Jump to content
IGNORERAD

Corona skräcken utomlands


Jed

Recommended Posts

11 minutes ago, ArneMorales said:

Jag har uppfattat Fria Tider som  kritiska mot politiska makthavare och globalister i Sverige och EU, och att de ofta kritiserat den illegala massinvandringen och EUs invandringspolitik, men även att de ofta forsvarat SverigeDemokraterna och Donald Trumps politik i USA.

Tänk dig om svenska folket endast skulle få information från regeringstrogna  Aftonbladet och STV.

 

Att Tidningen Fria Tider skulle vara  ``kommunistsvin``, vad det nu innebär, kände jag inte till.

Fria Tider är säkert SD-trogna men garanterat en site som Mattias Karlsson och Åkesson föraktar ned i sista molekyl. Siter som söker stöd hos kommunistregimer i Ryssland och Kina bör givetvis förkastas av alla med ett uns av demokrati i sitt blodomlopp; skulle jag vara statsminister skulle jag inte tveka en sekund att dra in all pension för alla landsförrädare som någonsin "gillat" en artikel från Fria Tider.

 

Skulle M göra ett valsamarbete med KD och SD så kommer jag rösta på dem. Tar inte Jimmy tydligt avstånd från avloppssiter som Fria Tider så röstar jag dock hellre på V; finns inget värde i en regering som stöder en site som står 2 km till vänster om APK.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 139
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Atom

    19

  • Batting

    16

  • ArneMorales

    13

  • Kenneth4618

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

10 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Då den vanliga influensan lär ta död på 300.000 människor per år, så ser jag ingen större nyhet i att Covid tar död på 100.000. 
 

Ny verkar Covid drabba människors hjärna och eventuellt rövhål, då det hamstras dasspapper. Dessutom drabbar den mänskligheten hårdare vad gäller ekonomin än hälsan. 
 

Summa summarum så bör det vara en enorm vinst för mänskligheten, då en massa utsläpp har sjunkit och vi knappt konsumerar något. 
Vi varken flyger eller reser. 
Vi lär ju ha uppnått klimatmålet det här året. 
 

Det är ju nästan så att det borde vara synligt på termometern på en gång. 

Eftersom folk håller sig hemma så är det en dröm att gå ut på köpcentrum nu för tiden. Det var även en dröm att åka E4 från Fjollträsk på torsdag föra veckan. Inga köer och race vid 2-1 vägen norr om Gävle. Var första gången jag kunde åka upp mot två-tre omkörningssträckor utan att behöva race'a för att köra om. 

På detta sätt kommer jorden att bli överbefolkad mycket snabbare än utan Covid. 

 

I Singapore är det brist på kondomer. Vad gör egentligen folk när de inte behöver åka till shopingcentra! 

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales
25 minuter sedan, skrev Atom:

Fria Tider är säkert SD-trogna men garanterat en site som Mattias Karlsson och Åkesson föraktar ned i sista molekyl. Siter som söker stöd hos kommunistregimer i Ryssland och Kina bör givetvis förkastas av alla med ett uns av demokrati i sitt blodomlopp; skulle jag vara statsminister skulle jag inte tveka en sekund att dra in all pension för alla landsförrädare som någonsin "gillat" en artikel från Fria Tider.

 

Skulle M göra ett valsamarbete med KD och SD så kommer jag rösta på dem. Tar inte Jimmy tydligt avstånd från avloppssiter som Fria Tider så röstar jag dock hellre på V; finns inget värde i en regering som stöder en site som står 2 km till vänster om APK.

Du borde läsa på lite bättre om Fria Tider i tex Wikipedia eftersom du helt klart sprider felaktig information och fortalar dem och deras läsare.

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

3 minutes ago, ArneMorales said:

Du borde läsa på lite bättre om Fria Tider i tex Wikipedia eftersom du helt klart sprider felaktig information och fortalar dem och deras läsare.

Alla som publicerar eller länkar till Global Times utan att nämna att de är Kinas kommunistregims språkrör borde åtalas för landsförräderi och fråntas alla medborgeliga rättigheter; det är inte svårare än så och spelar ingen roll om personen röstat på V eller SD.


