Atom Inlagd Maj 2, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Maj 2, 2021 Jag skrev igår att vi av någon märklig anledning slänger upp ett litet hus, eller kanske snarare bod, på tomten. Jag skrev att jag ju skulle kunna starta ett litet methlab men så kom jag på att det är olagligt och det gick ju inte så bra för vår gamle forumvän som hade samma geniala idé. Sedan slog det mig att världen blir ju alltmer full av individer som tror på alternativa metoder och sanningar. Jag har ju ändå en magisterexamen i kemi så varför inte blanda ihop lite D-vitamin, zink, malariamedicin, kolloidalt silver, svavel och orange karamellfärg och göra hälsotabletter. En lösning som injiceras är nog ingen vidare idé för de flesta ur min potentiella kundgrupp är maniskt rädda för sprutor. Så idag installerades en liten arbetsbänk och imorgon åker handfatet in, så snart kan jag börja labba; ser redan ett tjog potentiella distributörer på forumet. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Maj 2, 2021 Dela Inlagd Maj 2, 2021 (ändrad) 44 minutes ago, Atom said: Jag skrev igår att vi av någon märklig anledning slänger upp ett litet hus, eller kanske snarare bod, på tomten. Jag skrev att jag ju skulle kunna starta ett litet methlab men så kom jag på att det är olagligt och det gick ju inte så bra för vår gamle forumvän som hade samma geniala idé. Sedan slog det mig att världen blir ju alltmer full av individer som tror på alternativa metoder och sanningar. Jag har ju ändå en magisterexamen i kemi så varför inte blanda ihop lite D-vitamin, zink, malariamedicin, kolloidalt silver, svavel och orange karamellfärg och göra hälsotabletter. En lösning som injiceras är nog ingen vidare idé för de flesta ur min potentiella kundgrupp är maniskt rädda för sprutor. Så idag installerades en liten arbetsbänk och imorgon åker handfatet in, så snart kan jag börja labba; ser redan ett tjog potentiella distributörer på forumet. Briljant idé, men du har missat den mest trendiga ingrediensen just nu, cannabis. Bara ett tips från läktaren här i det trendkänsliga Pattaya. Visserligen får man bara använda de trista delarna av plantan, men något enstaka misstag i produktionsprocessen kan väl inte vara så farligt? Ändrades Maj 2, 2021 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Maj 2, 2021 Dela Inlagd Maj 2, 2021 6 hours ago, Atom said: Bland dem som är äldre eller har någon/några åkommor så har rädslan helt klart ökat. Bland yngre vidhåller jag att rädslan för fältsjukhus och förlorad inkomst är större än rädslan för själva sjukdomen. Vill man inte läggas in på, eller få någon anhörig inlagd på, fältsjukhus kan det också bli väldigt dyrt, åtminstone i Bangkok där alla vanliga sjukhusbäddar är upptagna. En av frugans bästa kompisar har en 92-årig mormor som förra veckan testade positivt. De ringde 20 sjukhus och fick till slut ta en bädd på ICU; 600,000 Baht för 14 nätter, och det inte ens på något av de mer kända sjukhusen. Jag antar att mormodern testade sig statligt samt inte har försäkring? Våran plan vid misstanke om att någon i familjen blivit smittad blir antagligen att vi åker till Kasemrad hospital. De är vad jag förstår ett hyffsat bra sjukhus men anledningen är främst att de har 5-6 "Hospitels" runt Bangkok. Det i kombo med att frugans arbetsgivare är en av deras största kunder gör att deras HR kan pressa på åt rätt håll vid behov. Bumrungrad t.ex. har Anantara hotel, lyxigare, men endast ett hospitel. Som småbarnsfamilj finns det inte på kartan att t.ex. femåringen ska föras bort utan någon av oss föräldrar så vi tror kombon kan maximera att utgången på iaf karantän/hospitel ska kunna flyta så optimalt vi kan. Kan alltså vara bra att ha i bakhuvudet, testa er enbart vid det privatsjukhus ni vill ska ta hand om er. Vad jag förstår flyttas inte patienter över provinsgränser vilket är orsaken till att det verkar finnas många lediga platser totalt i landet men kö till platser i Bkk. / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Maj 2, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Maj 2, 2021 15 minutes ago, SatanG said: Jag antar att mormodern testade sig statligt samt inte har försäkring? Våran plan vid misstanke om att någon i familjen blivit smittad blir antagligen att vi åker till Kasemrad hospital. De är vad jag förstår ett hyffsat bra sjukhus men anledningen är främst att de har 5-6 "Hospitels" runt Bangkok. Det i kombo med att frugans arbetsgivare är en av deras största kunder gör att deras HR kan pressa