Jump to content
IGNORERAD

Bondfångeri


gubben4906

Recommended Posts

Hej, gubben som har en fråga.

Jag har gått med i en datasökningssajt, den sajten som föreslogs på MPR för 1 eller 2 veckor sedan, mest för att se vad det är för typ av damer som är på dessa. Jag har kommit på efter lite sökningar att 90% av damerna/flickorna(under 20) kommer från Filippinerna. Resten från Thailand, verkar det som. Men, en sak som jag råkade ut för nu i helgen var att jag fick ett mail från en tjej som kallar sig Ensamma Tina(lonely Tina). I början var mailen de klassiska att vi berättade vilka vi var, vad vi sysslade med och så vidare, men igår så fick jag ett mail som ser ut så här:

Brevet nedan kom den 31 juli, med följde 2 foton på en mycket vacker kvinna, ung, av hänsyn så visar jag inte bild på kvinnan

hello Nisse ,

how are you doing ..this is Tina ..please Thank you so much for your interested mail i hope we will be happy to know each other better . how old are you and where from you ..you look very nice man to be ..and i will like it so much to be with you and stay with a man like you ..i live in GHANA with my old mother ..i hope i will hear from you soo as you hear from ,,and please i hope you can tell me more about you ..wish you all the best good luck take care ..Tina...

Jag svarade så här på det brevet:

Hello Tina,

you are a very beautiful woman. Don´t get angry now but you are very sexy looking woman.

OK, who am I? I´m 60, not to old for you I hope? I have 1 daughter My daughter has a man, not married, lived 40 minutes from me, we have a good father/daughter relation. I´m living in Stockholm, Sweden, up in north of Europe.

Thats what I have to write now. Hope to hear from you again.

When you say you live in Ghana, did you mean the country Ghana in Africa or is it a town in Philippins

Hugs from

Nisse W

Sedan igår kväll låg detta mail i min brevlåda:

hello Nisse

how are you doing please why dont you cearte yahoo messenger so we could try to meet and chat life from there ,, i hope i will hear from you about this take care ,,Tina send me a new pic from you not the same one again ..

Mitt svar på detta:

Woah, what a nice picture of you from the showerroom, how old are you.

I´m come home from work now and find that beautiful picture in my PC, again, WOAH, you are hot. Don´t no what to answer. I going to Thailand in the beginning of may next year. Hope to meet you when I come down. I try to start upp Yahoo messenger but my PC don´t like it. I shall talk to a friend of me and se if he can help me, it could take some week but for me it better to have a camera on the PC so we could send direct photos to us, OK? In end of august I gonna buy a PC-Camera.

Lots og hugs and kisses from a 60 year young schoked man.

Sedan fick jag detta mail igår kväll när jag kom hem:

hello Nisse ,

Good everying ,buy the way i hope we can send each other mails on here all the time ,,am so happy we can start to know each other better ,,am 32yrs now ..i hope i told you in the beging that am from Ghana Africa,,do you have cell phone ,,and i will like you to understand if you could help me get cell phone so we can contact on it all the time fine i will be happy about that ,,am lonely and live with my old mom alone ...please try to reply back as you read from me ,,

Det är här jag börjar dra åt mig öronen, här börjar hon prata om "cell phone" och efter det kommer den riktiga snyftaren, "am lonely and live with my old mom alone". Jag började dra åt mig öronen redan i förgående brev där hon på en bild står nedböjd över ett badkar med en underbart vacker bak och bligar med sina ögon mot mig. OK, hade jag varit full så hade jag antagligen sänt henne pengar eller lovat och då hade nästa brev innehållit ett kontonummer.

Vad tror ni? Visst har jag rätt? Ska jag leka med och svara på brevet med frågan: Vad kostar en Cell Phone? Kom med roliga svar, har jobbat hela helgen så jag behöver lite kul nu på söndagskvällen.

:diablo: gubben :diablo:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 94
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • gubben4906

    13

  • Balut Power

    7

  • Avregistrerad clion

    6

  • swedenfarang

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hehe ja det beror väl på hur skoj du tror du kan få för kostnaden av en mobil och huruvida det är värt det..

Jag kan garantera att det naturligtvis är bondfångeri men det har du ju redan själv förstått...

Vill du ha lite skoj så kan du ju spela med om du vill...

Jag tycker du ska svara att du har en mobil till övers och vill posta den till henne.. Men fram tills dess får hon ju klara sig med kontakt via dator... :-)

Spelar du lite "dum" så lär du ju få flera bilder.hehe

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom verkar att ha en manual , för jag registrerade mig på penpal site och fick exakt lika svar ifrån tre olika afrikanska damer .

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe ja det beror väl på hur skoj du tror du kan få för kostnaden av en mobil och huruvida det är värt det..

