Jump to content
IGNORERAD

Drugged And Mugged In Bangkok.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

  • Svar 28
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • swedenfarang

    4

  • jannegbg

    3

  • JH

    2

  • honken

    2

Mest aktiva i denna tråd

En klassisk scam som det har varnats för i årtionden, att folk fortfarande faller för dem? Men det är väl som med Nigeriabreven, sista idi*ten är inte född ännu...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej igen

En bra regel är nog att vara speciellt försiktig när någon välklädd och ovanligt vänlig människa tar initiativ till kontakt utan synbar anledning.

Då är risken stor att det är något på gång.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

hej il

ja nog skall man vara försiktig, har med blivigt drogad på phuket ,då jag lämnade min öl för hong nam många år sedan. skiten fortsätter än i dag , men jag tror det är få som skulle erkänna det.

vaknade upp hos snuten som körde mig hem

alldrig mer patong,

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej att bli drogad och bli av med kameran, men att skriva på kontoslippar.. hmm inte vidare smart men kanske inte så enkelt om man är helt lost...

därför BÖR man ha kreditkort, vilka ej är kopplade till lönekonto etc. Om nån handlar på kredit så är det ju banken som får ta smällen tills det är dags att betala!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har också blivit drogad i bkk ca 1,5 år sedan. Blev bara av med lite pengar, kamera och mobil. Jag var helt väck ca 20 timmar innan kompisen lyckades väcka mig. Sedan vaknade jag upp i hua hin. Var helt vimsig där i någon vecka! men hur man kan skriva på slippar är en annan femma. Ingen rolig upplevelse varjefall!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen

En bra regel är nog att vara speciellt försiktig när någon välklädd och ovanligt vänlig människa tar initiativ till kontakt utan synbar anledning.

Då är risken stor att det är något på gång.

Mvh Isan Lover

Jag blev drogad på Marine Disco tror jag det heter, där brevid Peppermint i Pattaya. Gillar inte discon så har svårt med namnen på dom, var donnan som ville dit. Iallafall så hade jag enbart tagit 3 Chang under hela kvällen innan vi hamnade där, så jag var i princip spik nykter. Av nån anledning så kände jag inte för öl, så jag beställde en Baccardi Breezer. Kände väl egentligen inte alls för att dricka den kvällen, så när jag fick den redan öppnade flaskan till soffan där jag satt så drack jag väldigt långsamt. Efter runt 20 minuter med flaskan enbart halvdrucken så började ögonen gå i kors och jag blev svintrött. Säger till donnan jag är med att hon kan fortsätta dansa, så går jag in på Peppermint och drar en öl och piggnar till. Tar en öl där men blir bara tröttare och tröttare, så jag går tillbaka och säger att jag måste hem och lägga mig. Sen vet jag inte mer, totalt svart och inte ett minne av hur vi kom hem, hon hade tydligen kört mig på motobiken.

Tror att planen var att jag skulle ha somnat i soffan, och sedan fått "hjälp" av några därinne.

Vad ville jag ha sagt med detta då? Jo Isan Lover, det finns inga regler för att undvika att bli drogad mer än att enbart röka cigaretter köpta i butik. Drogad kan man bli hur/var som helst och av vem som helst.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har sett thaiare "limma" en våt servett över drinkglasets öppning när de de gör ett toabesök eller av annat skäl lämnar drinken obevakad.

Jag har frågat varför och fått svaret att de vill inte ha nåt "skit" i drinken.

Man kan ju undra om det funkar.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Har berättat storyn tidigare men kör den för dom som missade den

1976 åkte jag och en jobbarkompis till los första gången vi arbetade på volvo personvgnar.En dag var vi ute och promenerade i Bangkok jag tror det

var på sukhumwit nånstans plötsligt får vi se ett ställe där dom sålde nya volvo.Kom sa jag till finnen vi kollar vad dom tar för en volvo här

Utställningshallen hade ju en flott bild på nya volvo så öppnades en dörr o ut kom en försäljare :mdr: Hello war yo com from.Sweden svarade vi

men att volvo kom där ifrån viste han inte.Wats the price for this car försökte jag men han lyssnade inte.I stället tog han med oss in genom dörren

som han kommit från,därinne fans en restaurang.sitt down sitt down ok då.Klapp Klapp med händerna och in kommer mat öl.men vi har inte beställt :mdr:

