Jump to content
IGNORERAD

Visa Run Till Kambodja


josa

Recommended Posts

Är det någon här på forumet som har gjort en Visa Run till Aranyaprathet, Poipet, Kambodja?

Är det krångligt, tar det lång tid och vad kostar det att få en stämpel i passet?

Josa

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får bara 15 dagar, knappast värdt dom 2000 b det kostar. Flyg med Air Asia eller Förläng på immigration.

Mbh

tasa

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får bara 15 dagar, knappast värdt dom 2000 b det kostar. Flyg med Air Asia eller Förläng på immigration.

Mbh

tasa

Jag har 1 års multientrece, så det lär inte vara problemet med tid för min skull, skulle dock var intressant att få svar på de övriga frågorna bträffande ev. kötid.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, vad jag har hört så brukar inte kötiden vara något problem. Efter att 15 dagars regeln infördes så är det inte så många som gör en visarun över landgränsen. Jag har oxå ett års som jag förlänger på immigration så det är inget problem för mig.

Mbh

tasa

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, orättvist, I NongKhai är det kalla handen på Mig.polisens kontor, bara att knalla över och (mindre) glatt slanta upp c:a 14-1500 bathingar.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Baa,

I Rayong är det bara att knalla in till Immigration, brukar ta under en halvtimme. Ok, 1900 battingar skall dom ha för jobbet men det är bara en gång om året så det får man stå ut med. Körkortsintyg fick jag sist gratis även om det står i prislistan att det kostar 200.

Mbh

tasa

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi åker till Thailand 8/12 - 15/1, det blir 39 dagar.

Det är ca:10 mil till gränsen från min frus hem,

så det är ingen lång resa för oss.

Josa

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har rätt, billigast nog att åka över gränsen, men kolla att det inte blir strul på flygplatsen om du har en inte ändringsbar biljett.

Mbh

tasa

Link to comment
Dela på andra sajter

tasa

Enligt min resebyrå så ska det inte vara något problem, det är en 3 månaders biljett, vet ej om den är ombokningsbar.

Men tack för påminnelsen, jag ska ringa och fråga en gång till.

Josa

Link to comment
Dela på andra sajter

tasa

Tack ska du ha.

Bor du permanent i Rayong?

Vi åker nog ut till ko samet några dagar när vi kommer till Thailand, vi trivs jättebra på den ön.

Josa

Link to comment
Dela på andra sajter

Soi 2, Bankrun, väg 3300 från Shukumwit. Om du kommer via Ban Phe första väg till Shukumvit efter Tesco mot La Mae Pim, eller kolla på medlemskartan. Välkommen innom.

Mbh

tasa

Link to comment
Dela på andra sajter

December är den stora besöksmånaden så vi är hemma garanterat, annars brukar vi ibland ta en tur till Koh Chang som är min favorit.

Mbh

tasa

Link to comment
Dela på andra sajter

Semestern är kort, tom ett år i th känns fortfarande som en månad.

Men det är bara att sticka innom eller att berätta på MPR hur semestern var.

Mbh

tasa

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...