Jump to content
IGNORERAD

Hc’S Iphone

Bibben
 Dela

Recommended Posts

är helig. När den är hemma så läggs den på en sidenkudde på en piedestal i vardagsrummet, avstängd så den inte ska dra onödigt med batteri.

När HC går ut så följer oftast telefonen med, men oftast oladdad så den inte ska ”slitas” mer än nödvändigt. Ifall den nu ändå skulle vara laddad och igång så hindras eventuella samtal att nå HC då telefonen förvaras i ett vattenskyddande fodral gjort av norskt sälskinn, vilket även är i stort sett ljudisolerande. Den visas dock upp mer än villigt för alla, den ser ju ändå (i HC’s ögon) ganska fräck ut även avstängd (eller urladdad).

Fru Chang har en likadan telefon, vilken hon laddar och använder varje dag.

Alltså, vill ni HC nåt, så ring FC!!

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

• Svar 27
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Herr Chang

8

• ban99arne

3

• AnOnYm

3

• Bibben

2

Mest aktiva i denna tråd

Exakt så!

Men nu ska du inte vara avundsjuk för att du inte har en lika fin mobil...

Möjligen kan du köpa en billig kopia nästa gång du är i Asien ;-)

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Exakt så!

Herr Chang har talat.

Vill hellre ha en mobil som man kan använda , särskilt om den är så stor & klumpig som Herr Changs.

Har alltid min mobil i skortfickan , lite svårt med Iphone.

Kamera

Kamera:JaBildupplösning:3 megapixlarAutofokus:JaZoom:NejOptik:NejBlixt:NejVideosamtal:NejVideoinspelning:Ja

Musik & ljud

Inbyggd MP3-spelare:JaWalkman:NejFM-radio:NejRDS:Nej

Tjänster

Windows Live Messenger:Nej3Mobil Surf:Ja3Mobil Surf Turbo:Ja3Mobil-TV:Nej3Musik:NejSkype:Nej

Kommunikation

SMS:JaMMS:JaRöstsamtal:JaVideosamtal:Nej3G:JaTurbo3G:JaMailsupport:Exchange Mail, POP, IMAPWebbläsare:Safari

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Dela på andra sajter

Tja AnOnYm,

Det var ju tråkigt att du har så små skjortfickor...

Du får väl då nöja dig med dessa löjliga små flickmobiler.

Att det saknas blixt på iPhone är förvisso beklagligt, men FM-radio? Kan alla som verkligen lyssnar på radio på mobilen räcka upp en hand? Bara ytterligare en löjlig kryssruta som ska kryssas när man inhandlar mobil och tror sig få det bästa köpet. För övrigt finns det radio via internet vilket fungerar utmärkt på iPhone.

Och vad är det för bullshit om Skype:Nej? Fru Chang ringer med Skype i sin iPhone i praktiken obegränsat till Thailand för 44 kronor i månaden, även till mobiler där. Förutsatt att det finns finns wifi, vilket finns i vår bostad och i hennes affärslokal.

Musik:Nej. Skämtar du? iTunes Store är världens största musikaffär, och det är förstås inga problem att ladda ner musik därifrån och sedan spela den.

Nu orkar jag inte bemöta all desinformation längre. Tack för inlägget, Windows fan boy... hoppas du trivs med ditt ynkliga Windows Mobile OS...

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Exakt så!

Herr Chang har talat.

Jag köpte en kopia i år den höll i en månad.

Först så började touch funktionen att strula vissa knappar slutade att fungera.

efter ett tag så slocknade telefon helt, det gick inte att starta den igen.

Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001.

Dela på andra sajter

Exactemente Herr Fodervärd, förstår inte varför man skall ha musik i telefonen oftast är det ju svårt nog ändå att höra vad den andre säger.

Telefånen Arne

Dela på andra sajter

Hej Ett tips till Skype om telefonen är jailbreakad 3G Unrestrictor som gör det möjligt att använda Skype på 3G nätet dvs.iPhonen tror att den är wifi ansluten och samtalet räknas som datatrafik.Mvh Jan

Dela på andra sajter

Tja AnOnYm,

Det var ju tråkigt att du har så små skjortfickor...

Att det saknas blixt på iPhone är förvisso beklagligt, men FM-radio? Kan alla som verkligen lyssnar på radio på mobilen räcka upp en hand? Bara ytterligare en löjlig kryssruta som ska kryssas när man inhandlar mobil och tror sig få det bästa köpet. För övrigt finns det radio via internet vilket fungerar utmärkt på iPhone.

Och vad är det för bullshit om Skype:Nej? Fru Chang ringer med Skype i sin iPhone i praktiken obegränsat till Thailand för 44 kronor i månaden, även till mobiler där. Förutsatt att det finns finns wifi, vilket finns i vår bostad och i hennes affärslokal.

Musik:Nej. Skämtar du? iTunes Store är världens största musikaffär, och det är förstås inga problem att ladda ner musik därifrån och sedan spela den.

Nu orkar jag inte bemöta all desinformation längre. Tack för inlägget, Windows fan boy... hoppas du trivs med ditt ynkliga Windows Mobile OS...

Herr Chang har talat.

I min lilla nätta mobil så har jag skype , kan ringa ifrån vart jag vill ...

Alla dom funktioner som du saknar har jag , i en mindre & lättare mobil som dessutom inte behöver laddas hela tiden.

Skulle för övrigt alldrig använda Windows Mobile OS , Symbian är väsentligt bättre.

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Dela på andra sajter

Symbian, hehe...

Allt du saknar har jag. Vad sägs om ett utbud av 65000 program till mycket rimliga priser? Som kan köpas från samma ställe dvs iTunes, för övrigt många av dom gratis. Finns det till Symbian? Smidiga OS-uppdateringar? Synk av email, kalender och adressbok?