Så vi tänkte sjust kille.efter maten kom det några damer och spatserade förbi men vi fattade ju inget.efter ett tag så drog han i väg med oss till

ett nytt ställe mer öl.nya tjejer som kom tripp ande :blink: gröna som vi va så fattade vi nada. ok tänkte han nog (svår flörtade killar)treje

stället var upp för en trappa och in i en gång med små rum med skjut dörrar.Där fick man stoppa ner benen under bordet (golv o bord låg samma)

nu kom det in fyra fem tjejer o satte sej och började massera axlar armar bilförsäljaren satt fortfarande å :mdr: .Men nu började vi fatta det kostar

nog pengar det här har du något med dej frågade jag finnen.nä blev svaret.inte jag heller jag har ju bara min instamatic kamera hur ska vi ta oss ut

här då?Vi får säga att vi måste pinka så blev vi i alla fal utsläppta från rummet.Bilförsäljaren satt ju kvar i rummet Hallo Mr we have no monny

bath ai have verry expensiv camera for yo.Och menas han fingrade på den stack vi som elden vore lös ut på gatan stoppade första bästa tuk tuk kööör

:drinks:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Det verkar ju vara ganska utbrett det här problemet.

Kommer ihåg en period i slutet av nittiotalet då brudarna strök nån dunder drog på bröstvårtorna som fick männen att tuppa av.

Det skrevs mycket om det då.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har sett thaiare "limma" en våt servett över drinkglasets öppning när de de gör ett toabesök eller av annat skäl lämnar drinken obevakad.

Jag har frågat varför och fått svaret att de vill inte ha nåt "skit" i drinken.

Man kan ju undra om det funkar.

Möjligt.

Själv överger jag inte min dricka för något! :)

Det här är min dricka, det finns många liknande den men den här är min.

Min dricka är min bästa vän, det är mitt liv, jag måste bemästra den som den bemästrar mitt liv, utan mig är min dricka värdelös, jag måste dricka min dricka på ett riktigt sätt, jag måste dricka den innan min fiende dricker den..

Kanske inte riktigt så, men man vakar alltid över sin drink.

Om jag någon gång glömt min drink allt förlänge överger jag den som en stupad kamrat och beställer in en ny.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Helt rätt där Honken...om man ska på toan, då är det ju bara att ta med sig den. Svårare än så är det inte.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

For att kontra alla hemska berattelser kan jag beratta om en mycket nara van till mig och hans ode som slutade lite mer positivt(naja).

Vi jobbade i unga ar bada tva nere i Khao Lak som dykinstruktorer. Da och da blev det ganska hart festande mellan turerna da man bara kom iland var 5:e dag. Hursomhelst sa hade vi kort hart nere pa en av strandbarerna(Tukta's innan de flyttade upp till huvudgatan) en kvall och nar klockan borja narma sig 04:00 var jag redo att lamna in. Dock var polaren i gasen trots att vi i princip var ensamma kvar pa stallet sa nar som pa en slemmig tysk hard-homo. Sagt och gjort jag drog hem och somnade sott in. Dagen efter kunde jag konstatera att polaren inte kommit hem (vi delade bungalow) och jag gled ned till dykcentret. Framat 15:00 borjade jag faktiskt bli lite orlig sa jag gled over till Tukta’s for att hoera efter om de hade nagon koll. Jovisst de hade de absolut. Polarn hade helt plotsligt blivit helt vack fran att bara varit lagom packad och helt plotsligt sa lamnar han baren ihop med tysken. Bartendern springer efter och kan konstatera att polarn inte har en susning om vad som hander medan tysken deklrerar att han skall ”ta hand om honom”. Bartendern stoppar honom naturligtvis och slaper till slut med polarn hem och dumpar honom i ett litet sovskjul bakom hans hus. Problemet var att nar han skulle vacka polaren klockan 07:00 sa hade polaren forsvunnit.

Ok, da antog jag att han var ok och bara lagt sig i skuggan nagonstans for att bli av med bakfyllan. Framat 5-snaret kommer en ganska daven polare gaende langs stranden ikladd endast en sarong.

