Jump to content
IGNORERAD

Åkte eller stannade hemma?


Chomphoo

Åkte ändå eller Stanna hemma. Lätt val för den som fick tillbaka biljettavgiften kanske eller för den som är orädd.   

34 röster

  1. 1. Hur gjorde du? Åkte trots UD avrådan, Stanna hemma med eller utan återbetalning av biljetter?

    • Åkte ändå
      12
    • Stanna hemma
      17
    • Osäker
      5


Recommended Posts

Rösta och skriv gärna motivering.

Om du hade avbeställningsskydd som gällde? Det räckte ju tyvärr inte med VISA kortets avbeställningsskydd i Coronafallet.

Trotsade du UD avrådan då försäkringar blev odugliga?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 128
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    19

  • Kenneth4618

    9

  • andrejsdenruskige

    9

  • Mankan

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andrejsdenruskige

Jag åkte inte....till Norge. 
3st resor som inte blev av och varje vecka framöver. 
Nu är det ju dumt att dyka upp på kontoret, då alla andra har hemmakontor. 
 

Hade gärna fått mina legs och poäng

Link to comment
Dela på andra sajter

Både kan och får jag lagligt köra fram och tillbaka till Italien (lastbil) varför då inte åka till Thailand?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer avboka New York, men inväntar att flyget blir inställt först så jag slipper avbokningsavgiften :) 

Hotellet avbokat redan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle åka till Dulin på EM-fotbollen vid midsommar med Camp Sweden,men det sket ju sig,får se vilka erbjudanden som dyker upp ang.detta.Blir det att boendet och biljetter fryses till 2021 så tar jag givitvis det,blir kanske värre med flyget (BA),inte fel att dansa små grodorna i Dublin heller. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara att acceptera. Först kom inresereglerna och dagen efter inställt flyg. Nu är prio 1 att hitta ett jobb då jag skulle haft semester egentligen. Inte så lätt när folk permiteras!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-03-19 at 09:58, skrev Drivern:

Skulle åka till Dulin på EM-fotbollen vid midsommar med Camp Sweden,men det sket ju sig,får se vilka erbjudanden som dyker upp ang.detta.Blir det att boendet och biljetter fryses till 2021 så tar jag givitvis det,blir kanske värre med flyget (BA),inte fel att dansa små grodorna i Dublin heller. 

Kommer du hem till Sverige i tid eller blir du fast "hemma"?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nyss hemkommen från Italien, vilken djävla röra!

Ingen säger ingen vågar går i närheten av en ann.

Vissa företag både öppnade och stängde kapellet, la frakthandlingarna på marken under en sten.

Fick kommunicera via telefonen.

Många serviceinrättningar stängda.

Troligtvis sista resan på länge eftersom ALLA företag skulle stänga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle åkt med Thai till Manila 3- 23 maj. 

Nu blir resan i Oktober eller över jul. 

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
2 timmar sedan, skrev pigge01:

Skulle åkt med Thai till Manila 3- 23 maj. 

Nu blir resan i Oktober eller över jul. 

Varför oktober?

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Varför oktober?

Tjejen har en vecka ledigt. 

Hon jobbar som lärare på statlig skola.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte inte den 20 februari till bkk.
Alla biljettpengar brann inne.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gick väl fan inte att åka...... Allt är ju stängt o inställt.

Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte innan UD´s avrådan den 10 mars och var planerad tillbaka den 27 mars. Men eftersom min flight med Qatar till Sverige ställdes in så var jag på deras kontor i måndags för att se hur vi skulle göra.

 

Tog bara 4 timmar att komma fram och eftersom man inte kunde sitta någonstans - alla restauranger var stängda ju - så stod där gott om folk i vestibulen på Exchange Tower. Träffade en svensk familj med en handikappad dotter som blev bortkörda av vakterna när de försökte sitta ner på en avsats. Jag skällde ut vakten på thai och när hans supervisor kom så var det nog okej att de satt ner ändå i väntan på sin tur eftersom  de hande en hadikappad dotter. Kanske den förbannade farangen som svor åt dem på thai påverkade undantaget...

