Jump to content
IGNORERAD

Vågar du resa trotts UD's avrådan?


Chomphoo

Recommended Posts

Kenneth4618
8 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Märkligt uttalande även för att komma från dig.

 

Dom flesta normala människor tänker nog både på egen och andras säkerhet i detta fall. Särskilt på dom äldre och redan sjuka som får betala priset för smittan.

 

Finns ju medlemmar på forumet som tydligen funderar på att åka till Thailand snart trots den massiva smittorisken vilket känns extremt själviskt och rent ut sagt korkat.

 

BTT

Om man inte brukar besöka äldre och sjuka då??

Eller smittar man dem ändå?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 187
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Krille

    21

  • Mankan

    19

  • samet

    17

  • Chomphoo

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Om man inte brukar besöka äldre och sjuka då??

Eller smittar man dem ändå?

Då är det ingen som helst fara..... Det kan absolut inte hända att man sprider smittan vidare till någon som i sin tur träffar äldre, t ex någon inom vården eller äldreomsorgen.

 

Viruset har nämligen ett inbyggt minne som gör att det bara smittar i ett led 😉

 

/Krille

Ändrades av Krille
Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
34 minuter sedan, skrev Krille:

Då är det ingen som helst fara..... Det kan absolut inte hända att man sprider smittan vidare till någon som i sin tur träffar äldre, t ex någon inom vården eller äldreomsorgen.

 

Viruset har nämligen ett inbyggt minne som gör att det bara smittar i ett led 😉

 

/Krille

Om man inte är smittad då, för man den vidare ändå eller? 😉

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Om man inte är smittad då, för man den vidare ändå eller? 😉

Corona kan smitta redan under insjuknandet och vid milda symtom när man inte ens känner sig sjuk.

 

Så att veta om man är smittad och riskerar att föra det vidare är i stort sett omöjligt - förutom då möjligtvis för experterna på MPR 😉

 

/Krille

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
51 minuter sedan, skrev Krille:

Corona kan smitta redan under insjuknandet och vid milda symtom när man inte ens känner sig sjuk.

 

Så att veta om man är smittad och riskerar att föra det vidare är i stort sett omöjligt - förutom då möjligtvis för experterna på MPR 😉

 

/Krille

 

 

Inte undra på att det blir en hysteri utan dess like med med hamstring av bland annat toapapper med individer som du och konservburken 😁

Hur orkar ni leva med denna rädsla för allt? 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Om man inte är smittad då, för man den vidare ändå eller? 😉

Det är väl ingen som tror på vad du skriver, tippar att du har hamstrat allt du ser sen ljuger du här på mpr

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
20 minuter sedan, skrev Boa52:

Det är väl ingen som tror på vad du skriver, tippar att du har hamstrat allt du ser sen ljuger du här på mpr

Och så vaknade byfånen också 😁

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Inte undra på att det blir en hysteri utan dess like med med hamstring av bland annat toapapper med individer som du och konservburken 😁

Hur orkar ni leva med denna rädsla för allt? 

 

Inte undra på att vi har en pandemi med individer som du. Vad är det som jag skriver som du anser så hysteriskt?

 

Du får hemskt gärna komma med ett seriöst svar och inte bara hänge dig till "oj oj oj/snurriga gubbar" och ivrigt gå igenom och notera vilka som gett mig karma.

 

/Krille

 

Ändrades av Krille
Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Inte undra på att det blir en hysteri utan dess like med med hamstring av bland annat toapapper med individer som du och konservburken 😁

Hur orkar ni leva med denna rädsla för allt? 

Har varken hamstrat eller yttrat mig ö.h.t, men läser vad ni skriver och fattar tycke för 

kloka väreringar och tar mig för pannan när jag läser rent ut sagt korkade uttalanden, skulle vilja skratta åt dem ist men de är helt enkelt för korkade för det.

Ändrades av conservator
Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev conservator:

Har varken hamstrat eller yttrat mig ö.h.t, men läser vad ni skriver och fattar tycke för 

kloka väreringar och tar mig för pannan när jag läser rent ut sagt korkade uttalanden, skulle vilja skratta åt dem ist men de är helt enkelt för korkade för det.

Så fungerar det inte på MPR - du behöver inte ens skriva något utan det räcker att du ger karma åt "fel inlägg" för att hamna på "svarta listan" hos vissa medlemmar.😉

 

/Krille

Ändrades av Krille
Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev conservator:

Har varken hamstrat eller yttrat mig ö.h.t, men läser vad ni skriver och fattar tycke för 

kloka väreringar och tar mig för pannan när jag läser rent ut sagt korkade uttalanden, skulle vilja skratta åt dem ist men de är helt enkelt för korkade för det.

Men lite galet är det! Toapappret slut kollade 4 affärer i Kumla!

0 rullar🙁

Fick ringa polaren på krauta som just fått in 2 pall!!@

Nu har jag 3 packet att hämta i morgon.

