Jump to content
IGNORERAD

Instegsjobb


GammalDansken

Recommended Posts

  • Svar 51
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Singha711

    16

  • UbonBorge

    7

  • GammalDansken

    5

  • skåneljungen

    2

Mest aktiva i denna tråd

Bäst i test

Min sambo driver en thairest i Stockholm city.

Hon har anställda på "insteg" och samarbetet löper tydligen på bra med arbetsförmedlingen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart intressant om man har eget bolag tex. Jag utgår ifrån att bidraget (75%) baseras på bruttolön + arbetsgivaravgifter. De resterande 25 % är ändå mindre än vad du behöver ta ur ett bolag för att annars finansiera tjejens ”löpande” kostnader efter skatt och arbetsgivaravgifter. Kruxet är då att det inte blir något ”instegsjobb” när tjejen visserligen går på SFI och har en riktig och fet lön, men tittar på TV resten av dagen eftersom tirak egentligen inte behöver jobba då. Upplägget kan alltså missbrukas ganska enkelt eller änvändas i fel syfte. Hur länge gäller detta arrangemanget, någon som vet?

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick veta igår att "vi" kommer ta in "instegsjobbare". (har konsultuppdrag inom IT på en av storbankerna)

Otroliga möjligheter!

Rent av orättvist för dom som inte har möjlighet att få en sådan "anställning".

Visst kasst betalt men med rätt kompetens, framåtanda och lite tur så har man kommit in i smeten som tagit dom flesta år av arbete att komma till.

Verkar som det satsas enorma resurser på detta så hoppa på tåget!

Har era damer dessutom formell högre utbildning kan dom välja och vraka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Singha,du är positiv som vanligt,finns det bara tvekan och misstro i ditt liv.Du måste ha blivit rockad något otroligt i ditt liv,det finns hjälp.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur länge gäller detta arrangemanget, någon som vet?

//Singha711

36mån. from. UT klistermärket hamnar i passet så passa på att vältra er i gamla skattepengar mina Damer & Herrar! :mdr:

Ps. Det räcker med UT inte PUT som rubriken antyder alltså! :whistle:

Ändrades av JH
Link to comment
Dela på andra sajter

Singha,du är positiv som vanligt,finns det bara tvekan och misstro i ditt liv.Du måste ha blivit rockad något otroligt i ditt liv,det finns hjälp.Mvh Måne

Hur i helv:te kan du tolka mitt inlägg som misstro?

Fattar du inte att det finns folk som kan läsa och förstå båda mina och dina inlägg?

Vad är det som rider dig denna fredagkväll?

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Måne,

du kan rida på din trehjuling hela helgen lång...na.gif

Men på måndag vill jag se dig på jobbet igen, har du uppfattat det?1zgarz5.gif

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Den du måne :blink::o

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Hur i helv:te kan du tolka mitt inlägg som misstro?

Fattar du inte att det finns folk som kan läsa och förstå båda mina och dina inlägg?

Vad är det som rider dig denna fredagkväll?

//Singha711

Helt seriöst! Dina inlägg svävar ut så jävla mycket och helt från ämnet, så man undrar fan om du ens själv läser dina egna inlägg innan du posta dom!? Maken till nån som häver ur sig så mycket ordbajs som du gör, har jag sällan skådat!?

Jag förstår precis, vad måne menar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt seriöst! Dina inlägg svävar ut så jävla mycket och helt från ämnet, så man undrar fan om du ens själv läser dina egna inlägg innan du posta dom!? Maken till nån som häver ur sig så mycket ordbajs som du gör, har jag sällan skådat!?

Jag förstår precis, vad måne menar!

wUTha,

jag är företagare och tillhör så med målgruppen.

Jag vet exakt vad jag talar om. Om du inte kan läsa eller förstå att detta är en ytterst relevant fundering som varje företagare måste ta ställning till exakt på det sättet och på de grunder som jag beskrev i mitt inlägg, kan nog ingen hjälpa dig.

Men du tycks ha stor skäft nog att sätta dig över detta.

Skärp dig, du bara förgiftar atmosfären med dina okunniga inlägg här!

//

Link to comment
Dela på andra sajter

wUTha,

jag är företagare och tillhör så med målgruppen.

Jag vet exakt vad jag talar om. Om du inte kan läsa eller förstå att detta är en ytterst relevant fundering som varje företagare måste ta ställning till exakt på det sättet och på de grunder som jag beskrev i mitt inlägg, kan nog ingen hjälpa dig.

Men du tycks ha stor skäft nog att sätta dig över detta.

Skärp dig, du bara förgiftar atmosfären med dina okunniga inlägg här!

//

Varva ner ett par hack nu,du är nog inte den enda företagaren här och skall jag vara ärlig så håller jag med wuttan i det han skriver.Du skriver att du vet exakt vad du talar om,synd bara att du inte kan få ut det i skrift...

KÄFT stavas det!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varva ner ett par hack nu,du är nog inte den enda företagaren här och skall jag vara ärlig så håller jag med wuttan i det han skriver.Du skriver att du vet exakt vad du talar om,synd bara att du inte kan få ut det i skrift...

KÄFT stavas det!!!!

Herr KÄFT,

när du nu är svensk och företagare, skulle du kunna vara så vänlig att översätta för andra dödliga hur DU skulle ha uttryckt detta.

