Jump to content
IGNORERAD

Coronavirus och Inreseregler från drabbade länder


Chomphoo

Recommended Posts

4 minuter sedan, skrev Jive:

Fr o m idag nekar Thailand italienare VOA samt kräver läkarintyg som är max 48 tim gammalt.

"Visa Exemption" menar du väl ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 334
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Bike

    28

  • Tommy

    19

  • Soengsang

    16

  • Knasen

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 minuter sedan, skrev Tallviking:

"Visa Exemption" menar du väl ?

VAO, enl Thai Visa Centre.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Dempa:

Tycker tvärtom att Sverige skött detta förhållandevis bra. De har inte gått på den masshysteri som drabbat stora delar av övriga världen.
Som skrivits tidigare i tråden så finns ett dokumenterat dödsfall hittills så förstår inte varför folk får panik.
När detta är över kan alla börja noja över klimatet igen 😃👍

 

Det har ju nästan bara börjat i Sverige, trots att det enligt statsepidemiologen inte skulle göra det. Det skulle heller inte bli någon inhemsk smittspridning utan bara några enstaka isolerade fall som importerats. Peaken skulle ha nåtts i samband med att sportloven tog slut och hade herr Tegnell haft rätt i sina, minst sagt optimistiska, prognoser så hade det sköts bra. Nu blev det ju inte riktigt så och det som har drabbat exempelvis Italien och Iran kan mycket väl komma att drabba även Sverige. Jag tror att, hoppas jag har fel, Sverige löper större risk än många andra länder eftersom vi här i Sverige har en förmåga att från myndigheters sida alltid åtgärda saker och ting allt försent och alltid med för lite åtgärder. Kanske om regeringen tillsätter en utredning nu, vi kan få klarhet i mitten av nästa mandatperiod vad som behöver göras åt pandemin. 

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Knasen:

Ja jag vet inte om jag ska lyssna på WHO som kallar det här för en pandemi eller på någon pellejöns som kallar sig statsepidemiolog som säger att smittan inte kommer nå Sverige, peaken nåddes för ett par veckor sedan etc. etc.

 

Att vanliga influensan varje år dödar en hel del är jag väl medveten om men brukar de klassas som pandemier av WHO? Hur många svenskar var drabbade av den influensa som dödat 65 personer i vinter? Var nog några fler än de ca 700 bekräftade fall vi har idag så här i början i Sverige? Alla dessa 80% du nämner som inte får någon symptom eller de flesta under 60 som bara åker på en förkylning för trots allt smittan vidare, så ja, det är nog ganska viktigt att veta hur många och vilka som är smittade. Iran nonchalerade och mörkade och hur har det gått för dem? 

"Hur många svenskar var drabbade av den influensa som dödat 65 personer i vinter? Var nog några fler än de ca 700 bekräftade fall vi har idag så här i början i Sverige?" 

 

Fågan är vad menas med "i vinter"? Det dör VARJE år ca 200pers i Sverige i säsongsdrabbande influensa. Men det är det ingen som startar hamstra andningsskydd och handsprit för. Se inlägg från Aftonbladet om större hot än Corona. Om den sedan är sann? Ja vad vet jag. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Skvalpmedia och ett antal konspirationsteoretiker lär tjäna mumma nu. Vad är dessutom oddsen på att ett USA bolag kommer med vaccin inom en/två månader eller när hysterin är som värst. Jag sätter inga pengar på det iaf. 

Ändrades av Khonis
Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Jive:

Ok, då går de kanske ut med fel info.

Det är ju dock riktigt att Italien och ett par andra länder nu krävs på friskhetsintyg så det mesta var ju rätt (det viktiga)

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Chomphoo:

"Hur många svenskar var drabbade av den influensa som dödat 65 personer i vinter? Var nog några fler än de ca 700 bekräftade fall vi har idag så här i början i Sverige?" 

 

Fågan är vad menas med "i vinter"? Det dör VARJE år ca 200pers i Sverige i säsongsdrabbande influensa. Men det är det ingen som startar hamstra andningsskydd och handsprit för. Se inlägg från Aftonbladet om större hot än Corona. Om den sedan är sann? Ja vad vet jag. 

