Jump to content
IGNORERAD

Corona skräcken utomlands


Jed

Recommended Posts

21 minuter sedan, skrev Naam jai:

Njaa många svenskar tar turkarna från Göteborg till BKK ...mest synd om det drabbar någon av dom.

Jovisst, om de reser smittfria och garanterat inte träffat någon smittad!

Annars, tycker jag de kan stanna i Turkiet, tills de är smittfri.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 139
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Atom

    19

  • Batting

    16

  • ArneMorales

    13

  • Kenneth4618

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

9 minuter sedan, skrev biker:

Kan bara hålla med.......

 

mvh

biker

 

Undrar om inte det är större oro över dom ekonomiska förlusterna i många länder än att ex antal personer avlider? ..... tråkig tanke men men 🤑🤔

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Vilken planet bor du på? 

Var har du dessa hysteriska människor då?

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Vilken planet bor du på? 

Det var alltså inget du kunde redovisa?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
19 minuter sedan, skrev Naam jai:

Undrar om inte det är större oro över dom ekonomiska förlusterna i många länder än att ex antal personer avlider? ..... tråkig tanke men men 🤑🤔

De som avlider är tydligen de som änså skulle ha gått bort av en vanlig influensa.  Gamla och redan har en eller flera allvarliga sjukdomar  

Tråkigt och tragiskt men det är livets gång

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Kenneth4618:

Ja ja ja men det är ju idi*ter som inte identifierar sig på nätet. Har du träffat på någon här på nätet som gett uttryck för någon slags desperation?

 

 

Precis nyss, skrev Batting:

Det var alltså inget du kunde redovisa?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Batting:

Ja ja ja men det är ju idi*ter som inte identifierar sig på nätet. Har du träffat på någon här på nätet som gett uttryck för någon slags desperation?

 

 

 

På nätet finns det ju liksom folk som hävdar att jorden är platt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
2 minuter sedan, skrev Batting:

Ja ja ja men det är ju idi*ter som inte identifierar sig på nätet. Har du träffat på någon här på nätet som gett uttryck för någon slags desperation?

 

 

 

SUCK!!!!!!! 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Batting:

Ja ja ja men det är ju idi*ter som inte identifierar sig på nätet. Har du träffat på någon här på nätet som gett uttryck för någon slags desperation?

 

 

 

Ja Boa går snart i taket för att han inte får in en filmsnutt 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har personligen inte träffat på någon som tar detta speciellt allvarligt, och då har jag en arbetskamrat som är satt i karantän.
Var har du dina desperata människor Kenneth?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Naam jai:

Ja Boa går snart i taket för att han inte får in en filmsnutt 😉

Nä det är snarare Kenneth som söker uppmärksamhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
21 minuter sedan, skrev Batting:

Jag har personligen inte träffat på någon som tar detta speciellt allvarligt, och då har jag en arbetskamrat som är satt i karantän.
Var har du dina desperata människor Kenneth?

Har missat att många länder har stängt sina gänser?

 

 

 

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Har missat att många länder har stängt sina gänser?

 

 

 

 

Och det måste då automatiskt vara helt rätt?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, Batting said:

Ja du skule möjligen ha kunnat klämt in religiösa fundamentalister där någonstans blad de andra idi*terna.

Kristna är iaf safe, resten är dömda. :

”Corona viruset är en träning i att lära oss förtrösta på Herren inför det som skall drabba jorden. Domarna i Egypten drabbade aldrig Israels barn. Likaså har Herren lovat att ta hand om oss. I denna sena tid kommer det att visa sig vilka som tjänar Herren och vilka som inte gör det”

 

 The kristet utseende sade det bäst:

Känner du skammens sälta?
Frälsningsarméns raseri!
Känner du slutet nalkas?
I narko-kristet hyckleri!
Känner du svetten lacka?
I ormgrop med präst på de troendes fest!
Känner du kristen vånda?

 

Är man muslim räcker det tydligen att stoppa upp en olivoljeidränkt bomullstuss i stjärten...

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales
7 timmar sedan, skrev berlitz:

Inte länkat alls.

Tycker dock att det du skriver är under din förmåga.Fria tider är ett bra alternativ till den sk offentliga.

Ja, Atom kan skriva betydligt bättre, det vet vi. Nu tjatar han bara  om att Fria Tider inte nämnde vem som står bakom Global Times, men de skrev tydligt att Global Times ägs av Kinesiska staten, och då forstår nästan alla vad det innebär.

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales
8 timmar sedan, skrev Atom:

Fria Tider är säkert SD-trogna men garanterat en site som Mattias Karlsson och Åkesson föraktar ned i sista molekyl. Siter som söker stöd hos kommunistregimer i Ryssland och Kina bör givetvis förkastas av alla med ett uns av demokrati i sitt blodomlopp; skulle jag vara statsminister skulle jag inte tveka en sekund att dra in all pension för alla landsförrädare som någonsin "gillat" en artikel från Fria Tider.

 

Skulle M göra ett valsamarbete med KD och SD så kommer jag rösta på dem. Tar inte Jimmy tydligt avstånd från avloppssiter som Fria Tider så röstar jag dock hellre på V; finns inget värde i en regering som stöder en site som står 2 km till vänster om APK.

Värdet  av Fria Tider är yttrandefriheten , att kunna kritisera makthavare i Sverige och merparten av västvärlden.

Du verkar ha blivit lite miljoskadad under dina många år i Kina 555

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

10 minutes ago, ArneMorales said:

Värdet  av Fria Tider är yttrandefriheten , att kunna kritisera makthavare i Sverige och merparten av västvärlden.

Du verkar ha blivit lite miljoskadad under dina många år i Kina 555

Man får kritisera svenska och västerländska makthavare hur mycket man vill men det går inte att luta sig mot en korrumperad kommunistregim för att kritisera demokratiskt valda regeringar; det om något har jag lärt mig i Kina. Jag tar 100% avstånd från kommunistregimer och du använder dem som källa; ganska uppenbart vem som är miljöskadad här.

 

 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales
7 timmar sedan, skrev Atom:

De kan säkert gjort något bra, är ingen flitig läsare. Jag står dock fast vid att man inte kan publicera världens största och värsta kommunistregims propagandaorgan utan att nämna just detta. När de dessutom pissar på Sverige för att vi kritiserat kommunismen så känns det märkligt att en site som är nationalistisk och dessutom låtsas vara höger, köper det rakt av i sin iver att skita ned Sverige; mer anti-svenskt än så kan det inte gärna bli.

Att vara svensk nationalist, som Fria Tider, innebär inte att man pissar på Sverige eller är anti -svensk.

Jag och många andra svenskar är mot  Reinfeldts massinvandring av muslimer till Sverige och kan kritisera detta.

Är dock inte, och har aldrig varit kommunist.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minutes ago, ArneMorales said:

Att vara svensk nationalist, som Fria Tider, innebär inte att man pissar på Sverige eller är anti -svensk.

Jag och många andra svenskar är mot  Reinfeldts massinvandring av muslimer till Sverige och kan kritisera detta.

Är dock inte, och har aldrig varit kommunist.

Jag är också emot massinvandringen av muslimer; både av ekonomiska och sociala skäl.

 

Många som kallar sig nationalister uppvisar ett sådant hat mot dagens, och gårdagens, svenska politiker, media, rättssystem och hela samhällsapparat att det svämmar över i ett direkt hat mot Sverige; det är förmodligen inte så de menar men hatet har gjort dem så blinda att det är så det tar sig uttryck. Jag tycker det är oerhört trist och precis så fungerar det även i många andra europeiska länder. Givetvis får, och till och med bör, man kritisera det man inte gillar men klarar man inte av att framföra den kritiken utan att man rackar ned på hela landet så är det bättre att man håller tyst. Oavsett hur mycket man ogillar dagens regering så söker man inte stöd för sin uppfattning hos kommunistdiktatorer i Ryssland och Kina; då saknar man nationell ryggrad och ett minimum av intelligens.

 

Nu har jag annat att göra; får fortsätta senare om du har något intressant att komma med.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales
33 minuter sedan, skrev Atom:

Man får kritisera svenska och västerländska makthavare hur mycket man vill men det går inte att luta sig mot en korrumperad kommunistregim för att kritisera demokratiskt valda regeringar; det om något har jag lärt mig i Kina. Jag tar 100% avstånd från kommunistregimer och du använder dem som källa; ganska uppenbart vem som är miljöskadad här. 

 

 

Jag tar också 100 procent avstånd från alla kommunistregimer och hogerdiktaturer. Trots det anser jag att Kina, och andra kan haka på WHOs uttalande

om att med alla medel forsoka minska Corona smittspridningen, och jag kan också kritisera Sveriges regering for deras - vänta och se,  och oppna gränser-politik. Inte menar du att jag blir ett kommunistsvin eller sverigehatare pga detta?

