigare sa att 99% av alla Thaitjejer i svedala är prostituerad, numera är väl påståendet 75% om jag fattat rätt.

Som gäst så är nog denna typ av diskussion bara en bekräftelse på att deras syn på Thai-Sve relationer stämmer med verkligheten.

Har sagt det tidigare, men säger det igen. Tyvärr så är det många gånger vi som har relation till en Thaitjej som bekräftar folks fördomar.

Vi har de som skriver om sina barerfarenheter här, vi har de som berättar och rekommenderar var man skall ta sig för att finna snygga tjejer i Thailand här, vi har dom som blivet blåsta av thaitjejer här, vi har de som i alla lägen skall försvara Thaitjejer här, vi diskuterar rätt ofta Thaitjejers beteende som en generell grupp här och ibland läggs det ut lite lättklädda bilder på Thaitjejer här.

Inget av ovanstående är ett problem för mig, då jag känner mitt Thailand rätt väl. Men för en gäst på forumet, som dessutom inte känner till Thailand och Thailändare speciellt väl, kan våra diskussioner säkerligen mycket lätt misstolkas.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Seriöst, jag förstår inte vad de har för problem med att människor hittar kärleken utanför Sveriges gränser. Var och en bestämmer väl själva vad man vill göra med sitt liv. Om någon gifter sig med en thai tjej och hon flyttar hit belastar ju inte samhället på något sätt. Snarare tvärt om, det kommer en ung och frisk människa som kan jobba. Tro det eller ej, men om 10 år kommer det vara arbetskraftsbrist i detta land då 50-talisterna ska pensioneras. Så vi kommer att behöva personer som är villiga att flytta till detta frosthål.

Sen är ju frågan hur attraktivt det verkligen är för en thai tjej (eller annan nationalitet) att flytta hit till Sverige. De känner ingen (förutom pojkvännen), kan inte språket, kan inte kulturen, lämnar sin familj i hemlandet och flyttar till ett land med ett j**la skitväder 9 månader per år. Jag tror att det i majoriteten av fall handlar om kärlek, för inte offrar tjejen verkligen ALLT bara för att komma över lite pengar. Men rätta mig om jag har fel ni som har mer erfarenhet.

Att man ska träffa en svensk tjej bara för att hålla den "nordiska rasen" ren är ju helt sjukt. Om man inte tror bokstavligen på Gamla testamentet dvs. att gud skapade jorden och människorna (jodå, de var vita) för 5000 år sedan så visar arkeologiska utgrävningar att människan härstammar från Afrika. Hon har sedan vandrat ut över kontinenterna och anpassats över åren till de lokala betingelserna. Dvs. vi har alla samma grund DNA, även om vi ser lite olika ut då vi råkar vara födda på olika kontinenter. Så man undrar, har personerna på nordiska verkligen någon utbildning? Möjligen grundskola, men med betyget IG i de flesta ämnen. Är säker på att det är jag som betalar deras socialbidrag och a-kassa. Fy f*n.

Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom du svarar på det sätt du gör, tillåter jag mig formulera frågan igen, då...

Vaddå "faktum"? Vad menar du?

mvh GD

Att man kunnat läsa både på och mellan raderna på detta forum under årens lopp om åsikten från ett antal medlemmar att alla utlänningar är amöbor och svin förutom min lilla tiiirak som jag har bredvid mig.

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tro det eller ej, men om 10 år kommer det vara arbetskraftsbrist i detta land då 50-talisterna ska pensioneras. Så vi kommer att behöva personer som är villiga att flytta till detta frosthål.

Så har det låtit länge, men beträffande 40-talisterna som är en riktigt stor grupp. 50-talisterna är ganska få jämfört med 40- och 60-talisterna. En stor del av 40-talisternas arbeten kommer knappast att nybesättas, i princip så väntar väl bara arbetsgivarna (ofta stat och kommun) på den naturliga avgången. Sanningen är nog tyvärr den att antalet jobb kommer trendmässigt att minska - utflyttningen och effektiviseringen av vår industri talar bl a för det.

Det vi kan få behov av, är ett antal lågt betalda tjänstearbetare inom service- och offentlig sektor, något som enkelt kunde lösas genom gästarbetare. Detta är som vi alla vet en politisk omöjlighet för närvarande.

jap.gif

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har förstått att man i Japan försöker lösa sin nativitetskris med robotar som ska vårda och sörja för omsorgen om den åldrande befolkningen, hur ställer sig de hatiska människorna inför en eventuell import av dylika robotar? Är det också en opatriotisk handling?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror nog att vi lite tillmans får ta ansvar för att gäster på MPR ibland tycker sig se att detta är ett forum för tjejimportörer och torskar.

Både här och tidigare på TT så var ju de längsta trådarna alltid de som handlade om bartjejer, prostituion och Thaitjejers moral/ickemoral.

Finns ju folk på forumet som tidigare sa att 99% av alla Thaitjejer i svedala är prostituerad, numera är väl påståendet 75% om jag fattat rätt.

Som gäst så är nog denna typ av diskussion bara en bekräftelse på att deras syn på Thai-Sve relationer stämmer med verkligheten.

Har sagt det tidigare, men säger det igen. Tyvärr så är det många gånger vi som har relation till en Thaitjej som bekräftar folks fördomar.

Vi har de som skriver om sina barerfarenheter här, vi har de som berättar och rekommenderar var man skall ta sig för att finna snygga tjejer i Thailand här, vi har dom som blivet blåsta av thaitjejer här, vi har de som i alla lägen skall försvara Thaitjejer här, vi diskuterar rätt ofta Thaitjejers beteende som en generell grupp här och ibland läggs det ut lite lättklädda bilder på Thaitjejer här.

Inget av ovanstående är ett problem för mig, då jag känner mitt Thailand rätt väl. Men för en gäst på forumet, som dessutom inte känner till Thailand och Thailändare speciellt väl, kan våra diskussioner säkerligen mycket lätt misstolkas.

hej

bra inläg,ibland ser jag trådar flyta samman, inget problem för mig men ibland kan focus på på en tråd helt flippa ut , som väl har vi moddsen

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite axplock ur regelverket på ”nordisk.nu”

· ”Personangrepp på andra medlemmar får inte förkomma någonstans på portalen”

Det är då en väldans omtanke på alla som exkluderas i denna fras…

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

karlarpsmetz

Korkade människor finns det gott om dessa "renrasiga" människor som ofta ser vikingarna som sina idoler men vet dom inte att vikingarna tog hit kvinor från exotiska länder som dom ibland skaffade barn med och tog till fruar

dess utom odlade dom den hemska invandrar grönsaken vitlök i sverige på vikingatiden och asa guden Oden kom från varmare breddgrader.

man blir bara trött på dessa ärkepuckon

så ja nu börjar ilskan att avta man kan ju inte vara arg på folk som inte förstår bättre det är ju nästan synd om dom!

Vikingen Karlarpsmetz (som säkert har tattar blod i ådrorna) :crazy:

Mvh Karlarpsmetz

Djai yen yen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...