Jump to content
M33

I Coronatider

Recommended Posts

Esspe

Hur är det med kostnaden om man åker på Corona? Står thailändska staten för kostnaderna? Verkar onekligen så även om dom i första hand vill att man ska använda sin försäkring. Verkar iaf som om thai går skadeslösa men tycker det verkar lite luddigt, vilket kanske är meningen?

https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/1893690/hospitals-warned-not-to-bill-for-covid-19-care

• Ge karma 1
  • Fint 1

SatanG
Posted (edited)
1 timme sedan, skrev Esspe:

Hur är det med kostnaden om man åker på Corona? Står thailändska staten för kostnaderna? Verkar onekligen så även om dom i första hand vill att man ska använda sin försäkring. Verkar iaf som om thai går skadeslösa men tycker det verkar lite luddigt, vilket kanske är meningen?

https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/1893690/hospitals-warned-not-to-bill-for-covid-19-care

Gissningsvis borde andra länder kunna pressa rätt hårt här, jag menar varför ska thai få vård i Europa om vi europeer blir uteslutna härnere.

Men ser ju som vi får hjälp vare sig vi är försäkrade eller inte för Covid.

/ SatanG 

Edited by SatanG
  • Ge karma 1

Esspe

Ännu i en i en lång rad som haft Corona. Låst artikel men citerar det viktigaste. Alla dör inte.

https://www.sydsvenskan.se/2020-03-15/hon-ar-frisk-fran-covid-19-jag-smog-ut-nar-grannarna-inte

– Jag trodde att jag känt av höjdsjuka i Dolomiterna, för jag blev lite illamående och kände att det gjorde ont i bihålorna. Och så hade jag lite snuva och ont i pannan, men det var allt. Ingen feber, berättar Eva Holm.

• Ge karma 1

janne_h
Ännu i en i en lång rad som haft Corona. Låst artikel men citerar det viktigaste. Alla dör inte.

https://www.sydsvenskan.se/2020-03-15/hon-ar-frisk-fran-covid-19-jag-smog-ut-nar-grannarna-inte

– Jag trodde att jag känt av höjdsjuka i Dolomiterna, för jag blev lite illamående och kände att det gjorde ont i bihålorna. Och så hade jag lite snuva och ont i pannan, men det var allt. Ingen feber, berättar Eva Holm.

Ligger bakom betalvägg.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

Captain Morgan
10 hours ago, Tommy said:

I Singapore, som inte tilläts vara en del av Malaysia när britterna lämnade (OK, malajerna har ångrat sej sedan dess) så gör regeringen vad de kan för att begränsa muslimernas inflytande...

Muslimer tillåts deltaga i Singapores försvar, men försök hitta en (1) stridspilot eller fartygschef i deras Flotta, som är muslim, Singapores regering fattar att religionen är viktigare än nationaliteten för vissa, och vill inte se en massa Stridskrafter avvika till Malaysia när de kommer i krig.

MVH

Inshallah!

• Haha 1

Captain Morgan
10 hours ago, Bananen said:

Det har dom redan gjort, det startades i höstas och heter "nyans", socialdemokraterna lär nog förlora några procent i nästa val antar jag..

Nu startar vi partiet för landets förorter

Uteslutne centerpartisten: De etablerade partierna har svikit det mångkulturella samhället

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/50OLyK/nu-startar-vi-partiet-for-landets-fororter

Inshallah!

audirs2
4 minuter sedan, skrev Captain Morgan:

Inshallah!

Ramallah!!😋

• Ge karma 1

Esspe
45 minuter sedan, skrev janne_h:

Ligger bakom betalvägg.

Ja jag skrev det.

• Fint 1

Kenneth4618
Posted (edited)
2 timmar sedan, skrev janne_h:

Ligger bakom betalvägg.

Varför inte läsa inläggen innan man svarar ?

Edited by Kenneth4618
  • Fint 2

Kenneth4618

Var iväg till Biltema och Axfood vid lunchtid.   Märkte ingen större skillnad då det nästan normal trafik

och gott om folk på lunchställerna.  Lite mindre med folk på Biltema men inte tomt,  satt även en del folk på fiket. 

Rillex
Posted (edited)

Tog en promenad runt Vinterviken och Trekanten efter lunchen var som en söndag massor av folk, gamla, unga och snygga jag förstås 😉

Edited by Rillex
  • Ge karma 5
  • Ojojoj 1
  • Fint 1

Jed
Posted (edited)
8 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Var iväg till Biltema och Axfood vid lunchtid.   Märkte ingen större skillnad då det nästan normal trafik

och gott om folk på lunchställerna.  Lite mindre med folk på Biltema men inte tomt,  satt även en del folk på fiket. 

Som det såg ut i Borlänge på Biltema i fredags, enstaka kund bara.

IMG_20200401_102501.jpg

Edited by Jed
Felstavning
  • Ge karma 4
  • Fint 2