Jump to content
IGNORERAD

Vågar du resa trotts UD's avrådan?


Chomphoo

Recommended Posts

Ja då var sista spiken slagen i kistan. Eller?

 

Skall elle skulle du resa trotts UD's avrådan?

 

Har funderat på om jag ändå inte skulle chansa. Försäkringar måste väll ändå gälla för andra händelser förutom sjukhusnota om man skulle bli väldigt sjuk i Corona. För den är jag inte det minsta rädd för!

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 187
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Krille

    21

  • Mankan

    19

  • samet

    17

  • Chomphoo

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

LungAlahato

Ska åka 9/4. Är orolig om thaimyndigheter kommer att släppa in oss från ett coronadrabbad land och hur allmänheten kommer att se på oss. Får nog använda munskydd men bara för att lugna omgivningen(hälsoministern ville ju slänga ut falanger som ville inte använda det) Själv tror inte det hjälper så mycket.


Skickat från min iPad med Tapatalk

Arto

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vad gör du om munskydd mm inte hjälper och du behöver sjukvård? Försäkringar gäller ju inte efter UD avrådan ikväll!

 

Jag är nog berädd att åka ändå. Bara försäkringar gäller för tex olycka eller överfall osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Chomphoo:

Och vad gör du om munskydd mm inte hjälper och du behöver sjukvård? Försäkringar gäller ju inte efter UD avrådan ikväll!

 

Jag är nog berädd att åka ändå. Bara försäkringar gäller för tex olycka eller överfall osv.

 

Saxat från UD:s hemsida. 

 

Normalt gäller inte en reseförsäkring om UD avråder från resor och det kan krävas tilläggsförsäkringar för att ha ett skydd om man beslutar sig för att resa trots UDs avrådan. 

Link to comment
Dela på andra sajter

LungAlahato

Tror nog att bli drabbad av Corona i Thailand är mindre än i Sverige


Skickat från min iPad med Tapatalk

Arto

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Chomphoo:

Och vad gör du om munskydd mm inte hjälper och du behöver sjukvård? Försäkringar gäller ju inte efter UD avrådan ikväll!

 

Jag är nog berädd att åka ändå. Bara försäkringar gäller för tex olycka eller överfall osv

 

Ändrades av Nakhon
Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte till Thailand i Fredags och det var nästan fullt på planen.Det verkar som att dom som tänkt att åka åker.

 

I går var det mycket folk på Soi Lkmetro men precis nu fick en "god vän" till mej telefon att många barer skall

stänga beroende på dåligt kundunderlag. Men rykten är just rykten.

 

MVH

Nutteman

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
12 timmar sedan, skrev Nutteman:

Åkte till Thailand i Fredags och det var nästan fullt på planen.Det verkar som att dom som tänkt att åka åker.

 

I går var det mycket folk på Soi Lkmetro men precis nu fick en "god vän" till mej telefon att många barer skall

stänga beroende på dåligt kundunderlag. Men rykten är just rykten.

 

MVH

Nutteman

Det är nog mest de som inte tänker åka som inte åker !

Ändrades av conservator
Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är moment 22. För egen del så är jag i Thailand sen 29e januari. Men jag hade planerat att min personal ska komma över påsken. Men där får vi se vad som händer,då försäkringar nu inte gäller. En annan joker är ju även om flyg ställs in på grund av av beställningar mm? Går säkert att köpa till tilläggsförsäkring som gäller ändå? Men det känns som att det bästa är att sitta still i båten.
Ett annat problem är ju även om Thailand skulle uppgradera Sverige på riskskalan? Då skulle ju en kortresa för personalen vara totalt meningslös.. Då det då skulle krävas 14 dagars karantän vid inresa, vilket det inte krävs idag.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minutes ago, janne_h said:

