Jump to content
IGNORERAD

Gamla Bilder På Yngre Gubben

gubben4906
 Dela

Recommended Posts

Hej på er alla filurer, både han- och honkön, främst honkön lär väl tända på mig när ni ser hur vacker jag var t.ex. 1967 :crazy: Här kommer några bilder som jag idag scannade in.

Det är jag som sitter och ska börja med första ölen inför krogsvängen 1967 i New York, jag sitter i min hytt på M/S Kungsholm.

01.jpg

På bilden är jag hos frisören i Burgsvik på Gotland, har varit på behandlingen för min alkoholism 1990 några veckor och kände att långt hår tillhörde mitt förra liv.

08.jpg

Här står jag för att bevisa för er att jag har en egen vik i Sverige, nämligen på Gotland.

07.jpg

OK, det får räcka ett tag, kom gärna ni som har äldre bilder på er själva och visa dem här.

:wai: gubben :wai:

Ändrades av gubben4906

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Dela på andra sajter

Hej hej

Vad kul att se på gamla bilder.

Den andra bilden är du väldigt lik dig själv nu (som jag har sett på bilder på MPR i alla fall).

När jag såg på dina gamla bilder så kom jag på en ide att det vore kul att skicka upp en eller fler gamla bilder och låta vännerna här gissa vilken person i bilden som är den rätta personen. (Svarten brukar säga att jag ser annorlunda ut på många kort)

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Dela på andra sajter

På din sista bild så har du ju exakt samma drag som idag

Den andra var gammal 67 då gick man i lekskolan i väntan på första klass 68 he he

Men 1980 var man fullvuxen med körkort och då var det raggare som gällde

så det köptes en Impala -66 neger. Översta bilden är från -80 sen den andra

är -81 tagen innan vi åkte ner till Polen med den bilen som gjorde succé där nere.

Stettin var målet den gången och jaga studenttjejer i staden

post-3639-124965846576_thumb.jpg

post-3639-124965869705_thumb.jpg

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

Dela på andra sajter

så det köptes en Impala -66 neger.

//Broskan

Haha "neger" hade glömt det uttrycket, brorsan hade en Chevelle Malibu -69 "neger". Vet ju varför dom kallas för det men vart fasen kommer uttrycket ifrån?

Erkänn att du saknar bilen, helt rätt stuk enligt min mening!... Trots att det är en neger.

Dela på andra sajter

Ja den bilen har man många minnen från. Dum som man var såldes den för 13.000kr -83 för jag

köpte en Pontiac LeMans cab. Men jag var mer nöjd ned negern. Jag vet inte heller vart

ordet kom ifrån utan dom bara kallades så eftersom dom vart lägre rankade.

Tack för komentaren Wwax

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

Dela på andra sajter

Undrar vad gubben tycker om att hans tråd med bilder på han själv i bästa ålder

leder till en diskussion om gamla bilar?

OT efter två inlägg, nästan Rekord, eller?

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Dela på andra sajter

Kul ide, Gubben,

så jag passar på med några godingar från "annodazumal".

Andra bilden togs av en fotograf på ett öltält i Tyskland där jag firade som 15-åring. Det är jag som håller ölglaset i högsta hugg och denne fotograf skickade, mig ovetandes, bilden hem till mina föräldrar med en saftig räkning. Den elake postgubben hade inget bättre att göra än att hänga ut bilden på kyrkoförsammlingens anslagstavla där min far var präst. Än idag kommer jag ihåg min pappas väl valda ord. hehe...

De sista bilderna är tagna i Vilhelmina och mötet med den svenska vintern. Året var då 1970 (våren) och jag hade precis avslutat min värnplikt i Tyskland, därav det relativt korta håret. Lägg märke till de igentejpade luftintagen på min "Karman Ghia", min pärla som dock hade problem med kylan i den nordligare bredgraderna.

Pic_4.jpg

Pic_16.jpg

700412_008.jpg

700412_016.jpg

//Singha711

Dela på andra sajter

OK, tillbaks till mig igen,

Nästa bild så hoppar jag fram till ungefär 1991:

Här sitter jag på Stockholms nedgrävda spårvagn, visst är jag vacker

09.jpg

En annan vinkel på bilden ovan, tänk att jag tyckte att det jag hade i ansiktet var snyggt :angry: nått år senare rakade jag bort det, min dotter sa lite spjuveraktigt, "det var fa´n på tiden" och log med hela ansiktet och pappa smälte och bjöd på lunch. :yes:

10.jpg

Denna bild är nog från 1993/94, lite osäker, kom från ett nerlagt Inackorderingshem, Krinolinen, i Fruängen till "Lönnen" på Östermalm.