Nog bra om du läser det inlägg jag citerade för att råda klarhet i din frågeställning!

 

Nu är ju det här ett nytt virus och man gör det bästa för att minimera antalet drabbade tills dess att man lärt sig mer om det och fått fram ett vaccin. Säsongsinfluensan är ju mer eller mindre samma virus som cirkulerar år efter år och gör därför att många är immuna samt att det går att vaccinera sig emot det om det görs i tid. De flesta länder verkar förstå allvaret i det här och försöker begränsa smittan och isolerar smittade, medan vi här i Sverige planerar att mer eller mindre släppa det vind för våg. Förmodligen har man insett att man varit naiva igen och inte tagit varningssignalerna från andra länder på allvar och försöker släta över det med att det inte är värre än vanliga säsongsinfluensan då man som vanligt saknar resurser att tillgodose världens mest beskattade befolkning den sjukvård den förtjänar. 

 

Om ett par år är det möjligt att detta virus betecknas som en vanlig säsongsinfluensa, för tillfället är det dock ett nytt virus där såväl immunitet som vaccin saknas och därav hysterin. 

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev Tallviking:

Det är ju dock riktigt att Italien och ett par andra länder nu krävs på friskhetsintyg så det mesta var ju rätt (det viktiga)

Immigrationens sida som jag hitta...Ingen info. Var hittar ni informationen? Finns en Bangkokpost sida men där står inget om just friskintyg vad jag såg.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Knasen said:

Ja jag vet inte om jag ska lyssna på WHO som kallar det här för en pandemi eller på någon pellejöns som kallar sig statsepidemiolog som säger att smittan inte kommer nå Sverige, peaken nåddes för ett par veckor sedan etc. etc.

 

Att vanliga influensan varje år dödar en hel del är jag väl medveten om men brukar de klassas som pandemier av WHO? Hur många svenskar var drabbade av den influensa som dödat 65 personer i vinter? Var nog några fler än de ca 700 bekräftade fall vi har idag så här i början i Sverige? Alla dessa 80% du nämner som inte får någon symptom eller de flesta under 60 som bara åker på en förkylning för trots allt smittan vidare, så ja, det är nog ganska viktigt att veta hur många och vilka som är smittade. Iran nonchalerade och mörkade och hur har det gått för dem? 

Du fokuserar i dina inlägg nästan enkom på svenska myndigheters åtgärder, eller det som du anser är bristen på dem. Klassiskt vid den här typen av situationer, att leta syndabockar. Anders Tegnell verkar vara din primära måltavla? Man kan nog visserligen anklaga honom för lite optimistiska prognoser utifrån vad du berättar,,men med eller utan dem, vad hade han och folkhälsomyndigheten i övrigt kunnat göra, eller borde gjort? Antagligen rätt lite.

 

Fakta är ju fortsatt att coronaviruset visserligen är ganska smittsamt men inte är särskilt dödlig för andra än  riskgrupperna,  att riskgrupperna är identifierade, och att starten på det som blivit den stora spridningen skedde när egentligen inga myndigheter, vare sig svenska eller från andra länder, hade ngn egentlig kunskap om läget. Tufft utgångsläge.


Högst troligt är det ju även  som så att myndigheter på senare tid världen över gjort alldeles för mycket, vilket nu i värsta fall kan orsaka en recession liksom andra följdeffekter, som riskerar bli mycket skadligare för både samhället i stort  än coronaviruset någonsin kommer att bli. Jag hoppas dock att de som nu skriker recession är lika mycket DQ som de som just nu ryar om Coronapaniken.


Klart är dock att vi i min del av världen ser en hel del business som förlorar pengar och  ett antal personer som förlorat sitt dagliga levebröd. Rika såsom fattiga. Ekonomi i den här delen av världen påverkar som du vet väldigt konkret förmågan att överleva eftersom trygghetssystemen inte finns. Sverige har en större buffert för detta givetvis, men skadan kan ändå bli rätt stor för rätt många.