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

En fråga till er som har sådana däringa Hi-tec apparater. Ni talar om att ni har gps, kamera, o massa applikationer som tillbehör, så min fråga är -Går det att ringa med dem?

Ändrades av erik-sson
Dela på andra sajter

hej

roligt att läsa alla dessa gliringar, men jag är ruskigt sugen på den nya iphonen

trots att den inte har blixt, radio. jag gillar att lysna på radio när jag åker spårvagn.storleken har ju ingen betydelse men jag gillar att den är stor

mvh jannegbg

Dela på andra sajter

Herr Chang har talat.

Med detta resonemang och eventuellt tillhorande "kompensationsbehov" borde du ga tillbaka till att anvanda en NMT 450 rod for att kanna dig riktigt manlig ;)

Dela på andra sajter

Symbian, hehe...

Allt du saknar har jag. Vad sägs om ett utbud av 65000 program till mycket rimliga priser? Som kan köpas från samma ställe dvs iTunes, för övrigt många av dom gratis. Finns det till Symbian? Smidiga OS-uppdateringar? Synk av email, kalender och adressbok?

Herr Chang har talat.

Smidiga OS-uppdateringar, Synk av email, kalender och adressbok, allt detta har jag .. great.gif

VPN tunnel mot företagsnät osv.

Dessutom tillgång till ett par miljoner låtar & tillgång till alla Sonys filmer. clapping.gif

Men inte lite sort utbud utav programvara , men det som finns är proffsigt gjort & lättare att välja, liksom Apple är dom ofta gratis.

Ändrades av AnOnYm

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Dela på andra sajter

Med detta resonemang och eventuellt tillhorande "kompensationsbehov" borde du ga tillbaka till att anvanda en NMT 450 rod for att kanna dig riktigt manlig ;)

Hej wille,

Jag vill ha stor skärm för att kunna surfa vettigt och se på foton jag tagit. Och då är det oundvikligt att mobilen får en viss storlek.

Man kan för övrigt konstatera att webanvändandet är mycket lågt hos övriga märken. I USA ligger iPhone över 50% i andel vad gäller sidnedladdande. Det säger ju en del...

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Jo kan faktiskt forsta charmen och nyttan med en Iphone - hade formodligen kopt en om det inte varit for att det ar en Apple. Far noja mig med HTC och Nokia istallet.

Dela på andra sajter

Jo kan faktiskt forsta charmen och nyttan med en Iphone - hade formodligen kopt en om det inte varit for att det ar en Apple. Far noja mig med HTC och Nokia istallet.

Ööh jaha... har du något mot Apple? Skulle vara intressant att veta varför i så fall.

För egen del får jag väl bekänna att jag äger aktier i Apple, och därmed förstås har stort intresse av att deras produkter säljer bra.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Smidiga OS-uppdateringar, Synk av email, kalender och adressbok, allt detta har jag .. great.gif

VPN tunnel mot företagsnät osv.

Dessutom tillgång till ett par miljoner låtar & tillgång till alla Sonys filmer. clapping.gif

Men inte lite sort utbud utav programvara , men det som finns är proffsigt gjort & lättare att välja, liksom Apple är dom ofta gratis.

Det var ju fint att du får OS-uppdateringar. Har du fått någon som fixar den omtalade SMS-buggen som finns i de flesta mobiler? Jag fick min uppdatering fredag. Buggen demonstrerades på en hackerkonferens torsdag. Windows Mobile användare lär få vänta ett tag, Symbian vet jag inget om.

För den som inte känner till denna bug, så är det tydligen så att man med vissa udda teckensekvenser i ett SMS kan skicka med kod och därmed få kontroll över mottagarens mobil. Detta utan att man ens läser detta SMS. Skrämmande...

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Det var ju fint att du får OS-uppdateringar. Har du fått någon som fixar den omtalade SMS-buggen som finns i de flesta mobiler? Jag fick min uppdatering fredag. Buggen demonstrerades på en hackerkonferens torsdag. Windows Mobile användare lär få vänta ett tag, Symbian vet jag inget om.

För den som inte känner till denna bug, så är det tydligen så att man med vissa udda teckensekvenser i ett SMS kan skicka med kod och därmed få kontroll över mottagarens mobil. Detta utan att man ens läser detta SMS. Skrämmande...

Herr Chang har talat.

Det har varit mycket skriverier om den usla säkerheten i den nyaste Iphone.

Inte konstigt att uppdateringen kommit så fort, för i de första recensioner

av apparaten stod att läsa att trots Apples upphaussning av säkerheten

knäcktes krypteringen på mindre än två timmar av de som kan sånt.

(en användargrupp till främja av säkerhet vill jag minnas)

Den nya telefonen får berättigat ros för sin snabbhet jämfört med föregångaren

men enligt vissa tester kompenserar inte detta tillräckligt det högre priset.

Värst är att den nya modellen har stora bekymmer med värme.

Kan bli så varm att det medföljande plasthöljet deformeras.

Lite balans i snacket om telefonen skadar inte :-)

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Dela på andra sajter

Exactemente, inte konstigt att Äpplepöjken har telefånen avslagen, det finns ju så många konstiga funktioner i Ipåden.

Tjejtelefon

PC-pojken Arne

Hej Arne,

Min iPhone är inte nödvändigtvis avslagen, men jag är inte så anal att jag tar med den överallt jag går i min lägenhet. Hör jag inte att den ringer så svarar jag inte, så enkelt är det.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Är det nån som vet nånting om Hiphone?? En billigare variant (kopia) av iPhone som går och köpa i sverige? Den kostar bara ca.1500-2000kr,men är det värt pengarna?

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...