Jag kan garantera att det naturligtvis är bondfångeri men det har du ju redan själv förstått...

Vill du ha lite skoj så kan du ju spela med om du vill...

Jag tycker du ska svara att du har en mobil till övers och vill posta den till henne.. Men fram tills dess får hon ju klara sig med kontakt via dator... :-)

Spelar du lite "dum" så lär du ju få flera bilder.hehe

Ja, ni alla som svarat så har jag för cirka 2 minuter sedan sänt iväg ett mail där jag frågar vad en "cell phone" kostar i dollar. Jag smörade lite också och skrev att när jag tittar på bilden av henne i bara trosor(string) så blir jag "little horny". Ska bli kul att se vad för svar jag får. jag lär återkomma.

:whistle: Beroende på svaret så får jag se om jag visar en bild på henne. som en varning :whistle:

:wai: gubben :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj oj Gubben.

Stanna där, leder ingen stans.

Höll också på med en dejtsida förut, fick en som hoppade på mig med massa meddelanden och sen MSN.

Hon började med att berätta att hon hade en son, hon skickade bilder och tyckte som du "hot hot hot".

Frågade henne om hon rest förut, och hon svarade att hon bodde i frankrike ett tag, men sen dog hennes pappa, så hon reste hem för att ta hand om sin mor.

Gick någon månad med samtal kors och tvärs via epost och msn.

Sen en dag, så berättade hon allt hon skulle göra med mig när jag kom till hennes land.

Min reaktion vart "ohh fan så snabbt? inte ens träffat personen.

Efter detta så gick det en dag, sen dök hon upp på MSN igen och berättade att hennes son inte får gå till skolan om hon inte betalar skolavgiften (500SEK) för ett år och ville att jag skulle skicka via dom där valuta företagen.

Just då kände jag "500kr... bränner jag på en taxi hem från krogen, kan jag nog bjuda på", bara nån minut efter får jag en addning på min MSN, o voila! en till tjej.

Som påstod sig fått min MSN (ger inte ut den rakt av) och hon drog samma saga (fast utan ungen) pappan gick bort, och hon åkte hem från italien för att ta hand om sin mor.

Återvände till första chatt fönstret och sa att hennes son inte alls behöver pengar för skolgång, då allt är påhittat.

Och hon börjar "who you talk to?"

För innan hade hon sagt att hon ville ha mina login uppgifter till dejt sidan och min msn, tvärvägrade den biten, för mina login och lösenord är min sak sa jag till henne.

Men jag gav henne msn/mailadressen till personen som nyss addade mig, och sen gick det en timma och hon med ungen började chatta igen och sa "SHE IS A FAKE! WANT TO TAKE YOUR MONEY"

Jag svarade "Well, so it seems you want to do aswell, good bye!" och avslutade chatten, blockerade idi*ten och var klar med det, inga pengar hade gått iväg heller.

Hade hon vart 4real hade man nog fått ett mail, som förklarade saken, men det kom det inte heller, så min slutsats är att ALLT från Gahana är 100% BS!

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl klart dom kör med färdiga mallar. Det har ju existerat i Thailand många år, i Pattaya

satt det ju ett gäng på soi postoffice MG-Express tror jag det heter, när man var in dit och skickade

paket hem så kunde man sitta och följa med(tjuvläsa) i brevskrivandet medan man väntade på att

paketet skulle packas in. Sen finns det ju fina böcker med romantiska fraser Thai-Eng.

Men för att återgå till Ghana så är väl dom lika desperata som ryskor ute på datingsiter.

Gubben du har ju varit till sjöss har du inte ramlat in i nån hamn i afrika under dom åren.

Jag har själv varit i kenya(Nairobi och Mombasa) och jag förstår om dom vill därifrån för vilken

missär dom lever i. Ghana ska vara av samma kaliber.

Spela med i spelet du och få lite underhållning så åker du till Thailand och söker kärleken.

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl klart dom kör med färdiga mallar. Det har ju existerat i Thailand många år, i Pattaya

satt det ju ett gäng på soi postoffice MG-Express tror jag det heter, när man var in dit och skickade

paket hem så kunde man sitta och följa med(tjuvläsa) i brevskrivandet medan man väntade på att

paketet skulle packas in. Sen finns det ju fina böcker med romantiska fraser Thai-Eng.

Men för att återgå till Ghana så är väl dom lika desperata som ryskor ute på datingsiter.

Gubben du har ju varit till sjöss har du inte ramlat in i nån hamn i afrika under dom åren.

Jag har själv varit i kenya(Nairobi och Mombasa) och jag förstår om dom vill därifrån för vilken

missär dom lever i. Ghana ska vara av samma kaliber.

Spela med i spelet du och få lite underhållning så åker du till Thailand och söker kärleken.

