Jump to content
IGNORERAD

Otäck Upplevelse På Koh Samet

virgo

Recommended Posts

Nyligen hemkommen efter 10 dagar i Thailand. Ibland så mår man inte så bra efter en resa. Satt på stranden på Koh Samet i lördags och klämde en Chang. 15m från mig i den andra serveringen så blev en man skuten men 6 skott rakt framför ögonen på småbarn och vuxna. Det var en mycket otäck upplevelse. Restaurangägaren i den andra baren avrättar sin bror efter pengarbråk om land och annat enligt info vi fick senare. Ja vad ska man säga! Nu har man upplevt även det :no:

Enligt vissa Thailändare så är detta ganska vanligt i Thailand. Någon som har liknande upplevelse.

Nu var alla som jobbade på stranden livrädda för att den döde skall spöka och ingen skulle besöka den baren mer.

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Virgo

Det är nog tyvär inte helt ovanligt med såna här händelser, men själv har jag inte sett på när någon har skjutits.

Men däremot vet jag ju män som har varit otrogna som har skjutits, och jag har sett män som har blivit knivhuggna med upptill 8-10 hugg och kraftigt blödande velat bli körda till sjukhus, men där ingen har gjort något av rädsla för att få betala sjukhusräkningen (var före den fria vården).

Män som har blivit slagna med yxa i huvudet, kvinnor som har krossat flaskor i huvudet på varandra o.s.v

Vid senaste resan sköts vår sopåkare i tjugoårs åldern på en molam fest.

Mvh Isan Lover

Dela på andra sajter

Så nu vet vi varför det kallas LOS

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Dela på andra sajter

Klart att sådana händelser inträffar i ett land som Thailand där mycket pengar betyder högre status..hur vanligt det sedan är kan väl diskuteras.

:suicide:

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Dela på andra sajter

Har för mig att det tidigare ryktats om att Thailand, näst efter USA är det land det skjuts mest i, vilda östern!

Måste väl vara med afrika borträknat, men ändå, inget vidare PR för LOS.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Var nånstans på Koh Samet var det ? vilken beach ?

kommer själv vara på Ao Phai om några veckor...

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Dela på andra sajter

Vet att jag har skrivit det förr,

Men tar det igen Thailand e 3a i världen när det gäller Mord med handeld vapen. Bara Sydafrika och Columbia e värre. En ICKE hedrande 3e plats.

Samt att konflikten i Södra Thailand är (2008) den 2a BLODIGASTE i Världen "bara konflikten i Irak är värre.

Varför så få verkar bry sig eller att så få vet om det? Kan det ha att göra med att de

flesta inte orkar/vill bry sig så länge man kan ha en bra semmester? ??? ?

Men tror tyvärr att det i större och större utsträckning även kommer att drabba även oss "Västerlänningar".

Dela på andra sajter

Var nånstans på Koh Samet var det ? vilken beach ?

kommer själv vara på Ao Phai om några veckor...

Det var på Wong Deoan beach. Det var en Svensk flagga i baren bredvid där han blev skuten.

Vet inte om det är en svenskbar?

Dela på andra sajter

Men tar det igen Thailand e 3a i världen när det gäller Mord med handeld vapen. Bara Sydafrika och Columbia e värre. En ICKE hedrande 3e plats.

Samt att konflikten i Södra Thailand är (2008) den 2a BLODIGASTE i Världen "bara konflikten i Irak är värre.

Varför så få verkar bry sig eller att så få vet om det? Kan det ha att göra med att de

Men tror tyvärr att det i större och större utsträckning även kommer att drabba även oss "Västerlänningar".

Varför tror du det. :huh:

Och menar du att det kommer att drabba oss länder i väst eller oss västerlänningar i Thailand?

:rolleyes:

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Dela på andra sajter

Ett land med mycket korruption, mycket alkohol, mycket droger, många handeldvapen och pengar som styr all makt

Ett land där polisen kan köpas hur lätt som helst och rättsystemet är extremt selektivt och styrbart

Inte konstigt det blir som det blir.

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Ja fy sjutton.Hade jag inte thaikäring o hus i Bang sare så vete sjutton om jag inte hade börjat utforska Malasia

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Ja fy sjutton.Hade jag inte thaikäring o hus i Bang sare så vete sjutton om jag inte hade börjat utforska Malasia

Malaysia kan vara minst lika otäckt ...

Vaknade upp med en machete mot strupen i KL för att antal år sen..

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Vad tror du oddsen är att du ska bli skjuten när du sitter och äter?

Större risk att du kraschar när du åker taxi eller vespa.

Dela på andra sajter

Håller helt med Lappen, har aldrig upplevt en obehaglig situationi Los. Ok några 100 battingar till polisen ibland men har man kört för fort så har man.

Mbh

tasa

Dela på andra sajter

Vadå han satt ju 15meter från.nu vet jag ju inte om han satt i skott fältet men jävligt otrevligt

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

hej

du har nog tyvär rätt, allt för många bara blundar för alt trubbel,för att hålla skenet uppe. jag viill inte ge någon kritik till en del på forumet, men ibland får jag en känsla utav att det är någon sorts inbördes beundran bland en del medlämmar, så fort det sägs något negativt så exploderar de, samt gör alt för att släta över allt.

min story

var på samui får 7 år sedan , på en buddafigt, såg tre matcher innan det var dags att lämna för lite middag, 30 minuter senare sköts en person. enl rykten senare fick jag reda på att en thaiare ville inte göra rätt för sig i en vadslagning.barbariskt, korkat, har varigt i malasia 5ggr o tänker kolla in langkawi nästa resa pga det rosenröda los har försvunnigt, men det finns fortfarande fina ställen

mvh jannegbg

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...