Kommunistsvin kan vara både illröda och bajsbruna; på baksidan av cirkeln möts alltid ändpunkterna.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Jed:

Så här såg det ut på den medeltida rådhusplatsen i Hannover kvart i 12 i går, lunchtid alltså. Så folk börjar hålla sig inne i Tyskland också spacer.pngspacer.pngspacer.png

rådhuset_Hannover.jpg

Nu har man tydligen kommit fram till att smittan sprids bäst inne i trånga lokaler så att låsa in folk som man gjort i t.ex. Kina känns ju liiite fel.
Och så jäkla framgångsrika har dom ju inte heller varit.
Viruset har väl i stort sett fått blomma ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Atom:

Alla som publicerar eller länkar till Global Times utan att nämna att de är Kinas kommunistregims språkrör borde åtalas för landsförräderi och fråntas alla medborgeliga rättigheter; det är inte svårare än så och spelar ingen roll om personen röstat på V eller SD.


Kommunistsvin kan vara både illröda och bajsbruna; på baksidan av cirkeln möts alltid ändpunkterna.

En mycket klok iakttagelse! :559bdc4880218_haveaniceday:

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minutes ago, Atom said:

Alla som publicerar eller länkar till Global Times utan att nämna att de är Kinas kommunistregims språkrör borde åtalas för landsförräderi och fråntas alla medborgeliga rättigheter; det är inte svårare än så och spelar ingen roll om personen röstat på V eller SD.


Kommunistsvin kan vara både illröda och bajsbruna; på baksidan av cirkeln möts alltid ändpunkterna.

Det var ta mig fan det smartaste jag skrivit någon gång; har jag inte 10 karma när jag vaknar i morgon bitti så förlorar jag tron på MPR och loggar ut tills Coronahysterin är över, och det lär ta tills vi tröttnar 😉

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte att du har vettiga funderingar,men va 1000an...nu är jag landsförrädare.Verkligen förvånad.Nåja världen snurrar på.

Ändrades av berlitz
Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Atom:

Det var ta mig fan det smartaste jag skrivit någon gång; har jag inte 10 karma när jag vaknar i morgon bitti så förlorar jag tron på MPR och loggar ut tills Coronahysterin är över, och det lär ta tills vi tröttnar 😉

Ja du skule möjligen ha kunnat klämt in religiösa fundamentalister där någonstans blad de andra idi*terna.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, berlitz said:

Jag tyckte att du har vettiga funderingar,men va 1000an...nu är jag landsförrädare.Verkligen förvånad.Nåja världen snurrar på.

Har du inte länkat till Global Times utan att nämna att de representerar Kinas kommunistregim så är du OK; precis som det är OK att nysa utan att sprida jordens undergång.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev swedenfarang:

Hur många Coronatrådar ska vi ha? 

5, max!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Atom:

Har du inte länkat till Global Times utan att nämna att de representerar Kinas kommunistregim så är du OK; precis som det är OK att nysa utan att sprida jordens undergång.

Inte länkat alls.

Tycker dock att det du skriver är under din förmåga.Fria tider är ett bra alternativ till den sk offentliga.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Wangthong:

Eftersom folk håller sig hemma så är det en dröm att gå ut på köpcentrum nu för tiden. Det var även en dröm att åka E4 från Fjollträsk på torsdag föra veckan. Inga köer och race vid 2-1 vägen norr om Gävle. Var första gången jag kunde åka upp mot två-tre omkörningssträckor utan att behöva race'a för att köra om. 

På detta sätt kommer jorden att bli överbefolkad mycket snabbare än utan Covid. 

 

I Singapore är det brist på kondomer. Vad gör egentligen folk när de inte behöver åka till shopingcentra! 

Det är tydligen också mycket miljövänligt!

Bara Kinas minskade utsläpp av kväveoxider och CO2 de senaste månaderna har gett en minskning av utsläppen på 6% av världens totala utsläpp, eller 25% av Kinas utsläpp.

Motsvarar väl Sveriges totala påverkan på miljön under 30-40 år?

 

"Inget ont som inte har nåt gott med sej"...

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, berlitz said:

Inte länkat alls.

Tycker dock att det du skriver är under din förmåga.Fria tider är ett bra alternativ till den sk offentliga.

De kan säkert gjort något bra, är ingen flitig läsare. Jag står dock fast vid att man inte kan publicera världens största och värsta kommunistregims propagandaorgan utan att nämna just detta. När de dessutom pissar på Sverige för att vi kritiserat kommunismen så känns det märkligt att en site som är nationalistisk och dessutom låtsas vara höger, köper det rakt av i sin iver att skita ned Sverige; mer anti-svenskt än så kan det inte gärna bli.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Atom:

De kan säkert gjort något bra, är ingen flitig läsare. Jag står dock fast vid att man inte kan publicera världens största och värsta kommunistregims propagandaorgan utan att nämna just detta. När de dessutom pissar på Sverige för att vi kritiserat kommunismen så känns det märkligt att en site som är nationalistisk och dessutom låtsas vara höger, köper det rakt av i sin iver att skita ned Sverige; mer anti-svenskt än så kan det inte gärna bli.

