Jump to content
IGNORERAD

Datorn Dog Under Natten ..


AnOnYm

Recommended Posts

Datorn dog under natten , helt död , diskarna körde igång men annars ingen aktivitet, död skärm osv.

Öppnade iaf upp burken , en utav metall klippsen som håller procesorkylningen på plats hadde ramlat av & låg nu på grafikkortet.

Eftersom det är en gammal pentium4 så är det knappast värt att försöka laga , grafikkortet definitivt kaput , processorn möjligen.

Har nu tittat lite på vad som verkar köpvärt om man inte har så stora spelkrav osv.,för min del blir det mest surfning , lite video redigering osv.

Fastnade för Dells Inspiron 545 MT / Pentium Dual Core (2.6GHz/800FSB/2Mb cache) ,3GB minne/500GB Hårddisk ,Vista home premium för endast 4099:-

En Core2-Duo 2.8GHz kostar ytterligare 600:- , men eftersom man fortfarande verkar köra på 800FSB mot minnet tycker jag inte att det är värt det.

Nån som har nått bättre förslag ?

Finns det PCI kort för att ansluta gammla IDE hårddiskar ? unsure.gif

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena AnOnYm

Även den slöaste av dagens datorer kör i åttor runt en gammal P4:a, så tror du blir nöjd med denna Dell... om den går att uppgradera från Vista till XP. Annars får du vänta tills W7 släpps, ser ut ungefär som Vista men funkar som det skall...

Vad gäller IDE-diskar så brukar minst en IDE-kontakt finnas på moderkorten även idag, ring/maila och kolla. Med en kontakt kan du ansluta två diskar som master och slave. Annars bör väl det gå att hitta nåttt kontrollerkort nånstans.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Finns det PCI kort för att ansluta gammla IDE hårddiskar ? unsure.gif

Du kan nog hitta en extern låda för din gamla disk. Kostar 250-300:- och har sedan USB till datorn.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blev till sist en något dyrare maskin , en Core 2 Duo på 3GHz med 4GB minne och hela 1280GB Hårddisk ( 2*640) som skall köras i Raid 1 konfiguration , dvs jag kan aldrig förlora data pga hårdiskkrash.

Lite dyrare 6759..

Sen får jag se om det finns fysiskt utrymme för att stoppa in mina gamla diskar ( 3st ) , Har redan 6 externa .

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Tjena AnOnYm

Även den slöaste av dagens datorer kör i åttor runt en gammal P4:a, så tror du blir nöjd med denna Dell... om den går att uppgradera från Vista till XP. Annars får du vänta tills W7 släpps, ser ut ungefär som Vista men funkar som det skall...

.

Har de blivit så illa? oj av tiden går fort .

Jag såg att AnoNym redan köpt ny dator annar hade jag köpt det som var värst i julas typ dec-08 januari 2009.

Då får man mest för pengarna.

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...