Han kom inte ihag nagot namnvart efter jag dragit men insag att han blivit drogad. Det han kom ihag dock var att han vaknat upp pa en bastumatta i ett platskjul och haft vad som visade sig vara mor och dotter sittandes pa varsin sida om sig. Han var naken och kunde inte se sina klader nagonstans. Dock hade de hans ”man bag” med planbok och snus i. De visade sig vara sasongsarbetande burmeser och kommunikationen gick sadar.

Nar vi sitter dar pa stranden och jag garvar ratt at hans berattelse sa kollar han planboken for att se om hans 300 baht han hade haft med sig ut fanns kvar. Dom av hans forvaning nar han hittade 2,300 baht.

Detta ar ett mysterium annu till idag eftersom de da inte fanns nagon ATM i KL, alla hans pengar var inlasta i min vaska samt han hade inte en javla susning om vad som hant.

Hur han tog sig den dryga kilometern mellan bartenderns hus och burmesernas platskjul ar ocksa uppholjt i en tat dimma. Hans klader sags for ovrigt aldrig till igen.

Min egen teori ar att han ”traffa” pa tysken igen och blev valbetald for besvaret..

Link to comment
Dela på andra sajter

For att kontra alla hemska berattelser kan jag beratta om en mycket nara van till mig och hans ode som slutade lite mer positivt(naja).

Vi jobbade i unga ar bada tva nere i Khao Lak som dykinstruktorer. Da och da blev det ganska hart festande mellan turerna da man bara kom iland var 5:e dag. Hursomhelst sa hade vi kort hart nere pa en av strandbarerna(Tukta's innan de flyttade upp till huvudgatan) en kvall och nar klockan borja narma sig 04:00 var jag redo att lamna in. Dock var polaren i gasen trots att vi i princip var ensamma kvar pa stallet sa nar som pa en slemmig tysk hard-homo. Sagt och gjort jag drog hem och somnade sott in. Dagen efter kunde jag konstatera att polaren inte kommit hem (vi delade bungalow) och jag gled ned till dykcentret. Framat 15:00 borjade jag faktiskt bli lite orlig sa jag gled over till Tukta’s for att hoera efter om de hade nagon koll. Jovisst de hade de absolut. Polarn hade helt plotsligt blivit helt vack fran att bara varit lagom packad och helt plotsligt sa lamnar han baren ihop med tysken. Bartendern springer efter och kan konstatera att polarn inte har en susning om vad som hander medan tysken deklrerar att han skall ”ta hand om honom”. Bartendern stoppar honom naturligtvis och slaper till slut med polarn hem och dumpar honom i ett litet sovskjul bakom hans hus. Problemet var att nar han skulle vacka polaren klockan 07:00 sa hade polaren forsvunnit.

Ok, da antog jag att han var ok och bara lagt sig i skuggan nagonstans for att bli av med bakfyllan. Framat 5-snaret kommer en ganska daven polare gaende langs stranden ikladd endast en sarong.

Han kom inte ihag nagot namnvart efter jag dragit men insag att han blivit drogad. Det han kom ihag dock var att han vaknat upp pa en bastumatta i ett platskjul och haft vad som visade sig vara mor och dotter sittandes pa varsin sida om sig. Han var naken och kunde inte se sina klader nagonstans. Dock hade de hans ”man bag” med planbok och snus i. De visade sig vara sasongsarbetande burmeser och kommunikationen gick sadar.

Nar vi sitter dar pa stranden och jag garvar ratt at hans berattelse sa kollar han planboken for att se om hans 300 baht han hade haft med sig ut fanns kvar. Dom av hans forvaning nar han hittade 2,300 baht.

Detta ar ett mysterium annu till idag eftersom de da inte fanns nagon ATM i KL, alla hans pengar var inlasta i min vaska samt han hade inte en javla susning om vad som hant.

Hur han tog sig den dryga kilometern mellan bartenderns hus och burmesernas platskjul ar ocksa uppholjt i en tat dimma. Hans klader sags for ovrigt aldrig till igen.

Min egen teori ar att han ”traffa” pa tysken igen och blev valbetald for besvaret..

hehe håller nog med dig om det hela, tysken betalade han bra :whistle:

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Haha...2000 baht för besväret. Hade han ont nånstans? :yes:

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

hehe håller nog med dig om det hela, tysken betalade han bra :whistle:

Hade han gått med BTT hade han bara fått 200 baht.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Hahaha..men då hade han fått valuta för doningarna som BTT åtminstone besitter.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Uch, det där var en vidrig historia. Vad man inte vet har man inte ont av men tja...jag vet inte.

