Jump to content
IGNORERAD

Kraschad Dröm Om Innekrog I Thailand


GammalDansken

Recommended Posts

GammalDansken

Läst idag om en satsning som gick åt pipan.

Klicka fram kommentarerna - där finns det många hel- och halvsanningar om Thailand och thailänningar.

http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar/Artikel.aspx%3fo%3dexpressen%26stat%3d0%26ArticleID%3d2009\08\03\347047%26SectionId%3dDinapengar%26menusection%3dDinapengar;DinapengarNyheter

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 43
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    6

  • Avregistrerad clion

    6

  • GammalDansken

    3

  • mekong

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest paw-76

Skulle själv aldrig satsa mer än jag tycker mej ha råd att förlora så att det inte går ut över mitt liv , jag har idag.

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Hehe..Argus kommentar till artikeln var ju lite smårolig. Var bara tvungen att kommentera hans inlägg.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Artikeln sa väl inte så mycket om Thailand förutom att den thailändske partnern tog över krogen med hjälp av hot.

Sa desto mer om hur det går när man stämmer en advokatbyrå.kanske bättre att stämma den thailändske partnern.

:rtfm:

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara instämma i att Argus kommentar var lite smårolig. :clapping:

Sitter idag i mitt billiga svenska hus med trädgård, strålande sol hela dagen och ca 20 i skuggan nu klockan 18.30. Rent, snyggt ganska billigt att äta och roa sig även jämfört med Thailand. Inga tjattrande thaisäljare på stranden som panorerar fram och tillbaka med ca 30 min intervall och ska sälja allt skit.

Inga äckliga pedofiler i närheten (inte synligt i alla fall - jämför med Thailand).

Svedala är tillräckligt för oss, behöver i bevisa nått genom att fixa dyrt klippkort till Thailand (måste man ha om man har hus) eller sitta och supa arschlet av sig

om man är pensionär (garanterad alkoholist efter 2-3 år).

Eller åka runt halva jordklotet för att bråka med käringen när hon tror man istället är på "stråken" när man bara åker in för att handla.

Argus

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla "Schlagerstjärnor" får skylla sig själva enligt mig.

Men nu har dom lärt sig lite, och tror inte dom kommer göra om samma misstag en gång till :)

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Jag tycker mig känna igen den här typen av händelser ifrån Koh Samui på åttiotalet och början på nittiotalet.

Då snackades det mycket om ägare som hade tvingats fly och lämna sina rörelser.

Bl.a efter att ha vaknat i sin säng med en pistol i munnen och uppmanats lämna ön nästa dag eller dö.

Om sanningshalten i detta vet jag inget, men ryktena om en stark maffia på ön var envisa då.

Då beslutade åtminstone jag mig för att inte köpa något på den ön.

Hur läget är numera vet jag inte.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej igen

Hittade lite om koh samui.

--------------------------------------------------------------------------------

Woman shot dead at office

By Supapong Chaolan

The wife of a German real estate businessman in this resort island in Surat Thani was gunned down in broad daylight yesterday. The 38-year-old woman, identified as Ananya Klongklaew, was shot three times in the chest and shoulder. She died on the way to hospital.

Ananya was married to Norbert Verweyen, a 58-year-old German national, who runs multi-million-baht housing estates and land development projects on the popular southern resort island of Koh Samui.

Police said the gunman, wearing a black jacket and a helmet arrived on a motorcycle and parked outside the office where Ananya was working. He walked in, called Ananya's name and shot her three time when she responded. The assailant then fled on his motorcycle, police said.

