Jump to content
M33

I Coronatider

Recommended Posts

Batting
1 minut sedan, skrev Bibben:

Ja, räcker att läsa dina inlägg så vet jag allt :)

Om vad?
Det räcker med att läsa dina inlägg så fattar jag noll.

• Ge karma 4
  • Fint 1

Tekkor

För att pigga upp i coronatråden bjuder jag på en gif som visar att det finns hopp...

a932b9_400.gif.9378f42dc7d87c141de0cad6695bcedb.gif

• Ge karma 1
  • Haha 4

Tallviking

Inga positiva effekter av hydroxiklorokin – tvärtom

Det finns inga fördelar med att ta malarialäkemedlen klorokin och hydroxiklorokin för den som vill skydda sig mot covid-19. Det visar en ny studie med 96 000 smittade patienter från hundratals sjukhus, rapporterar AFP.

– I stället pekar våra resultat på att det kan vara förknippat med en ökad risk för allvarliga hjärtproblem och en ökad risk att dö, säger forskningsledaren Mandeep Mehra.

Studien publiceras i The Lancet i dag. Läkemedlen har använts av flera länder i hopp om att det ska hjälpa mot coroanaviruset, och fick stor uppmärksamhet sedan USA:s president Donald Trump i veckan meddelade att han själv tar hydroxiklorokin.

https://omni.se/inga-positiva-effekter-av-hydroxiklorokin-tvartom/a/b5Ae13

• Ge karma 4

Bibben
1 timme sedan, skrev Batting:

Om vad?
Det räcker med att läsa dina inlägg så fattar jag noll.

Bra kombo då ;)

• Haha 1

jlh66
9 timmar sedan, skrev JJC:

Dejtade en tjej för många år sedan. Hon var pilot.

Hon kunde inte tänka sig att ha något seriöst med någon med lägre inkomst än henne.

Charmigt. Sprang på henne idag.. Arbetslös pga corona. Tjänar inte en spänn.

Jag frågade: "Lättraggat nu för tiden?" Kunde inte låta bli..😂

En rolig grej att berätta för grabbarna,men den är inte helt 100,eller hur😉

• Ge karma 3

Wanchai
14 timmar sedan, skrev Batting:

Idag fortsatte daddandet med alla stackars hemmajobbare. 
Det var P1 Morgon som hade reportage om hur påfrestande det kunde vara för förhållandet behöva umgås med sin sambo på vardagarna.
:31:
Den har man väl förhoppningsvis valt själv, eller?
Att behöva umgås med den konstiga killen som kör "Centerlessen" måste vara jobbigare.
Honom har jag inte valt själv.
Han går fram och åter på andra sidan om mitt stallage, mycket långsamt, och stannar ibland och glor på mig mellan pallarna.
Jag skulle mycket hellre stanna hemma, speciellt om jag valt en speciell liten flika som jag antas vilja vara tillsammans med.

Vad är det för fel på kontorspersonal?
Trivs dom inte hemma?
Jag lovar att jag gärna skulle byta med dem, jag trivs nämligen hemma.
Ja jag är klart avundsjuk, så Mankan behöver inte påpeka det! 

Inte lätt att vara vänsterbliven!

• Fint 1

Wanchai
8 timmar sedan, skrev Batting:

Hum...snöra in..Kommunist....Shangrila. Var befinner jag mig i tårtan?

Mitt i!

• Fint 1

Batting
7 timmar sedan, skrev Wanchai:

Inte lätt att vara vänsterbliven!

Sant, speciellt svårt bland efterblivna   :yahoo:

Mr Ning Ning

Corona skapar fest för råttor och gamar.

Gamar= Rika, globala företag, mm som köper in bra företag.

Råttor= Kriminella som hotar till sig och tar över små företag typ bilfirmor,krogar mm. 

• Ge karma 1
  • Ojojoj 1
  • Fint 1

Wanchai
2 timmar sedan, skrev Mr Ning Ning:

Corona skapar fest för råttor och gamar.

Gamar= Rika, globala företag, mm som köper in bra företag.

Råttor= Kriminella som hotar till sig och tar över små företag typ bilfirmor,krogar mm. 

