Jump to content
M33

I Coronatider

Recommended Posts

Soengsang

Full rulle här, scheduled fram till sista dagen i april, har aldrig vart med om att ha så bra framförhållning.

Allt ”bra” också, dvs välbetalda resor för bolaget och även mig.

Det sura är väl att man i nuläget inte har den blekaste aning om när man kommer hem. 
Men det finns nog de som har det värre och kommer att få det värre i dessa tider som väntar, så jag klagar inte.

• Ge karma 10
  • Buu 1

dandic

Men många tror att allt är dött, 

Jag vill bara säga att industrin är i full ståfräs.

• Ge karma 2

GreenValley
28 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Jag jobbar hemifrån.......

Idag kom jag två timmar försent till jobbet...........:559bdc2ee8b8a_yaehamnotdurnk: :rotfl:

Vart gick du och lunchade?

M33
2 minuter sedan, skrev dandic:

Men många tror att allt är dött, 

Jag vill bara säga att industrin är i full ståfräs.

Det beror helt på i vilken bransch och konjunktur du är. Många länder och företag har full produktion, andra har materialbrist, stängt pga restriktioner eller ingen försäljning. Vissa har väldigt låg försäljning nu, andra har en förskjutning och en del får täcka upp för det som inte Kina kunde leverera i början av Q1.

Så att avgöra om industrin har ståfräs eller inte kräver viss insyn, gissar att du saknar den. Jag har den absolut inte men ser ändå skillnaderna. 

• Ge karma 1
  • Fint 1

GreenValley
35 minuter sedan, skrev M33:

Det var rimligare :) Jag kan göra +5h / vecka utan ersättning fast det hamnar per automatik i flex / kompsaldot. Allt över 30 min vid in/utstämpling kräver övertid betald / övertid komp eller kompledig nuförtiden. Förr var det manuellt då satte jag aldrig upp något under 1h.

Fast nu var tråden om Corona så jag tipsar om ett jävligt kul spel, rekas vid eventuell karantän.

Couronne-sweden.thumb.jpg.2359d0da94f32e40c873702676ddac0f.jpg

Ett sådant hade mina föräldrar så jag har spelat!

• Ge karma 1

dandic
21 minuter sedan, skrev M33:

Det beror helt på i vilken bransch och konjunktur du är. Många länder och företag har full produktion, andra har materialbrist, stängt pga restriktioner eller ingen försäljning. Vissa har väldigt låg försäljning nu, andra har en förskjutning och en del får täcka upp för det som inte Kina kunde leverera i början av Q1.

Så att avgöra om industrin har ståfräs eller inte kräver viss insyn, gissar att du saknar den. Jag har den absolut inte men ser ändå skillnaderna. 

Varför gissar du att jag saknar den insynen?

dandic
22 minuter sedan, skrev M33:

Du gissar det för att jag sa att jag jobbat 40 timmar övertid?

Kan du gissa mitt jobb också?

M33
9 minuter sedan, skrev dandic:

Varför gissar du att jag saknar den insynen?

7 minuter sedan, skrev dandic:

Du gissar det för att jag sa att jag jobbat 40 timmar övertid?

Kan du gissa mitt jobb också?

Såklart jag inte kan gissa dit jobb, det hade varit en oerhört låg chans att jag skulle få rätt baserat på de få ledtrådar du har gett.

Att du jobbar 40h övertid kan vara en hint om att du inte är chef på internationell nivå, då de inte jobbar övertid. De jobbar bara.

Så baserat på att du inte är chef på internationell nivå så gissar jag att du inte har insyn i mer än din bransch, och inom din region. Men jag kan ju ha fel.

• Ge karma 2
  • Gilla 1

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev Mankan:

Skulle gissa på att jag har mellan 45-50 per vecka i snitt men inget jag får betalt för tyvärr.

Precis!

Man kan jobba hur mycket som helst bara man inte får betalt för det. 

• Ge karma 1
  • Fint 1
  • Snurrigt 1
  • Haha 3

dandic
40 minuter sedan, skrev M33:

Såklart jag inte kan gissa dit jobb, det hade varit en oerhört låg chans att jag skulle få rätt baserat på de få ledtrådar du har gett.

Att du jobbar 40h övertid kan vara en hint om att du inte är chef på internationell nivå, då de inte jobbar övertid. De jobbar bara.

Så baserat på att du inte är chef på internationell nivå så gissar jag att du inte har insyn i mer än din bransch, och inom din region. Men jag kan ju ha fel.

Ok, så då tycker jag vi lyssnar på dig i fortsättningen,  

• Fint 2

M33
1 minut sedan, skrev dandic:

Ok, så då tycker jag vi lyssnar på dig i fortsättningen,  

Jag med! Skönt när alla kommer överens.

• Haha 6