Jump to content

Konsten att roa sig under självisolering

Atom

Recommended Posts

Alarik
On 2020-07-04 at 13:52, skrev Atom:

1.jpg

2.jpg

Fan vad rena och fina stränder.

• Replies 472
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Atom

85

• Tommy

30

• Enis

25

• Jive

20

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Efter lite snacks och en tidig siesta kände sig Ove pigg och ville motionera lite. Aningen korta ben men jävlar vad han sparkade.       Ove ville sedan gå upp till sin våning för a

Jag har nu varit här i 10 dagar och förutom en snabbtripp tillbaka till Bangkok i söndags för att hämta upp förnödenheter så har jag inte lämnat trädgården. Och så kan det bli i en månad till. Då gäll

Nu kände Ove sig pigg igen och utmanade mig på 5-setare. Han kom ihåg hur J-O 2004 lyckades ta sig till semifinal i OS med begynnande ölmage och då Tokyo-OS flyttats fram så ansåg han det inte omöjlig

Posted Images

Esspe

Var också på Surf & Turf häromdagen. Väldigt mysigt ställe precis vid vattnet men inte lika nöjd med maten. Frun var mycket nöjd med sitt och då är det bra, finns inget som slår hennes eget ris om hon får bestämma, men min fisk var ganska så torr och köttet bara sådär. Blir trots det fler besök och då får jag testa något annat, kanske har bättre tur då eller så har min kock fått sparken tills dess.

• Ge karma 4
  • Fint 3

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Jive

Tack,Atom, för bilder och text från ett ambitiöst 4-dagarsprogram, som väl innehöll det mesta av vad Pattaya, dessa dagar, förmår erbjuda städat folk med icke allt för stora gourmetiska förväntningar. Snygga uppläggningen på faten, dock.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Atom
9 minutes ago, Jive said:

Tack,Atom, för bilder och text från ett ambitiöst 4-dagarsprogram, som väl innehöll det mesta av vad Pattaya, dessa dagar, förmår erbjuda städat folk med icke allt för stora gourmetiska förväntningar. Snygga uppläggningen på faten, dock.

Tackar. Pattaya har väldigt gott om bra restauranger men jag har fortfarande inte hittat någon riktig favorit. Jag vet att du är en hardcore Beefeaterfantast med där tycker jag allt Surf & Turf vinner tämligen klart, enda nackdelen skulle väl vara att det är klart dyrare.

When I'm good, I'm good, but when I'm bad I'm better

Jive
2 minuter sedan, skrev Atom:

Tackar. Pattaya har väldigt gott om bra restauranger men jag har fortfarande inte hittat någon riktig favorit. Jag vet att du är en hardcore Beefeaterfantast med där tycker jag allt Surf & Turf vinner tämligen klart, enda nackdelen skulle väl vara att det är klart dyrare.

Jag har faktiskt aldrig testat Surf & Turf. Måste göras!

Beefeater serverar ju egentligen bara anständiga kötträtter och vill man ha något gott från havet, så är det inte dit man skall gå.

Kan jag hoppas på att äntligen, efter 17 år här, ha hittat en krog (S % T) som serverar god fisk/skaldjurstallrik?

Atom
4 minutes ago, Jive said:

Jag har faktiskt aldrig testat Surf & Turf. Måste göras!

Beefeater serverar ju egentligen bara anständiga kötträtter och vill man ha något gott från havet, så är det inte dit man skall gå.

Kan jag hoppas på att äntligen, efter 17 år här, ha hittat en krog (S % T) som serverar god fisk/skaldjurstallrik?

Kan tyvärr inte svara på det då jag tog en stek. Det var absolut inte den bästa stek jag någonsin ätit men i kombination med utsikten, presentationen och servicen så var det den bästa jag haft i Pattaya.

Jag håller nog Mom Aroy i Naklua som Pattaya’s bästa seefoodrestaurang, men det är ju seafood på thailändskt vis. 

• Ge karma 4

Jive
1 minut sedan, skrev Atom:

Kan tyvärr inte svara på det då jag tog en stek. Det var absolut inte den bästa stek jag någonsin ätit men i kombination med utsikten, presentationen och servicen så var det den bästa jag haft i Pattaya.

Jag håller nog Mom Aroy i Naklua som Pattaya’s bästa seefoodrestaurang, men det är ju seafood på thailändskt vis. 

Jag var på Mom Aroy för en månad sedan och det blir inget återbesök.

Som du säger, seafood på thailändskt vis _ helt smaklöst.

Atom
Just now, Jive said:

Jag var på Mom Aroy för en månad sedan och det blir inget återbesök.

Som du säger, seafood på thailändskt vis _ helt smaklöst.

Där går våra meningar klart isär. Om det är något jag ska anmärka på angående Mom Aroy så inte är det att det är smaklöst; snarare att de tillsätter för mycket smak så att den ursprungliga seafoodsmaken försvinner i all vitlök, chili och tusentals örter. Fortfarande väldigt gott dock.

Jive
6 minuter sedan, skrev Atom:

Där går våra meningar klart isär. Om det är något jag ska anmärka på angående Mom Aroy så inte är det att det är smaklöst; snarare att de tillsätter för mycket smak så att den ursprungliga seafoodsmaken försvinner i all vitlök, chili och tusentals örter. Fortfarande väldigt gott dock.

He he, ja tänk hur man kan pricka olika i sina beställningar.

Det fanns inte tillstymmelse till vitlök i den maten jag käkade, vilket iofs var positivt, och heller inte "tusentals örter", men jag käkade inget "konstigt", bara bamseräkor, musslor, krabba och något mera, som jag har glömt.

• Ge karma 1

Jive

Det kan ju så klart vara så, att frugan hade sagt till att det absolut inte får vara vitlök i min mat.

• Fint 1

Esspe
41 minuter sedan, skrev Jive:

Det kan ju så klart vara så, att frugan hade sagt till att det absolut inte får vara vitlök i min mat.

Provat Mays på Theprasit? Kanske inte traditionell seafood, mera thaifusion men deras fisk eller räkpanaeng är helt suverän. Beefeater har f.ö. öppnat nu. Tidigare var det tal om september först.

• Ge karma 1
  • Fint 1

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Jive
37 minuter sedan, skrev Esspe:

Provat Mays på Theprasit? Kanske inte traditionell seafood, mera thaifusion men deras fisk eller räkpanaeng är helt suverän. Beefeater har f.ö. öppnat nu. Tidigare var det tal om september först.

Tack för tipset!!

andrejsdenruskige
12 timmar sedan, skrev Atom:

Som sagt, första sommaren någonsin i Thailand. För att få lite semesterkänsla försöker vi röra på oss emellanåt och den här helgen var vi i Pattaya. Vi bokade 4 nätter på Centara Grand Mirage i Naklua och det var inte direkt överfullt, om än högre beläggning än jag hade trott. Från igår ska det dock vara full i 4 dagar; dock innebär fullt i dessa tider bara att de 67% av rummen de får hyra ut är uthyrda.

5.thumb.jpg.900b816c3c6d880cbf9f727e556291d9.jpg

Ett schysst poolområde.

3.thumb.jpg.89384d77224d48a305b2057304062011.jpg

En helt OK utsikt.

8.thumb.JPG.6883b16b896ff26bbd34696347b9bbb4.JPG

9.thumb.JPG.bae69a124e804a086cc43b91d33de447.JPG

Loungen var OK när det gällde alkohol och sötsaker men ganska fattig angående riktigt tilltugg.

IMG_1863.thumb.JPG.1182bd63d6a2b49f22466a2a7e563dfb.JPG

110314689_10159927380464027_2527535640258394241_n.thumb.jpg.1461d78d034460b2b00dfa5355c7081c.jpg

Väldigt lugnt kvällstid då det mest var thailändska barnfamiljer samt dito expatsfamiljer.

2.thumb.jpg.142d010ee84bf66187bbd70ee7672474.jpg

7.thumb.JPG.7df59843c20c9a5b1ee931f2bfe5d699.JPG

Nästa dag hade vi bokat en speedboat till Koh Larn. Senaste trippen dit var inget vidare; halvstorm och en miljon Kineser. Denna morgon såg det betydligt lugnare ut.

6.thumb.JPG.20e8ea70a4d0bfe7d86e421bc6a39889.JPG

Lite stärkande frukost.

IMG_1864.thumb.JPG.e0eb8134e0ff506e47ae008470512592.JPG

Rätt mysigt när dom tänder eldarna vid poolområdet. 

• Ge karma 2
  • 2 weeks later...
Enis

Man kan titta på thai-tv

A7802170-307C-43A2-8A8F-FAFDBCF2C8A9.thumb.jpeg.c3f69d844881d16fd1e4c83882c95549.jpeg

D2F1C2C3-DBEE-44D9-B62E-51E475A0BA61.thumb.jpeg.c908099b58c57f3529c4a14c7d0a1c4a.jpeg

60EA6766-494E-48BE-9841-B9AE9B18D32A.thumb.jpeg.cfb193fe4e57be034e02d2cfb77a4a53.jpeg

ingen risk att man blir smittad i alla fall.

enis

• Ge karma 2
  • Haha 1

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."