Jump to content
IGNORERAD

Visa Frågor


Guest twin1

Recommended Posts

Hej det va jag igen :) Har några frågor som någon eller några kan svara på.

1 Kan visa ansøkan fyllas i båda genom datorn och før hand eller måste allt va samma typ snitt ?

2 Finns det nån kopia eller mall hur man fyller ett 60+60 visa blankett ? Annars skriver man val fel nånstans och får tillbaka papperna 311 ggr :)

Mvh Mikael

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du kan fylla i på datorn eller för hand det spelar ingen roll oftast blir det ju enklare för dom om man fyllt i via datorn. Hurvida det finns en mall för 60x60 visa låter jag vara osagt men prova att söka här eller sök på google så borde du nog hitta något.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej det va jag igen smile.gif Har några frågor som någon eller några kan svara på.

1 Kan visa ansøkan fyllas i båda genom datorn och før hand eller måste allt va samma typ snitt ?

2 Finns det nån kopia eller mall hur man fyller ett 60+60 visa blankett ? Annars skriver man val fel nånstans och får tillbaka papperna 311 ggr smile.gif

Mvh Mikael

Här har du ett exempel på ansökan på engelskagreat.gif

post-6160-124962769079_thumb.jpg

post-6160-124962769079_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fyllde i en pdf fil med hjälp av datan och skrev sedan under med bläck.

Det godkändes inte, fick skicka en ny ansökan.

Tror att en del personal söker efter minsta lilla fel...

Tog upp detta med en kompis vars far varit ansvarig för Schengenavtalet, enligt honom skulle det inte vara några problem...

För säkerhets skull skriv den för hand, finns många med egna tolkningar..

Japten nomle

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju lite märkligt om man inte godkänner ansökningar ifyllda på dator. En sådan blankett torde ju vara lättare att läsa för den som ska behandla ansökan.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju lite märkligt om man inte godkänner ansökningar ifyllda på dator. En sådan blankett torde ju vara lättare att läsa för den som ska behandla ansökan.

Herr Chang har talat.

Så nu va visumet på posten jag tog 3 entries hoppas man får det med,jag fyllde i allt utom namnunderskriften med datorn så hoppas det funkar, nån som vet hur långt tid det tar innan man får beskedet eller är det bara att vänta tills posten kommer tillbaka med mitt pass och öppna och kolla om visat gått igenom ?

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Roligt exempel, blanketten med Thai-engelska ovan.

Senaste perversa resan gjordes tydligen i december 1995.

Dessutom är signaturen det enda som inte verkar vara skrivet för hand :-)

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Senast jag sökte visa tog det 1 vecka sen kunde jag hämta ut det på posten.

Antar att du skicka rekommenderat både dit och tillbaka till konsulatet i GBG.

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Roligt exempel, blanketten med Thai-engelska ovan.

Senaste perversa resan gjordes tydligen i december 1995.

Dessutom är signaturen det enda som inte verkar vara skrivet för hand smiley.gif

mvh GD

Instämmer efter ha tittat närmare på siffror, datum och adresser. Många kluriga sammanträffanden.

Ar det en påhittat person (Mona Lisa?) med passnr: ******4711 (Eau de cologne) eller *******711 (BTT's nya flickvän kanske?).

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Senast jag sökte visa tog det 1 vecka sen kunde jag hämta ut det på posten.

Antar att du skicka rekommenderat både dit och tillbaka till konsulatet i GBG.

Ja det gjorde jag, så nu håller jag tummarna. Vill återigen tacka för alla svar jag fått på mina frågor.

Mvh Mikael

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...