Får köra våtservetter tills dess😉😊

Link to comment
Dela på andra sajter

finns ju hushållspapper i överflöd...vad är skillnadet?....jo jag har exprimenterat även med Melitta påsar funkar kanon men blir dyrt i längden 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
11 minuter sedan, skrev Krille:

Så fungerar det inte på MPR - du behöver inte ens skriva något utan det räcker att du ger karma åt "fel inlägg" för att hamna på "svarta listan" hos vissa medlemmar.😉

 

/Krille

Jag visste ju redan att pesonen i fråga är en hängiven karmaanalytiker så att all utdelad karma kollas upp det visste jag redan, att hamna på den svarta listan är dock som en trepoängare i fotboll.

 

Ändrades av conservator
Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
8 minuter sedan, skrev Issanbonde:

Men lite galet är det! Toapappret slut kollade 4 affärer i Kumla!

0 rullar🙁

Fick ringa polaren på krauta som just fått in 2 pall!!@

Nu har jag 3 packet att hämta i morgon.

Får köra våtservetter tills dess😉😊

Som sagt är oskyldig tilll denna tömning, våtservetter ger dessutom ett bättre resultat än

en vanlig torrtork.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Naam jai:

finns ju hushållspapper i överflöd...vad är skillnadet?....jo jag har exprimenterat även med Melitta påsar funkar kanon men blir dyrt i längden 😆

Att hushållspapper inte ska spolas ner.

 

Hushållspapper är vanligaste fultorkningen

 
2017-11-14

-En tredjedel av Sveriges befolkning vet inte att hushållspapper inte ska spolas ned i toaletten. 

Den 19 november är det FN:s internationella världstoalettdag, där globala sanitetsfrågor uppmärksammas världen runt. I Sverige har vi ett väl fungerande avloppssystem men som många dessvärre använder på sätt som orsakar miljöproblem.  Ett stort toalettrelaterat problem i Sverige är att vi spolar ner en mängd saker som inte hör hemma i våra toaletter. En situation som ligger bakom många fulspolningar är att toalettpappret är slut. Oftast löser vi situationen genom att ”fultorka” oss med hushållspapper som sedan spolas ned i toaletten, det visar en undersökning som YouGov har genomfört på uppdrag av Svenskt Vatten. Var tredje svensk känner inte till att hushållspapper inte ska spolas ned i toaletten, där det riskerar att orsaka stopp och översvämningar.

- Alla kan nog känna igen sig i paniken när toalettpappret är slut hemma. Det var ändå förvånande att en så stor del av svenskarna inte känner till att hushållspapper och våtservetter inte ska spolas ned i toaletten, och framförallt att de inte vet orsaken till varför. Hushållspapper och våtservetter löses inte upp av vatten som toalettpapper gör. Många svenskar tror att det är rutornas storlek som är problemet, men det hjälper alltså inte att strimla hushållspappret, det löses inte upp ändå, säger Anna Linusson, VD för Svenskt Vatten.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev hamnoi:

Att hushållspapper inte ska spolas ner.

 

Hushållspapper är vanligaste fultorkningen

 

2017-11-14

-En tredjedel av Sveriges befolkning vet inte att hushållspapper inte ska spolas ned i toaletten. 

Den 19 november är det FN:s internationella världstoalettdag, där globala sanitetsfrågor uppmärksammas världen runt. I Sverige har vi ett väl fungerande avloppssystem men som många dessvärre använder på sätt som orsakar miljöproblem.  Ett stort toalettrelaterat problem i Sverige är att vi spolar ner en mängd saker som inte hör hemma i våra toaletter. En situation som ligger bakom många fulspolningar är att toalettpappret är slut. Oftast löser vi situationen genom att ”fultorka” oss med hushållspapper som sedan spolas ned i toaletten, det visar en undersökning som YouGov har genomfört på uppdrag av Svenskt Vatten. Var tredje svensk känner inte till att hushållspapper inte ska spolas ned i toaletten, där det riskerar att orsaka stopp och översvämningar.

- Alla kan nog känna igen sig i paniken när toalettpappret är slut hemma. Det var ändå förvånande att en så stor del av svenskarna inte känner till att hushållspapper och våtservetter inte ska spolas ned i toaletten, och framförallt att de inte vet orsaken till varför. Hushållspapper och våtservetter löses inte upp av vatten som toalettpapper gör. Många svenskar tror att det är rutornas storlek som är problemet, men det hjälper alltså inte att strimla hushållspappret, det löses inte upp ändå, säger Anna Linusson, VD för Svenskt Vatten.

Helt medveten om det....OBS, detta gäller självklart om krisen är total...man får då snåla med papper och spola en extra gång...har du utedass så gäller inte mina råd 😉

P.s  har även testat med en T-Shirt med det var en kall dag i en granskog....du vet nöden har ingen lag och speciellt nu när domedagen snart är här 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-03-16 at 11:58, skrev Krille:

Jag förstår inte alls logiken ditt resonemang - det är väl självklart att varje onödig resa innebär en ökad risk för alla (i riskgrupper) att drabbas av Corona. Allt som ökar eller minskar den totala spridningen i samhället påverkar självklart risken för riskgrupper. Det har absolut inte något med att "ha känslan av att det hjälper" och varje resa som folk avstår från minskar risken för smitta. Detta oavsett om det gäller tunnelbana, flyg, buss eller något annat publikt transportmedel. 