//Broskan

Jodå, jag har varit i Tanger, Casablanca och Durban på 60-talet. Men för mig var det brännvin och sedan kvinnor. Mitt minne är tyvärr inte så bra från den tiden: Minns bara att det var lättare att få ombord kvinnor än det är idag. Tror jag. I Tanger till exempel så var det bara att gå upp till "arabkvarteren" så fanns det kvinnor att "få".

Och Broskan, självklart kommer jag att spela med så länge det är roligt men det får inte gå för långt. I det långa loppet så blir det säkert tråkigt.

:wai: gubben :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå, jag har varit i Tanger, Casablanca och Durban på 60-talet. Men för mig var det brännvin och sedan kvinnor. Mitt minne är tyvärr inte så bra från den tiden: Minns bara att det var lättare att få ombord kvinnor än det är idag. Tror jag. I Tanger till exempel så var det bara att gå upp till "arabkvarteren" så fanns det kvinnor att "få".

Och Broskan, självklart kommer jag att spela med så länge det är roligt men det får inte gå för långt. I det långa loppet så blir det säkert tråkigt.

:wai: gubben :wai:

Godmorgon,

I morse när jag slog på datorn så låg det ett mail i inkorgen, där det stod att en "cell phone" kostar 450 $=3450 SEK eller 370 €(euro)=3996 SEK. Det är ungefär vad en mobil kostar i sverige utan abonnemang.

Men, och här kommer det riktiga dragplåstret för att sända pengarna, 2 stycken bilder där hon, om det nu är hon, står i bikini där lite av en liten rakad hårtofs syns.

Här kommer en kopia på mitt svar till henne:

About the money, it take a week before I can send you the money, OK for you?

I must speak to my Bank before I can send so much money, I have all my money

in the Bank and I have just buy an apartment for 400 000 $ so they will know

what the money goes to, OK for you.

Lots of sexy kisses from

Nisse W

Här kommer lite av "dirty talk" jag sände:

can you send me pictures there you are nude, there I see your beautiful body nude. Now I very horny, wish you

were here now and hug me when you are nude. Please, hurry, send nude sexy pictures now.

Hope you not get angry.

Jag har självklart censurerat mailet, måste ju tänka på era hjärtan.

:clapping: gubben :clapping:

Ändrades av gubben4906

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Gubben är ju ett praktexempel på att kvinnor på nätet måste vara försiktig med att falla för alla blå dunster och lögner männen på andra sidan försöker slå i dom. Hur många % av männen på datingsajter är egentligen seriösa är ju en fråga man osökt ställer sig. Kanske är dom trots allt färre än dom seriösa kvinnorna?

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Gubben är ju ett praktexempel på att kvinnor på nätet måste vara försiktig med att falla för alla blå dunster och lögner männen på andra sidan försöker slå i dom.

Framforallt tyder denna trad pa att man inte med automatik blir mognare och visare med aldern :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Gubben är ju ett praktexempel på att kvinnor på nätet måste vara försiktig med att falla för alla blå dunster och lögner männen på andra sidan försöker slå i dom. Hur många % av männen på datingsajter är egentligen seriösa är ju en fråga man osökt ställer sig. Kanske är dom trots allt färre än dom seriösa kvinnorna?

Tror att det fanns en omröstning på forumet men nu hittar jag inte den :mellow:

Fan för det nya forumet...lätt att citera fel :diablo:

Ändrades av Lappen
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Hur många av forumets medlemmar har träffat sina respektiva på datingsajter?

Tror att det fanns en omröstning på forumet men nu hittar jag inte den :mellow:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas du har lika kul med mailen som Ben, Roger eller vad han nu heter som du växlar med Gubben.

För du tror väl inte att Tina är en tjej såvida hon inte slagit på en webcamera ;)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Tack gubben för en rolig tråd :blink:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Godmorgon,

I morse när jag slog på datorn så låg det ett mail i inkorgen, där det stod att en "cell phone" kostar 450 $=3450 SEK eller 370 €(euro)=3996 SEK. Det är ungefär vad en mobil kostar i sverige utan abonnemang.

Men, och här kommer det riktiga dragplåstret för att sända pengarna, 2 stycken bilder där hon, om det nu är hon, står i bikini där lite av en liten rakad hårtofs syns.

Här kommer en kopia på mitt svar till henne:

About the money, it take a week before I can send you the money, OK for you?

I must speak to my Bank before I can send so much money, I have all my money

in the Bank and I have just buy an apartment for 400 000 $ so they will know

what the money goes to, OK for you.

Lots of sexy kisses from

Nisse W

Här kommer lite av "dirty talk" jag sände:

can you send me pictures there you are nude, there I see your beautiful body nude. Now I very horny, wish you

were here now and hug me when you are nude. Please, hurry, send nude sexy pictures now.