Detta är moment 22. För egen del så är jag i Thailand sen 29e januari. Men jag hade planerat att min personal ska komma över påsken. Men där får vi se vad som händer,då försäkringar nu inte gäller. En annan joker är ju även om flyg ställs in på grund av av beställningar mm? Går säkert att köpa till tilläggsförsäkring som gäller ändå? Men det känns som att det bästa är att sitta still i båten.
Ett annat problem är ju även om Thailand skulle uppgradera Sverige på riskskalan? Då skulle ju en kortresa för personalen vara totalt meningslös.. Då det då skulle krävas 14 dagars karantän vid inresa, vilket det inte krävs idag.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

Dina gubbar lär nog inte ha så kul i Thailand om denne snubbes förslag går igenom:

https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/1878980/panel-to-mull-closing-all-entertainment-outlets-after-pub-outbreak

Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, thomas001 said:

Dina gubbar lär nog inte ha så kul i Thailand om denne snubbes förslag går igenom:

https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/1878980/panel-to-mull-closing-all-entertainment-outlets-after-pub-outbreak

Verkar inte bli någon stängning än är väl bäst att tillägga.

"The PM has told reporters that at this point bars and clubs will NOT have to close but has asked for the co-operation of business owners and should the #Covid19 situation worsen, then they will reassess the decision"

 

//K


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev LungAlahato:

Tror nog att bli drabbad av Corona i Thailand är mindre än i Sverige


Skickat från min iPad med Tapatalk

Det finns "Nyheter" på Thai som frugan följer och där sägs det att det mörkas rejält om antal smittade och döda. Man ska ha i åtanke att det har mörkats förr för att slippa obehag. Inte för att jag personligen är det minsta rädd att drabbas av Corona

Link to comment
Dela på andra sajter

Dina gubbar lär nog inte ha så kul i Thailand om denne snubbes förslag går igenom:
https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/1878980/panel-to-mull-closing-all-entertainment-outlets-after-pub-outbreak
Man får sitta lungt i båten, och vänta och se vad som händer? Och ta beslut därefter.
Man får väl se hur länge denna kille kan vara kvar, utan att ses som en belastning i regeringen. Då han på sistone gjort sig känd för väldigt många radikala uttalanden. Utan uppbackning av verkligheten eller den övriga regeringen. Han och turistministern är väl inte speciellt goda vänner efter vad jag förstått.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej ajg vågar inte resa. Dels pga att jag är rädd att returflyg ställs in när jag är nere i Spain eller att jag insjuknar därnere. Är inte rädd för 14 dagars karantän hemma efter resan.

Link to comment
Dela på andra sajter

När man läser om de som ens funderar på att resa till Thailand i nuläget inser man att mänskligheten kommer att gå under p g a människors dumhet. Inte av Corona men när ett verkligt hos mot mänskligheten dyker upp i framtiden kommer just dumheten att göra att vi går under.

 

Jag är personligen inte rädd för Corona men däremot rädd för att mina föräldrar kan drabbas då de är i riskgruppen.  Jag är dock rädd för effekten av människor som reagerar med att hamstrar toalettpapper och resa till Thailand trots Corona - detta bådar inte gott för framtiden.

 

/Krille

Ändrades av Krille
Link to comment
Dela på andra sajter

När man läser om de som ens funderar på att resa till Thailand i nuläget inser man att mänskligheten kommer att gå under p g a människors dumhet. Inte av Corona men när ett verkligt hos mot mänskligheten dyker upp i framtiden kommer just dumheten att göra att vi går under.
 
Jag är personligen inte rädd för Corona men däremot rädd för att mina föräldrar kan drabbas då de är i riskgruppen.  Jag är dock rädd för effekten av människor som reagerar med att hamstrar toalettpapper och resa till Thailand trots Corona - detta bådar inte gott för framtiden.
 
/Krille
Bor dina föräldrar i Thailand?
Corona är ju mera spritt i Sverige. Så jag förstår lixom inte logiken i det du skriver.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales
1 timme sedan, skrev Krille:

När man läser om de som ens funderar på att resa till Thailand i nuläget inser man att mänskligheten kommer att gå under p g a människors dumhet. Inte av Corona men när ett verkligt hos mot mänskligheten dyker upp i framtiden kommer just dumheted'r smittspridningen nu n att göra att vi går under.

 

Jag är personligen inte rädd för Corona men däremot rädd för att mina föräldrar kan drabbas då de är i riskgruppen.  Jag är dock rädd för effekten av människor som reagerar med att hamstrar toalettpapper och resa till Thailand trots Corona - detta bådar inte gott för framtiden.

 

/Krille

Om människor vill hamstra toalettpapper eller kopa rovdusch är ett personligt val, och inget stort problem.

Att resa till Thailand och vara forsiktig här, minskar troligen risken att bli smittad i jämforelse med att stanna i Sverige där smittspridningen  nu är stor framforallt i storstäderna.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev janne_h:

Bor dina föräldrar i Thailand?
Corona är ju mera spritt i Sverige. Så jag förstår lixom inte logiken i det du skriver.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

 

Den tro du på själv...?

 

Testar man inte får man inga positiva testresultat... hur många har du hört talas om i Sverige som är smittade och hur många i Thai? 

 

Inte "officiella" siffror utan någon som känner någon... 

 

Antalet smittade i Thailand är långt fler än vad som anges och långt fler än i Sverige. 

 

Ordning och reda på censurmaskineriet i Thailand!

Link to comment
Dela på andra sajter

För oss blir det ingen resa 26 mars. Att UD var vänlig nog att ogiltigförklara min försäkring var liksom droppen. För många osäkerhetsfaktorer.

 

Vi ringde idag till Thai och bokade om från 10 dec till 22 jan. Kostade inget extra. Möjligen blir det någon kortare vår eller höstresa när det lugnat ner sig med hysterin till en billigare biljett.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev janne_h:

Bor dina föräldrar i Thailand?
Corona är ju mera spritt i Sverige. Så jag förstår lixom inte logiken i det du skriver.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

 

Nä precis - Thailand har av en ren slump bara många med influensan och lunginflammation just nu - antagligen militärens skicklighet som gör att så få av dessa har Corona.....

 

Bara genom själva resan ökar man säkert risken att drabbas av och sprida Corona med några tusen procent.  Det i sin tur ökar risken för alla som är i riskgrupper inklusive mina föräldrar.  Att inte fler förstår den logiken gör min bekymrad.  

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Mankan:

För oss blir det ingen resa 26 mars. Att UD var vänlig nog att ogiltigförklara min försäkring var liksom droppen. För många osäkerhetsfaktorer.

 

Vi ringde idag till Thai och bokade om till 10 dec till 22 jan. Kostade inget extra. Möjligen blir det någon kortare vår eller höstresa när det lugnat ner sig med hysterin till en billigare biljett.

Hade du bokat via Thai direkt eller?

Ändrades av Moipenyang
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev ArneMorales:

Om människor vill hamstra toalettpapper eller kopa rovdusch är ett personligt val, och inget stort problem.

Att resa till Thailand och vara forsiktig här, minskar troligen risken att bli smittad i jämforelse med att stanna i Sverige där smittspridningen  nu är stor framforallt i storstäderna.

Men snälla nån -  så naiv kan du väl ändå inte vara?

 

Exemplet med toalettpapper var bara ett bra exempel på hur korkat och irrationellt folk agerar. Precis som de som tror att en resa till Thailand nu är säkrare än att stanna hemma och vara försiktig.

 

Även om man inte själv är i riskgruppen är det extremt egoistiskt att utsätta sig och alla andra för en helt onödig risk att sprida smittan till riskgrupper. 

 

/Krille

Ändrades av Krille
Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev Moipenyang:

Hade du bokat via Thai direkt eller?

Nej vi hade bokat via Jade travel men gjorde ombokningen direkt med Thai via telefon utan Jade:s inblandning.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...