 

Mina föräldrar har isolerat sig sedan länge men tyvärr har inte alla i riskgruppen det förståndet och/eller den möjligheten. Min fru jobbar på apotek och dagligen får de besök av många personer som definitivt borde isolera sig själva då de tillhör riskgruppen. 

 

Land efter land stänger gränserna och UD avråder från allt resande - behövs det fler argument för att inte åka på semester till Thailand just nu? Bara för att det är högre risk att åka till norra Italien så innebär det inte att det är riskfritt att åka till Thailand. Vi har också en resa med reguljärflyg som vi räknar som "förlorad" - så vi betalar definitivt en del av notan. 

 

Att åka på semester nu när man inte själv tillhör en riskgrupp är verkligen att "låt andra betala notan". 

 

Ha en bra dag

 

/Krille

 

 

 

 

 

 

 

Man kommer ju knappast ombord på hemåt flyget om man är sjuk. Coh att det skulle bryta ut helt fullt medans man sitter på planet är visserligen möjligt. Men då hamnar man nog på sjukhus eller i karantän så fort man anländer Sverige. Att det smittar under inkubationstiden har man sagt klart och tydligt från myndigheter att det INTE gör. Så vad är faran? Man får ju hemkarantän i 14 dagar och sedan är man grön. Vem ska jag skicka notan till när jag kommer hem efter min kommande resa nästa vecka? 😉 

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Naam jai:

Helt medveten om det....OBS, detta gäller självklart om krisen är total...man får då snåla med papper och spola en extra gång...har du utedass så gäller inte mina råd 😉

P.s  har även testat med en T-Shirt med det var en kall dag i en granskog....du vet nöden har ingen lag och speciellt nu när domedagen snart är här 😆

Både kalsonger, strumpor och t-shirt på meritlistan🤣

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-03-16 at 16:40, skrev Mankan:

Ja det verkar väl jätte lämpligt att ta semester då man inte kan åka till jobbet. vinn vinn situation

Exakt min situation! Mitt bemanningsuppdrag tar slut då jag planerat resan sedan länge. Så åker jag inte så tvingas jag till semester i KALLT REGNIGT CORONA Sverige. Och dessutom får jag inte tillbaka biljettpengar (4st). Rikerna är minimala med vårat hälsotillstånd men stanna kvar innebär Psykvården med tvångströja.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Chomphoo:

Exakt min situation! Mitt bemanningsuppdrag tar slut då jag planerat resan sedan länge. Så åker jag inte så tvingas jag till semester i KALLT REGNIGT CORONA Sverige. Och dessutom får jag inte tillbaka biljettpengar (4st). Rikerna är minimala med vårat hälsotillstånd men stanna kvar innebär Psykvården med tvångströja.

Ja kan du och vågar åka trots eventuella problem med försäkring så är det väl bara att göra det. Men det dyker väl upp mer och mer problem. De flesta flygavgångarna lär väl ställa in nu när inte många flyger. Hela Thailand verkar ju också nu stänga ner så ska man göra annat än att sitta på verandan hemma så är det nog inte så roligt heller: 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Ja finns ju iallafall minst två som verkar vara riktigt skitnödiga och rädda här 😀

 

 

Screenshot_2020-03-17-18-04-38-357.thumb.jpeg.3744206b4a19c2b8d687c36771cfdca9.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
1 timme sedan, skrev Krille:

inte bara hänge dig till "oj oj oj/snurriga gubbar" och ivrigt gå igenom och notera vilka som gett mig karma.

Hur tänkte du nu?   😂😂😂😂

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev Naam jai:

Helt medveten om det....OBS, detta gäller självklart om krisen är total...man får då snåla med papper och spola en extra gång...har du utedass så gäller inte mina råd 😉

P.s  har även testat med en T-Shirt med det var en kall dag i en granskog....du vet nöden har ingen lag och speciellt nu när domedagen snart är här 😆

Ni som bor lägenhet skiter väl i vad ni spolar ned i toan, Men för mej blir det stopp får jag fixa det själv, Ingen hjälper mej

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev Krille:

Tyvärr är det nog omöjligt med dagens lagstiftning att införa ett förbud - men i och med att sunt förnuft verkar saknas hos många kanske det skulle behövas :-) 

 

/Krille

Blir nog inge Thailand för dig närmaste åren då😛

Screenshot_20200317_181856_com.facebook.orca.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Hur tänkte du nu?   😂😂😂😂

Har du försökt att tänka en gång i ditt liv, gör ett försök tror du skulle bli lyckligare då

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...