 

Iran har nu over 12.000 coronasmittade. Visst är det synd om dem, men  inte vill vi ha dem till Sverige for att rädda våra pensioner.

Jag vet att Reinfeldt och andra i globalist-gänget har konstaterat att det finns plats for dem utanfor storstäderna i Sverige, men nej tack.

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

12 minutes ago, ArneMorales said:

Jag tar också 100 procent avstånd från alla kommunistregimer och hogerdiktaturer. Trots det anser jag att Kina, och andra kan haka på WHOs uttalande

om att med alla medel forsoka minska Corona smittspridningen, och kritisera Sveriges regering for deras - vänta och se,  och oppna gränser-politik.

Iran har nu over 12.000 coronasmittade. Visst är det synd om dem, men  inte vill vi ha dem till Sverige for att rädda våra pensioner.

Jag vet att Reinfeldt har konstaterat att det finns plats for dem utanfor storstäderna i Sverige, men nej tack.

Vem i hela världen har föreslagit att vi ska importera coronasmittade Iranier för att rädda våra pensioner? Nu får du väl ändå skärpa till dig i ditt gaggande.

Ändrades av Atom

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales
1 timme sedan, skrev Atom:

Vem i hela världen har föreslagit att vi ska importera coronasmittade Iranier för att rädda våra pensioner? Nu får du väl ändå skärpa till dig i ditt gaggande.

Vet att du är en kul och skärpt grabb Atom,

men igår satte du diskussionsnivån lite väl lågt när du i denna tråd kallade Fria Tider for Putinvänner, och kommunistsvin och därefter skrev att pensionerna borde dras in for oss som länkar till Fria Tider och därmed är sverigehatare och kommunister.

 

Har ganska mycket fri tid just nu, så därfor tar jag mig tid att,  på skoj,  gagga med dig ett tag till på denna låga nivå, men från en annan utgångspunkt.

 

 

Vet att det fortfarande finns ett  stort antal  inom de svenska Moderaterna som väntar på att deras avgud,  globalistsvinet Reinfeldt, skall uttala sig i Coronafrågan.

Sverige har  gott om plats for massinvandring  av muslimer utanfor  storstäderna, oppna gränserna, billig arbetskraft... osv.

Sedan har vi globalisternas EU-maffia i Bryssel, där även flera svenska politiker från flera partier numera skor sig gott.

``Globalister i alla länder forena eder``  Sondra och härska i era samhällen.

Den som har mest pengar vid sin dod har vunnit.

 

Hoppas ni ursäktar att jag skämtar i denna alvarliga fråga.

 

Haa en bra dag Atom.

Nu måste jag ut och rensa ogräs i mitt gronsaksland

 

 

 

 

 

 

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

En uppgift som jag saknar i rapporteringen är antalet som vårdas på sjukhus. Även en medelålder på dom som dött kunde kanske lugna ner paniken lite men det ger väl inte så många klickl. Antalet smittade och döda slås upp stort men hur många av dom smittade behöver sjukhusvård resp intensivvård? Den absoluta majoriteten verkar ligga hemma och titta på Netflix. Siffrorna jag hittat är runt 3% av dom smittade på sjukhus i Danmark resp Sverige. 1 på intensivvård i Danmark och ingen i Sverige i går. Siffrorna ändras ju hela tiden men inte behöver man stänga skolor, gränser, skicka massor med företag i riktning konkurs och förmodligen hela världen in i en lågkonjunktur, med allt vad det innebär, för det här. Väntar bara på det första dödsfallet där en uppretad pöbel slår ihjäl någon för att han inte hade mask och hostade.

 

Har en kompis i Stockholm som förmodligen var nära att stryka med pga av den här hysterin. 79 år gammal. Han hade varit sjuk 3-4 dagar innan kontakt med VC. Han kunde inte gå, inte äta, kunde knappt dricka, hade ständig hicka och hade stora problem med att prata. Ingen feber. Vårdcentralen konstaterade vid samtal att det inte var Corona och han fick en tid först 10 dagar senare. Akut VC hade inte heller tid för honom. Han kollapsade i hemmet 2 dagar senare och ambulans fick rycka ut mitt i natten och dom konstaterade snabbt att han måste till sjukhus omedelbart. Ligger nupå sjukhus med konstaterad lunginflammation (ej Corona). Detta visar ju att det finns en risk att vården är helt inriktad på Corona och lite för snabbt avfärdar annat som kanske t.o.m. är allvarligare. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...