13.jpg

Återkommer med lite till bilder, har just nu bilder för kanske 2 brev eller 3 om jag tar med bilder på dottern från den tiden också.

:preved: gubben :mdr:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Dela på andra sajter

Dags för lite fler bilder:

När jag åkt ner för rutchbanan och hamnade i vattnet så kan jag lova att jag hade Medelhavets renaste näsa. Jag vägde nog 114 - 116 kilo där, i dag ligger jag på 104 - 106 kilo ungefär.

06.jpg

Det här är strax efter, har precis kommit upp från botten av bassängen

04.jpg

Här står jag smällfet och pratar antagligen med dotra om min rena näsa, ett typiskt samtal jag kunde ringa till min dotter från Grekland.

05.jpg

Det får räcka för denna gång. Får se om jag orkar lägga in nåt mer före sängen.

:wai: gubben :wai:

Dela på andra sajter

Hehe min tanke också, MPR´s egen Mr Kilmeister! Coolt! :wai:

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Dela på andra sajter

Den andra var gammal 67 då gick man i lekskolan i väntan på första klass 68 he he

är -81 tagen innan vi åkte ner till Polen med den bilen som gjorde succé där nere.

//Broskan

Hejsan Broskan

Jävligt fin neger du hade!!!

Farsan hade först en Impala 65 2 d HT, den var vinröd och vacker som fan. Sedan bytte han den mot en 67 Caprice, 4 d HT med den stora motorn...en midnattsblå metallic...

Detta var alltså fabirksnya bilar så det var på tiden man fortfarande drömde om att få sätta sig bakom ratten...

Vad jag önskar att han inte gjort sig av med dessa bilar..

MVH Nonki

Dela på andra sajter

Här kommer de 4 sista bilderna där min dotter är med på samtliga varav 1 bild med mig och 1 bild med en liten beundrare. De sista 2 bilderna är på mitt nyfödda barnbarn jennie och hennes föräldrar.

Här är min dotter 21 år och redan charmas av en liten kille.

02.jpg

Här är jag med dottern på väg hem från "Loutraki" i Grekland

03.jpg

Här är mitt barnbarn, några veckor gammal, visst är bebisar söta eller?

12.jpg

Och här är de igen då. Visst luktar nyfödda bebisar underbart?

11.jpg

Om ni tittar i bakgrunden på de sista 2 bilderna så ser ni ett foto. Det är från invigningen av AA´s 65-årsjubiléum år 2000, det var på Hubert Humphrey Stadium. Det var 48 000 på invigningen. Vi tågade från mässområdet, genom hela Minneapolis till stadium. Det var mäktigt, kändes att jag har varit med om något stort. Vid avslutningen så kom Borgmästaren och höll tal där han bland annat berättade att morden hade halverats från 6 - 7 per dygn till 2 -3 stycken per dygn under konventet.

Ha det så bra, jag kommer tillbaks med fler bilder när jag harf hittat dem och scannat in dem i datorn.

:preved: gubben :preved:

ps

De 2 första bilderna är från 1994 och de 2 nedersta från 2001

ds

Ändrades av gubben4906

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

//Broskan

Broskan,

vad kostade det att bo, supa och ha sex i Polen på 80-talet.

När jag var nere på 60-talet i Gdansk 1 vecka så växlade jag in 100 SEK och fick en jäkla massa Zloty. De räckte till supa, hotell och :bag: gökande :bag: under en hel vecka plus att jag hade pengar över. Undrar vad samma resa skulle kosta idag, på den tiden var det bil ner. Var vi tog färjan ifrån har jag glömt/förträngt. :bag: Kan ha varit nån stad i Blekinge kanske?

:whistle: gubben :whistle:

Dela på andra sajter

Sista 2ggr bodde vi gratis privat men hade med oss mat,kaffe och hygienprylar ner. Sen när man svartväxlade så fick man ju såna buntar

med sedlar så det var sjukt. Tjejerna minns jag vi gav 100kr för och det var för mycket har jag fått veta efteråt. Så det var

väl därför man var så populär på krogarna. Men sista gången jag var till Warzawa i början på 90 då ville dom ha 50-100 dollar på

Forum för dom vassaste men dom var mycket bättre i Stettin som var en studentstad där en del tjejer extraknäckte på kvällarna.

