Jump to content
IGNORERAD

Är faranger inte välkomna längre i Thailand?


LungAlahato

Recommended Posts

4 timmar sedan, skrev Peolito:

Äntligen är tiggarna tillbaka i Fruängens centrum. Som jag längtat. Trodde inte man fick resa in just nu.

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Tror det var förra veckan jag såg de första i Sundsvall också. Har inte riktigt förstått hur mycket man kan sakna dom, men nu är ordningen återställd både vid systemet, Ica och Coop.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 139
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    15

  • Soengsang

    11

  • Kenneth4618

    11

  • Tallviking

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

4 timmar sedan, skrev Peolito:

Äntligen är tiggarna tillbaka i Fruängens centrum. Som jag längtat. Trodde inte man fick resa in just nu.

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Tror det var förra veckan jag såg de första i Sundsvall också. Har inte riktigt förstått hur mycket man kan sakna dom, men nu är ordningen återställd både vid systemet, Ica och Coop. Man blir så glad varje gång de hejar som man kännt dom hur länge som helst. Tror de varit på språkträning under vintern för deras hej verkar mycket svenskare nu.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev spooncreek:

Nej Soengsang jag fattar inte. 

Driv inte med mig..... ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Prästen i Evangeliska lutherska kyrkan i Finland var också där, således med vissas resonemang så var de också arrangör, men det talas det inte högt om, statshemligheter för vissa invigda(så säg inget) :)

Tror det var Påven tillsammans med Sverige som arrangerade. Det sägs ju nästan rent ut i meningen "Ambassad vill varmt tacka Finnair, kolleger i utrikesministeriet, EU-delegationen i Thailand, thailändska utrikesministeriet och andra partner som hjälpte till att genomföra flygningen.".

 

Se, andra partner = Påven (och svenska UD). Det vet ju alla som förstår nåt...👍

Link to comment
Dela på andra sajter

Snällt av finnarna att det gick att boka hela vägen till Stockholm med ett direkt anslutande flyg. I och för sig bor det väl en och annan finne i Stockholm, men i alla fall. Tack så mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev spooncreek:

Snällt av finnarna att det gick att boka hela vägen till Stockholm med ett direkt anslutande flyg.

Med 95 betalande passagerare så fyllde de väl ett plan tillräckligt för att Finnair skulle tjäna pengar på det, är liksom deras verksamhet, tror inte flyger av ren snällhet, även om det skulle vart rätt käckt.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev spooncreek:

Snällt av finnarna att det gick att boka hela vägen till Stockholm med ett direkt anslutande flyg. I och för sig bor det väl en och annan finne i Stockholm, men i alla fall. Tack så mycket.

Finnair flyger fortfarande på Arlanda så är väl inget konstigt med det. 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minutes ago, Soengsang said:

Driv inte med mig..... ;)

Såhär såg det ut när finnarna ville vara snälla nog att skicka mig hela vägen till Stockholm, naturligtvis utan någonsomhelst svensk officiell inblandning....den som inte bara tycker utan dessutom har sökt andra alternativ för att resa från Thailand till Sverige den senaste månaden kan också notera och jämföra priset. Men, jag fattar förstås ingenting....

 

image.thumb.png.1e76f80853838b5837c7154a761211f0.png

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev spooncreek:

Såhär såg det ut när finnarna ville vara snälla nog att skicka mig hela vägen till Stockholm, naturligtvis utan någonsomhelst svensk officiell inblandning....den som inte bara tycker utan dessutom har sökt andra lternativ för att resa från Thailand till Sverige den senaste månaden kan också notera och jämföra priset. Men, jag fattar förstås ingenting....

 

image.thumb.png.1e76f80853838b5837c7154a761211f0.png

Och där förstår jag inte riktigt ditt problem, var det fullt, dyrt eller ville du inte åka?

 

Priser på flighter ändras automatiskt beroende på flygens fyllnadsgrad, medans särskilt chartrade flighter kan ha fasta priser..... som den som Finska UD medverkade i tex. och där de även via Svenska UD/Ambassaden erbjöd Svenskar att resa och på så sätt fylla planet och hålla ned priset, bra jobbat där!

Men och andra sidan förstår jag inte riktigt varför länders UD ska hjälpa medborgare hem, det finns ju dagliga reguljära flighter, och alla har ju haft lång tid på sig att ta sig hem om nu de måste det.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minutes ago, Soengsang said:

Med 95 betalande passagerare så fyllde de väl ett plan tillräckligt för att Finnair skulle tjäna pengar på det, är liksom deras verksamhet, tror inte flyger av ren snällhet, även om det skulle vart rätt käckt.

Jamen utmärkt, då har vi löst knuten, Det var ett kommersiellt baserat flyg, visserligen jävligt billigt jämfört med alternativen men i alla fall. Då gjorde väl inte finska UD någon större insats heller, de liksom bara informerade om flyget till finska medborgare i Thailand, och stod där sen på flygplatsen och tog emot dem. Typ som svenska UD då?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev spooncreek:

Jamen utmärkt, då har vi löst knuten, Det var ett kommersiellt baserat flyg, visserligen jävligt billigt jämfört med alternativen men i alla fall. Då gjorde väl inte finska UD någon större insats heller, de liksom bara informerade om flyget till finska medborgare i Thailand, och stod där sen på flygplatsen och tog emot dem. Typ som svenska UD då?