på åt rätt håll vid behov. Bumrungrad t.ex. har Anantara hotel, lyxigare, men endast ett hospitel. Som småbarnsfamilj finns det inte på kartan att t.ex. femåringen ska föras bort utan någon av oss föräldrar så vi tror kombon kan maximera att utgången på iaf karantän/hospitel ska kunna flyta så optimalt vi kan. Kan alltså vara bra att ha i bakhuvudet, testa er enbart vid det privatsjukhus ni vill ska ta hand om er. Vad jag förstår flyttas inte patienter över provinsgränser vilket är orsaken till att det verkar finnas många lediga platser totalt i landet men kö till platser i Bkk. / SatanG Frugans kompis syster, som mormodern bor hos, är läkare på ett statligt sjukhus så de tog henne dit för provtagning. Det fanns dock inga platser och de hänvisades till ett fältsjukhus men vem vill skicka sin svårt sjuka 92-åriga mormor till ett fältsjukhus? Det är många kändisar som skrivit på sociala media att de inte fått någon plats utan fått betala för dyra ICU-platser som försäkringen inte täcker då de egentligen inte är i behov av ICU och erbjudits gratis platser på fältsjukhus. Här i byn har de också satt upp ett fältsjukhus men vad jag förstår så har sjukhusen fortfarande plats så vi har inte gjort någon ”beredskapsplan” än. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Maj 2, 2021 Dela Inlagd Maj 2, 2021 2 timmar sedan, skrev SatanG: Jag antar att mormodern testade sig statligt samt inte har försäkring? Våran plan vid misstanke om att någon i familjen blivit smittad blir antagligen att vi åker till Kasemrad hospital. De är vad jag förstår ett hyffsat bra sjukhus men anledningen är främst att de har 5-6 "Hospitels" runt Bangkok. Det i kombo med att frugans arbetsgivare är en av deras största kunder gör att deras HR kan pressa på åt rätt håll vid behov. Bumrungrad t.ex. har Anantara hotel, lyxigare, men endast ett hospitel. Som småbarnsfamilj finns det inte på kartan att t.ex. femåringen ska föras bort utan någon av oss föräldrar så vi tror kombon kan maximera att utgången på iaf karantän/hospitel ska kunna flyta så optimalt vi kan. Kan alltså vara bra att ha i bakhuvudet, testa er enbart vid det privatsjukhus ni vill ska ta hand om er. Vad jag förstår flyttas inte patienter över provinsgränser vilket är orsaken till att det verkar finnas många lediga platser totalt i landet men kö till platser i Bkk. / SatanG Båda mina barn förlöstes på Kasemrad Pracachuen (tror jag det stavas), och vi hade en riktigt trevlig och bra barnläkare där, inga klagomål från min sida, inte från frugan heller vad jag vet. När Jasmine skulle födas så blev den 1 år gamla Jimmy sjuk, så vi lade in honom och fick ett privat rum med dörr in till frugans rum, så en liten lägenhet där vi tillbringade 3 dagar tills det var dags att åka hem med dubbelt så många ungar som vi kom dit med! Det är 14 år sedan, om 29 dagar! MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd Maj 2, 2021 Dela Inlagd Maj 2, 2021 8 timmar sedan, skrev Atom: Jag skrev igår att vi av någon märklig anledning slänger upp ett litet hus, eller kanske snarare bod, på tomten. Jag skrev att jag ju skulle kunna starta ett litet methlab men så kom jag på att det är olagligt och det gick ju inte så bra för vår gamle forumvän som hade samma geniala idé. Sedan slog det mig att världen blir ju alltmer full av individer som tror på alternativa metoder och sanningar. Jag har ju ändå en magisterexamen i kemi så varför inte blanda ihop lite D-vitamin, zink, malariamedicin, kolloidalt silver, svavel och orange karamellfärg och göra hälsotabletter. En lösning som injiceras är nog ingen vidare idé för de flesta ur min potentiella kundgrupp är maniskt rädda för sprutor. Så idag installerades en liten arbetsbänk och imorgon åker handfatet in, så snart kan jag börja labba; ser redan ett tjog potentiella distributörer på forumet. Blir nog ändå ett micro av detta till slut..😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Maj 8, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Maj 8, 2021 Då var det dags igen, tionde dagen i rad. Att det regnar i maj är inte ovanligt men att det regnar varje dag och ibland i flera timmar kan inte jag påminna mig om att ha upplevt. Kan också stödja min reflektion på svärmors mätningar av vattenhöjden i vår brunn. Enligt hennes noggranna anteckningar har vi inte haft ett sådant vattendjup i maj mer än en gång på de nästan 50 år hon bott här. Då ska man också ha i åtanke att vi så sakteliga generellt sett haft ett klart lägre vattendjup de senaste 10-15 åren. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Maj 8, 2021 Dela Inlagd Maj 8, 2021 5 minuter sedan, skrev Atom: Då var det dags igen, tionde dagen i rad. Att det regnar i maj är inte ovanligt men att det regnar varje dag och ibland i flera timmar kan inte jag påminna mig om att ha upplevt. Kan också stödja min reflektion på svärmors mätningar av vattenhöjden i vår brunn. Enligt hennes noggranna anteckningar har vi inte haft ett sådant vattendjup i maj mer än en gång på de nästan 50 år hon bott här. Då ska man också ha i åtanke att vi så sakteliga generellt sett haft ett klart lägre vattendjup de senaste 10-15 åren. Blir glad över att se bilder från Thailand fast det är bilder med regn och grå himmel. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Maj 8, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Maj 8, 2021 4 minutes ago, Alarik said: Blir glad över att se bilder från Thailand fast det är bilder med regn och grå himmel. Personligen så älskar jag intensiva åsk- och regnoväder men givetvis är det inte lika kul om man gnetat ihop till en tvåveckors strandsemester. Grejen är att det inte är regnperiod än, så ihållande regn, varje dag, är inte det normala; 10-minuters åskskurar på sen eftermiddagen är det vanliga vid den här tiden på året. Var ute med dottern och cyklade runt risfälten igår (tog dessvärre inga bilder) och det var grönt som vore det oktober. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Maj 8, 2021 Dela Inlagd Maj 8, 2021 16 minuter sedan, skrev Atom: Personligen så älskar jag intensiva åsk- och regnoväder men givetvis är det inte lika kul om man gnetat ihop till en tvåveckors strandsemester. Grejen är att det inte är regnperiod än, så ihållande regn, varje dag, är inte det normala; 10-minuters åskskurar på sen eftermiddagen är det vanliga vid den här tiden på året. Var ute med dottern och cyklade runt risfälten igår (tog dessvärre inga bilder) och det var grönt som vore det oktober. Jag fick igår se en klotblixt som svävade på himlen några sekunder och sedan förgrenade sig på olika håll. Ett häftigt skådespel, som jag aldrig har sett tidigare. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Maj 8, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Maj 8, 2021 Just now, Jive said: Jag fick igår se en klotblixt som svävade på himlen några sekunder och sedan förgrenade sig på olika håll. Ett häftigt skådespel, som jag aldrig har sett tidigare. Det har varit värsta nyårsfyrverkeriet varje kväll i över en vecka nu; man blir verkligen fascinerad. Dels har det absolut varit mer aktivitet än vanligt men dessutom ser man det så mycket bättre här där man inte har Bangkoks ljus och luftföroreningar. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Maj 8, 2021 Dela Inlagd Maj 8, 2021 26 minuter sedan, skrev Atom: Personligen så älskar jag intensiva åsk- och regnoväder men givetvis är det inte lika kul om man gnetat ihop till en tvåveckors strandsemester. Grejen är att det inte är regnperiod än, så ihållande regn, varje dag, är inte det normala; 10-minuters åskskurar på sen eftermiddagen är det vanliga vid den här tiden på året. Var ute med dottern och cyklade runt risfälten igår (tog dessvärre inga bilder) och det var grönt som vore det oktober. Fotografera gärna vid nästa cykeltur runt risfälten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Maj 16, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Maj 16, 2021 Det är nu 14 månader sedan den första lock-downen startade och förutom dryga 4 månader augusti till december och sedan februari så har vi nästan konstant varit här. När jag ser på vilka som karmat första inlägget i tråden så inser jag att det inte bara är jag som ”förlorat” en massa tid men också MPR som förlorat en massa aktiva medlemmar. Skulle påstå att runt en tredjedel av alla aktiva medlemmar försvunnit senaste året. Fullt förståeligt dock; om jag flyttade till Sverige och inte varit i Thailand på två år så skulle inte heller MPR kännas så angeläget. Får bara hoppas att folk hittar tillbaka framåt hösten när det blir enklare att resa igen, risken är väl bara att många är borta för gott och det är ju lite trist då färre medlemmar ger färre inlägg vilket i sig ger ännu färre medlemmar. Inget att rapportera härifrån; jävligt varmt så efter en lång promenad i morse så har det varit Netflix fram tills nu. Mycket grillat och importerad mat senaste veckan så idag var det back to basics; inget som frugan eller dottern äter dock. Nu är klockan halv fem och fortfarande en upplevd temperatur på 44 grader; fan dags att åka till Sverige snart. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kentan Inlagd Maj 16, 2021 Dela Inlagd Maj 16, 2021 (ändrad) 2 hours ago, Atom said: Det är nu 14 månader sedan den första lock-downen startade och förutom dryga 4 månader augusti till december och sedan februari så har vi nästan konstant varit här. När jag ser på vilka som karmat första inlägget i tråden så inser jag att det inte bara är jag som ”förlorat” en massa tid men också MPR som förlorat en massa aktiva medlemmar. Skulle påstå att runt en tredjedel av alla aktiva medlemmar försvunnit senaste året. Fullt förståeligt dock; om jag flyttade till Sverige och inte varit i Thailand på två år så skulle inte heller MPR kännas så angeläget. Får bara hoppas att folk hittar tillbaka framåt hösten när det blir enklare att resa igen, risken är väl bara att många är borta för gott och det är ju lite trist då färre medlemmar ger färre inlägg vilket i sig ger ännu färre medlemmar. Inget att rapportera härifrån; jävligt varmt så efter en lång promenad i morse så har det varit Netflix fram tills nu. Mycket grillat och importerad mat senaste veckan så idag var det back to basics; inget som frugan eller dottern äter dock. Nu är klockan halv fem och fortfarande en upplevd temperatur på 44 grader; fan dags att åka till Sverige snart. Även här i Dubai är det jobbigt med värmen med måttliga +37 men lika fuktigt som Thailanda Var betydligt behagligare i höstas när var +45 och 20% luftfuktighet men med årliga regndagen avklarad går vi förhoppningsvis mot bättre tider här. Ändrades Maj 16, 2021 av Kentan I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being. Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Maj 16, 2021 Dela Inlagd Maj 16, 2021 2 timmar sedan, skrev Atom: Det är nu 14 månader sedan den första lock-downen startade och förutom dryga 4 månader augusti till december och sedan februari så har vi nästan konstant varit här. När jag ser på vilka som karmat första inlägget i tråden så inser jag att det inte bara är jag som ”förlorat” en massa tid men också MPR som förlorat en massa aktiva medlemmar. Skulle påstå att runt en tredjedel av alla aktiva medlemmar försvunnit senaste året. Fullt förståeligt dock; om jag flyttade till Sverige och inte varit i Thailand på två år så skulle inte heller MPR kännas så angeläget. Får bara hoppas att folk hittar tillbaka framåt hösten när det blir enklare att resa igen, risken är väl bara att många är borta för gott och det är ju lite trist då färre medlemmar ger färre inlägg vilket i sig ger ännu färre medlemmar. Kanske en hel del MPR-medlemmar tycker att forumet ändå känns angeläget tack vare att du och några till, men alltför få tyvärr, skriver om och skickar bilder från ett Thailand som saknas. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Maj 22, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Maj 22, 2021 I morse fick vi för oss att åka på semester. Finns ju inte jättemånga ställen att välja på så vi valde att ta en natt i Bangkok i vår lägenhet.... Vi gjorde ett stopp på Mega och var där runt lunch, det var väldigt lite folk för att vara lördaglunch; skulle vilja påstå att det var färre folk än en måndagsmorgon precis vid öppningsdags. Nåja, köpte upp oss på lite bröd från Paul, köpt hem lite Farangkäk för lunch och middag samt bunkrade upp lite charkuterivaror och grillost som inte finns hemma i byn. I morgon, på vägen hem, blir det ett stopp på Central Bangna där utbudet på importerat öl och snacks är bättre. Att jag inte kunnat resa på över ett år har ju gjort att jag gått ned 15 kg i vikt och för att få förtur i vaccineringen behöver jag vinna tillbaka 5 kg för att vara "obese", så jag kommer förtära bärsen och chipsen av en god anledning 😉 Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Maj 23, 2021 Dela Inlagd Maj 23, 2021 Mega Plaza. Kollade deras webbplats på FB. Verkar vara ett Mecka för barn, modellbyggare och leksaksfantaster. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Maj 23, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Maj 23, 2021 One Night in Bangkok avklarad och hemma i byn. Frugan hade fått sina 20-talet soldrivna lampor levererade a 39 Baht styck; blev ju lite mysigt. Under rådande omständigheter måste jag säga att byn slår Bangkok på alla punkter; känner mig som en fet gammal tiger inlåst i en bur om jag ska vanka av och ann i condon. Miljöombyte då och då är dock aldrig fel och det blir nog snart Bkk igen eller kanske en helg i Pattaya om det bara öppnar upp lite grann, som förra sommaren. Fyllt upp lagret på finöl igen så nu klarar jag två helger till. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Maj 29, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Maj 29, 2021 (ändrad) Några kvällsbilder från frugans mobil. Ser kanske hyfsat trevligt ut, men fan vad jag saknar det riktiga livet utanför bubblan. Ändrades Maj 29, 2021 av Atom Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd Maj 29, 2021 Dela Inlagd Maj 29, 2021 On 2021-05-23 at 14:52, skrev Atom: One Night in Bangkok avklarad och hemma i byn. Frugan hade fått sina 20-talet soldrivna lampor levererade a 39 Baht styck; blev ju lite mysigt. Under rådande omständigheter måste jag säga att byn slår Bangkok på alla punkter; känner mig som en fet gammal tiger inlåst i en bur om jag ska vanka av och ann i condon. Miljöombyte då och då är dock aldrig fel och det blir nog snart Bkk igen eller kanske en helg i Pattaya om det bara öppnar upp lite grann, som förra sommaren. Fyllt upp lagret på finöl igen så nu klarar jag två helger till. inte en ebda Chimay som måste anses vara kungen av denna dryck ?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Maj 30, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Maj 30, 2021 15 hours ago, conservator said: inte en ebda Chimay som måste anses vara kungen av denna dryck ?? Skulle gärna ha en flock Chimay men inte sett någon på något av mina tre inköpsställen på över ett år. Överlag har utbudet på bra importerat öl varit ytterligare en av många casualties som Covid skördat. Nog många som har sämre ekonomi, eller oroar sig över att snart få det, och färre partyn; då är nog öl för runt 200 Baht flaskan något av det första som ryker för många. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd Maj 30, 2021 Dela Inlagd Maj 30, 2021 8 timmar sedan, skrev Atom: Skulle gärna ha en flock Chimay men inte sett någon på något av mina tre inköpsställen på över ett år. Överlag har utbudet på bra importerat öl varit ytterligare en av många casualties som Covid skördat. Nog många som har sämre ekonomi, eller oroar sig över att snart få det, och färre partyn; då är nog öl för runt 200 Baht flaskan något av det första som ryker för många. Vad kostar en Chimay i Thailand normalt sätt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Juni 5, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Juni 5, 2021 Vi har senaste tiden tagit bort runt en tredjedel av vår gräsmatta och ersatt med plattor. Svärmor är ingen ungdom längre och vattennivån i våra brunnar har varit konstant sjunkande de senaste 15 åren; en dag som denna med 37 grader och en stekande sol från en klarblå himmel går det åt en del vatten. Personligen gillar jag det gröna men vi får helt enkelt placera ut några stora krukor här och där. Nu fick vi oss en liten "kvällsuteplats" som vi invigde medMoo Gaolii igår. Tycker ändå alla plattor hyfsat smälter in i miljön. Sedan byggde vi också ett litet hus / hobbyrum som jag inte har en aning om syftet med; inte helt oväntat är det för tillfället, och överskådlig framtid, en redskapsbod. Jag brukar tycka att frugans stundtals udda designönskemål i slutändan blir rätt hyfsade men här är jag inte alls med. Insidan tycker jag är OK, ger lite Suvvan-vibbar. Från sidan ser det kanske också OK ut. Men framifrån ser det just bara ut som att pengarna tog slut när det var dags för målning. Kan jag få några tunga (inte bara viktmässigt) designers här på MPR att påtala att det inte ser något vidare ut så kanske jag kan övertala henne. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Juni 5, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Juni 5, 2021 On 5/31/2021 at 1:24 AM, conservator said: Vad kostar en Chimay i Thailand normalt sätt ? Har för mig att den låg runt 200 Baht, vilket de flesta riktigt bra importerade öl gör. När jag ändå är inne på alkohol, så fick jag denna av frugan i veckan när vi firade 22-årig förlovningsdag. Tanken var god och det var säkert det bästa/dyraste de hade på lokala Tesco, men den flaskan åker nog inte fram förrän kusinerna vågar sig på att träffas igen framåt nyår. Å andra sidan, är jag redan lite dragen så kan det kanske slinka ned en busgrogg; blandad 50/50 med Cola är ändå det mesta drickbart. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Juni 5, 2021 Dela Inlagd Juni 5, 2021 Smyger i mig en negroni. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu