Jump to content
IGNORERAD

Corona skräcken utomlands


Jed

Recommended Posts

  • Svar 139
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Atom

    19

  • Batting

    16

  • ArneMorales

    13

  • Kenneth4618

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 hour ago, ArneMorales said:

Vet att du är en kul och skärpt grabb Atom,

men igår satte du diskussionsnivån lite väl lågt när du i denna tråd kallade Fria Tider for Putinvänner, och kommunistsvin och därefter skrev att pensionerna borde dras in for oss som länkar till Fria Tider och därmed är sverigehatare och kommunister.

 

Har ganska mycket fri tid just nu, så därfor tar jag mig tid att,  på skoj,  gagga med dig ett tag till på denna låga nivå, men från en annan utgångspunkt.

 

 

Vet att det fortfarande finns ett  stort antal  inom de svenska Moderaterna som väntar på att deras avgud,  globalistsvinet Reinfeldt, skall uttala sig i Coronafrågan.

Sverige har  gott om plats for massinvandring  av muslimer utanfor  storstäderna, oppna gränserna, billig arbetskraft... osv.

Sedan har vi globalisternas EU-maffia i Bryssel, där även flera svenska politiker från flera partier numera skor sig gott.

``Globalister i alla länder forena eder``  Sondra och härska i era samhällen.

Den som har mest pengar vid sin dod har vunnit.

 

Hoppas ni ursäktar att jag skämtar i denna alvarliga fråga.

 

Haa en bra dag Atom.

Nu måste jag ut och rensa ogräs i mitt gronsaksland

 

 

 

 

 

 

Självklart överdrev jag för att trigga, du kan få behålla din pension 😉. Jag har dock väldigt svårt för människor och media som säger sig älska Sverige men ständigt kastat skit på precis allting som har med Sverige att göra.

 

Jag är patriot men inte nationalist. Nationalism är väldigt exkluderande och dessutom upplever jag att de flesta som kallar sig nationalister är relativt korkade. Patriotism är betydligt sundare.

 

Känns som det här ämnet är färdigt för min del, är dessutom bara kul när man är lite dragen😉

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan

När ett virus slår till med full kraft beror vårt eget beteende på vem som drabbas och vi vill helst inte göra något
åt saken innan det närmar sig vår omedelbara närhet, vilket då plötsligen ger upphov till en egenskapad panik.

Människors reaktion när Digerdöden och Spanska sjukan härjade vet jag ingenting om men jag minns mycket väl när AIDS först
uppmärksammades. I folkmun kallade vi det initialt för Bögpesten eftersom vi, i vår egocentriska enfald, trodde att det endast
drabbade homosexuella män i San Fransisco och ingen bekymrade sig nämnvärt. När den svenska storbögen Sighsten Herrgård
offentliggjordes som AIDS smittad skrevs det möjligen några artiklar i våra egna kvällstidningar men det var först när man förstod
att det kunde drabba vem som helst och var som helst som man tog det på djupaste allvar. Det drabbade ju inte bara sexuella
syndare utan även skötsamma heterosexuella män och gravida mödrar som behövde lite extra blod. Först då tog man det på
djupaste allvar och när det svävade osynligt i allas närhet var paniken ett faktum. En av mina grannar dog i AIDS och han var inte bög.
  
Ebola håller sig i Afrika så det struntar vi arrogant i och så länge Coronaviruset inte spred sig utanför Kina så kunde vi strunta i det också,
några kineser hit eller dit spelar väl ingen roll, de är ju så många i alla fall. Men plötsligen spred sig viruset med en hiskelig fart till
vår absoluta närhet och paniken är nu ett faktum. Om vi underreagerar så får vi enorma problem och många liv går till spillo helt i
onödan men om vi överreagerar får vi också problem. Tveklöst bättre att överreagera eftersom vi inte vet förrän allt är över.
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

En bra och sansad artikel om vem vi kan lita på i den här krisen och varför

 

Emanuel Karlsten: Kollapsromantiken är livsfarlig

Just när Sverige är på väg in i den allvarligaste krisen i modern tid. Då är det viktigt att vi är ödmjuka inför kunskap, skriver Emanuel Karlsten.

 

https://www.gp.se/kultur/kultur/kollapsromantiken-är-livsfarlig-1.25357723

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Nej TV. Detta är att lägga locket på. Jag tycker vi Svenskar beter konstigt. Men vad vi just nu behöver en statsman som leder och ställer upp för alla i landet Sverige. Att gömma sig bakom myndigheter som är politiskt tillsatta är fegt.

Idag skulle vi behöva avsätta Löven och skicka in Fet och dryg alltså Göran Persson.  Du som kan rörelsen får här ett gratis tips. TV gå upp tala om för Sveavägen hur dom ska agera. 

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev John Khonken:

Nej TV. Detta är att lägga locket på. Jag tycker vi Svenskar beter konstigt. Men vad vi just nu behöver en statsman som leder och ställer upp för alla i landet Sverige. Att gömma sig bakom myndigheter som är politiskt tillsatta är fegt.

Idag skulle vi behöva avsätta Löven och skicka in Fet och dryg alltså Göran Persson.  Du som kan rörelsen får här ett gratis tips. TV gå upp tala om för Sveavägen hur dom ska agera. 

Göran Persson är han bra på Corona?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, John Khonken said:

Nej TV. Detta är att lägga locket på. Jag tycker vi Svenskar beter konstigt. Men vad vi just nu behöver en statsman som leder och ställer upp för alla i landet Sverige. Att gömma sig bakom myndigheter som är politiskt tillsatta är fegt.

Idag skulle vi behöva avsätta Löven och skicka in Fet och dryg alltså Göran Persson.  Du som kan rörelsen får här ett gratis tips. TV gå upp tala om för Sveavägen hur dom ska agera. 

Göran Persson? Vat det inte han som fick så mycket kritik under Tsunamikatastrofen att man till slut nästan förleddes att tro att han orsakat själva Tsunamin?

Han är alltså ditt val som bäste krishanterare. Intressant.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Atom:

Jag är också emot massinvandringen av muslimer; både av ekonomiska och sociala skäl.

 

Många som kallar sig nationalister uppvisar ett sådant hat mot dagens, och gårdagens, svenska politiker, media, rättssystem och hela samhällsapparat att det svämmar över i ett direkt hat mot Sverige; det är förmodligen inte så de menar men hatet har gjort dem så blinda att det är så det tar sig uttryck. Jag tycker det är oerhört trist och precis så fungerar det även i många andra europeiska länder. Givetvis får, och till och med bör, man kritisera det man inte gillar men klarar man inte av att framföra den kritiken utan att man rackar ned på hela landet så är det bättre att man håller tyst. Oavsett hur mycket man ogillar dagens regering så söker man inte stöd för sin uppfattning hos kommunistdiktatorer i Ryssland och Kina; då saknar man nationell ryggrad och ett minimum av intelligens.

 

Nu har jag annat att göra; får fortsätta senare om du har något intressant att komma med.

 

4 timmar sedan, skrev Atom:

Självklart överdrev jag för att trigga, du kan få behålla din pension 😉. Jag har dock väldigt svårt för människor och media som säger sig älska Sverige men ständigt kastat skit på precis allting som har med Sverige att göra.

 

Jag är patriot men inte nationalist. Nationalism är väldigt exkluderande och dessutom upplever jag att de flesta som kallar sig nationalister är relativt korkade. Patriotism är betydligt sundare.

 

Känns som det här ämnet är färdigt för min del, är dessutom bara kul när man är lite dragen😉

Det där hatet du skriver om är ju högst ömsesidigt.  It´s ok when we do it. Det fina hatet... Nä vi bidrar inte till polarisering... :rolleyes:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev spooncreek:

Göran Persson? Vat det inte han som fick så mycket kritik under Tsunamikatastrofen att man till slut nästan förleddes att tro att han orsakat själva Tsunamin?

Han är alltså ditt val som bäste krishanterare. Intressant.

Undrar vilka myndigheter som är "politiskt tillsatta" också ! :-)

 

Att myndigheter är opolitiska och självständiga är ju själva grunden till att dom finns och den roll dom har......

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev thomas001:

Kul att du har tagit något från det jag jobbar med!!

https://www.doktorn.com/

Det var en väldigt saklig och bra sammanställning tyckte jag. Kändes som något många skulle ha nytta av att läsa

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Tallviking:

UD är ingen myndighet.....

Det handlar om hur opolitiska tjänstemän egentligen är. För det är väl ändå tjänstemän som jobbar på våra myndigheter? Det var ju något reportage häromveckan om hur de opolitiska tjänstemännen i Hörby inte klarade av att förhålla sig just opolitiska och därför slutade. Generaldirektörer för myndigheter utses av regeringen och det är ju därför som ett sådant stolpskott som Dan Eliasson får förstöra myndighet efter myndighet just för att han inte är opolitisk. Var håller förövrigt fåntratten hus nu när Sverige upplever sin värsta kris i mannaminnet och MSB borde märkas av mera?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Knasen:

Det handlar om hur opolitiska tjänstemän egentligen är. För det är väl ändå tjänstemän som jobbar på våra myndigheter? Det var ju något reportage häromveckan om hur de opolitiska tjänstemännen i Hörby inte klarade av att förhålla sig just opolitiska och därför slutade. Generaldirektörer för myndigheter utses av regeringen och det är ju därför som ett sådant stolpskott som Dan Eliasson får förstöra myndighet efter myndighet just för att han inte är opolitisk. Var håller förövrigt fåntratten hus nu när Sverige upplever sin värsta kris i mannaminnet och MSB borde märkas av mera?

