Jump to content
IGNORERAD

Vart ska man ta vägen


Esspe

Recommended Posts

En månad kvar till bokad hemresa. Om den blir av vet man ju inte och frågan är om man vill till Sverige öht nu. Är hemma i Korat nu och vi skulle ha åkt till Vietnam om ett par dagar men det föll ju bort för ett tag sen. Stanna i Korat en månad till har jag ingen lust med. Det sociala livet går ju på sparlåga, kan inte ens få en massage här nu och poolerna är tydligen stängda. Samma är det ju i Pattaya, Phuket och Bangkok vad jag förstår. Så vart ska man åka nu? Koh Samui, kan det vara ett alternativ. Har inte sett att dom infört några restriktioner där? Koh Phangngan och Koh Tao kanske också kan vara ett alternativ? Hua Hin, hur ser det ut där?

 

Plattan i HH har tydligen stängt.

Ändrades av Esspe

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter i samma sits.Men jag sticker upp till Chiang Mai ,det skall ju vara vackert i alla fall

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev 390:

Sitter i samma sits.Men jag sticker upp till Chiang Mai ,det skall ju vara vackert i alla fall

 

Men helt öde...

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev samet:

Men helt öde...

Vet du hur det ser ut på Koh Samed nu?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Esspe:

Vet du hur det ser ut på Koh Samed nu?

Stillsamt... allt är som vanligt, inga nedstängningar osv... men är väldigt lite folk. 

 

Risken är att det blir en anstormning av ungdomar nu när skolorna stänger. Normalt sett är "sommarlovet" en period då ön är ett populärt utflyktsmål för de sommarlovslediga. 

 

Nu kanske de inte reser i dessa Coronatider, å då förblir det väldigt stillsamt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Esspe:

En månad kvar till bokad hemresa. Om den blir av vet man ju inte och frågan är om man vill till Sverige öht nu. Är hemma i Korat nu och vi skulle ha åkt till Vietnam om ett par dagar men det föll ju bort för ett tag sen. Stanna i Korat en månad till har jag ingen lust med. Det sociala livet går ju på sparlåga, kan inte ens få en massage här nu och poolerna är tydligen stängda. Samma är det ju i Pattaya, Phuket och Bangkok vad jag förstår. Så vart ska man åka nu? Koh Samui, kan det vara ett alternativ. Har inte sett att dom infört några restriktioner där? Koh Phangngan och Koh Tao kanske också kan vara ett alternativ? Hua Hin, hur ser det ut där?

 

Plattan i HH har tydligen stängt.

Samui har samma restriktioner. Alla barer osv har stängt. Eldorado i Lamai har dock fortfarande öppet så det kan varmt rekommenderas.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev gst:

His Hin allt nerstängt enligt rapport från kompis, inklusive Baan Khun Por :(

Bkp är inte helt nerstängt matbås och barer har öppet men dom har möblerat om så man får bara sitta vid vartannat bord men väldigt lite folk igår kväll, soi 80 och bintan är stängda ja det va någon som hade lite tjuvöppet 😎restauranger är öppet som vanligt än så länge

 

//matz

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev matz:

Bkp är inte helt nerstängt matbås och barer har öppet men dom har möblerat om så man får bara sitta vid vartannat bord men väldigt lite folk igår kväll, soi 80 och bintan är stängda ja det va någon som hade lite tjuvöppet 😎restauranger är öppet som vanligt än så länge

 

//matz

Hur länge ska du vara kvar där?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev samet:

Stillsamt... allt är som vanligt, inga nedstängningar osv... men är väldigt lite folk. 

 

Risken är att det blir en anstormning av ungdomar nu när skolorna stänger. Normalt sett är "sommarlovet" en period då ön är ett populärt utflyktsmål för de sommarlovslediga. 

 

Nu kanske de inte reser i dessa Coronatider, å då förblir det väldigt stillsamt. 

Kanske kunde vara nåt då. Fick besked om inställt flygfrån Thai i morse. Ingen ombokning så dom har nog ställt in hela april och maj nu.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Esspe:

Hur länge ska du vara kvar där?

Sitter nog kvar här så länge som möjligt men kör upp till korat runt den 19 april kollade vårat flyg den 24 april och det verkar gå men dom har bytt plan till A350

 

//matz

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev matz:

Sitter nog kvar här så länge som möjligt men kör upp till korat runt den 19 april kollade vårat flyg den 24 april och det verkar gå men dom har bytt plan till A350

 

//matz

Så var det för mig med först. Planbyte och ny plats. Nu ställde dom in helt. Hade det gått plan borde dom ha bokat om oss men det har dom inte gjort och det verkar vara många som råkat ut för samma sak. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Koh Changer

Sen igår kväll och fram till 2/4 till att börja med ska alla barer och massageställen stängas här på Koh Chang. En del turister kvar än så länge, frågan är bara vart dom ska ta vägen på kvällarna. Samma här med matställen, dom håller öppet, men med avstånd mellan borden och ingen alkohol så man inte blir sittande länge😁

Pessimist blir inte besviken

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Koh Changer:

ingen alkohol så man inte blir sittande länge

Hahaha vilka nötter, så som det skulle hjälpa.....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Esspe:

Kanske kunde vara nåt då. Fick besked om inställt flygfrån Thai i morse. Ingen ombokning så dom har nog ställt in hela april och maj nu.

 

Du har inte blivit ombokad?