Och svensson tittar på och knyter näven i byxfickan som vanligt och röstar enligt tradition som mor, far och fans moster som vanligt på... sossarna!

Konstigt att det inte blir förändring...

• Ge karma 6
  • Fint 2

spooncreek

Liknande dödstal på äldreboenden varje år
Antalet döda i covid-19 på äldreboenden har upprört både politiker och experter och tagits som en intäkt för att Sverige misslyckats med att skydda de äldsta och sköra. Men enligt Thomas Lindén på Socialstyrelsen är dödstalen på särskilda boenden inte uppseendeväckande mycket högre än under en vanlig influensasäsong.

– Om vi nu säger att vi inte lyckats skydda våra äldre på äldreboenden då är det snarlikt varje år i så fall, säger Thomas Lindén som är chef för avdelningen för kunskapsstyrning för hälso- och sjukvården på Socialstyrelsen.

På särskilda boenden har det i år dött lite över 11 000 personer under perioden januari till april. Under samma period 2019 var det knappt 10 000 personer som dog, enligt Thomas Lindén.

– Även om det är svårt och varje person som dör är sorg och tragedi så får man också se det stora perspektivet. Det är fler i år men det är ändå i samma storleksordning, säger ha
Ingen dödsdom
Han påpekar också att de flesta äldreboenden inte har några covidsmittade alls och att det finns kommuner som inte har en enda smittad på särskilt boende.

– Man kan också uttrycka det att av 100 personer över 70 som bor på särskilt boende är det två som dött av covid-19. Men man målar upp att det i princip är en dödsdom att ha sina äldre på äldreboende.

https://www.gp.se/nyheter/sverige/liknande-dödstal-på-äldreboenden-varje-år-1.28328747?fbclid=IwAR3HFkZE0bB2u-0Shz_3DhAjjVwip06uE5Yts2VL8386W0hBavYjP2Pvl8U

• Ge karma 6
  • Buu 1
  • Fint 2

Batting
On 2020-05-22 at 20:14, skrev GreenValley:

De kan väl resa bort någonstans?

Hum det är väl bara att hålla med Robban Broberg.

"Du kan aldrig resa bort från dig själv."
Men hemma borde man väl ändå kunna vara?

• Fint 1

Esspe
15 timmar sedan, skrev spooncreek:

Liknande dödstal på äldreboenden varje år
Antalet döda i covid-19 på äldreboenden har upprört både politiker och experter och tagits som en intäkt för att Sverige misslyckats med att skydda de äldsta och sköra. Men enligt Thomas Lindén på Socialstyrelsen är dödstalen på särskilda boenden inte uppseendeväckande mycket högre än under en vanlig influensasäsong.

– Om vi nu säger att vi inte lyckats skydda våra äldre på äldreboenden då är det snarlikt varje år i så fall, säger Thomas Lindén som är chef för avdelningen för kunskapsstyrning för hälso- och sjukvården på Socialstyrelsen.

På särskilda boenden har det i år dött lite över 11 000 personer under perioden januari till april. Under samma period 2019 var det knappt 10 000 personer som dog, enligt Thomas Lindén.

– Även om det är svårt och varje person som dör är sorg och tragedi så får man också se det stora perspektivet. Det är fler i år men det är ändå i samma storleksordning, säger ha
Ingen dödsdom
Han påpekar också att de flesta äldreboenden inte har några covidsmittade alls och att det finns kommuner som inte har en enda smittad på särskilt boende.

– Man kan också uttrycka det att av 100 personer över 70 som bor på särskilt boende är det två som dött av covid-19. Men man målar upp att det i princip är en dödsdom att ha sina äldre på äldreboende.

https://www.gp.se/nyheter/sverige/liknande-dödstal-på-äldreboenden-varje-år-1.28328747?fbclid=IwAR3HFkZE0bB2u-0Shz_3DhAjjVwip06uE5Yts2VL8386W0hBavYjP2Pvl8U

Nu verkar ju den värsta paniken ha lagt sig och det kommer fram lite mer nyanserade nyhetsartiklar också.

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/fler-ljusglimtar-viruset-inte-lika-farligt-som-befarat

• Ge karma 6