Jump to content
IGNORERAD

Thai Tjej Vill Skiljas


Opulentus

Recommended Posts

Vad jag mest undrar ar hur manga i denna trad som ar eller har varit gifta med en Thai fru???? Om ni inte har. tank pa vad ni skriver sa ni inte sanker en oskylldig man fullstandigt.. Gora en hona av en fjader ar valdigt latt for vissa folkslag..

ar sjalv gift med min Thai fru sedan tva och ett halvt ar...

/Danne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 66
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Singha711

    10

  • Sangwal

    7

  • ITOY

    6

  • Opulentus

    5

Mest aktiva i denna tråd

Är det barn med i bilden är det synd om dom.Tänk efter hur lätt är det tex att få en lägenhet i Sthlm. Det kan man behöva få hjälp med för barnen skull.

Här har ni svaret på varför alla som ska flytta hemifrån i stockholm får betala 150k för ett sunkigt svartkontrakt alternativt köpa en br.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det underlättar inte precis att komma med goda råd i en svår situation när en hel drös med dräglande hundar har kommit ut på banan.

Det verkar ingen hejd, i synnerhet då saken verkar kunna hanteras betydligt mera lugnt och sansat. Men jyckarna behöver nog springa av sig först!

I sak tycker jag också att blanda in myndigheter är att betrakta som den sista utvägen. Detta har redan påpekats av flera skribenter och vill bara understryka det faktum att det kan ta många år för de inblandade att känslomässigt komma tillrätta med de misstag som har begåtts härvidlag. Jag har själv en ”hård” skilsmässa bakom mig och fortfarande efter mer än 30 år kämpar jag med bitterhet och besvikelse utlöst av i första hand myndigheternas huvudlösa agerande. Att jag så småningom fick vårdnaden utgjorde egentligen ingen tröst, eftersom alla inblandade blev till förlorare.

I detta fall är det i alla fall en tröst att det verkar ordna sig alldeles av sig själv. Bra så!

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Det underlättar inte precis att komma med goda råd i en svår situation när en hel drös med dräglande hundar har kommit ut på banan.

Det verkar ingen hejd, i synnerhet då saken verkar kunna hanteras betydligt mera lugnt och sansat. Men jyckarna behöver nog springa av sig först!

I sak tycker jag också att blanda in myndigheter är att betrakta som den sista utvägen. Detta har redan påpekats av flera skribenter och vill bara understryka det faktum att det kan ta många år för de inblandade att känslomässigt komma tillrätta med de misstag som har begåtts härvidlag. Jag har själv en ”hård” skilsmässa bakom mig och fortfarande efter mer än 30 år kämpar jag med bitterhet och besvikelse utlöst av i första hand myndigheternas huvudlösa agerande. Att jag så småningom fick vårdnaden utgjorde egentligen ingen tröst, eftersom alla inblandade blev till förlorare.

I detta fall är det i alla fall en tröst att det verkar ordna sig alldeles av sig själv. Bra så!

//Singha711

Men då var det väl tur att du kom och redde upp allting då...

För alla kan inte vara lika redig som dig!!!

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men då var det väl tur att du kom och redde upp allting då...

För alla kan inte vara lika redig som dig!!!

Rock on!

Herregud,

Skall det vara påhopp på varenda inlägg man gör även här?

Jag har medvetet underlåtit att peka ut enskilda medlemmar och haft allraminst dig i åtanken när jag kritiserar ett välkänt fenomen från många andra trådar. Kan inte du helt enkelt tillåta mig att ha en åsikt om detta, istället för att hänga upp dig på dittan och dattan.

Lite mognad kan man väl kräva av ALLA? Eller hur?

Ha nu en bra söndag och glöm inte att ta hand om de som står dig nära.

Mvh

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Singha711

Fotboll på TV!

Öl att dricka!

lite glad i hatten!

Då kommer huggormen fram snabbare!

= Lördag em/kväll

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herregud,

Skall det vara påhopp på varenda inlägg man gör även här?

Jag har medvetet underlåtit att peka ut enskilda medlemmar och haft allraminst dig i åtanken när jag kritiserar ett välkänt fenomen från många andra trådar. Kan inte du helt enkelt tillåta mig att ha en åsikt om detta, istället för att hänga upp dig på dittan och dattan.

Lite mognad kan man väl kräva av ALLA? Eller hur?

Ha nu en bra söndag och glöm inte att ta hand om de som står dig nära.

Mvh

//Singha711

Vad jag blev trött på, var att du klanka ner på andra, men kom inte själv med något nytt..

eller, tycker du att du gjorde det??

Rock on!

Ändrades av Sangwal

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Här har ni svaret på varför alla som ska flytta hemifrån i stockholm får betala 150k för ett sunkigt svartkontrakt alternativt köpa en br.

Haha, ja dom är förjäkliga på att roffsa åt sig barnen.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför ska huggormen fram i de flesta trådar? Man ska väl försöka vara vänner och diskutera.

Min mening.

MVH stugan5

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag blev trött på, var att du klanka ner på andra, men kom inte själv med något nytt..

eller, tycker du att du gjorde det??

Rock on!

Läs, så får du se…

Läs ALLA inlägg, är du snäll, för det är lätt att ”fastna” om man nu är lagt åt det hållet.

Jag bemödar mig uppriktigt att bidra till ämnet, det har jag gjort i de flesta trådarna. Men jag kan meddela dig att det är väldigt jobbigt när man blir ständig trakasserad av misstänksamma och missunnande skribenter på detta forum. Detta öde önskar jag inte ens dig.

F.ö. har även DU en självklar rätt att kritisera det som i DITT tycke inte är konstruktiv. För denna DIN rätt är jag beredd att slåss och ta på mig undbäranden. Gissa värför?

Ha nu en bra söndag!

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Även fast jag inte ska jobba på måndag , så får jag alltid lite jobb ångest ändå.Så jag kommer njuta klart den här lördagen innan jag har en bra

söndag...bara så du vet Singha. :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi bor ju dock i Sverige och jag tror ännu idag att vi flesta är goda människor även vi och vid separationer brukar det ju oftast gå vägen, jag valde dock att inte skriva mer innan då jag såg att det ju inte var så farligt som det lät i början men efter att ha läst tråden igen så anser jag att den spårat ut totalt.

Vi är väl inte folk som åker och spöar någon utan att ha alla fakta på bordet ? vi sänker inte en familj med att ringa myndigheterna direkt för som skrivet innan när dom går in går allt annat ut!

och ingen här vill uppleva det.

Vi är väl alla också en aning mogna så vi kan föra en god dialog med våra kära vänner på forumet utan att behöva göra påhopp eller ha sandlåde krig? det var i varjefall vad jag trodde

och fortfarande vill tro om alla..

Dom skall ju bara skiljas och det händer titt som tätt jag hoppas dock att jag själv kan leva mitt liv med min tilak och hon med mig men om det visar sig att det inte går får man ju lösa

det på absolut bästa sätt och gå vidare i livet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag blev trött på, var att du klanka ner på andra, men kom inte själv med något nytt..

eller, tycker du att du gjorde det??

Rock on!

Jag hade för några veckor sedan problem med mina foruminställningar och messade om detta här.

Singha 711 försökte hjälpa mej med sina svar, men tyvärr utan framgång.

Då erbjuder han sej att ringa upp mej (jag sitter i Thailand och Singha i Sverige).

Jag Pm:ar mitt nummer och han ringer 10 min senare. Efter 20 min på tel från Sverige till Thailand, så har han löst mina problem.

De du, Sangwal!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Även fast jag inte ska jobba på måndag , så får jag alltid lite jobb ångest ändå.Så jag kommer njuta klart den här lördagen innan jag har en bra

söndag...bara så du vet Singha.

Haha, jag visste jag var före min tid! great.gif Eller kanske efter (förra söndagen) ?icon_baggirl.gif

Skämt åsido, denna trick fungerar ibland och bidrar till avsedd effekt.crazy.gif

Hur som helst, ha en bra lördag, ni alla andra!

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade för några veckor sedan problem med mina foruminställningar och messade om detta här.

Singha 711 försökte hjälpa mej med sina svar, men tyvärr utan framgång.

Då erbjuder han sej att ringa upp mej (jag sitter i Thailand och Singha i Sverige).

Jag Pm:ar mitt nummer och han ringer 10 min senare. Efter 20 min på tel från Sverige till Thailand, så har han löst mina problem.

De du, Sangwal!

Det var väl bra, men jag tycker själv att jag inte har några som helst problem, så jag får nog göra det vid ett annat tillfälle.

Tack för informationen, vem vet, den kan komma till användning när man minst anar..

Rock on!

Ändrades av Sangwal

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade för några veckor sedan problem med mina foruminställningar och messade om detta här.

Singha 711 försökte hjälpa mej med sina svar, men tyvärr utan framgång.

Då erbjuder han sej att ringa upp mej (jag sitter i Thailand och Singha i Sverige).

Jag Pm:ar mitt nummer och han ringer 10 min senare. Efter 20 min på tel från Sverige till Thailand, så har han löst mina problem.

De du, Sangwal!

Det var nobelt gjort så en hyllning till Singha :)

Link to comment
Dela på andra sajter

hej babo

herr singha pen yaidee

Tack, Janne, det var snällt av dig.

En räddare i nöden föraktar man icke...

Mvh

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack, Janne, det var snällt av dig.

En räddare i nöden föraktar man icke...

Mvh

//Singha711

hej singha

jag har stor respekt till personer som kan respektera andra människor samt alltid ha sakliga argument,önskar jag kunde skriva lika fint som du. då kanske jag inte tappar ansiktet som jag gjorde i går.

kort o gott du är en goo gubbe /gbg/

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan tänka mig att det finns par som flyttar isär dagligen.

Tänk om socialen skulle ta hand om alla dessa, då lär vi nog få betala mer i skatt för att klara av detta.

Fast det verkar inte alla tänka på...för så fort en thaitjej är inblandat så är det så synd om henne..

Mannen är ett svin osv.

Vissa ska åka och spöa killen för han har slängt ut henne, man blir så trött att läsa allt skit folk skriver innan dom vet hela sanningen

Rock on!

Det du skriver är sant att det finns par som flyttar isär dagligen MEN jag skulle gissa på att de flesta är svenska par där båda har någon form av inkomst och har inte en eller båda inkomst så vet de förmodligen hur de ska göra för att överleva ändå. Denna tjej som kom till mig och bad om hjälp hon kan inte svenska systemet helt samt är begränsad med svenska språket hon går på sfi och har ingen inkomst så då finns det väl ingen annan utväg än soc så de kan hjälpa henne tillrätta med boende för här där vi bor är det nog svårt att få ett hyreskontrakt utan inkomst. Vidare så tycker inte jag att leva på soc bidrag är rätta sättet utan om hon vill stanna i sverige så tycker jag att hon kan söka studiebidrag lära sig svenska och sen skaffa ett jobb. Sen att hon är thai har inte med saken att göra för en svensk tjej eller kille har samma rättigheter/skyldigheter de kan söka socialbidrag de med. Och i detta fallet har jag inte sagt något ont om mannen ifråga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej alla ni modiga män och riktiga karlar,

Jag hittar följande minus-post i min numera ruinerade karma-logg:

“pga att du har en dryg personlighet”

Är det så vi hjälper människor i nöd?

Är det så vi förmedlar våra erfarenheter?

Är det så vi vill bli respekterade?

Är det så vi vill bli ihågkomna?

Jag hoppas att vederbörande avsändare hör av sig via PM, men till detta räcker väl inte modet.

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Det du skriver är sant att det finns par som flyttar isär dagligen MEN jag skulle gissa på att de flesta är svenska par där båda har någon form av inkomst och har inte en eller båda inkomst så vet de förmodligen hur de ska göra för att överleva ändå. Denna tjej som kom till mig och bad om hjälp hon kan inte svenska systemet helt samt är begränsad med svenska språket hon går på sfi och har ingen inkomst så då finns det väl ingen annan utväg än soc så de kan hjälpa henne tillrätta med boende för här där vi bor är det nog svårt att få ett hyreskontrakt utan inkomst. Vidare så tycker inte jag att leva på soc bidrag är rätta sättet utan om hon vill stanna i sverige så tycker jag att hon kan söka studiebidrag lära sig svenska och sen skaffa ett jobb. Sen att hon är thai har inte med saken att göra för en svensk tjej eller kille har samma rättigheter/skyldigheter de kan söka socialbidrag de med. Och i detta fallet har jag inte sagt något ont om mannen ifråga.

Det jag skrev handlade inte endast om dig, för på det här forumet blir allt så stort, så fort något händer med en thaitjej.

Men det händer folk dagligen, inte bara svenskar, utan andra invandrare också.

Men som jag skrev, så fort det händer en thaitjej,Så ska alltid herren i huset hängas ut som någon ond människa och thaitjejen blir en martyr, som slåss med näbbar och klor mot den hemska mannen som har lurat hit henne..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Singha711:

Varför tar du åt dig? Det är väl bara att skita i sånt. Inte värt att bry sig.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Singha711:

Varför tar du åt dig? Det är väl bara att skita i sånt. Inte värt att bry sig.

Mig rör detta inte ett skvatt numera. Idag känner jag mig nästan hedrad genom alla dessa ”utmärkelser”. Men krypskyttarna i de lägre divisionerna behöver ibland avslöjas. I synnerhet när vi nu har fått ett ”anonymt” karmasystem, som ibland motverkar dess ursprungliga syfte…

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...