Jump to content
IGNORERAD

60+60 Visa


Guest twin1

Recommended Posts

Hej der kan nån lanka mig till blanketen man ska fylla i for ett 60+60 visa ? Hur lång tid tar det att få mitt visa ?

Mvh mikael

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Om du tänkt att skicka den med post så är det konsulatet i Göteborg som gäller.

Lägger den här som en pdf fil

Visa_Application_Form.pdf

Visa_Application_Form.pdf

Ändrades av Soppköket

Soppköket är sedan 6 år tillbaka beläget i Lamai på Koh Samui.

Vi Serverar mackor av olika slag men även lite varma rätter och naturligtvis Thaimat. Fritt 8Mbit wlan till alla kunder. VÄLKOMNA

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Om du tänkt att skicka den med post så är det konsulatet i Göteborg som gäller.

Lägger den här som en pdf fil

Tack så mycket. Har dock lite frågor.

1 är 60+60 det längsta man kan söka ?

2 hur många "inträde" i landet ska man skriva ?

3 är det ok att skicka ansökan till GBG med post och pengar ?

4 Hur lång tid tar det ?

Sen kan jag tillägga att det är ok i sthlm att endast åka ner med enkel biljett men dock inte från KPH :(

PS läste på konsulate´s hem sida att man kan bara söka 60 dagar och resten får du söka i Thailand ???????

Mvh Mikael

Ändrades av twin1
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket. Har dock lite frågor.

1 är 60+60 det längsta man kan söka ?

2 hur många "inträde" i landet ska man skriva ?

3 är det ok att skicka ansökan till GBG med post och pengar ?

4 Hur lång tid tar det ?

Sen kan jag tillägga att det är ok i sthlm att endast åka ner med enkel biljett men dock inte från KPH :(

PS läste på konsulate´s hem sida att man kan bara söka 60 dagar och resten får du söka i Thailand ??? ? ???

Mvh Mikael

Hej !

Kom ihåg att du aldrig kan söka visa i Thailand förutom 7 dagar inte mer. Alla dina frågor beror på hur gammal du är eller om du är 65 eller

mer, kanske förtidspansionär.

Kolla på ambasadens hemsida där finns en del på Svenska sedan kan du kolla på www.thaikonsult.se och han hjälper dig med om du har problem.

Det finns A-O visa som gäller 12 mån kodstar 400 med en inresa eller 1000 kr med obegränsade inresor.Glöm inte att om du har 1 inresa och att du efter 4 mån lämnar Thai så kommer du inte in utan måste söka nytt och då gäller det max 30 dagar.

Bestämmelser för A-O visa finns i länken ovan Lycka till

Nypan

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej !

Kom ihåg att du aldrig kan söka visa i Thailand förutom 7 dagar inte mer. Alla dina frågor beror på hur gammal du är eller om du är 65 eller

mer, kanske förtidspansionär.

Kolla på ambasadens hemsida där finns en del på Svenska sedan kan du kolla på www.thaikonsult.se och han hjälper dig med om du har problem.

Det finns A-O visa som gäller 12 mån kodstar 400 med en inresa eller 1000 kr med obegränsade inresor.Glöm inte att om du har 1 inresa och att du efter 4 mån lämnar Thai så kommer du inte in utan måste söka nytt och då gäller det max 30 dagar.

Bestämmelser för A-O visa finns i länken ovan Lycka till

Nypan

Jag är 35 år gamal och ska ner och hälsa på tjejen. Men 60+60 måsteb ju kunna fås ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Men erfarenhet av byråkrati kring och i Thailand, säger mig att det är helt beroende på viken myndighet du möter var.

Olika regler hela tiden. Även samma kontor nästa år.

Så.

Gå (eller skriv, eller mejla) till närmaste ambasad och be om så mycket visa dom kan ge.

Åk dit du ska, i Thailand, och uppsök omedelbart närmaste Immigration Office och fråga vad som gäller.

Här i Hua Hin är det nya regler varje år.

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Men erfarenhet av byråkrati kring och i Thailand, säger mig att det är helt beroende på viken myndighet du möter var.

Olika regler hela tiden. Även samma kontor nästa år.

Så.

Gå (eller skriv, eller mejla) till närmaste ambasad och be om så mycket visa dom kan ge.

Åk dit du ska, i Thailand, och uppsök omedelbart närmaste Immigration Office och fråga vad som gäller.

Här i Hua Hin är det nya regler varje år.

Ja det känns som att jag får åka upp till GBG och ta allt på plats :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst kan du få 60+60 turistvisum (gratis) och det går alldeles utmärkt att posta ansökan till konsulatet i Göteborg (jag har mailat och frågat tidigare). Jag har precis fyllt i en ansökan själv och ska skicka den imorgon.

Ska du ha 60+60 skriver du 2 entries/inresor på blanketten och markera gärna lite extra att det gäller just 2 st.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst kan du få 60+60 turistvisum (gratis) och det går alldeles utmärkt att posta ansökan till konsulatet i Göteborg (jag har mailat och frågat tidigare). Jag har precis fyllt i en ansökan själv och ska skicka den imorgon.

Ska du ha 60+60 skriver du 2 entries/inresor på blanketten och markera gärna lite extra att det gäller just 2 st.

