Jump to content
IGNORERAD

Publika evenemang skjuts på framtiden


Baa

Recommended Posts

Läste just detta i Thsi Thaiger..

Får väl se hur det blur.

 

 

In a shock move, an urgent meeting of the Covid-19 Administration Centre, chaired by Prime Minister Prayut Chan-o-cha, today approved a motion to postpone the Songkran holidays from April 13-15 to later, undisclosed dates. Deputy government spokeswoman Rachada Thanadirek made the announcement on her Twitter account this afternoon. Songkran is the traditional Thai New Year festival.

Ratchada says the meeting cited “increasing social distance” and “minimising public movement both domestically and internationally” to help stem the spread of the Covid-19 coronavirus.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste att dom funderar på att flytta det hela till juli

 

15 mars 2563 • Läs mer här • Nyinsatt
Turismmyndigheten kan flytta Songkran-festivalen till juli

Turismmyndigheten sa på torsdagen att den leker med tanken att skjuta upp de thailändska nyårsfestligheterna från april till juli för att undvika coronaviruset.
En direktör vid myndigheten sa att beslut kommer att fattas med dess lokala partners och företag. Han sa att organisationen troligen kommer att fatta ett beslut senast på lördag.
”Vi behöver inte ett kabinettgodkännande. Det här är en intern fråga, ”sa direktören per telefon. ”Det har varit både positiv och negativ feedback, men vi kommer att besluta i morgon eller på lördag.”

Han sa att han fick instruktioner av turistminister att ta reda på vad den privata sektorn tycker om idén. Om uppskjutningen godkänns flyttas festligheterna från 13-15 april till början av juli. Under den senaste veckan inställdes Songkran-relaterade händelser i Chiang Rai, Chonburi, Buriram samt den berömda Khaosan Road i Bangkok.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

LungAlahato

Själva firandet går nog inte stoppas ok visst evenemang och liknande


Skickat från min iPad med Tapatalk

Arto

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev LungAlahato:

Själva firandet går nog inte stoppas ok visst evenemang och liknande


Skickat från min iPad med Tapatalk

Nej, men skjuter de på Songkran tar jag för givet att thailändarna inte är lediga från jobbet som normalt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och nu skriver Bangkok post att Songkran är uppskjutet...

Skolorna kommer att hållas stängda tills vidare om inte något skett innan planerad skolstart medio maj.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

LungAlahato
Nej, men skjuter de på Songkran tar jag för givet att thailändarna inte är lediga från jobbet som normalt.

Ja många av dom är hemma redan pga de blivit arbetslösa


Skickat från min iPad med Tapatalk

Arto

Link to comment
Dela på andra sajter

Fotbollsligorna skall starta upp igen 19 april enl info jag fått,med eller utan publik vet jag ej

Link to comment
Dela på andra sajter

9 hours ago, Drivern said:

Fotbollsligorna skall starta upp igen 19 april enl info jag fått,med eller utan publik vet jag ej

Det är det ursprungliga datumet, FAT ska hamöte 3 april har det sagts och då kommer det förmodligen mer nyheter

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Rayongs match borta 8 mars mot Samut Prakan blev inställd när ligan pausades,men Rayong gor reklam på sin hemsida att den matchen skall spelas 19 april,men TIT Hehe

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minutes ago, Drivern said:

Rayongs match borta 8 mars mot Samut Prakan blev inställd när ligan pausades,men Rayong gor reklam på sin hemsida att den matchen skall spelas 19 april,men TIT Hehe

Samma  sak i Udon

Derby mot Khon Kaen dem 19e april...

Vi få la se

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...