Wangthong Inlagd Mars 29, 2020 Dela Inlagd Mars 29, 2020 (ändrad) Tack för att du engagerar dig och sliter med så viktiga saker som MPR mästerskap. Du vore värd en riktig bakfylla till imorgon (eller annan lämplig dag då mästerskapet är slutfört) så att du kan ta det lugnt hela morgondagen utan något som helst socialt engagemang. Ändrades Mars 29, 2020 av Wangthong Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Mars 29, 2020 Dela Inlagd Mars 29, 2020 (ändrad) 1 hour ago, Atom said: Tommy - Enis SatanG - Spooncreek John Khonkaen - Rolba Peolito - Hamnoi Det känns som att John Khonkaen har den högsta toppnivån men Tommy är nog allra jämnast. Peolito samt SatanG får nog ses som dark horses. Det är dock små marginaler och blir säkert tillfälligheter som avgör. Nu blir det ett avbrott för Mean Streets med dottern och lagom till kvartsfinalerna börjar kan också förutsättningarna ha ändrats något. Det pratas om åska och kanske regn och heller inte omöjligt att jag tar en öl eller två vilket givetvis kan ha en negativ påverkan på exempelvis Peolito och Rolba som inte är så vana vid öl. Lägg gärna era bets så återkommer jag om en sådär 2-3 timmar. Jag känner mig jäkligt nöjd med att ha nått kvarten, och på det sättet jag smugit fram utan att skapa för mycket uppmärksamhet. Lugn och stabilt. Därför känns andraplatsen i gruppspelet rätt ok, även om det svider lite att förlora mot John Khonkaen. Nu väntar @SatanG i kvarten, en motståndare som inger respekt. Bör bli spännande och jämt. Jag känner mig dock rätt säker på seger trots allt och lägger därmed ett rätt stort bet på mig själv: Två flaskor stora Chang, en flaska handsprit och en toarulle. Ser framemot matchstart. Ändrades Mars 29, 2020 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Mars 29, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Mars 29, 2020 Mean Streets var inte alls så bra som dottern hade påstått. Visst Scorsese har aldrig gjort någon dålig film och De Niro och Harvey Keitel gör aldrig bort sig i en gangsterfilm men ändå. Blev nästan lite trött så fick köra en espresso och ett par omgångars uppvärmning; ölen får vänta till semifinalerna. Kort referat av kvartsfinalerna. Tommy-Enis. Som seedad slapp Tommy starta och det kan tveklöst vara en fördel efter ett långt uppehåll, dessutom kan han ju kasta på Enis resultat. Enis kändes lite ringrostig och presterade sämre än i gruppspelet medans Tommy fortsätter att ånga på. Faktum är att han hade avgjort redan efter 5 pilar och därför kunde kasta sista med vänstern till Oves stora förtjusning. 43-36 SatanG-Spooncreek Ett hett och efterlängtat Thailandsderby, det skilde dessutom bara 1 poäng i SatanG's fördel om man ser till gruppspelet och de hade samma poäng i prologen; olidligt ovisst. Spooncreek var första ut och startade med en 9:a och en 8:a. Efter två nervösa kast avslutade han sedan stabilt med två 8:or till det facila resultatet av 44. SatanG kändes uppenbart stressad av det resultatet och började med en 5:a, något han aldrig riktigt hämtade sig från. 34-44 John Khonkaen-Rolba Kanske den kvartsfinal som på förhand kändes allra hetast. Rolba stod för en oerhört jämn serie med 4 stycken 7:or, en 6:a och en 8:a och satte med 42 poäng ordentlig press på John Khonkaen. JK startade svagt med en 6:a men efter det var det ingen tvekan, ett ytterst stabil 46:a. 46-42 Peolito-Hamnoi Ett storstadsmöte skulle man kunna säga. Peolito har sett säker ut medans Hamnoi har smugit i vassen. Det kändes som att Hamnoi var lite nöjd med att nått kvarten och bjöd inte riktigt upp till någon kamp medans Peolito bättrade på sitt dagsbästa. 43-35 Det innebär att vi är framme vid semifinalerna och lottningsträdet ger oss dessa heta semifinaler. Tommy-Spooncreek John Khonkaen-Peolito. Synd att vi inte kan livestrema matcherna, kanske kunde kontakta Leifby och höra om han kan live kommentera. Ni kan se på bilden nedan hur seriöst det är. Litet reklamuppehåll nu men, stay tuned. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd Mars 29, 2020 Dela Inlagd Mars 29, 2020 21 minuter sedan, skrev Atom: Mean Streets var inte alls så bra som dottern hade påstått. Visst Scorsese har aldrig gjort någon dålig film och De Niro och Harvey Keitel gör aldrig bort sig i en gangsterfilm men ändå. Blev nästan lite trött så fick köra en espresso och ett par omgångars uppvärmning; ölen får vänta till semifinalerna. Kort referat av kvartsfinalerna. Tommy-Enis. Som seedad slapp Tommy starta och det kan tveklöst vara en fördel efter ett långt uppehåll, dessutom kan han ju kasta på Enis resultat. Enis kändes lite ringrostig och presterade sämre än i gruppspelet medans Tommy fortsätter att ånga på. Faktum är att han hade avgjort redan efter 5 pilar och därför kunde kasta sista med vänstern till Oves stora förtjusning. 43-36 SatanG-Spooncreek Ett hett och efterlängtat Thailandsderby, det skilde dessutom bara 1 poäng i SatanG's fördel om man ser till gruppspelet och de hade samma poäng i prologen; olidligt ovisst. Spooncreek var första ut och startade med en 9:a och en 8:a. Efter två nervösa kast avslutade han sedan stabilt med två 8:or till det facila resultatet av 44. SatanG kändes uppenbart stressad av det resultatet och började med en 5:a, något han aldrig riktigt hämtade sig från. 34-44 John Khonkaen-Rolba Kanske den kvartsfinal som på förhand kändes allra hetast. Rolba stod för en oerhört jämn serie med 4 stycken 7:or, en 6:a och en 8:a och satte med 42 poäng ordentlig press på John Khonkaen. JK startade svagt med en 6:a men efter det var det ingen tvekan, ett ytterst stabil 46:a. 46-42 Peolito-Hamnoi Ett storstadsmöte skulle man kunna säga. Peolito har sett säker ut medans Hamnoi har smugit i vassen. Det kändes som att Hamnoi var lite nöjd med att nått kvarten och bjöd inte riktigt upp till någon kamp medans Peolito bättrade på sitt dagsbästa. 43-35 Det innebär att vi är framme vid semifinalerna och lottningsträdet ger oss dessa heta semifinaler. Tommy-Spooncreek John Khonkaen-Peolito. Synd att vi inte kan livestrema matcherna, kanske kunde kontakta Leifby och höra om han kan live kommentera. Ni kan se på bilden nedan hur seriöst det är. Litet reklamuppehåll nu men, stay tuned. Mja, fan vet om jag inte lämnar in en protest! Peo är konstant dopad på helgerna o jag skakis efter gårdagen sittning med @M33 Hade matchen kastats på måndag morgon så tvivlar jag på att @Peolito träffat tavlan med en endaste pil. Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Mars 29, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Mars 29, 2020 Då har semifinalerna kastats. Robert Pärlskog ringde och ville referera, tydligen dåligt med sport i Sverige för tillfället. Lite luriga kastvindar så reglerna ändrades inför semifinalerna för att förutsättningarna skulle bli rättvisa; nu var det varannan pil som gällde. Tommy-Spooncreek Tommy kändes som knapp favorit men Spooncreek har imponerat med sitt lugn. Efter första 3 pilarna ledde Tommy också mycket riktigt med 22-18 och det kändes ganska klart. Andra omgången blev dock 21-17 till Spooncreek och därmed 39-39. I förlängningen kastade dock Spooncreek en 3:a med sin första pil och då var den matchen över. 59-55 (efter förlängning) John Khonkaen-Peolito JK är väl den som sammantaget imponerat mest under dagen med mästerskapsrekordet i gruppspelet som dagens high-light. Peolito kunde dock spara sig lite i kvarten och frågan var om vi verkligen sett det bästa från honom än. Första 3 pilarna var högklassiga; 24-23 till Peolito. Även efter 4 pilar var det ytterst dramatiskt; 31-30 till Peolito. På 5:e pilen så tappade dock JK koncentrationen och mäktade bara med en 4:a och så var den dagen förstörd för den gode JK. 41-46 Det innebär alltså en bronsmatch mellan Spooncreek och John Khonkaen och en final mellan Tommy och Peolito. Efter typ 500 pilar börjar jag dock känna mig rätt skakig i högerarmen så måste få lite massage om matcherna ska kunna kastas idag. Beslut tas om en kvart efter snack med IOK, ETA och CDC. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Mars 29, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Mars 29, 2020 (ändrad) IOK godkände att de sista matcherna spelades så då får det bli så. Bronsmatch: Spooncreek - John Khonkaen Bronsmatcher kan ibland kännas lite avslagna men inte denna. De möttes i gruppspelet och då drog JK det längsta strået och de har ju också mötts i en del diskussioner på forumet; om jag säger vem jag anser brukar vinna där så är det risk att en del läsare upplever mig som partisk i mitt kastande så jag avböjer att kommentera det. Efter första 3 pilarna var det en knapp 21-20 ledning till Spooncreek och efter 5 pilar så var det 34-34. Vem skulle visa sig ha bäst kontroll på nerverna? Spooncreek kastade en neutral 7:a vilket skulle kunna räcka. Det gjorde det inte. JK drog in en 9:a och kan därför kvittera ut en bronsmedalj. Final: Tommy-Peolito Totalt sett under dagen så har Peolito några få poäng fler än Tommy och han hade en enklare semifinal men Tommy har haft den enskilt bästa serien av de två. Det är helt enkelt omöjligt att utse en favorit. Vinden har mojnat, solen gått ned bakom grannens träd och jag har druckit en IPA; förutsättningarna kan inte vara bättre för att utse MPR's bäste pilkastare. Jag kan inte ge ett pil-för-pil referat då jag inte ville komma ut kastrytmen och därför inte kommer ihåg vilken pil som kastades först. I halvlek var det dock 21-21 och efter 5 pilar 37-36 till Peolito. Allting skulle alltså avgöras med sista pilen. Tommy kastar en 7:a och Peolito kastar en.....…………………………………………………………………………………..8:a! Peolito vinner, Peolito vinner, Peolito vinner! 45-43! Vilken final! Som pris får Peolito 3 CD-ställ jag hittade när vi rensade lite i morse (japp, ibland gör jag något vettigt också). De bör dock hämtas upp de närmaste dagarna, annars finns risken att någon släkting hämtar upp dem. Ändrades Mars 29, 2020 av Atom Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Mars 29, 2020 Dela Inlagd Mars 29, 2020 Tack för denna underhållande tråd. Vad skulle man annars göra på en söndag morgon? Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Mars 29, 2020 Dela Inlagd Mars 29, 2020 (ändrad) Torsk i semin och i bronsmatchen på grund av dåliga nerver i sista kastet. Klar besvikelse. Dessutom innebar förlusten i bronsmatchen en andra raka förlust mot John Khonkaen...nesligt. Jag tröstar mig i TV-soffan efter dessa tunga förluster med en påse ostbågar jag lyckades hamstra till mig från Villa Market, en flaska Chang, samt sista avsnittet av Star-Trek Picard. Bra omladdning inför revanschmatcherna. Sämre kan man ha det. Ändrades Mars 29, 2020 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd Mars 29, 2020 Dela Inlagd Mars 29, 2020 Förlusten svider än, men det finns tröst! Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Mars 29, 2020 Dela Inlagd Mars 29, 2020 Silver trots en rejäl dos träningsvärk efter gårdagen! Man tackar! MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Mars 29, 2020 Dela Inlagd Mars 29, 2020 Grattis till bronset då min vapendragare JK,, ungefär lika förvånande som ditt kära DIFs fotbollsguld, blir ju inget besök i sommar så det får anstå till 2021 innan man får chansen att utmana en nära nog champion... Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Mars 29, 2020 Dela Inlagd Mars 29, 2020 Frugan och jag tog en utflykt idag för att lätta på tristessen efter den nesliga tidiga utslaget i pilkastningen. Första stop MAX, drive thru andra stop boulognerskogen för att äta men... vi såg en solig parkbänk vid gamla kyrkogården som ligger intill parkeringen så vi slog oss ner där. Sedan lite planlöst bilirrande och kika på hus runt om kring i Valbo Avslutade med att besöka Valbo kyrkogård för att se om det behövdes städas men det hade någon annan fixat... å så hem igen /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Mars 29, 2020 Dela Inlagd Mars 29, 2020 2 timmar sedan, skrev spooncreek: Torsk i semin och i bronsmatchen på grund av dåliga nerver i sista kastet. Klar besvikelse. Dessutom