Vi skulle helt enkelt behövt flera personer som Anders Tegnell och Johan Giesecke (KI, professor, tillika expert hos WHO, som ingalunda har panik) i samhällsbärande funktioner, globalt som nationellt,  under kristider som denna. För människors väl och ve. Långsiktigt liksom kortsiktigt. Uppenbarligen klarar vi inte av att tänka klart själva.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Chomphoo:

"Hur många svenskar var drabbade av den influensa som dödat 65 personer i vinter? Var nog några fler än de ca 700 bekräftade fall vi har idag så här i början i Sverige?" 

 

Fågan är vad menas med "i vinter"? Det dör VARJE år ca 200pers i Sverige i säsongsdrabbande influensa. Men det är det ingen som startar hamstra andningsskydd och handsprit för. Se inlägg från Aftonbladet om större hot än Corona. Om den sedan är sann? Ja vad vet jag. 

OK, om man går efter dagens rapporterade siffror om hur många som smittats, så verkar allt vara en liten prutt i universum...

Men detta är nog tyvärr bara starten på smittan, enligt flera länder och rapporter så växer antalet smittade snabbt, dubblas varannan dag om inget vettigt görs...

1 timme sedan, skrev Khonis:

Skvalpmedia och ett antal konspirationsteoretiker lär tjäna mumma nu. Vad är dessutom oddsen på att ett USA bolag kommer med vaccin inom en/två månader eller när hysterin är som värst. Jag sätter inga pengar på det iaf. 

Intressant!

Kina har krystat fram något om att smittan startade strax efter "World military games" inletts i Wuhan 2019 och att den kanske kom med USAs medverkande...

De vill ha en förklaring från USA...

 

 

Foliehatt på!?

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste vara skönt för alla globalister, vänsterblivna och liberaler att kunna skylla

den kommande recessionen på coronaviruset.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Tommy:

OK, om man går efter dagens rapporterade siffror om hur många som smittats, så verkar allt vara en liten prutt i universum...

Men detta är nog tyvärr bara starten på smittan, enligt flera länder och rapporter så växer antalet smittade snabbt, dubblas varannan dag om inget vettigt görs...

Intressant!

Kina har krystat fram något om att smittan startade strax efter "World military games" inletts i Wuhan 2019 och att den kanske kom med USAs medverkande...

De vill ha en förklaring från USA...

 

 

Foliehatt på!?

 

MVH

Foliehatt? Tjänar media mer än någonsin just nu? Odds på att USA kommer med vaccin inom 6 mån?

 

och jag är foliehatt 😆😆😆😆

Link to comment
Dela på andra sajter

ICA Maxi i Nyköping för en stund sedan..

Konstig prioritering vid en hamstring, äter folk skithuspapper?

//S
SgcZMIEItK1QEuC4tZJlcDWK8uBbNGk0XOn1Ied3hmSLh-D_a1qLCdjpa7Dalz5uXqKOBAbYN1wTyjiyTSrkp5pYXWvLQPYcKYPpEAq9htvb-bSwIkvbV0FlZj-4mUkABdEEoH4vrP2MhWPf8iGsWZFk521yVXlHn-FHjI2KAbWNQkfTi1UMPVAzY3oyfDas5GtTf-IYk7yBmsJ0rJmIF3-_STCyGYGGiI-IHsz41xtkpI7mAbVOu4NtHcIg9F7WhCY0ORNjLzhXFGQhF3AnL8cYrbuu4DoxLSFVUXRcGymmPb27NMo5deLBq9vDACkGeLKMWIVE1gy9UXNv3AzGmKDo9VTkZOW0idnFRFLTAHXc-PTcpbTS6GaMa_rvGanLqr8EPxMgx4UQgrGV5BemKDz_zGe2ypyH33f8HftJFCj3EG6j_7RHYTSWh-8Aaj9BqBAoqlZ8rOhUsIRGE28v1ZZL9Rf2aqWplpo0O8F528Kf-ubgD8d-wLiPfDZGkpWQ-MoIdxIvSoZ1MJKY2L8-HaEUGeLLkgwmz7CesJ9DTSSPo-awurPWVIMTOrJFvHmnJUAT4Aej_IWl-pGYnHE4De6qwAoZWwMWmJi1QwXN6gDY5pDlw0O-HXWzW7czhTigo6HMmEJXowQu2jeeVoEro4yROMBzsJv-3reXFwCB4LMDT61ccmsP1RA=w2133-h1037-no

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Khonis:

Foliehatt? Tjänar media mer än någonsin just nu? Odds på att USA kommer med vaccin inom 6 mån?