Perfekt, eller kan det vara så att Finska UD gjorde det i samarbete med Finnair där de även gav svenska medborgare möjligheten att köpa biljett, jag vill gärna tyda det rödmarkerade så?

Screenshot_2020-04-18-16-41-23-234.jpeg.4abb01d33c257f1b599e5df3d112a152.thumb.jpeg.49ac35e6589b98c1741624ae3cb6a61e.jpeg

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minutes ago, Soengsang said:

Och där förstår jag inte riktigt ditt problem, var det fullt, dyrt eller ville du inte åka?

 

Priser på flighter ändras automatiskt beroende på flygens fyllnadsgrad, medans särskilt chartrade flighter kan ha fasta priser..... som den som Finska UD medverkade i tex. och där de även via Svenska UD/Ambassaden erbjöd Svenskar att resa och på så sätt fylla planet och hålla ned priset, bra jobbat där!

Men och andra sidan förstår jag inte riktigt varför länders UD ska hjälpa medborgare hem, det finns ju dagliga reguljära flighter, och alla har ju haft lång tid på sig att ta sig hem om nu de måste det.

Mitt problem är ditt och andras gnäll över att det faktiskt fixades fram flyg (inte det första för övrigt) där UD medverkade till  att svenskar som så önskar hade en möjlighet att kunna flyga hem till en rimlig peng. Bra av UD, och rätt smart att dela plan med tyskar och finnar. Vars respektive  UD uppenbarligen gjorde samma bedömningar av ett delat behov. Kostnad för skattebetalarna? Antagligen en del arbetstid på UD-personal. Känns rimligt. 

Därmed inte sagt att det inte gått att flyga hem på andra sätt och tidigare, vilket också de flesta som velat gjort.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev spooncreek:

Mitt problem är ditt och andras gnäll över att det faktiskt fixades fram flyg (inte det första för övrigt) där UD medverkade till  att svenskar som så önskar hade en möjlighet att kunna flyga hem till en rimlig peng. Bra av UD, och rätt smart att dela plan med tyskar och finnar. Vars respektive  UD uppenbarligen gjorde samma bedömningar av ett delat behov. Kostnad för skattebetalarna? Antagligen en del arbetstid på UD-personal. Känns rimligt. 

Hade det vart kris, inga flyg gått eller varit fullsatta hade jag hållit med dig, men eftersom det går dagliga flyg nu som det finns plats(iaf för ett par dagar sen fanns det plats) på så tycker jag nog inte detta var nödvändigt, men ok käckt för de som vill resa hem.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Nu har jag faktiskt jobbat i källaren på UD i en hel månad så jag vet nog hur dom jobbar, så det så 😏

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minutes ago, Soengsang said:

Hade det vart kris, inga flyg gått eller varit fullsatta hade jag hållit med dig, men eftersom det går dagliga flyg nu som det finns plats(iaf för ett par dagar sen fanns det plats) på så tycker jag nog inte detta var nödvändigt, men ok käckt för de som vill resa hem.

Visst, men några inlägg upp så skulle du ha det till att flyget var kommersiellt och att Finnair tjänade pengar på det. Då handlar det väl inte om nödvändighet utan om marknadskrafterna. Hur ska du ha det?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev spooncreek:

Visst, men några inlägg upp så skulle du ha det till att flyget var kommersiellt och att Finnair tjänade pengar på det. Då handlar det väl inte om nödvändighet utan om marknadskrafterna. Hur ska du ha det?

Klart det är kommersiellt, det har ju även de Svenska plan som hämtat folk vart, men inte schemalagda reguljära flighter....är väl rätt uppenbart?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Just now, Soengsang said:

Klart det är kommersiellt, det har ju även de Svenska plan som hämtat folk vart, men inte schemalagda reguljära flighter....är väl rätt uppenbart?

Du ändrade dig igen. Fantastiskt.! :-) 

Link to comment
Dela på andra sajter

I Knasens svar står det EU är med och betala om det gäller medborgare från mer än en medlemsstat.

Det gör kanske att priset gick att hålla nere.

 

Finnair.thumb.JPG.dc084950988f1fbacb8e30724d385d79.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev spooncreek:

Du ändrade dig igen. Fantastiskt.! :-) 

Vad är ändrat, vad är det du inte förstår?

Kommersiellt=vinstdrivande

Chartrat = Beställd enstaka resa

Schemalagt=reguljär resa på förutbestämd tidtabell

Subventionerat=någon annan betalar

 

Exakt vad är det du inte förstår?

 

Hur som så ser jag inte annat att det var Finska UD som var initiativtagare till detta, så nog om det från min sida nu......

 

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minutes ago, Soengsang said:

Vad är ändrat, vad är det du inte förstår?

Kommersiellt=vinstdrivande

Chartrat = Beställd enstaka resa

Schemalagt=reguljär resa på förutbestämd tidtabell

Subventionerat=någon annan betalar

 

Exakt vad är det du inte förstår?

 

No shit? och hur har det att göra med vår diskussion just nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det vet ju alla att Sverige hjälper inte en enda äkta svensk...

 

 

bara alla batikhäxors älskare med 20" som kommer med alla hemliga plan i från Gambia som landar 10 stycken varje dag

 

 

/Enis med liten Penis 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Enis:

Det vet ju alla att Sverige hjälper inte en enda äkta svensk...

 

 

bara alla batikhäxors älskare med 20" som kommer med alla hemliga plan i från Gambia som landar 10 stycken varje dag

 

 

/Enis med liten Penis 

Är inte den avlägsnad?(Penisen)

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...