Jump to content
Sign in to follow this  
LungAlahato

Är faranger inte välkomna längre i Thailand?

Recommended Posts

John Khonken

Jag med. Det är det största turistmålet för Svenskar har jag hört.  Frågan man ställer sig varje gång. Varför denna särbehandling. Det måste finnas en anledning. Det finns två heliga poster som aldrig får skärskådas. Politiken och migrationen.  Är det någon som har ett svar?

• Ge karma 7
  • Fint 1

ArneMorales
Posted (edited)

Svar

Anhoriginvandring till tidigare ensamkommande flyktingbarn från Marocco.

De stackars barnen skall inte behova leva i Sverige och sakna sina foräldrar, syskon mfl.

Edited by ArneMorales
  • Ge karma 2
  • Ojojoj 1

gst

Eftersom det står svenskar, förutsätter jag att de åtminstone är svenska medborgare, annars borde det stått personer bosatta i Sverige.

Vet inte hur vanligt det är nuförtiden, men jag har varit i Marocko i mars för en massa år sen, ungefär samma klimat som Kanarieöarna, så ett utmärkt klimat att åka till i mars.

Soengsang
1 minut sedan, skrev gst:

Eftersom det står svenskar, förutsätter jag att de åtminstone är svenska medborgare, annars borde det stått personer bosatta i Sverige.

Vet inte hur vanligt det är nuförtiden, men jag har varit i Marocko i mars för en massa år sen, ungefär samma klimat som Kanarieöarna, så ett utmärkt klimat att åka till i mars.

Kan lova dig utan att googla att Marocko inte är med på de vanligaste resmålen för mars månad i en 10 i top lista.

• Ge karma 5

Esspe
On 2020-03-21 at 10:48, skrev Muimatt:

Kan väl knappast komma någon just nu så till vida dom inte kommer med egen båt!?🤣

Säg du inte det.

gst
4 minuter sedan, skrev Soengsang:

Kan lova dig utan att googla att Marocko inte är med på de vanligaste resmålen för mars månad i en 10 i top lista.

Nej, 380 personer lär väl inte ge någon 10 i topp plats

• Ge karma 1
  • Ojojoj 1
  • Haha 1

John Khonken
53 minuter sedan, skrev Esspe:

Ni missar det mest väsentliga. "Biljetterna ska passagerarna själva ha betalat." Verkar som UD hjälpt till med landningstillstånd.

Är dom svenska medborgare tycker jag dom ska få nödvändig hjälp. Sen att dom aldrig borde ha fått bli svenska medborgare är en annan femma.

Esspe

Det är helt ok under förutsättningen att alla Svenska medborgare behandlas lika var dom än är i världen. 

• Ge karma 7
  • Fint 2

Kenneth4618

Nu brukar ju alla kallas svenskar i svensk media numera och då speciellt de som åker till sina fd hemländer på semester.

• Ge karma 7
  • Haha 1

Khemmarat
1 timme sedan, skrev Esspe:

"Biljetterna ska passagerarna själva ha betalat."

Låter som ett antagande, inte fakta. Går UD in o hjälper andra semesterfirare ? 

• Ge karma 4

Esspe
1 timme sedan, skrev Khemmarat:

Låter som ett antagande, inte fakta. Går UD in o hjälper andra semesterfirare ? 

Bara vad Aftonbladet skrev och tydde det så även på den norska länken. Har dom inte betalat själva är det helt tokigt.