 

och jag är foliehatt 😆😆😆😆

Absolut inte riktat mot dej, bara nåt jag hörde på radion idag, att Kina verkar försöka lasta över smittstarten på USA, som var med på World Military Games, i Wuhan, i Oktober 2019...

 

Och OM ett läkemedelsföretag från USA helt plötsligt har ett färdigt vaccin eller annat botemedel, så får du helt rätt!

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Så, då är Sverige på karantän listan, vem fan har lust att sitta 14 dagar i karantän?

https://ddc.moph.go.th/viralpneumonia/eng/index_more.php?fbclid=IwAR3J8wKc_K7T61koixv26Q0lqZW6OhejyWDHCpnuw8lR4QEXi8kF5lec6lc

 

Du får jo sitta i karantän hemma 5555. 

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Tommy:

Absolut inte riktat mot dej, bara nåt jag hörde på radion idag, att Kina verkar försöka lasta över smittstarten på USA, som var med på World Military Games, i Wuhan, i Oktober 2019...

 

Och OM ett läkemedelsföretag från USA helt plötsligt har ett färdigt vaccin eller annat botemedel, så får du helt rätt!

 

 

MVH

Ja för fan. Det är lugnt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Stefan:

ICA Maxi i Nyköping för en stund sedan..

Konstig prioritering vid en hamstring, äter folk skithuspapper?

//S
SgcZMIEItK1QEuC4tZJlcDWK8uBbNGk0XOn1Ied3hmSLh-D_a1qLCdjpa7Dalz5uXqKOBAbYN1wTyjiyTSrkp5pYXWvLQPYcKYPpEAq9htvb-bSwIkvbV0FlZj-4mUkABdEEoH4vrP2MhWPf8iGsWZFk521yVXlHn-FHjI2KAbWNQkfTi1UMPVAzY3oyfDas5GtTf-IYk7yBmsJ0rJmIF3-_STCyGYGGiI-IHsz41xtkpI7mAbVOu4NtHcIg9F7WhCY0ORNjLzhXFGQhF3AnL8cYrbuu4DoxLSFVUXRcGymmPb27NMo5deLBq9vDACkGeLKMWIVE1gy9UXNv3AzGmKDo9VTkZOW0idnFRFLTAHXc-PTcpbTS6GaMa_rvGanLqr8EPxMgx4UQgrGV5BemKDz_zGe2ypyH33f8HftJFCj3EG6j_7RHYTSWh-8Aaj9BqBAoqlZ8rOhUsIRGE28v1ZZL9Rf2aqWplpo0O8F528Kf-ubgD8d-wLiPfDZGkpWQ-MoIdxIvSoZ1MJKY2L8-HaEUGeLLkgwmz7CesJ9DTSSPo-awurPWVIMTOrJFvHmnJUAT4Aej_IWl-pGYnHE4De6qwAoZWwMWmJi1QwXN6gDY5pDlw0O-HXWzW7czhTigo6HMmEJXowQu2jeeVoEro4yROMBzsJv-3reXFwCB4LMDT61ccmsP1RA=w2133-h1037-no

Frugan hamstrade vitlök...

Den kommer oftast från Kina, håller sig länge, och är hyfsat billig.

Vi använder ca 1Kg i veckan, nu har vi 20Kg...

Ris och Pad Thai nudlar har vi så att det räcker ett bra tag, samma med bambuskott, minimajs och Kokosmjölk...

 

En del mat har blivit billigare, lax tex, kineserna brukade köpa det mesta som fanns att tillgå, men nu är marknaden full av billig lax...