//Broskan

Ändrades av Broskan

Dela på andra sajter

Lite konstig tråd, vilka behov fyller denna för dig? Självacceptans? Starkt och modigt gjort och din bilder är mycket intressanta.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Dela på andra sajter

Lite konstig tråd, vilka behov fyller denna för dig? Självacceptans? Starkt och modigt gjort och din bilder är mycket intressanta.

Hej korp,

Du ställer en intressant fråga! Min inställning är att det är bra om flera avslöjar en del om sig själva. Det blir liksom då inte sån fokusering på de som gör det.

Sen kan det väl kännas befriande att få skriva av sig lite bland likasinnade.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Hej korp,

Du ställer en intressant fråga! Min inställning är att det är bra om flera avslöjar en del om sig själva. Det blir liksom då inte sån fokusering på de som gör det.

Herr Chang har talat.

Eftersom jag i princip vänt ut och in på mig själv här på tråden så har jag inget att dölja idag. Det är jäkligt skönt att inte ha några spöken i garderoben idag.

Korp skrev följande: "Lite konstig tråd, vilka behov fyller denna för dig? Självacceptans?"= Som sagt vad jag behöver inte svara på sådana frågor eftersom det mesta står i tråden där jag berättar om min alkoholism.

:preved: gubben :preved:

Dela på andra sajter

Hej korp,

Herr Chang har talat.

Jag tycker också att det är bra att man vågar visa vem man är och står för det.

Men bara för att fler gör det kommer man inte ifrån att det finns dom som utnyttjar det i syfte att smutskasta.

Jag vågar inte lägga upp bilder längre och jag har tagit bort dom som jag lagt upp för att skydda mig och mina nära och kära.

Så att uppmuntra fler att lägga upp bilder löser inte problemet.

Dela på andra sajter

Jag tycker också att det är bra att man vågar visa vem man är och står för det.

Men bara för att fler gör det kommer man inte ifrån att det finns dom som utnyttjar det i syfte att smutskasta.

Jag vågar inte lägga upp bilder längre och jag har tagit bort dom som jag lagt upp för att skydda mig och mina nära och kära.

Så att uppmuntra fler att lägga upp bilder löser inte problemet.

Ja Lappen, det är naturligtvis upp till var och en att bestämma hur man vill göra vad gäller bilder och personliga detaljer. Det finns givetvis inget tvång att på detta forum avslöja något, absolut OK att vara helt anonym.

Men jag tycker det är lite tråkigt när Gubben blir kritiserad för att bjuda på sig själv.

Jag har själv lagt ut många bilder på mig själv och fru Chang. Har inte upplevt några problem pga detta, tvärtom! Det är dock så att fru Chang känner sig lite besvärad när för henne okända personer känner igen henne eftersom de sett bilderna här. Besvärlig fråga detta...

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Ja Lappen, det är naturligtvis upp till var och en att bestämma hur man vill göra vad gäller bilder och personliga detaljer. Det finns givetvis inget tvång att på detta forum avslöja något, absolut OK att vara helt anonym.

Men jag tycker det är lite tråkigt när Gubben blir kritiserad för att bjuda på sig själv.

Jag har själv lagt ut många bilder på mig själv och fru Chang. Har inte upplevt några problem pga detta, tvärtom! Det är dock så att fru Chang känner sig lite besvärad när för henne okända personer känner igen henne eftersom de sett bilderna här. Besvärlig fråga detta...

Herr Chang har talat.

Jag kritiserar inte gubben utan jag berömmer honom för att han vågar och står för vem han är och visar sina bilder.

Han får plus karma för det så påstå inte att jag kritiserar honom personligen.

Jag tycker du är fruktansvärt naiv och det förvånar mig eftersom jag vet att du har möjlighet att se bakom kulisserna och vet mer än gemene man.

Dom personer som fått sin identitet utlagd på MPR har inte gått ut med dom öppet.

Utan vissa suspekta element har luskat reda på dom genom för man lagt upp bilderna på en välkänd bildsite och postat här.

Att du inte har några problem med det är kanske inte så konstig för vem ger sig på en som är med och jobbar på MPR.

Mycket lättare att ge sig på en vanlig besökare och som inte har samma "makt" som du har.

Detta borde egentligen tas i en separat tråd och inte här.

Ändrades av Lappen
Dela på andra sajter

Hej Lappen,

Jag påstår icke att just du kritiserar Gubben, och det vet jag att du inte gjort. Men det har andra gjort.

Det är för all del möjligt att jag som moderator är lite fredad mot den typen av angrepp du skriver om. Man kanske helt enkelt inte törs...

Starta gärna en ny tråd om detta, det är ett intressant ämne!

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...