Hope you not get angry.

Jag har självklart censurerat mailet, måste ju tänka på era hjärtan.

:clapping: gubben :clapping:

Kul att du kör med thaiengelska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Farang, din spjuver...

Det kanske är du som mailar med Gubben...som jag för övrigt tycker gör helt rätt.

Möljis

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar hur länge Gubbens "girlfriend" fortsätter att vara på bettet, måste väl förr eller senare inse att dragningen går åt båda hållen. Men varför inte ha lite kul när det som i detta fall verkar vara en solklar "digger" i andra änden av tråden.

Sen får ju Gubben lite vassa pics att kolla in när han blir lite "horny".

Hade Nisse

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gubben är ju ett praktexempel på att kvinnor på nätet måste vara försiktig med att falla för alla blå dunster och lögner männen på andra sidan försöker slå i dom. Hur många % av männen på datingsajter är egentligen seriösa är ju en fråga man osökt ställer sig. Kanske är dom trots allt färre än dom seriösa kvinnorna?

Hoppas du skämtar Kim. Det var damen, "Lonely Tina" som kontaktade mig först och jag bara svarade på hennes mail och hakade på i hennes spel/lek. Sen tror jag att det är kvinnorna som är i majoritet när det gäller att lura folk, i detta fall männen. Sen finns det självklart män som är proffs på att lura kvinnor men jag tror mer på att de är "sol och vårare".

Jag lekte med i hennes lek, är det fel eller strider det mot några regler i MPR? I sådana fall får ni väl ta bort tråden.

Och ITOY,

:whistle: jag har hittills aldrig blivit nobbad någonting med min engelska. Och, är det inte bra att tala och skriva thaiengelska med damerna i Thailand? Jag försöker oxå att inte klaga på andras språk eller stavningar och har jag nån gång gjort det så var jag dum i sådana fall. :whistle:

:wai: gubben :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Det gubben håller på med kallas för "scambaiting"

Populär aktivitet som främst är riktad mot de såk. nigeriabrevens avsändare.

Det går ut på att lura brottslingarna att tro att man är lurad och på så sätt

hålla dom sysselsatta så länge det nånsin går - och i bästa fall förnedra dom.

De metoder (lögner) man kan använda sig av finns beskrivna på t.ex. på sidan

"419 eater" http://www.419eater.com/html/baiting.htm

Läs varningarna där gubben, det är kriminella typer du håller på med.

Viktigast är att aldrig lämna ut någonsomhelst personlig information.

Inklusive din "riktiga" e-postadress.

(och din koppling till MPR - tack så mycket :-) )

Det finns f.ö. riktigt roliga beskrivningar att hitta på nätet om lyckade scambaitings.

Glöm inte att vara försiktig - var jävligt noga på vad du lämnar ut!

Inga fotos på dig själv (och inga på MPR-gubbar heller - tack så mycket igen :-) )

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Farang, din spjuver...

Det kanske är du som mailar med Gubben...som jag för övrigt tycker gör helt rätt.

Möljis

LOL, nä knappast jag som mailar med Gubben, men jag har haft några flanar från Gambia och Nigeria på messengern.

Rätt kul att hålla på med dom ett tag och spela kärlekskrank farbror. En av dom blev skitsur när jag frågade

varför hon inte ens har en webbkamera när hon skickat mig bilder tagna med en kamera som kostar över 10,000 dollar.

Nån annan blev förbannad när jag letade upp hela bildserien varifrån bilderna hon/han skickat till mig, var rätt

grov porr i den serien. En sak som dom alla hittills haft gemensamt är att dom aldrig har webbkamera, samt att dom

behöver hjälp med pengar till någonting.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Farang,

Jo, jag fattade att det inte var du, jag skojade bara. Vi känner ju varandra.

Jag var utsatt för vanliga nigeriabrev i slutet på 90-talet, då jag drev firma i Thailand.

Jag svarade aldrig på dom, men det höll nog på ett halvår innan dom tröttnade.

Det var ju det vanliga köret, man skulle hjälpa till att få ut 100 mill. eller något, man skulle tjäna massor med mera.

Jag tycker inte Gubben gör något fel, som skojar lite med dessa "damer" eller vad det nu är, men var försiktig.

Möljis

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Nu ska ja inte dra vissa folkslag över en kam. Men enligt min humble meaning så är det nog så att många obs ej alla från vissa Afrkanska länder försöker sig på en variant av nigeriabrevet hos dem dom får kontak med på diverse dating sites. Detta har jag inte upplevt i så stor utsträckning på tahidating´s sidorna. Det kanske är för att jag inte är så bra på nätdating. Men jag tror nog att asiater är mer "ärliga" i sitt nätdatande,

Jag får ju säga att detta är enligt min begränsade erfarenhet.

MVH BanFang

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...