 

Väl inne på kontoret på den 21 våningen fick jag vibbarna från tjejen bakom disken att det nog var bästa att dra så fort som möjligt, måndag kväll 19:30 via Doha till Köpenhamn kunde hon erbjuda, drygt 5 timmar till avgång alltså...

 

Klippte den och åkte hem och packade snabbt, via min favoritrestaurang och betalade min nota - de höll på att packa ihop lagret av vin och sprit inför stängningen - och löste notan och lade 5000 battingar till personalen att dela på.

 

Tror nämligen att det dröjer innan jag är tillbaka och de har nog ingen aning om hur svårt det kommer att bli för dem de närmsta månaderna.

 

Tips till er som ska flyga:

 

Har ni en biljett där det ser ut som om det ska gå ett plan, checka in online så fort det är möjligt, att du har en biljett betyder inte att du har en plats. Ska du flyga över CPH så ladda ner skånetrafikens app och köp en biljett in i Sverige, visa upp den vid incheckningen så är det inga problem att komma ombord.

 

Kom sen ihåg att fler dör av vanlig influensa än corona....(Obs, ironi för den som inte förstår)

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-03-25 at 10:37, skrev MaiChai:

Åkte innan UD´s avrådan den 10 mars och var planerad tillbaka den 27 mars. Men eftersom min flight med Qatar till Sverige ställdes in så var jag på deras kontor i måndags för att se hur vi skulle göra.

 

Tog bara 4 timmar att komma fram och eftersom man inte kunde sitta någonstans - alla restauranger var stängda ju - så stod där gott om folk i vestibulen på Exchange Tower. Träffade en svensk familj med en handikappad dotter som blev bortkörda av vakterna när de försökte sitta ner på en avsats. Jag skällde ut vakten på thai och när hans supervisor kom så var det nog okej att de satt ner ändå i väntan på sin tur eftersom  de hande en hadikappad dotter. Kanske den förbannade farangen som svor åt dem på thai påverkade undantaget...

 

Väl inne på kontoret på den 21 våningen fick jag vibbarna från tjejen bakom disken att det nog var bästa att dra så fort som möjligt, måndag kväll 19:30 via Doha till Köpenhamn kunde hon erbjuda, drygt 5 timmar till avgång alltså...

 

Klippte den och åkte hem och packade snabbt, via min favoritrestaurang och betalade min nota - de höll på att packa ihop lagret av vin och sprit inför stängningen - och löste notan och lade 5000 battingar till personalen att dela på.

 

Tror nämligen att det dröjer innan jag är tillbaka och de har nog ingen aning om hur svårt det kommer att bli för dem de närmsta månaderna.

 

Tips till er som ska flyga:

 

Har ni en biljett där det ser ut som om det ska gå ett plan, checka in online så fort det är möjligt, att du har en biljett betyder inte att du har en plats. Ska du flyga över CPH så ladda ner skånetrafikens app och köp en biljett in i Sverige, visa upp den vid incheckningen så är det inga problem att komma ombord.

 

Kom sen ihåg att fler dör av vanlig influensa än corona....(Obs, ironi för den som inte förstår)

Hade ingen biljett över bron när jag checkade in i Thailand, Han frågade men gick bra ändå. I Danmark dom frågade bara om jag skulle åka över bron.

Inte ens min sambo (thai) hade problem, som egentligen inte skulle bli insläppt om man skall hård dra det

Ändrades av wheels
tillägg
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-03-25 at 10:37, skrev MaiChai:

 

Kom sen ihåg att fler dör av vanlig influensa än corona....(Obs, ironi för den som inte förstår)

Jag är nog en av dem som inte förstår. (Jag tycker ditt uppmaning är helt relevant)

Du kanske menar en av flera tolkningar, för du menar väl inte ölen?

Du kanske menar att man dör inte av corona-viruset, utan av viruset orsakad lunginflamamtion t.ex. ?

 

Vi vet ju inte hur detta kommer att sluta, men jag hoppas och tror att vi även denna gång landar på dödstal mindre än de 500 -  2000 svenskar som varje år dör av de andra "vanliga" influensorna.