 

Jag har inte noterat några matvaror som gått upp i pris, men vi får väl avvakta och se?

 

Att hamstra skithuspapper förstår jag inte, (det är väl ingen magsjukdom?), speciellt inte i Sverige, min teori om att människor är flockdjur och följer de dummaste, verkar bekräftas...

Internet verkar hjälpa idi*ter att få ut sina budskap...

 

Trots detta är jag oroad över coronavirusets framfart i landet.

 

 

MVH

 

 

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Soengsang:

Så, då är Sverige på karantän listan, vem fan har lust att sitta 14 dagar i karantän?

https://ddc.moph.go.th/viralpneumonia/eng/index_more.php?fbclid=IwAR3J8wKc_K7T61koixv26Q0lqZW6OhejyWDHCpnuw8lR4QEXi8kF5lec6lc

89747865_4145088182171684_7393339171277897728_o.thumb.jpg.3e167effb1dd6f90192c1b15cc9f0cb6.jpg

Vi får se i morgon hur det går för MPR:s Nutteman som åkte till LOS idag. 

 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev spooncreek:

Du fokuserar i dina inlägg nästan enkom på svenska myndigheters åtgärder, eller det som du anser är bristen på dem. Klassiskt vid den här typen av situationer, att leta syndabockar. Anders Tegnell verkar vara din primära måltavla? Man kan nog visserligen anklaga honom för lite optimistiska prognoser utifrån vad du berättar,,men med eller utan dem, vad hade han och folkhälsomyndigheten i övrigt kunnat göra, eller borde gjort? Antagligen rätt lite.

 

Fakta är ju fortsatt att coronaviruset visserligen är ganska smittsamt men inte är särskilt dödlig för andra än  riskgrupperna,  att riskgrupperna är identifierade, och att starten på det som blivit den stora spridningen skedde när egentligen inga myndigheter, vare sig svenska eller från andra länder, hade ngn egentlig kunskap om läget. Tufft utgångsläge.


Högst troligt är det ju även  som så att myndigheter på senare tid världen över gjort alldeles för mycket, vilket nu i värsta fall kan orsaka en recession liksom andra följdeffekter, som riskerar bli mycket skadligare för både samhället i stort  än coronaviruset någonsin kommer att bli. Jag hoppas dock att de som nu skriker recession är lika mycket DQ som de som just nu ryar om Coronapaniken.


Klart är dock att vi i min del av världen ser en hel del business som förlorar pengar och  ett antal personer som förlorat sitt dagliga levebröd. Rika såsom fattiga. Ekonomi i den här delen av världen påverkar som du vet väldigt konkret förmågan att överleva eftersom trygghetssystemen inte finns. Sverige har en större buffert för detta givetvis, men skadan kan ändå bli rätt stor för rätt många.


Vi skulle helt enkelt behövt flera personer som Anders Tegnell och Johan Giesecke (KI, professor, tillika expert hos WHO, som ingalunda har panik) i samhällsbärande funktioner, globalt som nationellt,  under kristider som denna. För människors väl och ve. Långsiktigt liksom kortsiktigt. Uppenbarligen klarar vi inte av att tänka klart själva.

"Du fokuserar i dina inlägg nästan enkom på svenska myndigheters åtgärder, eller det som du anser är bristen på dem. Klassiskt vid den här typen av situationer, att leta syndabockar. Anders Tegnell verkar vara din primära måltavla? Man kan nog visserligen anklaga honom för lite optimistiska prognoser utifrån vad du berättar,,men med eller utan dem, vad hade han och folkhälsomyndigheten i övrigt kunnat göra, eller borde gjort? Antagligen rätt lite."

 

Ja vad hade man kunnat gjort? Man hade kunnat avrått från resor till norra Italien, åtminstone i samma veva som ett kommersiellt bolag vars uppgift är att tjäna pengar slutade flyga  dit  p.g.a faran för smittan, om inte tidigare. Man hade från myndigheters sida kunnat dragit in tillståndet betydligt tidigare för Iran Air när det framkom hur omfattande smittan var där. Man hade kunnat manat till större försiktighet i början istället för att helt nonchalera det till en lokal förekomst i Wuhan.

