Jump to content
IGNORERAD

Dok Krai Reservoir

Guest wille

Recommended Posts

I Juni tog jag lite valfortjant semester nar brorsan kom till Thailand for en veckas grabb-mester. Vi tog oss ganska snabbt ivag fran Bangkok och lamnade den civiliserade varlden och drog till Dok Krai Reservoir som ligger dryga halvtimmen utanfor Rayong. Dar hade vi bokat in oss pa ett frascht hotel med flera barer, resturanger, gratis wifi, biljardbord osv.osv Sa nar bilen som hamtat upp oss i Bangkok svangde in pa en liten grusvag som snabbt overgick till nagot som i det narmaste liknande en skogsstig sa blev vi lite fundersamma. Val framme mottes vi av en mkt blygsam anlaggning av s:k backpacker-karaktar och vi kunde kallt konstatera att de bilder vi kikat pa fran hotellets hemsida inte hade ett javla dyft gemensamt med de hafsigt ihopslangda sma trabungalows vi sag. Efter en snabb och lite overraskande diskussion med killen som drev centret kunde vi konstatera att:

1. Vi hade bokat genom Nomad Surfers web portal

2. Vi hade bokat ett wakeboard "all incluive" paket pa en resort

3. Agaren hade tagit emot bokningen fran Nomad Surfers

samt att:

4. Hotellet vi hade bokats in pa samt sett bilder fran var stangt for sasongen

5. Vi befann oss pa ett helt annat stalle

6. Nomad Surfers hade blast oss rejalt

Detta nya stalle hade bara el halva dygnet via generator, ingen AC pa rummen, osv osv och vi kunde blivit lite griniga men eftersom vi inte hade nagot annat alternativ valde vi att gilla laget och ha sa kul som mojligt.

Forst en bild pa agare/tranare - helsoft snubbe med avslappnad installning och dessutom en grymt pedagogisk instruktor

_MG_7566.jpg

Sa har sag "lyxresorten" ut ute fran sjon.

_MG_7825.jpg

Sen blev det dags att borja kora. Vi hade ett hart schema med 3 stycken 30 minutes pass per person daglig vilket ledde till att vi mestadels gick omkring som tva sma vata flackar med extrem traningsverk i alla tankbara och otankbara muskler.

Brorsan redo att kora igang.

_MG_7873.jpg

I borjan blev det bade en och tva "face plants" da vi bade tva ar glada amatorer. Forsta kvallen fick det bli en dunderkur av 3 stycken Tiffy och en stor Chang. En Tiffy per vurpa med tillhorande hjarnskakning och Changen (i brist pa annat) for den stukade hedern.

_MG_7816.jpg

Andra dagen kom vi igang battre och borjade fa ordning pa den grundlaggande tekniken. Da instruktoren efter vart forsta ak sade - "ni aker helt ok, men ni aker helt fel, lar om och lar ratt", sa hade vi det lite kampigt i borjan.

Brorsan njuter!

_MG_7956.jpg

Omgivningen var ganska simpel men vacker i sin enkelhet.

_MG_7884.jpg

Pa sina stallen fick man kryssa mellan fiskestugor, natbojar och annat brate.

_MG_7804.jpg

En av fordelarna med sjon var att det ofta vara nastintill stiltje och klockrena forhallanden.

_MG_8386.jpg

Men a andra sidan blev det inte mindre jobbigt for det. Det intressanta vara att forsta dagen var det fingrarna som varkte mest. Dag 2 underarmarna. Dag 3 axlarna. Dag 4 benen osv. Pinan var forvisso omvaxlande men fortfarande konstant.

Ibland fick man slappa i slutet av sitt ak for att kraften inte rackte till.

_MG_7853.jpg

Det fanns som sagt gott om fiskestugor pa pa land och i vattner. Dessa som brorsan poserar framfor vara populara helgresemal for Bangkokianer som akt ned for att fiska.

_MG_8090.jpg

Sa smaningom kom vi igang med hoppen ocksa.

_MG_8039.jpg

Aterigen en slagen och utsliten (anti)hjalte

_MG_8385.jpg

Wakebaten som transporterade runt oss under veckan. Mkt ettrig och trevlig liten sak.

_MG_8478.jpg

Javligt viktigt att se oberord och cool ut nar man aker for ovrigt.. naja iaf att forsoka

_MG_8400.jpg

Som mellanstick korde vi lite wakeskate ocksa. Roligt men betydligt mkt svarare.

_MG_8151.jpg

Mer kontrol nar man kora barfota utan bindningar - anda tills man hoppar...

_MG_8528.jpg

Som ni sakert markt sa solar jag inte sa namnvart mkt aven om jag bor i Thailand

_MG_8523.jpg

Solnedgangen over sjon var riktigt magisk.

_MG_8281.jpg

Da hanns det aven med lite solnedgangsakning

_MG_8303.jpg

Blixt och lang slutartid gor att bilden ser helt javla fejk ut.

_MG_8344.jpg

Efter en stund blev det nattakning vilket forvisso var lite kul och spannande men blev till slut livsfarligt da man fick chansa pa var och hur man skulle landa.

_MG_8349.jpg

Det blev riktigt bra till slut och det var en befrielse att vara langt ifran email, jobb, tv och allt annat och bara aka brada, umgas och slappna av. Det slutade med att vi var de enda gasterna under hela veckan sa vi kunde kora vart eget race fullt ut.

Dela på andra sajter

Forresten - glomde att namna att mitt i veckan kom nagra kanda forumprofiler pa besok for att vis upp sina Wake skills.

Imponerande killar faktiskt.

HC.jpg

clion.jpg

Enis.jpg

Dela på andra sajter

Coolt! Linan ser ut att vara så högt upp, men när man tittar på båten så ser anordningen inte alls ut att vara nämnvärt hög. Eller åkte bakom en helikopter? hehe.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Dela på andra sajter

ingen changs å träna i fred allti någon mprare i vägen

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Fru Chang som alltid gnäller om att jag inte motionerar var mycket imponerad av bilden av mig. Tack Wille!

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

HC,

Far val fixa nagra fler, typ HC gymmar, HC friklattrar, HC rider barbacka, HC tranar casting osv

Clion,

Sorry att jag inte lyckades fanga din 360 backflip - den var grym.

SF,

Vi fick noja oss med det lilla tornet da helikoptern vi bestallt var packad med feta faranger pa vag till Pattaya och kom aldrig ivag fran flygfaltet.

Dela på andra sajter

:preved::blink::great::drinks:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Dela på andra sajter

Wille vad säger frugan om ditt skägg.Hade själv det när jag träffade min det var det första som rök He He

Dela på andra sajter

Wille vad säger frugan om ditt skägg.Hade själv det när jag träffade min det var det första som rök He He

Ja, skägg verkar inte vara populärt. Ej heller att vara orakad. Det verkar ligga i samma kategori som att ej ha duschat.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Var en forhandlingsfraga - jag tillater henne att tillaga typ spagetti with salty fish som luktar apa i hela kaken och hon tillater mig att se ut som en apa. Give some, get some.

Dela på andra sajter

Den va bra wille :drinks:

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...