Hur det ser ut i andra länder vid liknande jämförelser, vet jag inte.

Men jag har väldigt svårt att förstå denna helt sanslösa globala hysterin för detta nya virus.

 

Kan det ha att göra med att politikerna har insett att det inte finns någon medicin mot detta virus ännu, och att de helt enkelt är rädda om sitt eget ömkliga arsle?

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
2 timmar sedan, skrev Sakhon:

Jag är nog en av dem som inte förstår. (Jag tycker ditt uppmaning är helt relevant)

Du kanske menar en av flera tolkningar, för du menar väl inte ölen?

Du kanske menar att man dör inte av corona-viruset, utan av viruset orsakad lunginflamamtion t.ex. ?

 

Vi vet ju inte hur detta kommer att sluta, men jag hoppas och tror att vi även denna gång landar på dödstal mindre än de 500 -  2000 svenskar som varje år dör av de andra "vanliga" influensorna.

Hur det ser ut i andra länder vid liknande jämförelser, vet jag inte.

Men jag har väldigt svårt att förstå denna helt sanslösa globala hysterin för detta nya virus.

 

Kan det ha att göra med att politikerna har insett att det inte finns någon medicin mot detta virus ännu, och att de helt enkelt är rädda om sitt eget ömkliga arsle?

 

Nu avlider tydligen även väldigt unga människor utan underliggande sjukdomar.  Friska och starka innan smittan.

 

Coronaviruset är betydligt farligare än den vanliga influensan.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
49 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Nu avlider tydligen även väldigt unga människor utan underliggande sjukdomar.  Friska och starka innan smittan.

 

Coronaviruset är betydligt farligare än den vanliga influensan.

 

BTT

 

Jag läste bara rubriken "Åkte eller stannade hemma" utan att reflektera att det var Corona det handlade om.

Jag tänkte bara rent generellt att du annars hade kommit in med "Stanna hemma tips" då det är din paradgren.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Nu avlider tydligen även väldigt unga människor utan underliggande sjukdomar.  Friska och starka innan smittan.

 

Coronaviruset är betydligt farligare än den vanliga influensan.

 

BTT

Vi snackar om ett fåtal och inte klargjort än om de hade svagt immunförsvar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
3 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

 

Jag läste bara rubriken "Åkte eller stannade hemma" utan att reflektera att det var Corona det handlade om.

Jag tänkte bara rent generellt att du annars hade kommit in med "Stanna hemma tips" då det är din paradgren.

Bifogar ett läkarintyg på mitt senaste laga förfall vad gäller min resa i februari i år

 

IMG_20200331_154410.thumb.jpg.d28032c08f251e4cff8cd006cdd4843d.jpg

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade bestämt redan innan coronan och fira sommarn hemma efter alla år. En stuga på västkusten är bokad😎

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Bifogar ett läkarintyg på mitt senaste laga förfall vad gäller min resa i februari i år

 

IMG_20200331_154410.thumb.jpg.d28032c08f251e4cff8cd006cdd4843d.jpg

 

Utfärdande av falska läkarintyg kan man misstänka...

 

1610570822_falskalkarintyg.thumb.JPG.40ea27dcb7ecad009801ed91ecb2fb80.JPG

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev Bibben:

 

Utfärdande av falska läkarintyg kan man misstänka...

 

1610570822_falskalkarintyg.thumb.JPG.40ea27dcb7ecad009801ed91ecb2fb80.JPG

Du är tydligen mer galen än vad jag faktiskt anat.

Ett under att du har tillgång till nätet på säter men du lyckas väl ibland sno åt dig någon vårdares mobil

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är tydligen mer galen än vad jag faktiskt anat.
Ett under att du har tillgång till nätet på säter men du lyckas väl ibland sno åt dig någon vårdares mobil
BTT
Nä, nu blev det fel igen, du ljuger som alltid. Tvärtom ska det vara.

Fakta ljuger ej, din s.k. läkare är lika mycket fejk som du är.




Skickat från Corona Island

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...