Du flyger till Kastrup va?
Verkar som de ställt in BKK-CPH helt nu i april och maj. Kan bero på Danskarnas stängda gräns.


Transit på/till CPH är tillåten. Vill du komma ut från flygplatsen måste du vid boarding kunna visa tågbiljett till Sverige eller att du har bilen parkerad på flygplatsen. Går bra att flyga vidare såklart. 

 

I april verkar även alla flyg till ARN vara inställda. 

2 plan i veckan till OSL

2 plan i veckan till ZRH

6 plan i veckan till MUC

7 plan i veckan till FRA

7 plan i veckan till LHR


I maj går det 3 plan i veckan till OSL
3 plan i veckan till ARN
2 plan i veckan till ZRH
6 plan i veckan till MUC
7 plan i veckan till FRA

7 plan i veckan till LHR

 

Nu har jag inte detaljgranskat samtliga destinationer samtliga veckor utan detta är principen jag kunde se.

 

Kan ju såklart förändras, vilket vi mer eller mindre får räkna med. 


Så nog finns det sätt att komma hem.
Min resa i maj till ARN blev inställd men ombokades enkelt till dagen innan.

Här kan du söka och se vilka avgångar och alternativ som finns:

https://www.thaiairways.com/en/news/news_announcement/news_detail/coronavirus.page

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter i samma sits.Men jag sticker upp till Chiang Mai ,det skall ju vara vackert i alla fall

Upp i Bergen runt CM kunde det vara vackert...men luftföroreningen är så dja kraftig så du se inte mycket.

Barer, Masugnsställen, Biografer, Poler mm är stängt här också och runt 40 grader C på em..

Song kran är inställt i stan (hur dom nu ska lyckas med det)

Och nästan inte en kotte här 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev hasseryd:

Sitter i samma sits.Men jag sticker upp till Chiang Mai ,det skall ju vara vackert i alla fall

Upp i Bergen runt CM kunde det vara vackert...men luftföroreningen är så dja kraftig så du se inte mycket.

Barer, Masugnsställen, Biografer, Poler mm är stängt här också och runt 40 grader C på em..

Song kran är inställt i stan (hur dom nu ska lyckas med det)

Och nästan inte en kotte här 

Vet några som flytt CM just pga luften nu.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev samet:

 

Du har inte blivit ombokad?

Du flyger till Kastrup va?
Verkar som de ställt in BKK-CPH helt nu i april och maj. Kan bero på Danskarnas stängda gräns.


Transit på/till CPH är tillåten. Vill du komma ut från flygplatsen måste du vid boarding kunna visa tågbiljett till Sverige eller att du har bilen parkerad på flygplatsen. Går bra att flyga vidare såklart. 

 

I april verkar även alla flyg till ARN vara inställda. 

2 plan i veckan till OSL

2 plan i veckan till ZRH

6 plan i veckan till MUC

7 plan i veckan till FRA

7 plan i veckan till LHR


I maj går det 3 plan i veckan till OSL
3 plan i veckan till ARN
2 plan i veckan till ZRH
6 plan i veckan till MUC
7 plan i veckan till FRA

7 plan i veckan till LHR

 

Nu har jag inte detaljgranskat samtliga destinationer samtliga veckor utan detta är principen jag kunde se.

 

Kan ju såklart förändras, vilket vi mer eller mindre får räkna med. 


Så nog finns det sätt att komma hem.
Min resa i maj till ARN blev inställd men ombokades enkelt till dagen innan.

Här kan du söka och se vilka avgångar och alternativ som finns:

https://www.thaiairways.com/en/news/news_announcement/news_detail/coronavirus.page

 

Haha du börjar redan få tid över ser jag.

Nu förväntar vi oss stiliga xlsx doc på detta i sann S711 anda 🤣🤣🤣🤣

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev hasseryd:

Luften är väl en av de få anledningarna att åka hem till Sverige. 

Men faktiskt så var siffrorna sämre i Gävle igår på eftermiddagen svensk tid  än i Ron Phibun där vi har kåken.

 

Screenshot_20200321-113614_AirVisual.thumb.jpg.15ec726d30fafe3ee6772566010525d3.jpg

 

Screenshot_20200321-113633_AirVisual.thumb.jpg.6053c5cf926151467aa4eb51e12ffcc7.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska åka hen 18 april och är mest oroad att de slutar flyga. Åker med Qatar, de har bokat om oss 2ggr redan. Vad säger panelen, ska man vara orolig att de inte flyger?

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Olle:

Ska åka hen 18 april och är mest oroad att de slutar flyga. Åker med Qatar, de har bokat om oss 2ggr redan. Vad säger panelen, ska man vara orolig att de inte flyger?

Thai verkar iaf ha beslutat hur dom ska hantera det. CPH helt inställd april och maj. ARN drar dom ner på antalet flighter.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Esspe:

Thai verkar iaf ha beslutat hur dom ska hantera det. CPH helt inställd april och maj. ARN drar dom ner på antalet flighter.

CPH är säkerligen baserat på att deras personal inte får lämna flygplatsen pga. danskarnas "stängda gräns". Resor till CPH bokas om till att få ett byte på ARN eller OSL dit man flyger. 

 

London, Frankfurt behåller de 7 dagars trafik. Munchen har även de många plan. Så nog finns det ordentligt med flyg för att komma hem. 

 

Dessa kärror som går nu behövs för fraktens skull så har svårt att se att de skulle minska ännu mer. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...