Kompisen till Wille kanske hade ont någnonstans.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Hade han gått med BTT hade han bara fått 200 baht.

mvh GD

En garanterad orgasm, frukost utanfor 7/11 och visdom fran sexturisternas profet har ocksa ett varde :)

Link to comment
Dela på andra sajter

For att kontra alla hemska berattelser kan jag beratta om en mycket nara van till mig och hans ode som slutade lite mer positivt(naja).

Vi jobbade i unga ar bada tva nere i Khao Lak som dykinstruktorer. Da och da blev det ganska hart festande mellan turerna da man bara kom iland var 5:e dag. Hursomhelst sa hade vi kort hart nere pa en av strandbarerna(Tukta's innan de flyttade upp till huvudgatan) en kvall och nar klockan borja narma sig 04:00 var jag redo att lamna in. Dock var polaren i gasen trots att vi i princip var ensamma kvar pa stallet sa nar som pa en slemmig tysk hard-homo. Sagt och gjort jag drog hem och somnade sott in. Dagen efter kunde jag konstatera att polaren inte kommit hem (vi delade bungalow) och jag gled ned till dykcentret. Framat 15:00 borjade jag faktiskt bli lite orlig sa jag gled over till Tukta’s for att hoera efter om de hade nagon koll. Jovisst de hade de absolut. Polarn hade helt plotsligt blivit helt vack fran att bara varit lagom packad och helt plotsligt sa lamnar han baren ihop med tysken. Bartendern springer efter och kan konstatera att polarn inte har en susning om vad som hander medan tysken deklrerar att han skall ”ta hand om honom”. Bartendern stoppar honom naturligtvis och slaper till slut med polarn hem och dumpar honom i ett litet sovskjul bakom hans hus. Problemet var att nar han skulle vacka polaren klockan 07:00 sa hade polaren forsvunnit.

Ok, da antog jag att han var ok och bara lagt sig i skuggan nagonstans for att bli av med bakfyllan. Framat 5-snaret kommer en ganska daven polare gaende langs stranden ikladd endast en sarong.

Han kom inte ihag nagot namnvart efter jag dragit men insag att han blivit drogad. Det han kom ihag dock var att han vaknat upp pa en bastumatta i ett platskjul och haft vad som visade sig vara mor och dotter sittandes pa varsin sida om sig. Han var naken och kunde inte se sina klader nagonstans. Dock hade de hans ”man bag” med planbok och snus i. De visade sig vara sasongsarbetande burmeser och kommunikationen gick sadar.

Nar vi sitter dar pa stranden och jag garvar ratt at hans berattelse sa kollar han planboken for att se om hans 300 baht han hade haft med sig ut fanns kvar. Dom av hans forvaning nar han hittade 2,300 baht.

Detta ar ett mysterium annu till idag eftersom de da inte fanns nagon ATM i KL, alla hans pengar var inlasta i min vaska samt han hade inte en javla susning om vad som hant.

Hur han tog sig den dryga kilometern mellan bartenderns hus och burmesernas platskjul ar ocksa uppholjt i en tat dimma. Hans klader sags for ovrigt aldrig till igen.

Min egen teori ar att han ”traffa” pa tysken igen och blev valbetald for besvaret..

jaaaaaaaaa wille

vet inte riktigt vad vill säga. tycker du denna historia är rolig, ber jag dig kontakta dr arne. jag har ingen aning om det är roligt i din krets att banka dajmhåletdetta är balt,roligt skoj,osv. banka dajmhålet är enligtn mej sjukt.

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Janne wille berättade bara en story vad som kan hända/jag tycker du hetsar upp dej för mycket i bland :angry:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan lugna Janne och andra eventuella homofober med att polaren inte hade ont nagonstans och kande sig tamligen saker pa att han inte rakat ut for tysken igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan lugna Janne och andra eventuella homofober med att polaren inte hade ont nagonstans och kande sig tamligen saker pa att han inte rakat ut for tysken igen.

Han väntar nog på dig, Wille! crazy.gif

//Singa711 (haha)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...