Bangkok Post

As a prior expat resident of Samui, I'm still amazed that there is no reporting on the darker side of Samui and the fact that the police are powerless to stop it. Just last week, the same mafia shooter "Gao", that shot and almost killed me in Mar. 2005 was back on the streets on bail and shot and killed a local policeman and shot an English tourist during a shooting spree in Solo pub. I have been back in the US recoverying from my injuries and have wanted to return to Samui, but apparently the Justice system does not apply to the Samui Mafia families with enough money. This same shooter I was told by locals killed 2 men on Koh Phanang just last month also. I am still awaiting the Samui court system to bring this bad man to trial, but I feel like this will never happen. I would like to know how many other Samui expats are aware of this violent criminal activity going on. I certainly was not until I happened to be in the wrong place at the wrong time. Any thoughts on how to rid this beautiful place of these people before they make it where no tourists will visit. Anyone wanting more information can contact me on my e-mail at kwperkins_ahsi@yahoo.com

Kris P

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen

Hittade lite om koh samui.

--------------------------------------------------------------------------------

Woman shot dead at office

By Supapong Chaolan

The wife of a German real estate businessman in this resort island in Surat Thani was gunned down in broad daylight yesterday. The 38-year-old woman, identified as Ananya Klongklaew, was shot three times in the chest and shoulder. She died on the way to hospital.

Ananya was married to Norbert Verweyen, a 58-year-old German national, who runs multi-million-baht housing estates and land development projects on the popular southern resort island of Koh Samui.

Police said the gunman, wearing a black jacket and a helmet arrived on a motorcycle and parked outside the office where Ananya was working. He walked in, called Ananya's name and shot her three time when she responded. The assailant then fled on his motorcycle, police said.

Bangkok Post

As a prior expat resident of Samui, I'm still amazed that there is no reporting on the darker side of Samui and the fact that the police are powerless to stop it. Just last week, the same mafia shooter "Gao", that shot and almost killed me in Mar. 2005 was back on the streets on bail and shot and killed a local policeman and shot an English tourist during a shooting spree in Solo pub. I have been back in the US recoverying from my injuries and have wanted to return to Samui, but apparently the Justice system does not apply to the Samui Mafia families with enough money. This same shooter I was told by locals killed 2 men on Koh Phanang just last month also. I am still awaiting the Samui court system to bring this bad man to trial, but I feel like this will never happen. I would like to know how many other Samui expats are aware of this violent criminal activity going on. I certainly was not until I happened to be in the wrong place at the wrong time. Any thoughts on how to rid this beautiful place of these people before they make it where no tourists will visit. Anyone wanting more information can contact me on my e-mail at kwperkins_ahsi@yahoo.com

Kris P

Mvh Isan Lover

Tjacka skyddsväst ;)

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Isan Lover

Vad är det för datum på artiklarna från Bangkok post om koh samui? ???

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Isan Lover

Vad är det för datum på artiklarna från Bangkok post om koh samui? ???

Hej

Hittade det på Teak Door där det var uppe 2007.

Gjorde ett sök på "Koh Samui mafia" och fick 15 700 träffar.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Gjorde ett sök på "Koh Samui mafia" och fick 15 700 träffar.

Mvh Isan Lover

Huga å dit hade jag tänkt åka i Dec

Soppköket hur vågar du ha en rörelse där????

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är värre i Göteborg,clion.Du kan gott åka ner till koh samui,det är ett härligt ställe.Att sen vissa håller på med saker som vi turister inte ser(lokala drogaffärer inom olika familjer)är det ytterst sällan någon utomstående som blir drabbad av,men otäckt när det börjar panga så offentligt som det har gjort på sista tiden.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Gjorde ett sök på "Koh Samui mafia" och fick 15 700 träffar.

Mvh Isan Lover

Huga å dit hade jag tänkt åka i Dec

Soppköket hur vågar du ha en rörelse där? ???

Hej

Jag tror inte att det ligger i ev, maffias intresse att skrämma bort turister, eftersom det är även deras största inkomstkälla.

Men risk för näringsidkare på ön verkar der vara.

mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Vådaskot har man ju hört talas om sen hade dom ju vilda västern i phuket i förra veckan

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag tycker mig känna igen den här typen av händelser ifrån Koh Samui på åttiotalet och början på nittiotalet.

Då snackades det mycket om ägare som hade tvingats fly och lämna sina rörelser.