Well. Vi är ganska långt ifrån varandra ang.detta.

Vem ska vi lyssna/tro på enligt dig?

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minutes ago, berlitz said:

Well. Vi är ganska långt ifrån varandra ang.detta.

Vem ska vi lyssna/tro på enligt dig?

Du får lyssna på precis vem du vill.  


Tycker du inte själv att det är ett problem att Fria Tider publicerar en artikel från Kinesiska Kommunistpartiet utan att påpeka att det är de som skrivit artikeln? 
 

I min värld så står man bakom alla artiklar och länkar man lägger upp om man inte påpekar problematiken med källan. I min värld står därför Fria Tider, och Arne Morales, bakom Kinesiska Kommunistpartiet och i förlängningen en antisvensk agenda. Om du inte håller med mig, var förlorade vi varandra?

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Naam jai:

Så, i runda slänga 20000 turkar som har svenska medborgarskap, och några  "all inclusive turister" får lite problem med hemresan?

 

Turkiet verkar märkligt nog klarat sej hyfsat bra från Pandemin, hittills, påstår de... Inget jag tror på.

 

Känns mest som en bra sak, att stoppa flygen från en diktatur som ligger granne till Iran (som tydligen har problem med viruset), och som kontrollerar media, så mycket de kan...

 

Låt Turkarna stanna hemma.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Personligen tycker jag det börjar bli lite väl löjligt med denna hysteri över corona. 

 

Om det hade varit ett väldigt dödlig virus och inte som en vanlig influensa  som dyker upp varje år hade jag förstått det. 

 

Ger mig fan på att det är Bilderbergruppen som ligger bakom för att kunna tjäna några miljarder 😉

 

De ekonomiska konsekvenserna av denna hysteri kommer att bli enorm. 

 

Vi har haft ett flertal mycket dödligare epidemier i världen utan att folk och länder gått bananas som nu, och det har ju gått rätt bra ändå

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev berlitz:

Well. Vi är ganska långt ifrån varandra ang.detta.

Vem ska vi lyssna/tro på enligt dig?

Mig! ☝️

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev Tommy:

Så, i runda slänga 20000 turkar som har svenska medborgarskap, och några  "all inclusive turister" får lite problem med hemresan?

 

Turkiet verkar märkligt nog klarat sej hyfsat bra från Pandemin, hittills, påstår de... Inget jag tror på.

 

Känns mest som en bra sak, att stoppa flygen från en diktatur som ligger granne till Iran (som tydligen har problem med viruset), och som kontrollerar media, så mycket de kan...

 

Låt Turkarna stanna hemma.

 

 

MVH

Njaa många svenskar tar turkarna från Göteborg till BKK ...mest synd om det drabbar någon av dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Personligen tycker jag det börjar bli lite väl löjligt med denna hysteri över corona. 

 

Om det hade varit ett väldigt dödlig virus och inte som en vanlig influensa  som dyker upp varje år hade jag förstått det. 

 

Ger mig fan på att det är Bilderbergruppen som ligger bakom för att kunna tjäna några miljarder 😉

 

De ekonomiska konsekvenserna av denna hysteri kommer att bli enorm. 

 

Vi har haft ett flertal mycket dödligare epidemier i världen utan att folk och länder gått bananas som nu, och det har ju gått rätt bra ändå

Vem går bananas?
Jag tycker bara jag läser inlägg av folk som ondgör sig över folk som överdramatiserar det hela,
men jag träffar inte på någon av dess påstådda hysteriska människor.

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Personligen tycker jag det börjar bli lite väl löjligt med denna hysteri över corona. 

 

Om det hade varit ett väldigt dödlig virus och inte som en vanlig influensa  som dyker upp varje år hade jag förstått det. 

 

Ger mig fan på att det är Bilderbergruppen som ligger bakom för att kunna tjäna några miljarder 😉

 

De ekonomiska konsekvenserna av denna hysteri kommer att bli enorm. 

 

Vi har haft ett flertal mycket dödligare epidemier i världen utan att folk och länder gått bananas som nu, och det har ju gått rätt bra ändå

Kan bara hålla med.......

 

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
21 minuter sedan, skrev Batting:

Vem går bananas?
Jag tycker bara jag läser inlägg av folk som ondgör sig över folk som överdramatiserar det hela,
men jag träffar inte på någon av dess påstådda hysteriska människor.

Vilken planet bor du på? 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...