Jump to content
IGNORERAD

Färja Mellan Pattaya Och Hua Hin.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

  • Svar 37
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Scandinaviancorner

    5

  • JH

    4

  • ban99arne

    3

  • Tallviking

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Den båten skulle inte jag vilja åka med om det blåser över 5 m/s

Ser ut som en typisk snabbfärja för lugna vatten med katamaranköl

Minsta vågor så blir den båten antingen extremt obehaglig eller rent av farlig att åka med på öppet hav som det handlar om här. En mer lång enkölsbåt skulle vara mer lämplig för den typen av rutt.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser ut att vara samma typ som trafikerar Samui och Koh Pagnyan/ Koh Tao, 2005 fick en av dem haveri på ena motorn med påföljd att den helt sonika kapsejsade, så, nej tack, håller med Tallviking, inte ut på öppet hav med en sådan.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

En lysande ide att förkorta restiden genom att undvika omvägen via Bangkok, landkrabbor och bonnläppar håller sig lämpligen till landsvägen.

Kapten Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul med folk som vill och framförallt vågar investera och satsa i ett land som Thailand.

Men att redan "dissa" verksamheten som vissa gör här tyder mer på avundsjuka att andra vågar men inte dom själva.

Önska honom istället lycka till med satsningen för det tänker jag göra.

:great:

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Själv kommer jag tveklöst att föredra färjan, och ser fram emot en fin tur.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, visserligen ser skepparen ut som en Götlaborgare med sin skepparkrans och mössa.

Han kan dock vara kompentent nog ändå.

Kapten Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ingen uppfattning om sakerheten men fragan ar vilka som ar hans malgrupp? Det jag har sett av Pattaya och Hua Hin sa verkar det vara aningen olika klientel som haller till pa respektive plats.

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, fast det skall ju öppna en Seven Eleven i Hua Hin inom kort, tills dess får di hålla till på kajen.

Pressbyristen Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Katamaranen blir byggd i Pattaya av en båtbyggare. Om det är bra vet inte jag1zgarz5.gif. ägaren av båten är en svensk "nisse" som inte vet något om båtar. de säger att båten ska ta 60 pers. liten bar inne. de har problemer med båtens tyngdvikt båten lutar frammåt. farligt farligt. den skulle vara i vattnet för 6 månader sedan. nu vet dom inte när den kommer.unsure.gif så bilen är nog det bästa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailändska bukten är ett hav som liknar Östersjön i sin bottentopografi och genomsnittsdjup

Båda har på grund av det relativt låga djupen (i snitt ca 50 meter) väldigt obehaglig vågbildning med korta och spetsiga samt oregelbundna vågor som är extremt obehagliga att köra den här typen av båt i

De Vaxholmsbåtar som ibland kommer ut på de större fjärdarna i Stockholm och ytterkanten av skärgården med liknande skrovkonstruktioner får direkt problem vid dåligt väder

Jag har själv jobbat med fartyg i storleksklassen 20-50 meter i 20 år och dom kommer garanterat få problem med den där båten på den rutten med den bottentopografin och det väder som ofta råder i bukten

Jag skulle aldrig våga åka med den i alla fall. Oavsett hur mycket Beer Chang dom serverar

Skulle något hända så är det de alkoholberusade som dör först dessutom av flera anledningar.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Katamaranen blir byggd i Pattaya av en båtbyggare. Om det är bra vet inte jag .. ägaren av båten är en svensk "nisse" som inte vet något om båtar. de säger att båten ska ta 60 pers. liten bar inne. de har problemer med båtens tyngdvikt båten lutar frammåt. farligt farligt. den skulle vara i vattnet för 6 månader sedan. nu vet dom inte när den kommer.

Tycker det låter som "Thai Standard" tycker jag , inget att oroa sig för alltså & vad det gäller viktfördelnings problemet så får dom väl trycka ner några feta falang kärringar i bakänden , dom hör ju hemma i Hua Hin endå trots allt! :P

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis som Atom så undrar jag vem som ska åka med den?

Folk som åker till Pattaya har normalt sett inget intresse av att besöka Hua Hin och de som åker till Hua Hin vill definitivt inte åka till Pattaya?

Det har provats förr med en färja mellan dessa två pittoreska fiskebyar och underlaget räckte inte till då och jag har svårt att se det lyckas idag. Men får väl ändå önska dem lycka till!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Precis som Atom så undrar jag vem som ska åka med den?

Folk som åker till Pattaya har normalt sett inget intresse av att besöka Hua Hin och de som åker till Hua Hin vill definitivt inte åka till Pattaya?

Det har provats förr med en färja mellan dessa två pittoreska fiskebyar och underlaget räckte inte till då och jag har svårt att se det lyckas idag. Men får väl ändå önska dem lycka till!

Hej

Jag är inte lika säker på att underlaget inte räcker till, numera är det fler turister på båda sidor av bukten.

Och jag tror att andelen aktiva turister har ökat som vill se lite mer och gärna åka ut på turer.

Men att båten blir bekväm och inte gör folk som är ovana med sjön sjösjuka lätt är viktigt.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Har svårt att se barrävarna i Pattaya skumpa runt på havet i ett par timmar bara för att komma på att det inte finns några bänkar utanför 7-11 i Hua Hin.

Turistklientelet på dessa två orter finns på vars en ände på skalan och har svårt att se något som talar för att båten ska bli en succé. Det har som sagt provats förr med uselt resultat och nedläggning inom ett par månader.

Sen såg ju inte båten ut som den mest stabila farkosten heller...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det stämmer att det fanns färja förr mellan Pattis och Hua Hin, men det gick inte bra.

Och tyvärr, jag tror, att även om det är fler turister här nu, så håller det nog inte så länge.

Barnfamiljerna kommer ju inte att åka båt över bukten, inte bargrabbarna heller.

Sen finns det ju inte så många turister kvar.

Möljis

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste ju vara till för bargrabbarna som har hamnat på fel sida och vill smita ifrån familjen en stund.

Kanske kan säga till frugan att man beställt en fisketur.. :blink:

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste ju vara till för bargrabbarna som har hamnat på fel sida och vill smita ifrån familjen en stund.

Kanske kan säga till frugan att man beställt en fisketur.. :blink:

Jag brukar köra med att jag bara ska hämta potatis i Chiang Mai .. värst är väl när man måste ringa efter en vecka & be om mera pengar! haha :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju någon/några som skulle starta detta för något år sedan. Ett par dagar efter att färjan hamnade i vattnet brann den upp innan premiärturen. Är väl en hel del personer som tjänar pengar på landtransporter...

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl en hel del personer som tjänar pengar på landtransporter...

Ja men inte på transporter mellan Hua Hin & Pattaya , det kan vi ju läsa här klart & tydligt! :rtfm:

555 :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter kanon! Som ö-bo har man saltvatten i ådrona och vill ut på havet så fort man ser en båt...

inte för att jag längtar till Pattaya men det är väl skoj men en båttur när man tröttnat på hemmapubliken.

Blir väl Hua Hin´s svar på Ålandskryssning. Med gott sällskap och kall öl kan det vara riktigt trevligt.

men man får väl överväga om man skall dra på sej flytoverall innan man äntrar fartyget :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Gick ju även färja mellan Pattaya -Bangkok i mitten på 90 talet åkte med från pattis till bkk billigt var det

men ingen lönsamhet tydligen för den lades ner efter några månader

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...