innebar förlusten i bronsmatchen en andra raka förlust mot John Khonkaen...nesligt. Jag tröstar mig i TV-soffan efter dessa tunga förluster med en påse ostbågar jag lyckades hamstra till mig från Villa Market, en flaska Chang, samt sista avsnittet av Star-Trek Picard. Bra omladdning inför revanschmatcherna. Sämre kan man ha det. Grattis till vinsten, det sitter långt in att erkänna det men här och nu var du den bättre av oss / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Mars 29, 2020 Dela Inlagd Mars 29, 2020 Ett katastrofbeslut av IOK att tillåta en gummiarm avgöra en så viktig match. Finalen borde ju givetvis gå av stapeln efter en natts vila. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Mars 29, 2020 Dela Inlagd Mars 29, 2020 Med dessa resultat så får vi vara glada att det inte sker med publik, då dessa resultat hade orsakat läktarvåld, raseriutbrott och ett vandaliserat hem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Mars 29, 2020 Dela Inlagd Mars 29, 2020 12 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Med dessa resultat så får vi vara glada att det inte sker med publik, då dessa resultat hade orsakat läktarvåld, raseriutbrott och ett vandaliserat hem. Å ej att förglömma, CORONAPANDEMI.........😁 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Mars 29, 2020 Dela Inlagd Mars 29, 2020 (ändrad) 49 minutes ago, Jive said: Ett katastrofbeslut av IOK att tillåta en gummiarm avgöra en så viktig match. Finalen borde ju givetvis gå av stapeln efter en natts vila. Jag funderar på att överklaga till WADA och be dem göra en utredning. Jag vill inte peka ut någon specifikt, men hur kan jag få gummiarm i två viktiga sista kast på raken , medans mina motståndare till synes obehindrat kastar höga poäng?... Man lär ju utesluta att det förekommit dopning, särskilt när pilkastaren har så goda förbindelser med Kina, ett ökänt dopingnäste. Ändrades Mars 29, 2020 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Mars 29, 2020 Dela Inlagd Mars 29, 2020 Man kan studera badrumsväggen medans man gör tvåan... men är det inte en gubbe där? enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Mars 29, 2020 Dela Inlagd Mars 29, 2020 Mja, fan vet om jag inte lämnar in en protest! Peo är konstant dopad på helgerna o jag skakis efter gårdagen sittning med [mention=6130]M33[/mention] Hade matchen kastats på måndag morgon så tvivlar jag på att [mention=9030]Peolito[/mention] träffat tavlan med en endaste pil.Dig spöar jag i dart nykter [emoji1]Skickat från min iPhone med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Mars 29, 2020 Dela Inlagd Mars 29, 2020 Första gången jag vunnit i en sportgren. Det firar jag med en höjdaröl från Skottland. Skickat från min iPhone med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Mars 29, 2020 Dela Inlagd Mars 29, 2020 19 minuter sedan, skrev Peolito: Dig spöar jag i dart nykter Skickat från min iPhone med Tapatalk Nu var det ju inte dart som spelades utan kast mot 10-ringad tavla, samma som spelas av femkampsfyllon på Gröna Lund. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Mars 29, 2020 Dela Inlagd Mars 29, 2020 Nu var det ju inte dart som spelades utan kast mot 10-ringad tavla, samma som spelas av femkampsfyllon på Gröna Lund.Same same but differentSkickat från min iPhone med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Mars 29, 2020 Dela Inlagd Mars 29, 2020 (ändrad) On 2020-03-29 at 20:15, skrev Peolito: Same same but different Skickat från min iPhone med Tapatalk I dart måste man räkna baklänges och planera utgångarna, majoriteten på mpr klarar inte ens vanlig subtraktion. Ändrades Mars 31, 2020 av GreenValley Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Mars 30, 2020 Dela Inlagd Mars 30, 2020 #kinglevel #quarantinetales Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohanR Inlagd Mars 30, 2020 Dela Inlagd Mars 30, 2020 Stor underhållning att följa denna dramatiska pilkastningstävling. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu