Jump to content
IGNORERAD

När börjar saker att normaliseras?


Soengsang

När börjar saker att normaliseras?  

80 röster

  1. 1. När kommer det att bli praktiskt möjligt att resa till Thailand igen, jag har trott på ca 3 månader, men börjar bli osäker?

    • I slutet på April
      1
    • Inom 3 månader, före slutet av Juni
      13
    • 3-6 månader Juli-September
      25
    • 6-9 månader September-December
      28
    • I början av nästa år
      13


Recommended Posts

När tror ni det är praktiskt möjligt att resa till Thailand igen.

Jag har trott inom 3 månader, men börjar bli tveksam?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • samet

    5

  • andrejsdenruskige

    4

  • Tong jai

    4

  • Atom

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Sept-Dec tror jag :(

Har en bokning i sept men åker nog bara om man slipper allt krångel typ "fit for flight" osv.

 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie
49 minuter sedan, skrev Broskan:

Sept-Dec tror jag :(

Har en bokning i sept men åker nog bara om man slipper allt krångel typ "fit for flight" osv.

 

//Broskan

Det är ju tvärtom som gäller, flight for fitt...😉

Link to comment
Dela på andra sajter

IsaanWarrior

Om det kommer en andra våg till hösten som många tror så lär det dröja till nästa år tyvärr.

Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste tyvärr säga att jag är betydligt mer negativ idag än för bara några dagar sedan. Vi är nog en månad från peaken både i Sverige och Thailand och kanske två månader ifrån i USA. 
 

Om två månader kanske Sverige och Thailand är tillbaka på dagens nivåer (men på nedvägen så att säga) och sedan kanske ytterligare 2-3 månader då vi fortfarande har ganska många nya fall om dagen. Möjligt att Thailand efter det vill vänta ytterligare 2-3 månader innan de släpper in folk från Europa/USA i större mängder; vilket då skulle ge upp mot 8 månader från nu. Om det inte går helt åt helvete så måste de släppa på restriktionerna runt oktober-november för att inte förstöra högsäsongen.

 

Sommarens Europaresa känns redan tämligen körd men inget jag grämer mig över; finns så oerhört många som har det enormt mycket värre med sjukdom, förlorade jobb, besparingar och företag. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Atom:

Måste tyvärr säga att jag är betydligt mer negativ idag än för bara några dagar sedan. Vi är nog en månad från peaken både i Sverige och Thailand och kanske två månader ifrån i USA. 
 

Om två månader kanske Sverige och Thailand är tillbaka på dagens nivåer (men på nedvägen så att säga) och sedan kanske ytterligare 2-3 månader då vi fortfarande har ganska många nya fall om dagen. Möjligt att Thailand efter det vill vänta ytterligare 2-3 månader innan de släpper in folk från Europa/USA i större mängder; vilket då skulle ge upp mot 8 månader från nu. Om det inte går helt åt helvete så måste de släppa på restriktionerna runt oktober-november för att inte förstöra högsäsongen.

 

Sommarens Europaresa känns redan tämligen körd men inget jag grämer mig över; finns så oerhört många som har det enormt mycket värre med sjukdom, förlorade jobb, besparingar och företag. 

Och då har du ändå inte räknat med en andra och tredje våg.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minutes ago, Jive said:

Och då har du ändå inte räknat med en andra och tredje våg.

Ska jag vara ärlig så vet jag inte vad jag räknat med. En ”andravåg” i höst är givetvis fullt möjlig och likaså en ”tredjevåg” till vintern, men tills dess skulle det också kunna finnas ett vaccin eller medicin. Det kan ju i värsta fall rulla på i flera år tills flockimmuniteten inträffar. Eller så tar smittspridningen bara stopp om ett par månader; såsom hände med SARS och Spanska Sjukan.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det ju inte bara gränserna vi behöver vänta på att de ska öppnas utan det beror ju också på om flygbolagen finns kvar. Går det så långt att flygbolagens konkurser börjar stå som spön i backen så kommer det ta flera år att bygga upp flygbranschen igen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minutes ago, Knasen said:

Nu är det ju inte bara gränserna vi behöver vänta på att de ska öppnas utan det beror ju också på om flygbolagen finns kvar. Går det så långt att flygbolagens konkurser börjar stå som spön i backen så kommer det ta flera år att bygga upp flygbranschen igen. 

Precis, och drar det ut på tiden kommer ju många av oss också förlora våra jobb och kanske inte ha råd att åka.

 

Jag är dock optimist och min prognos är att det värsta är över om en månad och sedan relativt snabbt går tillbaka till det normala.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minutes ago, Atom said:

Precis, och drar det ut på tiden kommer ju många av oss också förlora våra jobb och kanske inte ha råd att åka.

 

Jag är dock optimist och min prognos är att det värsta är över om en månad och sedan relativt snabbt går tillbaka till det normala.

Har "maskinerna" börjat rulla i Kina ännu?

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minutes ago, bob said:

Har "maskinerna" börjat rulla i Kina ännu?

Absolut; vore det inte för Kina kunde vi slå igen nu. I mars kommer Kina stå för nästan 90% av vår omsättning och så kommer det nog vara i Q2 också. Jag sitter här i mina blommiga shorts och Sverige t-shirt och videokonfererar hela dagarna. 
 

Det är dock långt från de ”noll nya smittade” som kinesisk media rapporterar.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Peter Hultgren

Jag har jobb i Tyskland fram till oktober men det är värre här än i Sverige allt är stängt förutom livsmedelsaffärer. Hade planerat att åka hem till Thailand i maj för ett par veckors semester. Men som det blev så sket sig det, och frugan kan inte åka hit. Det är bara att avvakta tills allt öppnas upp igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror tyvärr att det kommer att rapporteras om en andra våg i Kina inom en snar framtid. 

 

Kina verkar ju förbereda hela sin propagandamaskin genom att rapportera noll nya smittade samtidigt som de varnar för att en kommande andra "importerad" våg av smittade.

 

När Kina inte längre kan "mörka" de nya inhemskt smittade kommer plötsligt en stor andra våg av smittade att rapporteras. Naturligtvis kommer alla dessa nya fall då att rapporteras vara "importerade".

 

Nästa steg efter "andra importerade vågen" för propagandamaskinen är att öka propagandan för att det inte alls är säkert att smittan uppstod i Kina....

 

Så summerat ger jag inte mycket för Kinas agerande  - fast det kanske jag inte behöver förtydliga😉

 

/Krille

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
30 minuter sedan, skrev Peter Hultgren:

Jag har jobb i Tyskland fram till oktober men det är värre här än i Sverige allt är stängt förutom livsmedelsaffärer. Hade planerat att åka hem till Thailand i maj för ett par veckors semester. Men som det blev så sket sig det, och frugan kan inte åka hit. Det är bara att avvakta tills allt öppnas upp igen.

Jag kommer inte ens in i Norge

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jag kommer inte ens in i Norge

Du verkar inte särskilt ledsen för det... 🤣

Link to comment
Dela på andra sajter

Tog mig från Helsingfors i förmiddags, väntar nu på Arlanda, en Blue moon i glaset så nu börjar läget normaliseras efter ännu en vit period ombord.9CFFC801-EC51-4598-A446-42C94BF1661C.thumb.jpeg.18cb40047b62f41913af398ac397e2a9.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Tong jai:

Tog mig från Helsingfors i förmiddags, väntar nu på Arlanda, en Blue moon i glaset så nu börjar läget normaliseras efter ännu en vit period ombord.9CFFC801-EC51-4598-A446-42C94BF1661C.thumb.jpeg.18cb40047b62f41913af398ac397e2a9.jpeg

Jag är också på Arlanda... 

 

20200326_131322.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev samet:

Jag är också på Arlanda... 

 

20200326_131322.jpg

För mig blir det en öl bara, men den smakade bra . Har som vanligt lite uppdrag att utföra när man kommer hem😓

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Tong jai:

För mig blir det en öl bara, men den smakade bra . Har som vanligt lite uppdrag att utföra när man kommer hem😓

Jag med...

20200326_133722.thumb.jpg.2491b12d41f7e085f25b232c21659536.jpg

 

 

Men efter alla @Peolitos bilder denna veckan blev jag sugen...

20200326_132213.thumb.jpg.099b6e83209f6e26d57cc09466ad1b91.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev samet:

Jag med...

20200326_133722.thumb.jpg.2491b12d41f7e085f25b232c21659536.jpg

 

 

Men efter alla @Peolitos bilder denna veckan blev jag sugen...

20200326_132213.thumb.jpg.099b6e83209f6e26d57cc09466ad1b91.jpg

Jäklar vad gott. Hoppas det smakar bra!

Själv kopplar jag av med en ganska intressant bok.4EA8F6D4-3038-4645-AAF2-9AE8F87E0D91.thumb.jpeg.47a2b5de594b07e849049e01087496f6.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Tong jai:

Jäklar vad gott. Hoppas det smakar bra!

Själv kopplar jag av med en ganska intressant bok.4EA8F6D4-3038-4645-AAF2-9AE8F87E0D91.thumb.jpeg.47a2b5de594b07e849049e01087496f6.jpeg

Du kan få smaka... det är gratis!

Kom bort till Pontus in the Air, så gästar jag in dig. 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev samet:

Du kan få smaka... det är gratis!

Kom bort till Pontus in the Air, så gästar jag in dig. 

Är relativt kort tid till boarding så jag får tacka nej idag, men tack för erbjudandet.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jag kommer inte ens in i Norge

Hur går det då med poängen?

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jag kommer inte ens in i Norge

Inte undra på att det går utför med Norge...... och dina poäng.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...