Det skiljer väldigt mycket på vad en myndighet har i uppgift i samhällsapparaten och vad regeringskansliet ,departementen och kommuner har för uppgifter. Det är inte de enskilda tjänstemännens görande eller inte som är det viktigt utan hela myndighetens agerande.

 

Generaldirektörer utses rent formellt av regeringen men själva urvalsprocessen sker oberoende av politik och regeringens sammansättning. Läs mer om detta i Utnämningsmakten i Regeringsformen
Generaldirektörer byts heller inte i samband med regeringsskiften utan utses vid helt andra tillfällen på helt andra grunder och helt andra tidsperioder.

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tallviking:

Det skiljer väldigt mycket på vad en myndighet har i uppgift i samhällsapparaten och vad regeringskansliet ,departementen och kommuner har för uppgifter. Det är inte de enskilda tjänstemännens görande eller inte som är det viktigt utan hela myndighetens agerande.

 

Generaldirektörer utses rent formellt av regeringen men själva urvalsprocessen sker oberoende av politik och regeringens sammansättning. Läs mer om detta i Utnämningsmakten i Regeringsformen
Generaldirektörer byts heller inte i samband med regeringsskiften utan utses vid helt andra tillfällen på helt andra grunder och helt andra tidsperioder.

 

Hela myndighetens agerande styrs ju av hur enskilda tjänstemän fattar sina beslut. Klarar inte de av att hålla sig opolitiska så faller ju hela iden med myndighetens agerande. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Knasen:

Hela myndighetens agerande styrs ju av hur enskilda tjänstemän fattar sina beslut. Klarar inte de av att hålla sig opolitiska så faller ju hela iden med myndighetens agerande. 

Din okunnighet om hur myndigheter arbetar är uppenbar......

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha nu ska jag snart åka ut och handla.
Då får jag väl se hur hysteriskt desperata mina medmänniskor är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
37 minuter sedan, skrev Tallviking:

Din okunnighet om hur myndigheter arbetar är uppenbar......

Måste vara undebart att vara så hjärntvättad som  du och leva i sin lilla bubbla 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Naam jai:

kan en myndighet fatta beslut utan att regeringen godkänner det?

Får citera mej själv...menar alltså vid typ allvarligare händelser, kan då ex Folkhälsomyndigheten bestämma alla åtgärder utan Löfvens medgivande?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, Knasen said:

 

Det där hatet du skriver om är ju högst ömsesidigt.  It´s ok when we do it. Det fina hatet... Nä vi bidrar inte till polarisering... :rolleyes:

 

Att man tar ut svängarna lite i politikdebatterna på ett forum tycker jag är lika naturligt som att BTT spetsar till sina historier; det blir helt enkelt roligare så.

 

Handlar det om media som vill försöka framstå som riktig media så ställer jag lite andra krav. Det är OK med viss vinkling men låter man aldrig "den andra sidan" komma till tals så blir det tämligen monotont.

 

Jag ser mig själv som tämligen pragmatisk; i verkliga livet alltså, inte nödvändigtvis på MPR, och jag har inga problem med att se SD i nästa regering. Helst vill jag ha med L i det samarbetet och jag föredrar om Jimmy inte blir statsminister men blir han det så kan jag leva med det. Jag har alltså inga problem med själva SD men jag har problem med flera av de siter som stöder dem och en hel del av de fans som låter mest på social media.

 

Det finns säkert sådan media och sådana personer också på vänsterkanten men dem ser man ju aldrig här och jag har aldrig haft något intresse att leta rätt på dem, så jag har ingen erfarenhet av dem. De som betecknas som "PK" och "Godhetsapostlar" på MPR är ju trots allt nästan uteslutande personer som röstar borgerligt så det borde ju ändå vara lightversioner 😉.

 

Men, som Sveriges bästa band genom tiderna sjöng, "Nu är hat ok om det riktas åt rätt håll, inget slår hårt som vänstervåld", så givetvis är inte deras hat mindre jävligt än högerkantens hat.

Ändrades av Atom

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
3 timmar sedan, skrev spooncreek:

Göran Persson? Vat det inte han som fick så mycket kritik under Tsunamikatastrofen att man till slut nästan förleddes att tro att han orsakat själva Tsunamin?

Han är alltså ditt val som bäste krishanterare. Intressant.

Spooncreek. Att du skulle ha en åsikt var inte troligt. Men Fet och dryg har något som just nu inga politiker i Sverige har. En åsikt och vågar ta beslut. Jag gillade absolut inte dryg. men just behöver vi en statsman som vågar inget annat

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...