Jaha va härlig så blanketten och pass och 2 pass foton och inga pengar är det riktigt uppfattat ? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha va härlig så blanketten och pass och 2 pass foton och inga pengar är det riktigt uppfattat ? :)

200 kr per entry, alltså 400 kr i kuvertet för 60+60, skicka dessutom brevet rekommenderat

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

200 kr per entry, alltså 400 kr i kuvertet för 60+60, skicka dessutom brevet rekommenderat

/ Joe

Ok det är upfatt tack alla för svaren.

Ok det är upfattat tack alla för svaren.

PS fick svar från konsulatet att det va gratis till den 4 mars 2010 :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst går det att söka så kallad triple entry? Dvs 60+30+60+30+60+30 = 270 dagar? Man får förstås betala för varje 30-dagars förlängning vid immigration i Thailand.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, det verkar stämma.

http://www.thaiembassy.se/documents/visaexemp09-10swe.pdf

// Senken

Ja, just det!! Jag glömde ju TAT's fantastiskt generösa plan att dra fler turister till Thailand. Visumen är mycket riktigt gratis just nu... Detta måste ha fått massor av turister att åka till Thailand istället för nåt annat land :yes:

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, just det!! Jag glömde ju TAT's fantastiskt generösa plan att dra fler turister till Thailand. Visumen är mycket riktigt gratis just nu... Detta måste ha fått massor av turister att åka till Thailand istället för nåt annat land :yes:

/ Joe

Hehe ja dom borde nog fundera på att säka biljett priserna ist för att inte tala om hotel priserna, men men tack för all hjälp.

Mvh mikael

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en liten fundering som kan passa i den här tråden...

När man ska aktivera sin andra del av 60+60 visumet, finns det någon regel om hur länge man måste befinna sig utanför Thailand? Som jag förstått det är det bara att åka över gränsen och tillbaka.

Samtidigt börjar jag fundera på om man kanske tom skulle kunna köpa en billig flygbiljett till annat land, checka in på flygplatsen, "stämpla ut" i avrese-passkontrollen, promenera genom flygplatsen och sedan direkt "resa in" igen vid ankomst-passkontrollen? Bara en tanke som sagt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, just det!! Jag glömde ju TAT's fantastiskt generösa plan att dra fler turister till Thailand. Visumen är mycket riktigt gratis just nu... Detta måste ha fått massor av turister att åka till Thailand istället för nåt annat land :yes:

/ Joe

Jag tycker inte att det är så dåligt att man får visumet gratis.För min del som behöver double entry är det ju 400kr dom bjuder på.Jag tycker nog att det är en ganska fin "present" och tackar TAT för det. Jag menar vad kräver du?Gratis resa och hotell eller?

Ändrades av jlh66
Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Jag tycker inte att det är så dåligt att man får visumet gratis.För min del som behöver double entry är det ju 400kr dom bjuder på.Jag tycker nog att det är en ganska fin "present" och tackar TAT för det. Jag menar vad kräver du?Gratis resa och hotell eller?

I lyset av att 5-6 miljoner turister från förra året väljer att inte komma i år

får du hålla med om att åtgärden verkar lite töntig.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en liten fundering som kan passa i den här tråden...

När man ska aktivera sin andra del av 60+60 visumet, finns det någon regel om hur länge man måste befinna sig utanför Thailand? Som jag förstått det är det bara att åka över gränsen och tillbaka.

Samtidigt börjar jag fundera på om man kanske tom skulle kunna köpa en billig flygbiljett till annat land, checka in på flygplatsen, "stämpla ut" i avrese-passkontrollen, promenera genom flygplatsen och sedan direkt "resa in" igen vid ankomst-passkontrollen? Bara en tanke som sagt...

Föreslår att du provar och sen kan du meddela här hur det gick.bara en tanke.

B)

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

Visst går det att söka så kallad triple entry? Dvs 60+30+60+30+60+30 = 270 dagar? Man får förstås betala för varje 30-dagars förlängning vid immigration i Thailand.

Herr Chang har talat.

Fick samtal från konsulatet i dag med beskedet att de inte beviljar triple entry längre utan endast double entry.

Då jag skall vara där i 178 dagar så klarar jag mig på double, 60+30 + 60+30 även om det blir hårfint.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick samtal från konsulatet i dag med beskedet att de inte beviljar triple entry längre utan endast double entry.

Då jag skall vara där i 178 dagar så klarar jag mig på double, 60+30 + 60+30 även om det blir hårfint.

OK, tack för infon!

Detta visar ju hur viktigt det är att färska erfarenheter redovisas på detta forum, även om det finns många gamla trådar om samma ämne.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick samtal från konsulatet i dag med beskedet att de inte beviljar triple entry längre utan endast double entry.

Då jag skall vara där i 178 dagar så klarar jag mig på double, 60+30 + 60+30 även om det blir hårfint.

Va skummt jag fick mitt trippej entry bara för 3 veckor sedan :rtfm:

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick samtal från konsulatet i dag med beskedet att de inte beviljar triple entry längre utan endast double entry.

Då jag skall vara där i 178 dagar så klarar jag mig på double, 60+30 + 60+30 även om det blir hårfint.

Vad var motiveringen från konsulatet att inte bevilja Triple Entry längre????

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...