Jump to content
hasseryd

Resa till Sverige

Recommended Posts

samet

Gäller att skynda sig nu om man skall komma ur Thailand... 

20200325_210830.jpg

• Ge karma 5
  • Ojojoj 3
  • Snurrigt 1

rolba
2 timmar sedan, skrev gst:

Ska bli intressant att höra. Har några kompisar som åker hem på fredag och de har bara fått bekräftat till Doha :(

När jag kollade var min biljett bekräftad från Doha till Stockholm men inte från Phuket till Doha. Efter lite knappande kom det en ny biljett till dagen efter med båda resorna bekräftade. Dock med 7 timmar i Doha. 😈

• Ge karma 5

Dolle
10 minuter sedan, skrev rolba:

När jag kollade var min biljett bekräftad från Doha till Stockholm men inte från Phuket till Doha. Efter lite knappande kom det en ny biljett till dagen efter med båda resorna bekräftade. Dock med 7 timmar i Doha. 😈

Finns sköna vilosoffor på flygplatsen.

Blev själv sittande en natt pga. bommad flyg lite tidspann mellan flygen 45min hade motvind från Thailand vips så vare gaten stängd när jag kom dit.

Men dom var snäll och fixade en ny biljett

Mvh.Dollemon

• Ge karma 2
  • Fint 1

rolba
1 minut sedan, skrev Dolle:

Finns sköna vilosoffor på flygplatsen.

Blev själv sittande en natt pga. bommad flyg lite tidspann mellan flygen 45min hade motvind från Thailand vips så vare gaten stängd när jag kom dit.

Men dom var snäll och fixade en ny biljett

Mvh.Dollemon

I det här läget får man nog vara nöjd bara flyget går. Men visst var det bättre med 1.50 väntan som det var tänkt från början. Skräcken är ju om man skulle bli kvar i Doha.

• Ge karma 5

Dolle
7 minuter sedan, skrev rolba:

I det här läget får man nog vara nöjd bara flyget går. Men visst var det bättre med 1.50 väntan som det var tänkt från början. Skräcken är ju om man skulle bli kvar i Doha.

Ja jag förstår dig, man vill ju komma hem

Koh Changer

Drog som en avlösning från ön efter pruttens tal där han hintade om kommande avstängningar i Thailand. I Bkk nu i väntan på flyget på lördag. Kommer bli besvärligt att åka i Thailand på vägarna snart med vägspärrar o dyl. 

• Ge karma 8

MaiChai
3 timmar sedan, skrev Esspe:

Jo har också hört folk som fått problem från Doha men det här är den senaste updaten jag sett, från 21/3. Fanns också biljetter i april att köpa på deras hemsida.

https://www.routesonline.com/news/38/airlineroute/290426/qatar-airways-ns20-service-update-as-of-0700gmt-21mar20/?highlight=qatar

Doha – Bangkok
11MAR20 – 22MAR20 Reduce from 7 to 5 daily (6 from 11MAR20 – 15MAR20)
23MAR20 – 01APR20 Reduce from 7 to 3 daily
02APR20 – 31MAY20 Reduce from 7 to 2 daily, A350-900XWB/-1000XWB operating
01JUN20 – 30JUN20 Reduce from 7 to 5 daily

Doha – Copenhagen
22MAR20 – 01APR20 Reduce from 18 to 5 weekly, 787-8 operating
02APR20 – 31MAY20 Reduce from 18 to 4 weekly, 787-8 operating

Doha – Stockholm Arlanda
22MAR20 – 28MAR20 Reduce from 18 to 4 weekly
29MAR20 – 31MAY20 Reduce from 14 to 2-3 weekly, A350-900XWB operating (selected dates 777-300ER)
01JUN20 – 30JUN20 Reduce from 14 to 10 weekly

Stämmer med de uppgifterna jag har fått men frågan är hur Thailands bannlysning av utlänningar - inklusive flygplansbesättningar - påverkar Qatars schema.Visserligen jobbar många Thai på Qatar och de skulle nog kunna få ihop en "all-thai" crew för att lösa en del av avgångarna. Finns väl inget hotell innanför Immigration på Suvvan som det gör på exempelvis KUL där besättningarna kunde övernatta?

https://thisrupt.co/current-affairs/foreigners-banned-from-entering-covid19/?fbclid=IwAR3sLClsU3uaWAbqm68N1uuzxuoJ1WzKP6aeI5-g6eJ-Y5W4Lp92IoOfX8w

Koh Changer

Och färjorna till Koh Chang går ner i turtäthet, det är nog en tidsfråga innan det är bara livsmedel och sjuktransporter som tillåts åka. Lilla Bkk hospital clinic och det vanliga sjukhuset har inte kapacitet mer än kanske 10-15 fall, allvarligt sjuka med behov av respiratorvård troligen inte alls. 

• Ge karma 3

MaiChai
15 timmar sedan, skrev samet:

Far nu inte med osanning och tro saker. 

"The decree bans all foreigners from entry at all entry points - the exceptions being shippers, diplomats, drivers, pilots and others permitted by Prime Minister Prayut Chan-o-cha."

https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/1886270/emergency-decree-bans-entry-to-foreigners

Går efter infon å länken: 

Foreign pilots and staff of passenger flights or any other transports shall leave the kingdom immediately after arrival.  

https://thisrupt.co/current-affairs/foreigners-banned-from-entering-covid19/?fbclid=IwAR3sLClsU3uaWAbqm68N1uuzxuoJ1WzKP6aeI5-g6eJ-Y5W4Lp92IoOfX8w

samet
35 minuter sedan, skrev MaiChai:

Går efter infon å länken: 

Foreign pilots and staff of passenger flights or any other transports shall leave the kingdom immediately after arrival.  

Om det nu skulle vara så, motstridiga uppgifter, då kan man göra som SAS gör till USA nu. Två crew ombord. På ditresan flyger crew 1 medans crew 2 slappar i business class. Väl i USA byter man och flyger tillbaka. 

Så det finns lösningar för allt.

• Ge karma 5

ftn705
On 3/20/2020 at 10:47 PM, ftn705 said:

Somna om pajas.. Nog ska du se att vi som inte väljer att korta av vår vistelse kommer hem iallafall..

/Frazze

Jag pudlar och erkänner att det inte blev som tänkt. Flyger lmorgon med Thai. Billigt var det inte...

Hoppas alla som vill hem lyckas med det.

Mvh.Frazze

• Ge karma 4

hakancnx

Sorry gubbs

Får bli klipp o klistra då. 

C31309AA-C9AD-4D31-A57B-097D4CF828E6.thumb.jpeg.bf7fa2d349265927b96db678f55a7473.jpeg

o111FB118-96A0-4957-9E4C-54A047E3C4FC.thumb.jpeg.732ad7758b6946300c34ec125223d6b8.jpeg

• Ge karma 1
  • Fint 1