 

"Fakta är ju fortsatt att coronaviruset visserligen är ganska smittsamt men inte är särskilt dödlig för andra än  riskgrupperna,  att riskgrupperna är identifierade, och att starten på det som blivit den stora spridningen skedde när egentligen inga myndigheter, vare sig svenska eller från andra länder, hade ngn egentlig kunskap om läget. Tufft utgångsläge."

 

Ja vad är fakta egentligen? Har vi sett slutet på detta redan nu? Hög dödlighet i Italien och Iran, lägre i Sydkorea. Vad är fakta, Sydkoreas låga 0,7% eller det betydligt högre i Italien och Iran?  När det bröt ut i Kina är det ju självklart att myndigheterna stod handfallna då de inte förstod att det var ett utbrott av ett helt nytt virus, det tar liksom ett tag att konstatera och bekräfta sådant. Är det fakta tex att som Thailand som har ett tropiskt klimat inte drabbas lika hårt som länder som har ett svalare klimat? Du talar om fakta om ett virus som är så nytt att det inte finns något vaccin. Är det fakta?

 

"Högst troligt är det ju även  som så att myndigheter på senare tid världen över gjort alldeles för mycket, vilket nu i värsta fall kan orsaka en recession liksom andra följdeffekter, som riskerar bli mycket skadligare för både samhället i stort  än coronaviruset någonsin kommer att bli. Jag hoppas dock att de som nu skriker recession är lika mycket DQ som de som just nu ryar om Coronapaniken."

 

Är du säker på att myndigheter världen över gjort för mycket på senare tid? Det går ju faktiskt att urskilja ett mönster att Sverige i mångt och mycket följer övriga världens åtgärder, bara det att det tar några veckor extra för dem att inse. Jag sätter en helkväll på valfri pub i Pattaya på att även Sverige officiellt kommer stänga ner skolorna inom ett par veckor. Dom måste bara överbygga "Sverigebilden" först för att man sen i vanlig ordning kan säga att man varit naiva.

 

"Klart är dock att vi i min del av världen ser en hel del business som förlorar pengar och  ett antal personer som förlorat sitt dagliga levebröd. Rika såsom fattiga. Ekonomi i den här delen av världen påverkar som du vet väldigt konkret förmågan att överleva eftersom trygghetssystemen inte finns. Sverige har en större buffert för detta givetvis, men skadan kan ändå bli rätt stor för rätt många."

 

Sveriges skyddsnät är dessvärre inte vad det en gång varit heller. Många har gått ur facken för att det känner att de inte kan stå bakom blint partipolitiskt stöd till sossarna. En del har tyvärr varit så naiva att de dessutom skitit i A-kassan då man blint litat på de liberala och globalistiska krafter som genomsyrat Sverige. Så tyvärr kan jag meddela dig om att jag har en del arbetskamrater som verkligen sitter i skiten tack vare  ditt ideologiska tänkande.

 

"Vi skulle helt enkelt behövt flera personer som Anders Tegnell och Johan Giesecke (KI, professor, tillika expert hos WHO, som ingalunda har panik) i samhällsbärande funktioner, globalt som nationellt,  under kristider som denna. För människors väl och ve. Långsiktigt liksom kortsiktigt. Uppenbarligen klarar vi inte av att tänka klart själva."

 

Eftersom vi ännu inte har något facit på detta så får jag be om att vi avvaktar i frågan om tex stängningar av skolor och liknande innan vi ser om de har rätt eller inte. Som sagt, svenska myndigheter har en förmåga att inse akuta lägen ett par veckor försent och det är faktiskt i Corona-fallet hittills bevisligen fakta.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

47 minuter sedan, skrev Khemmarat:

Du får jo sitta i karantän hemma 5555. 

14 dagar inlåst hemma har jag ingen lust med, i april månad.....

Blir till att gno på, banken snart full, så får snart skaffa ett konto till🤣🤣🤣

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...