Bara för att du för en gångs skull kunde visa dig från en KONSTRUKTIV sida.

Men det kanske är för mycket begärt av en skribent som hellre kritiserar andra (som inte har svenska som modersmål) för EN ENDA BOKSTAV, än att bidra med något vettigt själv.

Det här är ett nytt lågvattenmärke, mina herrar.

Jag betackar mig!

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Herr KÄFT,

när du nu är svensk och företagare, skulle du kunna vara så vänlig att översätta för andra dödliga hur DU skulle ha uttryckt detta.

Bara för att du för en gångs skull kunde visa dig från en KONSTRUKTIV sida.

Men det kanske är för mycket begärt av en skribent som hellre kritiserar andra (som inte har svenska som modersmål) för EN ENDA BOKSTAV, än att bidra med något vettigt själv.

Det här är ett nytt lågvattenmärke, mina herrar.

Jag betackar mig!

//Singha711

Jag vet exakt vad jag talar om.

Skrev du i ditt tidigare inlägg och det var det jag poängterade..

Nu vart det - igen pga. ditt negativa beteende!

Link to comment
Dela på andra sajter

För att återgå till ämnet (jösses vilken otrevlig stämning det blev här!)så tycker jag instegsjobb är en lysande idé. Självklart finns det risk att en del missbrukar det, men den som bränner den begränsade tiden på att titta på tv istället för att ta chansen straffar ändå sig själv mest i längden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet exakt vad jag talar om.

Skrev du i ditt tidigare inlägg och det var det jag poängterade..

Nu vart det - igen pga. ditt negativa beteende!

Jag vet inte för mitt liv vad som är fel med att uttrycka sig så. Du antyder att ju att du tycker att enbart DU sitter inne med den absoluta sannaningen (Obs! felstavning!). Ingen annan kan ha en aning om vad den talar om.

Jag har läst dina inlägg ingående en längre tid och jag tycker vi har en fått SKOLMÄSTARE här på forumet som inte kan tillåta andra att uttrycka sig fritt. Ditt beteende gränsar ibland till MOBBNING, lindrigt uttryckt. De är många trådar som du har förgiftat med din makalösa intolerans och självhärlighet. Jag har nog inte sedd så mycket konstruktivt från din sida.

Mycket svagt och underkänt är mina betyg till dig.1zgarz5.gif

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte för mitt liv vad som är fel med att uttrycka sig så. Du antyder att ju att du tycker att enbart DU sitter inne med den absoluta sannaningen (Obs! felstavning!). Ingen annan kan ha en aning om vad den talar om.

Jag har läst dina inlägg ingående en längre tid och jag tycker vi har en fått SKOLMÄSTARE här på forumet som inte kan tillåta andra att uttrycka sig fritt. Ditt beteende gränsar ibland till MOBBNING, lindrigt uttryckt. De är många trådar som du har förgiftat med din makalösa intolerans och självhärlighet. Jag har nog inte sedd så mycket konstruktivt från din sida.

Mycket svagt och underkänt är mina betyg till dig.1zgarz5.gif

//Singha711

Eftersom du vet exakt(enl.egen utsago) vad du pratar om så kan det ju inte röra dig? eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

wUTha,

jag är företagare och tillhör så med målgruppen.

Jag vet exakt vad jag talar om. Om du inte kan läsa eller förstå att detta är en ytterst relevant fundering som varje företagare måste ta ställning till exakt på det sättet och på de grunder som jag beskrev i mitt inlägg, kan nog ingen hjälpa dig.

Men du tycks ha stor skäft nog att sätta dig över detta.

Skärp dig, du bara förgiftar atmosfären med dina okunniga inlägg här!

//

Okunnig, var ordet! När du själv ordbajsar så jävla mycket, så tror jag inte ens du själv vet vad du klippt och klistrat in i dina meningslösa inlägg!? När man läser dina inlägg på typ, två a4 sidor från andra trådar.. så får jag känslan att du Googla och hämta referat eller andras meningar och blandar hej vilt!??!

För fan, kamma till det lilla du har kvar och sluta förvräng allt du läser! Tänk själv för en gång skull... för du kan ju inte vara seriös i dina utflippade inlägg!?!?

Allt kretsar inte runt din förminskade planet som du lever i!

Shape up and drink up!

Link to comment
Dela på andra sajter

Okunnig, var ordet! När du själv ordbajsar så jävla mycket, så tror jag inte ens du själv vet vad du klippt och klistrat in i dina meningslösa inlägg!? När man läser dina inlägg på typ, två a4 sidor från andra trådar.. så får jag känslan att du Googla och hämta referat eller andras meningar och blandar hej vilt!??!

För fan, kamma till det lilla du har kvar och sluta förvräng allt du läser! Tänk själv för en gång skull... för du kan ju inte vara seriös i dina utflippade inlägg!?!?

Allt kretsar inte runt din förminskade planet som du lever i!

Shape up and drink up!

wUThai och Ubon Borge,

vad söker ni i egentligen i denna tråd när ni inte har något att komma med själv?

Bråk kanske? Det tycks så...1zgarz5.gif

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Gå och lägg dig, och ta nya tag imorrn när du nyktrat till!

GOD NATT!

UbonBorge,

Det vore en bättre ide att du ursäktar dig imorron, helt klart!

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...