Jump to content
IGNORERAD

Coronavirus och Inreseregler från drabbade länder


Chomphoo

Recommended Posts

12 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Ja det löser sig då de ställer in alla flygningar på Stockholm från 26/3 till 30/6 🙁

 

Var kan du se detta, på deras hemsida ser jag bara två veckor?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 334
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Bike

    28

  • Tommy

    19

  • Soengsang

    16

  • Moipenyang

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

swedenfarang
37 minutes ago, Kenneth4618 said:

Stod på Emirates hemsida igår men idag är texten ändrad

https://www.emirates.com/se/swedish/help/travel-updates/#3515

Loggade in på Emirates för att kolla bokningen, då var sträckorna Stockholm-Dubai helt bortplockade i min bokning. Stod inte ens inställd. Så nu syns bara Dubai-BKK som confirmed. Ser det lika ut för dig?

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Loggade in på Emirates för att kolla bokningen, då var sträckorna Stockholm-Dubai helt bortplockade i min bokning. Stod inte ens inställd. Så nu syns bara Dubai-BKK som confirmed. Ser det lika ut för dig?
Same same. Fast bara en bbk-dxb finns kvar.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
13 minuter sedan, skrev swedenfarang:

Loggade in på Emirates för att kolla bokningen, då var sträckorna Stockholm-Dubai helt bortplockade i min bokning. Stod inte ens inställd. Så nu syns bara Dubai-BKK som confirmed. Ser det lika ut för dig?

Kollade nu och det var lika.

Vi få ta båten 😀

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Kenneth4618:

Kollade nu och det var lika.

Vi få ta båten 😀

Göra en BTT?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är i Thailand (Sisaket) nu men skall åka hem den 21:a.(köpenhamn) Fick mail från Thai att resan är inställd. Går inte att komma fram till servicecenter på telefon och har 60mil till Bangkok.

Är det nån som vet hur man annars kan komma i kontakt med Thai?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick nu besked från Emirates att de cancellerar flyget i Juni, men de ger inte alla pengarna tillbaka utan det kostar 20k battingar i "avbokningskostnad".

Känns lite fel att vi ska betala detta när det är dom som avbokar.

Resan betald med kreditkort, kan man begära att banken inte betalar dem då de inte uppföljer sin del av avtalet? Ev. följder/trassel med detta?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
6 minuter sedan, skrev SatanG:

Fick nu besked från Emirates att de cancellerar flyget i Juni, men de ger inte alla pengarna tillbaka utan det kostar 20k battingar i "avbokningskostnad".

Känns lite fel att vi ska betala detta när det är dom som avbokar.

Resan betald med kreditkort, kan man begära att banken inte betalar dem då de inte uppföljer sin del av avtalet? Ev. följder/trassel med detta?

 

/ SatanG

Låter märkligt, men de kanske blir så om man avbokar istället för att boka om eller att ta resevoucher. Lik förbannat är det för jävligt om de tar betalt när det är de som inte fullföljer ett avtal

https://www.emirates.com/se/swedish/help/travel-updates/#3515

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Låter märkligt, men de kanske blir så om man avbokar istället för att boka om eller att ta resevoucher. Lik förbannat är det för jävligt om de tar betalt när det är de som inte fullföljer ett avtal

https://www.emirates.com/se/swedish/help/travel-updates/#3515

 

Vi har inte avbokat något, fick ett email om att de cancellerat biljetterna iom Corona.

När jag loggar in på deras sida står det att jag kan få voucher (inom ett år och till samma area) eller pengar minus avbokningsavgift på 20k baht.

Irriterar mig då de är de som ställer in och borde därmed inte ta avbokningsavgift av mig.

Vi har ännu inte betalat resan till banken (kreditkort)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick nu besked från Emirates att de cancellerar flyget i Juni, men de ger inte alla pengarna tillbaka utan det kostar 20k battingar i "avbokningskostnad".
Känns lite fel att vi ska betala detta när det är dom som avbokar.
Resan betald med kreditkort, kan man begära att banken inte betalar dem då de inte uppföljer sin del av avtalet? Ev. följder/trassel med detta?
 
/ SatanG
Låter märkligt, men de kanske blir så om man avbokar istället för att boka om eller att ta resevoucher. Lik förbannat är det för jävligt om de tar betalt när det är de som inte fullföljer ett avtal
https://www.emirates.com/se/swedish/help/travel-updates/#3515
Emirates "erbjuder" inte kontant återbetalning av vare sig inställda eller andra flighter.

De är enligt EU reglerna skyldiga att betala tillbaka för inställda flighter dock. Undrar om de kommer att trilskas.....

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev apknug:

Emirates "erbjuder" inte kontant återbetalning av vare sig inställda eller andra flighter.

De är enligt EU reglerna skyldiga att betala tillbaka för inställda flighter dock. Undrar om de kommer att trilskas.....

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk
 

Men flygplatsskatten får man nog inte tillbaka. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev apknug:

Emirates "erbjuder" inte kontant återbetalning av vare sig inställda eller andra flighter.

De är enligt EU reglerna skyldiga att betala tillbaka för inställda flighter dock. Undrar om de kommer att trilskas.....

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk
 

Gäller EU-reglerna för utskrivna svenskar,och köpt biljett i Thailand?

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev Esspe:

Men flygplatsskatten får man nog inte tillbaka. 

Varför skulle man inte få det?

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Krille:

Varför skulle man inte få det?

 

/Krille

Jag skrev nog, jag vet alltså inte. Den kostnaden styr ju inte bolaget själv över.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev j43:

Gäller EU-reglerna för utskrivna svenskar,och köpt biljett i Thailand?

 

Vad har det med saken att göra, det handlar väl mer om vart man flyger ifrån/till, good-will/ekonomi samt vart flygbolaget har sitt säte?

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt en tråd på FB så har Thaidamer med uppehållstillstånd nekats inträde i Sverige, då de aldrig bott i Sverige tidigare.

 

Kan det stämma någon som hört nått

 

 

/ENis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Uppgifter från gränspolisen

En person som beviljats uppehållstillstånd i Sverige men som ännu ej bosatt sig här kan inte anses återvända hem. Dessa personer kommer således som regel att nekas inresa om de inte visa att de omfattas av något av övriga undantag i förordningen. Kan de visa att de genom sitt arbete ska utföra en nödvändig funktion i Sverige, till exempel hälsa- och sjukvårdspersonal, är de undantagna från inreseförbudet. Polisens uppfattning om vad som kan anses vara en nödvändig funktion är att det är ett samlingsbegrepp som omfattar de verksamheter, anläggningar, noder, infrastrukturer och tjänster som är av betydelse för att upprätthålla nödvändiga och viktiga funktioner. Det är upp till den enskilde att visa att arbetet den ska utföra kan anses omfatta av begreppet nödvändig funktion och bedömningen görs vid gränskontrollen.

 

Med vänlig hälsning Roffe

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Vad har det med saken att göra, det handlar väl mer om vart man flyger ifrån/till, good-will/ekonomi samt vart flygbolaget har sitt säte?

 

/ SatanG

Ursäkta, men gäller EU-regeln?

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som med säkerhet vet om vi kan flyga till Kastrup med norrbaggarna och sen vidare till Sverige med tåg?

 

//matz

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev matz:

Någon som med säkerhet vet om vi kan flyga till Kastrup med norrbaggarna och sen vidare till Sverige med tåg?

 

//matz

Går bra, Men se till o ha en tågbiljett till Sverige ,, Fixar du via någon app , Kompisen åkte o gick bra förr någon dags sen ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...