Bl.a efter att ha vaknat i sin säng med en pistol i munnen och uppmanats lämna ön nästa dag eller dö.

Om sanningshalten i detta vet jag inget, men ryktena om en stark maffia på ön var envisa då.

Då beslutade åtminstone jag mig för att inte köpa något på den ön.

Hur läget är numera vet jag inte.

Mvh Isan Lover

Koh Samui har fortfarande en tung maffia och att satsa mycket pengar i en rörelse där är att ta en stor risk.

Finns bättre ställen i Thailand om man säger som så.

//Khun Somtam

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen far Clion, håller man sig till de områden som övriga turister, skippar småskumma syltor och håller en låg profil på nätterna så upplever i alla fall jag Kho Samui som ett just semesterplejs. Otur kan man ha varsomhelst. Kör på Clion, Du kommer att digga holmen.

Baa

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla "Schlagerstjärnor" får skylla sig själva enligt mig.

Men nu har dom lärt sig lite, och tror inte dom kommer göra om samma misstag en gång till :)

Hehehe. Just "schlagerstjärnor" - Värsta sorten!

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

hej

att satsa pengar på en rörelse i Thailand för att tjäna bra med pengar i th är endast ett fåtal som gör. jag skulle vilja veta vilken falangbar som får det gå runt bra på

(årsbasis). som falang kan du endast starta bar, restaurang, mm ,men om får till en lönande firma så är det en tidsfråga innan du blir uppmanad att sälja. min åsikt är att man skall inte äga mer än man kan få på en pickup samt hyra bostad. bara en idi*t köper hus, som man desutom inte kan äga, som turist är allt ok, men en thaiare tycker inte om en falang som känar pengar, pengar är endast för thaiare. plocka bort det helstängda huvudlaget, öppna ögonen, ta emot all info på www,tänk, jag minns samui för 10 år sedan , endast en dåre kan försöka övertyga mig om att det är den globala kris som ligger bakom samuis dåliga beläggning på alla resorten. byt polis rensa ala thaksin

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

haha,, well stora investeringar utomlands utan att äga, visst om man gillar att chansa, men det man satsar ska man ju vara beredd att förlora likväl som att vinna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med jannegbg att i Thailand bör man som farang hyra, inte köpa.

Aldrig någonsin kommer jag att köpa land eller hus i Thailand. Vad fru Chang gör med sina pengar är en annan sak.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej igen

Den "maffia verksamhet" som tydligen förekommer är nog koncentrerad till vissa orter och områden.

Speciellt turistorter verkar vara drabbade, jag tänker då främst på Pattaya, phuket och koh samui.

Det finns säkert fler ställen som Bangkok och andra större städer som också har detta problem, t.ex trat där jag faktiskt träffade och blev kompis med en maffia kille.

Och jag håller nog med dom som skriver att det bästa är att inte ha en för "bra" rörelse som drar blickarna till sig.

Om man inte har dom "rätta" kontakterna med korumperade polischefer och politiker förstås.

Stora pengar verkar vara lockande för dessa människor, så mindre lagom lönande rörelser verkar vara att föredra.

Jag har t.ex aldrig hört talas om någon utlänning som har fått problem med maffia på thailands landsbygd.

Men vem vet satsas det tillräckligt stort där kanske det blir annorlunda.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Mjaaa, maffia eller ej, även i drömlandet Issan är det toppstyre som gäller, i Udon är det 4 familjer som har sin hand med i det mesta som sker, skulle det mot förmodan komma in andra mindre lokalkända investerare så blir det väldigt svårt med tillstånd, arbetskraft e.t.c.

Även om inte våld brukas i så stor omfattning så klassar i alla fall jag dessa klaner som lika med maffia.

Många är dom som trott sig kunna idka rörelse och inte betalt till de rätta och därmed misslyckats i sin ambition.

Visst, kokvagnar o dylikt, men försök med nåt stort, tror inte det.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...